Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ramane sa schimbi tot corpu unde intra filtru de ulei
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Inca astept sa se intample niste lucruri sa ma pot apuca de problema cu uleiul dar urmarind topicul si alte documentatii, postarea lui @stancu_rad m-a pus pe ganduri.
Eu banuiesc asa : (si sa ma corectati daca banuiesc prost)
- uleiul pleaca de la pompa la filtru printr-un canal prin bloc
Acuma nu stiu daca uleiul strabate filtrul dinspre interior spre exterior sau invers.
- de la filtru uleiul pleaca intr-o rampa comuna si de aici prin canale mai subtiri prin bloc la fiecare cuzinet palier plus urca prin chiuloasa la axele cu came.

In cazul asta eu daca torn ulei in corpul filtrului ulei si acesta scade , ma gandesc ca ori se scurge prin pompa inapoi, ori se pierde pe la cuzineti ori ambele cazuri.
Si atunci nu vad rezolvarea schimband corpul filtrului de ulei decat daca are si asta prevazuta un fel de supapa unisens macar cat sa nu-i permita uleiului sa se scurga prin pompa inapoi.
sau ?
  • schneider369

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2014

  • Mesaj Privat
""Acuma nu stiu daca uleiul strabate filtrul dinspre interior spre exterior sau invers.""

Circuitul uleiului in filtrul de ulei este de la exterior la interior , intra prin gaurile de pe marginea filtrului si iese pe gaura centrala , deci de la exterior la interior
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
SmileN-am filtru clasic de tabla si implicit nici gauri pe margine ci am cartus filtrant.
Totusi inclin sa cred ca tot din ext spre int e si la cartus.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
De problema becului stins/aprins n-o sa scapati datorita pozitionarii pompei prea sus,din ce-am lucrat ani de zile la fel se comporta toate motoarele facute cu greseala asta pentru ca nu-i asta singurul,altul este VM de la Alfa si ala la fel trancane ,cu cat creste uzura in timp asa fac pana cand reuseste sa urce uleiul in pompa.
Culmea este ca mai ales pe timp rece motorul asta trebuie sa mearga cu ulei foarte subtire,in schimb uzurile obliga la un ulei mai gros....pana cand ajunge suficient debit in lagarele axei cu came in special la distributie care este mai tensionata acolo si mai departe de canalul de ungere din bloc ,incepe sa zdrangane cel mai rau pe langa cuzineti si bolt piston....cand apare ulei pe la simerigul de la distributie trebuie verificata daca are joc axa doar la fulia curelei de distributie .
Oricum repet ca aditivii,solutiile minune mai ales cele cu depuneri de teflon,MOS2,ce dracu mai promit astia la primele porniri se observa o scadere de zgomot,in timp depunerile se aduna si multe motoare se blocheaza dupa care sunt bune de dat la fiare vechi.
In functie de uzurile amintite mai sus ,o solutie ar fi verificat pompa de ulei,daca asta e cauza se inlocuieste, sorburile nu prea se infunda se poate mari intrarea pe teava care urca in bloc pentru ca pompele fac presiune dar nu aspira cu putere ,oricum nu se farama nimic .... imbinarea sa fie perfecta.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Greu adun niste informatii reale. Pacat ca nu prea postezi @mecaNIK desi pe undeva te inteleg ca esti super-satul de fierataniile astea.
Printre altele mi-ai raspuns si la faza cu uleiul pe care nu mi-o puteam explica.
Folosesc 5W40. Pana la temp de 15-12 grade am stingere pe bec la 4-5 secunde. Cu cat e mai rece dimineata la pornire cu atat creste timpul de stingere. Azi dimineata la 4 grade - 8 secunde !
Si nu intelegeam fenomenul ! Ce ulei sa-i bag ca doar n-o sa trec pe 0W !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am trecut eu pe 0w40 la un moment dat plin de curiozitate daca il mananca motorul sau nu. NU mi l-a mancat motorul, dar mi-a iesit pe sub suruburile de strangere capac motor. Dupa ce am studiat ce s-a intamplat, m-am lamurit si am umplut cu silicon negru Victor-Reintz tot locul dintre unde se termina filetul suruburilor de strangere capac pana sus inclusiv sub palaria surubului, si cu asta s-a terminat acest comportament de urcare a uleiului pe filetul surubului si scurgerea lui pe sub palaria suruburilor din capacul motor.

Dar sa revin la cum se comporta motorul iarna cu 0w40 : tooot in 3,5sec se stinge becul in bord, la mine n-a fost nicio diferenta. E drept ca la mine nu zdrangane nimic la motor, doar scade cu ceva sunetul de diesel pornit la rece (dupa 4-5sec de la pornire cand a ajuns prin motor uleiul pompat din baie).

Eu am demontat capacul motor de 2 ori sa refac distanta pe supapele de admisie/evacuare dintre arbore si pastile, ce am observat e ca sus in chiulasa exista ulei de motor suficient pe axa, pastile si in jur, iar in mod sigur ramane o pelicula de ulei si in cuzinetii axei cu came. La fel, ramane o pelicula de ulei si pe cuzinetii de palier, la fel in cazul celor de biela, caci altfel pana ajunge iar ulei sus intotdeauna trec cateva secunde de la pornire si daca n-ar exista ulei atunci s-ar termina cuzinetii repede. Chiar si asa, e de preferat sa folositi un ulei bun 5w40 la motorul de Isuzu, la fel cum a scris mai sus si colegul @mecaNIK.

Eu am un avantaj la X17DT (motor fabricat de japonezi in Japan nu in Polonia, fiind versiunea originala a acestui tip de motor) avantajul fiind ca are un filtru de ulei foarte mic ca si volum (cam 1/3 din cel pentru Y17DT/Z17DTL) si e montat orizontal (nu inclinat la aprox.60grade si cu capul in jos ca la Y17DT/Z17DTL) deci ramane mereu ceva ulei de motor in filtru, astfel ca circuitul de ungere se va amorsa mai repede decat la Y17DT/Z17DTL daca si pompa de ulei este aceiasi (sau de acelasi debit).

L.E
Avand ambele motoare (X17DT, Z17DTL) am observat ca intotdeauna exista o diferenta de 1 sec dimineata intre ele, in sensul ca becul de ulei la X17DT se stinge intre 3-3.5sec de la pornire, iar la Z17DTL intre 4-4.5sec. Ambele cu acelasi ulei de motor Motul X-Cess 5w40 si ambele cu filtre de ulei MANN. Nu zdrangane niciunul dintre ele la prima cheie pana ce se stinge becul de ulei, doar ca ambele devin mai silentioase dupa stingerea acestuia.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
stancu_rad a scris:Dupa 1an si ceva , nu am rezolvat problema. Am spalat sitemul de ungere si o perioada scurta a disparut defectul apoi a aparut din nou astfel: la pornire se stinge becul 3-4 sec. apoi se aprinde 3-4 sec. ( motorul este putin zgomotos-se simte lipsa de presiune) dupa care se stinge. Il opresc , dupa 5 min. si nu mai apare defectul ,dar dupa o pauza de 2-3 ore apare. Am facut schimbul de ulei cu doar 4 L ( nu 4,5 L,cat trebuie) si am verificat nivelul dupa cateva ore si este la MAX. ( daca pun 4,5L ,dupa cateva ore ,este peste MAX cu 5-8 mm) Pot sa spun ca se goleste fitrul de ulei. Am schimbat una din supape de pe bloc ( cea mica) dar fara efect, o voi schimba si pe cea mare (revin cu date). Mai exista o alta supapa ( in pompa, in sorb) pe circuitul de ungere? Sad Cu stima.

Abia acum, dupa ce am citit ca ai Z17DTL, am citit si ce ai scris anterior. Deci, vezi ca a fost un Field Remedy la joja de Z17DTL, gasesti pe forum. Eu aveam joja originala (gresita, daca pot sa-i zic asa) am comandat pe original joja corecta, care comparata 1:1 cu joja originala are semnele de max si min decalate, adica ambele mai sus pe joja. Dar neamtul stie de problema (stie cat ulei trebuie sa bage la schimb) si pe joja uleiul era peste semnul de max (am vazut chestia asta in Germania la doua Astra G cu Z17DTL, una fiind masina pe care am cumparat-o, ambele aveau ulei peste max.). In a mea a bagat ulei de motor exact cat trebuie, caci am verificat acasa cu joja cea noua si era la max.

Si cum de-ai facut schimbul doar cu 4l, ca eu am bagat la a mea 4,7l in Z17DTL pe Astra G pana a ajuns la max pe joja? Si a ramas acolo la max si zilele urmatoare, am verificat. Oricum, traseul jojei este unul cam cretin, abia poti sa bagi joja la loc in motor, intra la modul chinuit (fata de X17DT e diferenta mare la cat de usor scoti/bagi joja de ulei la motor).
Skip ads

  • stancu_rad

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2006 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Referitor la nivel : inainte de problema ( bec+zgomot) ,cand am inceput sa urmaresc si eu nivelul pe joja dupa schimb am observat ca la un schimb de 4,5 l ( conform fabricat) era peste max. cu 3-4 mm si dupa aceea am fact schimbul cu 4,2 - 4,3 l. pentru fi nivelul pe joja la max. Dar asta a fost sa vad cum rezolv problema actuala, ma tot agit si astept o solutie de la cineva. Sal.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@stancu - am recitit prima ta postare ( de pe pag anterioara) dar nu stiu daca am inteles bine. Adica la tine dupa pornire se stinge martorul dupa 3 sec, sta putin stins si apoi iar se aprinde 4 sec pana se stinge iar ?
@ahappyuser - la 0W40 m-am gandit la un moment dat dar mi-a fost frica sa nu inceapa sa zemuiasca pe la toate incheieturile. Probabil asa ar fi fost citind experienta ta.
Plus ca, poate, sa zicem ca dimineata cu un 0W40 s-ar amorsa circuitul mai repede dar cred ca totodata s-ar si dezamorsa ma repede !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
stancu_rad a scris:Referitor la nivel : inainte de problema ( bec+zgomot) ,cand am inceput sa urmaresc si eu nivelul pe joja dupa schimb am observat ca la un schimb de 4,5 l ( conform fabricat) era peste max. cu 3-4 mm si dupa aceea am fact schimbul cu 4,2 - 4,3 l. pentru fi nivelul pe joja la max. Dar asta a fost sa vad cum rezolv problema actuala, ma tot agit si astept o solutie de la cineva. Sal.

Daca ai nivelul de ulei cu 0,5l mai jos decat max. se stinge chiar ,,mai tarziu,, becul de ulei la prima cheie.

In legatura cu problema cu reaprinderea becului de ulei, poate ar trebui schimbata sonda de ulei cu una SH din dezmembrari sa vezi daca tot asa face, eventual pe urma sa demontezi baia sa vezi ce-i cu sorbul.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Diferenta de 0,5 l poate fi si din verificarea jojei in conditii diferite. De ex verificare " la rece" si apoi urmatoarea verificare " la cald" imediat dupa oprire.
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Si nu mai pot edita.
Deja sint zapacit cu totul ! Dimineata la pornire 6 grade, stingere martor ulei in 4 secunde ! Iesit de la serviciu, masina stationata 8 ore, pornire, stingere martor la 14 grade, 4 secunde !
Sint mai mult decat derutat.
Totusi azi am dat curs sugestiei lui @ahappyuser - comandat filtru ulei Mahle si cu ocazia asta comandat si siliconul pt baia ulei. Maine ajung.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Becu minte ....da cu zdranganeala cum ramane? Aia e problema ...totusi si alte marci au probleme cu sondele intra ulei in manson si egaleaza presiunea uleiului din circuit si incepe ca clipeasca becul ori te zapaceste cu mesaje ...VW ,Audi, astia grei,pentru care cand sunt prinsi cu matza'n sac se schimba normele.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Smile Tot timpul imi scapa ceva !
Desi in momentul stingerii becului si sunetul motorului se transforma in uns.
Adica nu-l cred mincinos.
  • schneider369

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2014

  • Mesaj Privat
@aries Am fost la Opel pentru rechemare si toata treaba a fost gratuita. Au schimbat senzorii de la ulei , nust ce garnituri si inca o piesa care nu am reusit sa o retin (ceva cu pre...). Totodata au facut resoftare la calulatorul motorului. I-am intrebat daca conteaza ce model e masina sau cati ani are , mi-au spus ca nu conteaza atat timp cat pentru seria aia de sasiu exista rechemare in service. Eu zic ca nu strica sa verifici decat sa stai sa bibilesti becul ala pe toate partile....poate se rezolva la opel (gratuit). Din pacate idiotii nu mi-au dat nici un act / fisa service pe motiv ca nu mai era nimeni la birou sa le de-a hartiile ca as fi spus exact ce au schimbat. Toata nebunia a durat vreo 6 ore la 8:30 am lasat masina la ei si la 15:00 m-au sunat ca este gata.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
E numai la benzinar campania, sau si la diesel ?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cand un motor zdrangane pana se stinge becul la ulei...primul lucru se verifica nivelul cu mici sanse sa fie de acolo,se verifica consistenta uleiului cu sanse sa fie de acolo si apoi se masoara cu manometru' presiunea de cineva care macar a mai facut asta de cel putin 200 de ori inainte si in functie de valorile citite in functie de temperatura ,turatie,vascozitate ulei se trag concluzii 100% corecte.
Vreau doar sa va scutesc de bani dati aiurea pe uleiuri,piese,aditivi,resoftari, etc timp in care la fiecare pornire si zdrangneala sa se uzeze motorul in continuare,pana cand se ajunge in acelasi loc....desfacut ,verificat uzurile,inlocuit rezolvat.
  • schneider369

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2014

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:E numai la benzinar campania, sau si la diesel ?


Cei de la opel au zis ca si pentru motorina....cel mai bine baga seria de la sasiu pe myopel.ro si o sa-ti sara un pop-up cu un mesaj de rechemare in service , revizie si o oferta de-a lor
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
M-am inregistrat, plin de curiozitate. Nu e nicio campanie de rechemare pentru Astra G 1.7cdti, deci nu va obositi sa va inregistrati daca aveti aceasta motorizare. Ca sa vezi care este istoricul de service al Opel-ului tau trebuie sa dovedesti ca esti proprietarul masinii la un dealer Opel, pe urma ai access la informatii. O sa ma gandesc zilele urmatoare daca ma duc la Huber sa fac dovada, sincer nici nu stiu daca sunt pregatit sa aflu istoricul masinii (poate au fost belele mari si atunci probabil va trebui sa o vand). Numai ce-am trecut de RAR si i-am platit taxa, saptamana viitoare o trec pe numele sotiei.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR