Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • GODLESS

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie:
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Inainte de a schimba bateria verifica daca nu a scazut electrolitul (complectezi cu apa distilata) sau daca ai incarcare corecta (ca poate o schimbi degeaba si nu o sa functioneze corect nici ceea pe care vrei sa o cumperi ..)
Skip ads

  • edy2172

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: cugir-alba
  • Masina: Astra 2002 1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
inainte de a cumpara alta baterie dute si fa un test pentru ea sa vezi daca chiar trebuie inlocuita sau doar incarcata, daca chiar trebuie inlocuita ia o baterie Varta cu amperii indicati in tabel in fct de motorul tau , de exemplu la mine 1,7dti merge de la 60 -77 amperi, la tine nu stiu ca nu vad ce motorizare ai dar daca e benzina 1,6 merge 55 linistit...
  • vampyriks

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2007

  • Mesaj Privat
eu am motor de 1.2 si bateria e de 44AH, sa iau mai mare daca iau ? intre timp am luato in casa sa o bag pe redresor
  • GODLESS

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie:
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pai de ce sa pui mai mare ? Daca fabrica a pus baterie de 44AH inseamna ca e suficient, asta daca tu nu vrei sa pui "instalatie de brad" in masina ... atunci ia una mai mare.
Skip ads

  • dragos_costy87

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Poate vrea omul sa-si puna super sonorizare si are nevoie de mult curent. De exemplu un tovarash de-al meu si-a bagat un subwoofer tare pe Fiat panda, iar cand trece peste 120, farurile se sting(muzica data tare).....
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eu am unad de 60 Ah si nu am vaut niciodata probleme cu pornirea...si e deja destul de vechiuta. tine minte ca una de 60 traieste mai mult...adica cea de 55 scade pe la 30-40 in 4 ani...cea de 60 scade mai greu pt ca e mai mare. tie la 30 deja nu iti mai dice electromotorul...so ia-ti una de 60 si o sa te tina pe la 6-7 ani garantat
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nonea a scris:eu am unad de 60 Ah si nu am vaut niciodata probleme cu pornirea...si e deja destul de vechiuta. tine minte ca una de 60 traieste mai mult...adica cea de 55 scade pe la 30-40 in 4 ani...cea de 60 scade mai greu pt ca e mai mare. tie la 30 deja nu iti mai dice electromotorul...so ia-ti una de 60 si o sa te tina pe la 6-7 ani garantat
in plus cea de 60 nu e cu mult mai scumpa decat cea de 55. de 55 doar daciile mai au Razz
  • GODLESS

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie:
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@dragos_costy87 daca omul vroia sonorizare ne spunea ...
@nonea la ce sa pui bat de 60 pe motor 1.2 ? + ca nici nu cred ca are loc sa o puna ... si de unde ai tras tu concluziile ca :"55 scade pe la 30-40 in 4 ani...cea de 60 scade mai greu pt ca e mai mare" ? inseamna ca bateriile de tir tin cam 10-15 ani din logica ta ! Shocked
Daciile au motor 1.4 si omul are motor 1.2, ce baterie vrei sa puna de 80 Ah ?(da ce-i, tractor ?)

(gizas!)
Skip ads

  • vampyriks

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2007

  • Mesaj Privat
se pare ca a trebuit o mica reincarcare si merge brici
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
godless mama...tirurile au alt curent de pornire...deci logica ta nu are sens...mai cugeta putin. deci, la acelasi curent de pornire, o baterie mai mare tine mai mult. pt nelamuriri pe privat astept ...Smile. apropos...bateria de 60 are aceleasi cote de gabarit ca si cea de 55. sanatate
  • GODLESS

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie:
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
M-am referit la marime (gabarit)si Ah cand am zis de tiruri ...(da asta e alta poveste) .Daca neamtul a pus pe motor 1,2 baterie de 44 Ah, noi trebuie sa fim romani si sa spunem ca nu e bine, si trebuie mai mare sa punem de 60 Ah ... daca era nevoie de baterie mai mare puneau ei mai mare ... asa ca nu mai vorbiti prosti ... Durata de viata a unei baterii direct proportional modul corect de exploatare (incarcare corecta si intretinere corecta ) si nu de marimea ei ...
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Eu am avut pe corsa de 44 de amperi din fabrica, si cand a murit dupa 5 ani am luat o Varta de 55, am zis ca diferenta de amperaj compenseaza lipsa de calitate, si nu a fost nici un fel de problema. De obicei din fabrica masinile vin cu o baterie de foarte buna calitate si cu un amperaj la limita strictului necesar, dar daca nu vrei sa ai surprize si cum nu stii cat de bune sunt bateriile aftermarket eu zic ca e bine sa-ti iei o mica precautie. O diferenta de pana la 50% nu dauneaza cu absolut nimic masinii, problema apare daca ai super sunet si vrei o baterie mult mai puternica sau mai multe, conditii in care esti nevoit sa pui si un alternator mai mare care sa-ti suporte un curent mai mare de incarcare, la o baterie descarcata acesta fiind de pana la 10% din amperajul nominal al acumulatorului. De exemplu la o baterie de 55Ah, curentul de incarcare poate sa aiba maxim 5,5Ah.
Skip ads

  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
deci godless mama...cei din fabrica pun lucruri sa iasa masian ieftina. ma intelegi?....nu te contrazice cu ingineri ca nu o sa ai nicioadat dreptate in felul asta. bafta. apropo..daca erau baterii de 20 Ah de aia iit puneai?Razz sanatate. ai apropo..o baterie mai mare nu numai ca da curent mai mare...sensibil mai mare, ci are capacitatea sa-l asuigure acel curent maxim pe o perioada mai lunda. o baterie mai mare nu are un voltaj mai mare:P...cum probabil poate iti inchipui.
  • GODLESS

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie:
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@nonea tata vad ca esti un inginer "prost informat"...
Daca bateriile de capacitati diferite nu ar avea durata de viata la fel de mare, producatorii de baterii ar da garantii diferite la baterii de de capacitati diferite dar garantiile sunt date la fel la baterii cuprinse intre 12v-33Ah si 12v-80 Ah (2 sau 3 ani ... )depinde de producator .Bateriile de diferite capacitati, daca sunt exploatate corect (alegere initiala si conditii de pe masina), au aceeasi durata de viata, aproximativ 4 ani.
Este posibil ca alternatorul sa nu poata incarca o batrie de capacitate mai mare la maxim si in conditiile aste, care e rostul sa cumperi o baterie de capacitate mai mare ?
Este indicat sa se respecte recomandarile date de producator privind capacitatea bateriei, folosirea unei baterii de capacitate mult mai mare decat cea recomandata, dauneaza instalatiei electrice de incarcare (o solicita inutil), la incarcare bateria "cere" un curent mai mare si, de la o valoare in sus, poate sa arda puntea redresoare de pe alternator.
Inainte da a pune o baterie de capacitate mai mare trebuie consultat un elecrician profesionist, care sa faca masuratori sa sa vada daca este posibil punerea unei baterii de capacitati mai mare, sa nu va treziti cu surprize ulterioare .

Numai bine !

P.S.: capacitate = Ah si nu V sa nu-ti inchipui ca mi-am inchipuit altceva !
  • laurscr

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
este indicat sa pui o baterie ceva mai mare decat cea originala in cazurile in care: locuiesti intr-o zona mai rece iarna, ai consumatori suplimentari fata de dotarea standard a masinii, face probleme la pornire etc.
in concluzie nu este un lucru rau. din fabrica se pune o baterie SUFICIENT de puternica pentru a asigura pornirea/functionarea motorului in conditii NORMALE. o baterie ceva mai puternica iti permite sa nu fii stresat in cazul unor probleme la pornirea motorului. poti sa asculti muzica la iarba verde fara sa fii stresat ca o sa impingi masina la plecare. etc.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
nu se intampla nimic daca se pune o baterie cu un amperaj mai mare pe masina..singurul deficient este ca nu se va incarca niciodata la capacitatea normala pt ca alternatorul .......bla bla bla....iarna este super sa ai o baterie cu un amperaj si curent de pornire mai mare, sau vb lu' @laurscr, daca mergi la padure nu stai stresat ca-ti moare bateria cu woofer'ul deschis
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
okay...deci fiecare pune absolut ce baterie doreste si in functie de cati consumatori are. bateria si daca e mai mare se va incarca complet(daca nu e uzata) dar la dumuri mai lungi. dar un 44ah sigur ai la orice ora din zi si noapte. si oricum capacitatea lor scade cu timpul pt ca scade si concentratia de acid...+depuneri pe elementele din plumb.

@godless orice acu se poate incarca complet...mai incet, dar sigur. la un acu de cap mare, nu trebuie neaparat curent mai mare....ci doar curentul trebuie pastrat la borne mai mult pt incarcare. bineinteles,la inceput curentul de ncarcare e mai mare, cu cat e mai incarcata bateria cu atat scade mai mult curentul de incarcare. deci un acu mare nu are curent neaparat mare de incarcare

PS la cum gandesti chiar imi inchipui ca , capacitatea acu o masori in V
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
edy2172 a scris:inainte de a cumpara alta baterie dute si fa un test pentru ea sa vezi daca chiar trebuie inlocuita sau doar incarcata, daca chiar trebuie inlocuita ia o baterie Varta cu amperii indicati in tabel in fct de motorul tau , de exemplu la mine 1,7dti merge de la 60 -77 amperi, la tine nu stiu ca nu vad ce motorizare ai dar daca e benzina 1,6 merge 55 linistit...


Despre ce tabel vorbesti? Sunt in situatia de a schimba bateria la masina din semnatura si nu stiu ce sa cumpar. Cea de pe masina nu pot sa o citesc din cauza husei de pe baterie. Ma gandeam sa iau pe cea mai mare care se incadreaza in gabarit (L*l*h) dar nu este o modalitate clara de selectie. Nu intra in calcul desfacutul bateriei inaintea achizitionarii alteia noi.
  • randomm

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
All Bandi a scris:
Despre ce tabel vorbesti? Sunt in situatia de a schimba bateria la masina din semnatura si nu stiu ce sa cumpar. Cea de pe masina nu pot sa o citesc din cauza husei de pe baterie. Ma gandeam sa iau pe cea mai mare care se incadreaza in gabarit (L*l*h) dar nu este o modalitate clara de selectie. Nu intra in calcul desfacutul bateriei inaintea achizitionarii alteia noi.


Si ce anume te opreste sa desfacu husa si sa te uiti ce valori ai pe baterie? La mine pe masina inca este bateria originala, are 7 ani si inca mai duce. Se cunoste ca s-a umblat la ea, probabil s-a completat cu apa distilata, deci nu stiu cat o sa ma mai duca. Deocamdata nu imi face probleme, chiar daca am schimbat HU de pe masina si solicit un pic mai mult partea audio. Probabil se va simti o diferenta mai crancena cand voi baga si o statie cu subwoofer si ce mai am eu de bagat prin masina (neoane, laptop, dvd-player, etc etc). Deci urmatoarea baterie va fi cu siguranta de minim 75, pe partea audio voi baga un condensator destul de mare, pe partea cu alimentarea laptop, dvd, lumini, inca nu stiu cum o sa fac, dar ma descurc eu pana la urma. Oricum avand 1.7 DTI ma incadrez pana la 77 deci si 75 o sa fie OK.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Raspunsul este si in postul anterior: ca sa vezi ce scrie pe baterie, trebuie demontate bornele, scoasa bateria si citit. Asa cum spuneam, varianta nu intra in calcul pentru ca nu stiu ce nu va mai merge dupa intreruperea curentului pe masina.

Rezolvat: Schimbat bateria cu una Tudor, 75 Ah, 800 Ah la descarcare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Chestionar

Ce baterie aveti pe masina?
1. Bosch 18%
2. Varta 30%
3. Zap 2%
4. Victor 0%
5. Rombat 19%
6. Caranda 6%
7. Exide 10%
8. Altele 11%
891 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR