Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • al3x_vl

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2011

  • Mesaj Privat
darvin daca ai citit si postarile colegilor de mai sus un alternator trebuie sa incarce intre 14v-14,5v. ar trebui pt inceput sa schimbi carbunii (cea mai ieftina varianta)
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sigur este de la incarcare. trebuie sa fie intre 14-14.5V la opel in general. e normal sa ti se duca daca nu se reincarca corect...
  • mitzirusu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Buna. Am si eu o problema cu incarcarea. Acum cateva zile am ramas fara baterie. Dupa ce am incarcat-o,am pornit masina si am observat ca nu incarca alternatorul. L-am desfacut si am vazut ca avea o perie blocata(nu mai culisa in ghidaj impinsa de arc), le-am schimbat si degeaba. Urmarind discutiile pe forum am inteles ca si beculetul martor din bord este important.al meu era ars. Lam schimbat si tot nu incarca. nici macar nu se aprinde cand pun contactul dar la alternator la excitatie masor 12,ceva cat are bateria. Releul este incorporat in alternator. Stie cineva cum se poate masura daca este OK? Normal,cand pui contactul, curentul trece prin beculet la borna de excitare si incontinuare prin regulator si perii in rotor.Asa cred.Daca e corect ar trebui sa se aprinda becul cand pun contactul. Sa fie releul vinovat? Cum imi dau seama? Masina e un Astra F Caravan benzinar de 1600 cmc din 95.
  • n_miky_ady

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2010

  • Mesaj Privat
salut nu prea am timp sa citesc tot ce sa scris pina acum va intreb .am cumparat o baterie de la cineva care mia dat si garantie la ea si imi tot cura un lichid la capacul de la baterie ce ar putea fi nu mi se aprinde nici un bec in bord si nici nu am fost sa imi masoare cat incarca (opel vectra b 18 16v din 96)
Skip ads

  • al3x_vl

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@n_miky_ady ai grija ca acel lichid e acid din baterie. sa masori cat incarca alternatorul ca eu cred ca incarca peste 14,5 si atunci bateria "fierbe" (incarcare excesiva), daca alternatorul incarca in parametrii normali atunci bateria are defect de fabricatie si sa o schimbi

@mitzirusu cu becul martor nu stiu care poate fi problema. alternatorul daca tot nu incarca dupa ce ai schimbat periile atunci poate fi de la releu (acesta nu cred ca poate fi masurat daca e ok). daca nici cu releu nou nu incarca ultima varianta ar fi diodele, dar ar fi bine sa verifici si contactele sa nu fie oxidate. daca nu incarca nici dupa ce ai schimbat ce ti-am spus atunci poti sa cauti altul si pot sa te asigur ca si un electrician tot la fel o sa le schimbe (perii-releu-diode) si nu poate sa spuna sigur care este problema, ca sunt patit
  • n_miky_ady

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2010

  • Mesaj Privat
din bateria veche nu a curs nici un fel de lichid dar tot ma duc sa vad daca incarca bine
  • al3x_vl

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2011

  • Mesaj Privat
asta depinde si de nivelul electrolitului (acid) din bateria veche ca daca este sub nivel fierbe fara sa curga
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
n_miky_ady a scris:salut nu prea am timp sa citesc tot ce sa scris pina acum va intreb .am cumparat o baterie de la cineva care mia dat si garantie la ea si imi tot cura un lichid la capacul de la baterie ce ar putea fi nu mi se aprinde nici un bec in bord si nici nu am fost sa imi masoare cat incarca (opel vectra b 18 16v din 96)


la cum ai scris aici se intelege ca iti curge din baterie... apoi ai scris mai jos ca nu iti curge... ce sa intelegem atunci?
inainte de a posta cauta o exprimare cat mai logica ca sa intelegem corect si sa te putem ajuta.
mergi si verifica si incarcarea pe care o da alternatorul sa nu fie prea mare...
Skip ads

  • n_miky_ady

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2010

  • Mesaj Privat
deci sa intelegi domnu mikyboy din bateria veche nu mia curs nici un lichid care acum e moarta doar din bateria cumparata de la un prieten care mai este in garantie curge acel lichid inca nu am fost sa masor cat incarca
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Care ar putea fi cauza scaderii tensiunii cand dau drumul la un consumator?.. mai ales cand e motorul rece.
De examplu (cu motorul pornit): pornesc farurile, se aude ceva scadere in intensitate pe sub capota (nu stiu de la ce), slabeste lumina din bord, dupa care isi revine (1-2 sec). Dau drumul la incalzirea din luneta, la fel. Misc putin de volan (pe loc)... acelasi lucru... se vede scaderea si la faruri. La servo se simte cel mai tare aceasta scadere, insotita de acel sunet...
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Mie la relanti fara consumatori imi da 13.4 iar daca cuplez faza scurta + faza lunga imi da 13.8. (invers decat ar trebuii)

Si totusi, uneori(nu intotdeauna) daca deschid lumina in interior, pornesc avariile, cand clipesc avariile se observa o mica clipire a luminii in interior in momentul cand clipesc(pornesc) avariile de fiecare data. La fel si cu incalzirea in luneta.

n_miky_ady a scris:salut nu prea am timp sa citesc tot ce sa scris pina acum va intreb .am cumparat o baterie de la cineva care mia dat si garantie la ea si imi tot cura un lichid la capacul de la baterie ce ar putea fi nu mi se aprinde nici un bec in bord si nici nu am fost sa imi masoare cat incarca (opel vectra b 18 16v din 96)


Ca sa se aprinda becul in bord de baterie, trebuie sa nu mai functioneze alternatorul, se vede asta(se aprinde 1 sec) cand se opreste motorul
  • al3x_vl

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@mihaiadrian schimba releul ca el regleaza tensiunea pe care o da alternatorul
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
n_miky_ady a scris:deci sa intelegi domnu mikyboy din bateria veche nu mia curs nici un lichid care acum e moarta doar din bateria cumparata de la un prieten care mai este in garantie curge acel lichid inca nu am fost sa masor cat incarca


eu am inteles din prima ca ultima baterie (cea cu garantie curge) dar asta dupa ce am citit postul tau de mai multe ori... de aia ti-am scris acel raspuns.
cat despre scurgere vezi ca nu e bine deloc: fie iti incarca mult prea mult si iti fierbe bateria fie bateria are un defect si atunci trebuie schimbata... ai grija ca nu e de joaca ca ceea ce curge e acid si ala corodeaza...
  • giussy

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2011

  • Mesaj Privat
mie cred ca imi incarca cam mult:14,7-14,8 V.
si de la o vreme invarte cam greu electromotorul.
poate sa fie problema?
e un opel vectra din '95 cu motor de isuzu dizelar de 1,7.
  • al3x_vl

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2011

  • Mesaj Privat
masoara cat iti incarca alternatorul cand ai consumatori (faza scurta) si daca incarca intre intre 14-14,5 eu zic ca ar fi ok daca mergi in permanenta cu faza scurta (oricum asa prevede legea)
iar despre electromotor eu stiu ca invarte greu (adica fara forta) cand nu ai baterie, dar tu zici ca incarca peste 14,5
  • giussy

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2011

  • Mesaj Privat
un amic mi-a zis ca e posibil sa incarce prea mult si sa se fi dus bateria.
incerc azi si cu alta baterie.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu e bine sa incarce mai mult de 14.7-14.8 V si asta inseamna ca nu iti functioneaza releul de incarcare care ar trebui sa limiteze curentul la 14.5V . Daca nu invarte bine motorul atunci bateria este dusa. S-ar putea sa o fi fiert de prea multe ori daca incarca asa de tare si la fel va face si cu alta baterie daca nu rezolvi cu incarcarea...
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am rezolvat o problema mai veche si anume incarcarea si nu voi spune decat ca VERIFICATI SI SCHIMBATI CABLUL DE CURENT DINTRE releu alternator-electromotor-borna de plus a bateriei, fiindca acesta la mine, datorita multor demarari ale electromotorului prelungite (defectiune la motor incat eram nevoit sa tin la demaror cateva secunde) acest fir la nivelul electromotorului era ca si "impuscat". Acum am valori de 14 V la nivel de baterie fata de 13/12,9. Este ceva legat de rezistivitatea conductorului electric, e care am ignorat-o total Smile Scrie despre atat in TIS cat si in manualul autovehiculului dvs.
  • elmugur

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Meriva 2004 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2007

  • Mesaj Privat
meriva z17dth 100 cp - de ceva vreme 4 luni aveam o variatie a tensiunii la pornirea la rece care dupa cateva minute disparea (valori intre 13.7-14.3 in salturi cam 1/secunda) acum face tot timpul si cu motorul la cald salturi de ex: 13.8-14.4-13.8-14.3 si e vizibil la toate becurile plafoniera/faruri etc. Mentionez ca nu apare nici un cod de eroare (op-com), nu sunt probleme cu bateria (in stationare 12.5v). O sa ma bag sub masina sa masor direct pe alternator si sa verif de contacte imperfecte. INTREBARE: e cazul sa demontez alternatorul? ma gandesc ca aceste fluctuatii sa nu faca rau altor componente...... Evil or Very Mad
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
parerea mea este ca nu iti functioneaza bine releul care regleaza tensiunea de redresare care o primeste bateria. mergi la un electrician sa iti verifice cat scoate alternatorul in gol si apoi cat scoate releul de incarcare... daca era firul ca si colegul de mai sus ar fi primit doar mai putin curent nu facea fluctuatie din asta....
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR