Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • nike03

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Daca se intampla ceea ce zici, ar trebui sa se simta si cand aprinzi faza scurta si mai ales faza lunga. E posibil sa ai si vreo dioda defecta sau vreo problema pe infasurarea statorica si e posibil si regulatorul de tensiune sa-ti faca figuri. La mine pana la urma a fost regulatorul de tensiune. Puntea de diode am masurat-o si era buna iar infasurarea am verificat-o mai mult vizual, pt. ca are rezistenta foarte mica si nu-ti poti da seama daca are spire in scurt, doar fata de masa(carcasa) poti masura izolatia. Si mie nu-mi incarca deloc deci sigur era regulatorul si asa a si fost. Mare atentie, intr-un post mai sus am spus ca poti alimenta regulatorul la 12 V, GRESIT!. Am impresia ca nu se alimenteaza direct la 12V, cred ca mai are ceva pe circuit ce limiteaza aceasta alimentare. SA NU ALIMENTATI REGULATORUL DIRECT LA 12V CA-L ARDETI !
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
la modelele de alternatoare cu semipunte de diode,,amorsarea la pornire se face prin becul din bord,,sau un rezistor de aproximativ 50 ohmi,,
atunci cand tensiunea in infasurari deja creste,intrand in parametrii normali,,becul se stinge,,deoarece ansamblul regulator,rotor se alimenteaza din semipuntea de diode,,si nu mai absoarbe curent prin becul de amorsare,
acel bec fiind legat intre contact si intrarea in regulator,exact unde is legate si cele trei diode ce redreseaza curet de la fazele de alternativ,
ce este interesant la sistemul cu autoalimentare prin semipunte,e faptul ca odata amorsat,,incarcarea continua,pana la oprirea din rotatie,,,chiar de intrerupem legatura de amorsare
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
apropo de alimentarea directa la 12v,,,
sunt 2 cazuri,,dupa tipul alternatorului,,,cele cu semipunte,,,in cazul alimentarii directe,,nu patesc practic nimic,,scapand diodele de o munca in plus,,ele,,se racesc,,intrand in concediu,alimentarea facanduse direct din + ,ma refer la alimentarea sistemului de excitatie si control,,regulator+rotor

la tipurile mai avansate de alternatoare,,atingerea cu +direct pe intrarea in alternator,duce la defectarea regulatorului inobservabila,,el functionand normal,in parametrii,dar,,surpriza,,,,la oprirea motorului rotorul ramane alimentat,,ducand la descarcarea bateriei
fenomenul putand fi observat prin apropierea uni obiect de fier de fulia alternatorului,,observand o mica atractie magnetica cand motorul e oprit,,aceste alternatoare fiind cele ce incarca fara contact pus,sau fara firul subtire de excitatie
alternatorele moderne nu folosesc curent puternic de excitatie pe firul subtire,,alimentarea rotorului cum am spus facanduse fie de la borna+ interna,,sau din stator direct prin cele 3 diode mai mici ce alcatuesc semipuntea,
  • nike03

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
"apropo de alimentarea directa la 12v,,,
sunt 2 cazuri,,dupa tipul alternatorului,,,cele cu semipunte,,,in cazul alimentarii directe,,nu patesc practic nimic,,scapand diodele de o munca in plus,,ele,,se racesc,,intrand in concediu,alimentarea facanduse direct din + ,ma refer la alimentarea sistemului de excitatie si control,,regulator+rotor "
Pai eu spuneam ca in cazul alimentarii directe cu +12V a regulatorului il defectezi.(cel putin la varianta mea de alternator asta se intampla).
Intr-adevar parca am vazut pe o schema electrica a unei masini ca regulatorul s-ar alimenta printr-un "pare a fi un rezistor", deci nu direct la +12V.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR