Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • cipi_porime

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am un Astra G din 2001 si am schimbat placutele de frana. Dar dupa ce le-am schimbat am frana foarte "moale". De abia la a treia pedala se intareste si daca o tin calcata mi se duce in fund. Am verificat si nu am scurgeri. Lichid am in borcan. Va rog sa va dati cu parerea daca stiti inainte de a calca pe la mecanic.
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
sunt mai multe cauze si anume:
1. asezarea placutelor pe discul uzat
2. blocarea etrierului (portiunea de culisare) in partea opusa pistonasului
3. aerisire necorespunzatoare
4. garniturile pistonasului de la pompa de frana

trimite-mi un mesaj cu numarul tau de telefon si poate te pot ajuta.
  • gabynitzu

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2008 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ai idee la montare ti-a curs lichid? probabil a prins aer pe undeva
  • cipi_porime

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Lichid nu a curs deloc. Mi-a mai zis cineva ca s-ar putea sa fie garniturile de la pompa de frana si ca popma de frana ar fi capsata si nu se pot schimba doar garniturile ci toata pompa.
Credeti ca ar trebui aerisite franele daca am schimbat placutele?
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Schimba TOT lichidul cu DOT5, si aeriseste fara economie, pana cand curge "curat" in cele 5 puncte (4 frane + ambreiaj).
  • cipi_porime

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Am descoperit care era problema si sper sa va ajute si pe voi mai incolo.
Explicatie: placutele de frana nu sunt toate la fel (pot fi mai mari sau mai mici). Ale mele erau mai mari si calcau pe gradul de uzura al discului de frana, iar cand tineam calcata pedala "intra" gradul in placuta si automat se slabea. Dar la sfatul unui Opelist = DORIN din Sibiu am luat la polizat gradul de pe discul de frana si l-am adus aproximativ la nivel. Oricum deja incepuse sa isi dea drumul frana din cauza uzurii placutelor in dreptului gradului de pe disc.
In orice caz m-am cam speriat putin dar acum stiu despre ce este vorba si la urmatoarea schimbare nu imi voi mai face probleme.
Bafta tututror in contiunuare.
  • potorac ionut daniel

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2007

  • Mesaj Privat
cand sant uzate discurile de frana, trebuie sa polizezi placutele de frana noi, sus si jos nu discurile. bafta in continuare.apropo daca ati schimbat placutele si va scartiie la franat rotile asta e si din cauza ca nu ati polizat placutele.
  • huzumfanut

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am un opel astra si pot spune ca mi-am schimbat placutele de frana cu manuta mea dar intrebarea mea este urmatoarea: care este logica polizarii placutelor de frana noi daca discul de frana este uzat? Sau care este uzura discului la cere trebuie polizate placutele de frana?
Skip ads

  • huzumfanut

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am uitat sa mentionez ca intrabarile sunt pentru Potorac Ionut Daniel. Scuze Embarassed
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
potorac ionut daniel a scris:cand sant uzate discurile de frana, trebuie sa polizezi placutele de frana noi, sus si jos nu discurile. bafta in continuare.apropo daca ati schimbat placutele si va scartiie la franat rotile asta e si din cauza ca nu ati polizat placutele.


Afirmatie gresita!

-Daca discul s-a uzat, nu trebuie sa "uzam " si marginile placutelor dupa disc. Se ajusteaza DISCUL! Prin polizarea placutelor, nu faci decat sa micsorezi suprafata pe care va atinge discul, implicit uzura mai mare acolo unde deja discul s-a uzat.
In plus, pentru masinile cu senzor de uzura a placutelor de frana, cu cat discul are bavura mai mare pe circumferinta, cu atat masina te va anunta mai devreme ca trebuie sa schimbi placutele de frana deoarece tocmai acea bavura "taie" senzorul. Uzura de pe disc se strunjeste/rectifica/polizeaza/pileste/etc astfel incat suprafata pe care freaca placuta si marginea care ramane neatinsa sa nu depaseasca 0.5mm.
Cine are urechi de auzit sa auda. Cine nu, sa polizeze placutele (lucru pe care il fac foarte multi mecanici fara sa gandeasca sau pur si simplu din lene)
De retinut ca nu intru in polemica cu nimeni, vreau doar sa clarific un lucru iar persoana citata nu trebuie sa se simta ofensata in niciun fel.Cu respect.
  • potorac ionut daniel

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2007

  • Mesaj Privat
deci cand se pun discuri noi si placute noi nu se polizeaza nimic. la uzura normala a placutelor ati observat ca pe disc ramane o margine de uzura. cand punem placuta noua direct pe discul uzat observam ca acea margine atinge pe placuta inaintea discului. daca nu polizam placuta ca sa facem sa atinga suprafata placutei direct pe suprafata discului,poate duce la uzura anormala a placutelor, la uzura anormala a discului si sa nu mai vorbim de scartait la roti(scartait dat de marginea respectiva si placuta). parerea mea e ca e mai usor de polizat pe margini placuta de frana decat discul de frana.
  • m1sh

  • Mesaje scrise: 764
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum 2003 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sa.. si daca schimb discurile si placutele, si dupa 10000 km incep sa-mi scartaie placutele.. care-i explicatia?
pe langa "ti-a intrat o pietricica" ..
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
m1sh a scris:sa.. si daca schimb discurile si placutele, si dupa 10000 km incep sa-mi scartaie placutele.. care-i explicatia?
pe langa "ti-a intrat o pietricica" ..


Explicatia este:
-Placutele ecologice din ziua de azi, nu mai contin azbest (material dovedit cancerigen) ci a fost inlocuit cu alte materiale de frictiune, lianti care intra in compozitia placutei etc. Acesti lianti, dupa incalziri si raciri repetate nu mai au aceleasi caracteristici de plasticitate si devin casanti , duri , la suprafata de cuntact intre disc si placuta formandu-se o pelicula lucioasa foarte dura. Aceasta pelicula, scartaie si uzeaza discul din fonta in mod ceva mai pronuntat dar nu grav. Ca remediu nu exista decat inlocuirea placutelor sau , din cand in cand, inlaturarea unui strat subtire din suprafata placutei pentru a a junge la materialul de frictiune inca nefolosit, lucru care este destul de dificil in sensul ca nu stiu pe nimeni care din 2 in 2 luni sa aiba un hobby din a demonta placutele de frana si a le freca cateva minute pe hartie abraziva.
Concluzie: Nu poti fi prietenul naturii si al franelor in acelasi timp.
  • mocanuradu

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Salutare. Vin cu o intrebare.
Mai exact cum se polizeaza buza discului?, cu flexu direct pe masina , se da jos discu si se pune pe strung sau alte variante?
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
mocanuradu a scris:Salutare. Vin cu o intrebare.
Mai exact cum se polizeaza buza discului?, cu flexu direct pe masina , se da jos discu si se pune pe strung sau alte variante?


pentru fata:
-Se ridica masina pe cric, se pune un butuc sub ea pentru asigurare, se demonteaza roata.
-Se scoate mufa de la senzorul de ABS (in cazul in care masina este echipata cu ESP)
-Se porneste motorul cu masina suspendata si cu senzorul scos.
-se introduce maneta schimbatorului in treapta I (intai) se elibereaza foarte usor ambreiajul.
In acest moment, roata suspendata se invarte cu o viteza relativ mica.
Acum, cu flexul echipat cu un disc din smirghel, se apropie de "buza" discului si se tine apasat usor in pozitie corecta pana cand buza de pe disc dispare in intregime.
De mentionat ca operatia se repeta pe ambele fete ale discului. Dupa ce terminati, nu uitati sa puneti la loc mufa de la ABS. Daca totul este ok, becul din bord se va stinge. (in timp cat mufa este scoasa, in bord aveti becul aprins).
-Se repeta operatia la cealalta roata.

pentru puntea spate:
procedura este aceeasi cu mentiunea ca motorul va fi OPRIT , senzorul nu va fi scos iar de antrenarea discului se va ocupa o alta persoana folosindu-se de unul din prezoanele rotii. MARE ATENTIE sa nu il raniti cu flexul.
Atat.
Succes.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Exprimarea corecta ar fi :
-Se ridica masina pe cric, se pun un butuci sau capre sub ea pentru asigurare, se demonteaza rotile.

Trebuie avut grija ca mai sunt printre noi si incepatori, or ridica numai pe o parte si cind baga 1 le pleaca masina.
In loc de flex cu disc din smirghel se poate folosi o masina de slefuit cu banda, pe spate singura antreneaza discul.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Exprimarea corecta ar fi :
-Se ridica masina pe cric, se pun un butuci sau capre sub ea pentru asigurare, se demonteaza rotile.

Trebuie avut grija ca mai sunt printre noi si incepatori, or ridica numai pe o parte si cind baga 1 le pleaca masina.
In loc de flex cu disc din smirghel se poate folosi o masina de slefuit cu banda, pe spate singura antreneaza discul.


Stimate coleg:
Dupa opinia mea, m-am exprimat corect. De ce? -Pentru ca masina trebuie ridicata DOAR pe o parte. Serios ca nu va pleca. De asta se ocupa diferentialul din cutia de viteze. Cand ai timp, ridica masina pe cric, pune butucul/capra sub o roata si scoate-i senzorul de la ABS indiferent ce marca / model de masina ai. Urca-te in masina si incearca sa pleci de pe loc. Nu vei reusi. Serios. Nu vei reusi nici macar s-o dai jos de pe capra. Este fenomenul care se petrece cand te impotmolesti cu o singura roata in noroi : Cea care e in noroi se invarte, cea care are aderenta ....sta degeaba.
Concluzie: Exprimarea a fost corecta.
P.S. Nu vreau sa supar pe nimeni.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da, ai dreptate, m-am grabit eu, scuze.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Da, ai dreptate, m-am grabit eu, scuze.


Scuzele se accepta, ba mai mult, nici nu era nevoie de ele. Suntem aici sa ne sfatuim, niucidecum sa ne contrazicem.
Toate bune.
  • cipi_porime

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Mai exista o varianta care sa facut practic la mine, adica s/a poliyat cu o jumatate de piatra de polizor de aia mare. A tinut baiatul ceva timp pe "grad" dar mi la luat jos. Si l/a mai pus si "sus" pe disc de mi/a luat si rugina de acolo. Citat de la mecanic "la Solenza sau la Nova trebuia sa faci treab asta o data la juma de an.
Si inca o chestie pornesti motorul, bagi intra CINCEA si dai drumul usor la ambreaj. Are mai multa libertate roata in invartire si nu se smuceste. Grija mare la oprire NU OPRI MOTORUL CU MASINA IN VITEZA (face urat).
Cea mai simpla solutia daca este uzura la discuri, la urmatoarea schimbare de placute schimbale si pe alea. Nu se merita banii.
Becul de la ABS ramane aprins pana ajungi cu masina la 50 km/h.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi.

invest20042001 a scris:
mocanuradu a scris:Salutare. Vin cu o intrebare.
Mai exact cum se polizeaza buza discului?, cu flexu direct pe masina , se da jos discu si se pune pe strung sau alte variante?


pentru fata:
-Se ridica masina pe cric, se pune un butuc sub ea pentru asigurare, se demonteaza roata.
-Se scoate mufa de la senzorul de ABS (in cazul in care masina este echipata cu ESP)
-Se porneste motorul cu masina suspendata si cu senzorul scos.
-se introduce maneta schimbatorului in treapta I (intai) se elibereaza foarte usor ambreiajul.
In acest moment, roata suspendata se invarte cu o viteza relativ mica.
Acum, cu flexul echipat cu un disc din smirghel, se apropie de "buza" discului si se tine apasat usor in pozitie corecta pana cand buza de pe disc dispare in intregime.
De mentionat ca operatia se repeta pe ambele fete ale discului. Dupa ce terminati, nu uitati sa puneti la loc mufa de la ABS. Daca totul este ok, becul din bord se va stinge. (in timp cat mufa este scoasa, in bord aveti becul aprins).
-Se repeta operatia la cealalta roata.

pentru puntea spate:
procedura este aceeasi cu mentiunea ca motorul va fi OPRIT , senzorul nu va fi scos iar de antrenarea discului se va ocupa o alta persoana folosindu-se de unul din prezoanele rotii. MARE ATENTIE sa nu il raniti cu flexul.
Atat.
Succes.

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR