Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • ekkemu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Ma gandesc sa-mi schim eu uleiul ca sa fac niste economie la bani. Nu cred ca e mare filosofie, insa vreau sa va intreb si pe voi. Care ati mai facut, sa-mi spuneti exact cum.

Ce ulei este recomandat de Opel pt masina mea? N-am manualul si nu stiu unde as putea gasi informatia asta.
Cat ulei intra? Ce tip de filtru am nevoie?

Mersi
Adi
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
5.5 l. Marca, in functie de nr. de km si buget (de preferat 5W40). Filtru MANN. Dupa talon afli codul filtrului.
Dai jos capacul de la scut desfaci cu torx de 40 busonul de la baia de ulei si tubulara de 36 capacul filtrului de ulei.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu am pus ulei Aral Hightronic 5w40 sintetic sau original GM 5w30 supersintetic. Filtrul de ulei il iei dupa numarul de identificare al masinii (din talon) de la orice magazin de piese auto.
- urci masina pe rampa;
- desfaci capacul negru al filtrului de ulei, scoti capacul cu tot cu filtrul vechi, scoti filtrul vechi si cele 2 garnituri din capac;
- desfaci capacul de umplere galben de completare cu ulei situat pe capacul culbutorilor;
- dai jos scutul (doar capacul) motorului, iei un bidon de 5 litri gol si il bagi sub baia de ulei timp in care desfaci surubul de la baia de ulei. Uleiul uzat se va scurge in bidon, timp de 15-20 minute;
- cat tip se scurge uleiul uzat, montezi inapoi noul filtru de ulei impreuna cu cele 2 garnituri negre in capacul filtrului si apoi in locasul sau;
- strangi surubul de la baia de ulei;
- completezi cu ulei nou pe la busonul de umplere;
- pui la loc scutul motorului.
Foarte important este ca dupa schimbarea uleilui vechi cu cel nou, inainte sa pornesti masina, tragi frana de mana si o scoti din viteze, apoi apesi ambreiajul la maxim fara a apasa deloc pe acceleratie si apoi pornesti motorul. Dupa cateva secunde ridici piciorul de pe ambreiaj si lasi asa masina sa mearga la realntiu 2-3 minute. Asta e tot.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Filtrul de ulei nou trebuie sa aiba si cele 2 garnituri negre noi (verifici la magazin). Cand montezi noul filtru, schimbi si garniturile vechi cu cele noi.
Skip ads

  • Raul Paltineanu

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2007 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2007

  • Mesaj Privat
ekkemu a scris:Salut,

Ma gandesc sa-mi schim eu uleiul ca sa fac niste economie la bani. Nu cred ca e mare filosofie, insa vreau sa va intreb si pe voi. Care ati mai facut, sa-mi spuneti exact cum.

Ce ulei este recomandat de Opel pt masina mea? N-am manualul si nu stiu unde as putea gasi informatia asta.
Cat ulei intra? Ce tip de filtru am nevoie?

Mersi
Adi

Depinde de ce motor ai: 1.7l, 2.0l, ....
La motorul de 1.7 l intra doar 4.5 l de ulei cu tot cu filtru iar pentru a desface busonul ai nevoie de o cheie inelara de 22. Asa e la masina mea.
  • ekkemu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Mersi mult de sfaturi! Da, am uitat cred sa specific ca e 2.0 DTH motorul.

Deci ulei 5w40, da? Nu are rost sa bag 10w40 pt ca e vara?

Inca o intrebare: nu va curge ulei pe acolo pe unde e filtrul?
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Vara poti baga si 10w40 fara probleme. Si iesi mai ieftin cu banutii.
Dupa ce montezi noul filtru si strangi surubul de la baia de ulei te apuci de bagat noul ulei pe la orificiul de unplere.
  • Raul Paltineanu

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2007 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2007

  • Mesaj Privat
10W40 cred ca e chiar mai bun vara pt. ca e putin mai gros si daca mai papa putin ulei si motorul e si mai indicat. Eu am bagat 10W40 sintetic PetroCanada (30 lei/l) si merge struna.
  • mihai0308

  • Mesaje scrise: 812
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Eventul ca sa verifici mai bine daca`ti curge sau nu ulei pe la filtru spala motorul inainte sa schimbi uleiu...dupa ce schimbi uleiul si filtrul verifici urmatoarele zile pe la filtru sa nu ai pierderi...eu cand am schimbat filtrul de ulei am strans prea tare surubul de la capac si s`a rupt garnitura...am avut ceva pierderi da am complectat...multa bafta!
  • Glacius

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Ca sa desfaci busonul de la baia de ulei e nevoie de cheie inelara de 22 sau torx de 44? Pentru scut ce cheie trebuie daca nu va suparati?
  • Raul Paltineanu

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2007 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pentru scut iti trebuie o surubelnita mai maricica.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR