Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • remus.claudiu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2014

  • Mesaj Privat
opel astra g 1.8 16v ..ceva idei? e prima data cand o schimb si habar nu am ce sa pun. Multumesc anticipat
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Curent pornire la rece baterie 780A | norma EN cred...
Doresc sa aflu cat curent de pornire la rece are acum , cum pot afla.

Mai detalitat daca se poate si cu ce, si cum se masoara.

Curent pornire la rece baterie, cum se afla?
Mersi.

Page Name


Ultima modificare facuta de T.ion la Mar 13 Jan, 2015 2:17 pm, modificat de 3 ori in total
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
cu asa ceva

ar trebuie sa aibe orice atelier auto care se respecta
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Si la ce temperatura se face, cu aparatul acesta sau nu conteaza.
Trebuie indeplinite anumite conditi pentru masurare?
Skip ads

  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
T.ion, Da trebuie indeplinite anumite conditii, masurarea in conditii diverse, da rezultate diferite.
  • CatalinGh

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,

Mi-a murit masina in drum astazi (astra h 2004 Z17DTH). Situatia s-a desfasurat in felul urmator:
- Am folosit aproximativ 1h radio-ul insa a pornit fara probleme, dupa circa 20km prin Bucuresti au inceput sa palpaie in bord ABS,ESP, insa martorul de la baterie nu.
- Am tras pe dreapta si am oprit-o, am lasat-o cateva minute si cand sa ii dau cheie nimic...nu invartea nici electromotorul, nu facea nimic doar se aprindeau martorii.
- Am gasit pe cineva sa imi dea curent si a pornit fara probleme, insa dupa cativa zeci de metri de mers aceeasi problema, plus ca am pierdut si servo.
- Cand am luat curent, nenea ala avea si un aparat din ala de masurat curentul in baterie, nu stiu cum se numeste exact, cu motorul pornit avea in jur de 11Ah, iar dupa ce am turat-o mi-a zis ca nu incarca, ca e de la releu.

Presupun ca ori bateria e moarta (nu stiu exact modelul) ori releul este defect, insa daca i-as pune baterie noua (Rombat Tornada de 70Ah) este posibil ca releul sa defecteze bateria daca acesta nu incarca?

Ce ma sfatuiti sa fac in cazul asta?

Respect!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Sa masori incarcarea inca odata, cu motorul pornit 13.7-14.4v | daca nu ai intre valorile acestea alternatorul nu incarca...
Bateria cu motorul oprit 12.3v descarcata | 12.4v OK | 12.6v super OK.
Multimetru setat pe 20v DC

Posibil sa ai probleme cu alternatorul, masoara si vezi... in functie de valori vei stii care din ele este...
sau sa nu ai un consumator ascuns... - daca domnul a masurat 11...v cu motorul pornit cred ca este alternatorul.
Cred ca se referea la alternator - Punte diode, Regulator alternator, perii (carbuni) | se va vedea la desfacere sau altul SH sau nou...
Chiar daca bateria are sub 12.3v - daca alternatorul nu incarca este normal sa fie descarcata.... deci nu gata este bateria dusa...
Nu strica sa verifici si cablurile de la alternator pana la prindere borna, o masurare la bornele la alternator sa vezi daca sunt cablurile sau alternatorul, sau bornele de prindere la baterie...

Cauta pe cineva sa o masoare... vad ca nu le-ai prea bine cu masinile...
Bateria cati ani are pe masina?


Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 26 Sep, 2015 12:00 am, modificat de 2 ori in total
  • CatalinGh

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Mersi de raspuns. Bateria e "Banner" dar nu stiu mai multe detalii, nici cati ani are nu stiu, dabia am cumparat masina de vreo 2luni....Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus, la fel, ca cel mai probabil e alternatorul. O sa o duc sa il dea jos si apoi sa il duc la reparat. Problema e ca am si RAR-ul marti si sunt cam in criza de timp...
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Si daca avionul meu tot e hotarat in ultima vreme " sa cada" , evident ca azi dimineata la 8 grade am avut parte de o pornire lalaita. Am ramas surprins cand am vazut ca tremura toate "acele" in bord cu tendinta spre zero, a invartit " a moarte" dar noroc ca motorului i-a fost de'ajuns 2 invartituri in scarba.
De fapt nici n-am crezut ca ies din iarna trecuta cu bateria asta !
Si acum:
Am citit tot acest topic dar am ramas cu o nelamurire - poate mi-a scapat dar n-am gasit nici o postare care sa faca referire la puterea alternatorului vis-a-vis de alegerea unei baterii.
Intamplator am fost cu un coleg sa-si cumpeere baterie pe z16xe ocazie cu care am intrebat si pt mine (y17) si d-na mi-recomandat Varta de 74 sau 80 . ( colegu' si-a luat Varta Silver de saizeci si ceva - chiar nu m-a interesat - 380 lei parca)
Intrebare.
Stiu ca pe G-uri sint alternatoare de 70A si 100A dar de care am eu, habar n-am. Recunosc ca nici n-am ridicat capota sa incerc sa gasesc scris ceva pe alternator dar am toate banuielile din lume ca al meu e de 70 A.
Si atunci ar fi normal si logic sa cumpar o baterie de 70A ( max 72) sau nu conteaza si pot merge pe principiu " cu cat mai mare cu atat mai bine" ?
Intreb pt ca prevad sapt viitoare ca intr-o zi voi merge intr-o dimineata la lucru cu taxiul.
  • C.Stefan

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2014

  • Mesaj Privat
de curand mi-am schimbat bateria la vectra 1.8XE si am pus Varta BlueDynamic de 60Ah, pret 270lei si am inteles ca e sufiient de buna pentru minim 2-3 ani
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Aries,daca ai ac pe masina ta,sunt sigur ca ai alternator Hitachi de 100 A.Toate 1.7 dti-urile respecta regula asta(ai ac-100 A,n-ai ac -70A).Iar ca sfat pt alegerea bateriei e sa o iei pe cea mai mare care incape in locasul de la masina,si sa aiba curentul DIN cat mai mare,scrie pe ea cat are.Nu conteaza de cat ai alternatorul.Nu ai nici o problema daca pui baterie cu capacitate mai mare,daca alternatorul isi face treaba.Una cu 80-90 Ah e perfecta.Doar sa verifici dimensiunile,sa incapa acolo.Eu am Exide 82Ah si e beton!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Ei, vezi ? Ca nu intreb de nebun chichite din astea !
Tu zici @Dane ca n-are treaba capacitatea alternatorului cu astea, altii sustin invers. Sad

Si n-am nici un fel de "frig". Nici AC si nici nimic.
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am fost acum sa-i dau o cheie de curiozitate. Ploua marunt, 12 grade, masina parcata de 12 ore.
Au tremurat toate acele, s-a auzit un tiuit dubios 2 secunde in timp ce invartea a moarte dar dupa o opintire in care parca nu stia daca sa moara sau nu, a pornit.
Bateria are 4 ani dar n'am reusit sa inteleg de pe eticheta decit un taur si intr-un colt 72Ah.
Incarcarea are 14,2.
Ok, nu-i problema, cumpar alta, dar DE CARE ? Sint stiute sensibilitatile alternatorului la G-uri si nu vreau sa incep si eu experiente cu puntea de diode si alte chinezarii.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Oricat ai proteja alternatorul mai devreme sau mai tarziu tot se duce si el, are si el ceva ani:
- uzura rotor - unde calca perile daca santul este prea mare
- uzura puntea de diode - nu mai face legatura buna intre diode se sfarama placa.
- Regulator alternator defect (perile find pe el se pot schimba daca regulatorul mai este bun)
- uzura peri.
- uzura rulmenti

Ai incercat sa o pui la incarcat.
Asa a facut si la mine in ianuarie jucau toate ceasurile, plus cand dadeam la cheie sa pornesc, lumina de citit era slaba in intensitate.
60-70-72-77 Ah cum am mai spus dupa mine sunt suficenti pentru masina ta.
Te hotarasti tu pana la urma de care - cand te va lasa de tot, cam toate au garantie.

Pune o poza sa vedem si noi despre ce taur vorbesti, vezi pe fundul ei daca scrie ceva, da stiu este cam grea, cod de bare nu are.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu am ridicat-o sa o verific la fund si in afara de eticheta scorojita n-am vazut alte insemnari.
Eticheta a fost rosie candva ( acum e pal-galbuie) si are desenat un taur 'smecher. Si cam atat.
Tu crezi @T.ion ca plimb bateria dupa mine pana la etj 4 si inapoi ? La mine e de 4 ani dar nu stiu exact de cand e pe masina.
Nu asta-i problema ca o schimb, nici nu ma agit sa mai trag de ea ( eventual daca era acum primavara nu prag de iarna ) si stiu ca nici alternatorul nu ma va tine vesnic dar macar sa nu-l omor eu cu mana mea.
Acumulator de 60 nu pun pentru ca mi s-au adunat citiva consumatori pe langa ce din fabrica dar oricat mi-ar fi placut una de 82 cred ca Luni ma prezint dupa una de 70 Ah. Ca sa "pushte" si cu alternatorul.
Ma oftic ca nu intra un user care se pricepe la electro si care sa ne spuna raspicat odata pt totdeauna cum sta treaba cu ecuatia capacitate alternator si marimile unui acumulator.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc @T.ion. Uite ca totusi ai zis ceva printre multe altele.
Desi am cerut la un moment dat decodarea VIN pe forum ( pe care am si primit-o ) uite ca n-o mai gasesc prin PC. Ori s-a sters din greseala cu alte lucruri , ori mandra si-a bagat unghiutzele.
In fine , pe link-ul atasat de tine in PM am trecut nr identificare si chiar daca am primit informatiile cam amestecate si intr-o franceza de balta , totusi am priceput de cat era nevoie cu Google traducere. Atasez un fragment-
ABS
Alternator, 70 Amperi
Traficul pe partea stângã
TURBO DIESEL MOTOR-17TD [LU8]
Transmisie manuala, 5 trepte
FOLOSITE cu transmisie manualã
VOLAN, lux
PENTRU TILT DIRECTIE COLOANA
SERVODIRECTIE, angrenare NO VARIABLE
ECHIPAMENTE, Uniunea Europeanã
Eliberarea, diesel cu catalizator, varianta 3
GM Europe LOCAL OHA
Roatã si roatã de rezervã
WHEEL BEARING, ALUMINIU, 7 SPOKE 6JX15
Anvelope, 195/60 R 15-88H
70AH BATERIE
FATÃ DE CEATÃ LAMP
Panoul ornamental, INTERIOR, MALTA
BUZZER, Fanfara
Boxe, 8 BOSE
UTILIZARE pentru conducerea pe RADIO
TRIM, autostrada / MALTA
PLATE ID CLUB
CAMERA SUPLIMENTARE Radio Data System
ECHIPAMENTE, JEWEL


Atunci , cum nu am nici un fel de ,,frig,, ( AC sau clima) mai mult ca sigur am un alternator de 70 A si implicit am sa-i ofer spre paza si intretinere un acumulator de 70 Ah asa cum a si avut la nastere masina asta.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Baterie rombat folosita din 2012, azi dimineata a cam sughitat, luminozitatea bordului a inceput sa scada dramatic (exact simptomele de baterie descarcata) si sa palpaie. Masina a stat de joi... e normal sa tina doar 4 ani chiar daca e rombat? Cred ca e rombat premier sau tornada de ~70 Ah, in decursul anilor am tot vazut ca s-a umplut de o mazga iar scrisul de pe eticheta s-a sters.
Mai are rost sa incerc sa o resuscitez cu nitica apa distilata sau e cu un terminal in apa groapa?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu am rombat de 4 ani si e ok. Premier 70Ah.
Sunt scule care iti pot spune in ce stare o bateria.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
horaa a scris:Baterie rombat folosita din 2012, azi dimineata a cam sughitat, luminozitatea bordului a inceput sa scada dramatic (exact simptomele de baterie descarcata) si sa palpaie. Masina a stat de joi... e normal sa tina doar 4 ani chiar daca e rombat? Cred ca e rombat premier sau tornada de ~70 Ah, in decursul anilor am tot vazut ca s-a umplut de o mazga iar scrisul de pe eticheta s-a sters.
Mai are rost sa incerc sa o resuscitez cu nitica apa distilata sau e cu un terminal in apa groapa?

premierul era verde.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Nici nu stiu ce culoare e bateria, stiu ca e de aproximativ ~70 Ah, eticheta s-a albit la cum a curs zeama din ea. Am verificat ochiul magic si inca e verde... acum nu stiu ce sa zic, nu a mai facut de atunci si noptile au fost mai friguroase.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Chestionar

Ce baterie aveti pe masina?
1. Bosch 18%
2. Varta 30%
3. Zap 2%
4. Victor 0%
5. Rombat 19%
6. Caranda 6%
7. Exide 10%
8. Altele 11%
891 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR