Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Orice sut in f**d este un pas inainte.Nu ti-a dat nimeni sutul,insa ai spalat chimic si motorul,ai verificat ceea ce s-a crezut a fi cauza si in final totul s-a terminat cu bine.Presupun ca acea semimasca este pt. temperaturi negative;care e tara de provenienta a masinii?
Skip ads

  • maxxi

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
http://www.berkebileoil.com/special.htm - solutie de curatat radiatorul e ieftina 10 Ron si gasiti la petromv


BERKEBILE 2+2Ÿ RADIATOR SUPER FLUSH
Stock No. B2400, B2415

Removes radiator rust
Restores cooling system efficiency
Non-acidic, safe for use with aluminum
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Chiar daca e offtopic (sper sa fiu iertat de moderatori),eu am avut o experienta nu prea placuta cu un produs BERKEBILE.Am folosit un spray de pornire (berkebile) si mi-a spart un piston la un motor D127 (brasov)la un ARO.
Ceea ce vreau sa spun este ca era in ordine,numai ca se pare ca acest producator ori are alte standarde ori produsele lor sunt la o anumita limita.

Scuze inca o data pt. acest post.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
gcom61 a scris:care e tara de provenienta a masinii?


" Nemtia "

gcom61 a scris:Presupun ca acea semimasca este pt. temperaturi negative





Da, este traditionalul carton in fata radiatorului pus iarna, numai ca neamtul l-a facut din plastic si culmea si detasabil prin clicuri.
Skip ads

  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare. La service au pus antigel albastru in loc de antigel roz si vreau sa-l inlocuiesc. Ma gandeam sa curat instalatia cu apa de la robinet ( x2) apoi sa o spal cu apa demineralizata si la final antigel + apa demineralizata. Mai ramane pe undeva prin motor antigel vechi care s-ar putea combina cu cel nou?
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Tura asta sunt convins 100% ca este infundat radiatorul. In partea de sus este cald iar in partea de jos este mai rece. Si chestia este ca nu tot timpul ramane infundat, uneori trce mizeria deoarece uneori sta la temperatura normala dar uneori nu vrea neam si sta numai la 100(la drum intins) Am inceput procedeul de curatare. Prima data am bagat acum o solutie de apa cu sare de lamaie. 5 litri + 500gr sare de lamaie! Ii faca cateva amestecuri dupa care fac si solutia cu calgon, adica dupa ce clatesc de sare de lamaie umplu cu 3 litri apa si bag si 2 litri de apa amestecati cu 300gr Calgon. Clatesc si doamne ajuta. Daca nici asa nu-si revine ma duc la spalatorie si bag jetul de apa cu presiune pe radiator. Am scos furtunul care iese pe sub vasul de expansiune si intra in furtunul de la radiator si pe inauntru avea un strat de ceva tare, depuneri.Am strans furtunul in maini si se crapa l-am batut bine si la curatat! Daca acolo era asa, in alta parte cum o fi. Chestia aia depusa pe furtun mi s-a parut destul de dura si nu prea vad cum sarea de lamaie sau calgonul o s-o curete. Doamne ajuta Smile !
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Oare are ceva daca las o noapte calgonul in radiator? Ca deja abia am bagat calgonul si deja e noapte si mai am la greu sa-l curat si noapte nu se vede!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
gcom61 a scris:Mai ieftin decat cu calgon iesi cu sare de lamaie vrac.Nu ataca Al, Cu,otel
etc.Dizolva foarte bine piatra depusa .La 5 litri de apa adaugati 500gr sare lamaie;se porneste motorul,se lasa sa se incalzeasca si se poate opri. Se mai porneste la interval de 30min-1h pt recircularea solutiei.Se spala cu multa apa >>eu am pornit motorul pt. spalare cu un furtun scos de la calorifer(cel ce iese din motor catre calorifer,inainte de electrovalva deschidere caldura);iar in vasul de expansiune am pus furtunul cu apa de la robinet.Dupa ~ 30 min s-a curatat f bine am clatit cu apa distilata si am pus antigel.

Am decis sa spal circuitul de racire cu sare de lamaie,da'unde naiba se gaseste asta vrac,ca sa iau la pliculete de 8g...63 de pliculete...
Nu am probleme cu racirea,doar ca am cumparat masina fara antigel in motor si apa de racire e plina de rugina (namol maroniu in vasul de expansiune).Acum vreau sa schimb radiatorul cu unul nou (cel vechi pierde apa) si sa-i pun antigel.
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Se pare ca momentan nu mai e de interes acest subiect...
Am gasit sare de lamaie la pliculete de 5og,la kaufland. 10 plicuri (500g)=11,4 lei
Voi face spalarea peste cateva zile cu solutie 10% (500g sare de lamaie la 5litri apa).Acum,m-am antrenat facand cateva goliri si umpleri cu apa de la robinet,cu radiatorul vechi.Pe acesta l-am scos si l-am spalat separat in cada,cu furtunul.E incredibil ce mizerie a putut sa iasa din el.Stau si ma mir cum de aveam racirea asa buna la masina (n-am avut nicio problema cu racirea,statea cuminte la 90oC).
Am invatat sa fac purjarea (si aerisirea la umplere) pe la sonda de temperatura de pe motor.

@ursu/\82, nu ne-ai mai spus nimic despre rezultatul spalarii cu calgon. ?
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ce pot sa zic, am spalat prima data cu sare de lamaie, si adoua oara am bagat calgon, si am lasat o noapte. Cei drept nu-mi mai sta apa ridicata cum imi statea, dar nici stralucit nu este.Totusi o imbunatatire este! Am curatat cateva furtune si aveau pe interior un strat depus, naspa tare, care nici tot calgonul din lume nu le-ar dizolva.A trebuit sa le bat sa sara dupa ele. Deci un sfat ar fi din partea mea, sa puneti mana pe furtune, si daca paraie usor sa le scoateti si sa le curatati. Si vasul de expansiune sa-l curatati ca si acolo e gunoi vai mama. La mine problema era ca eu aveam un gunoi din asta de pe furtun sau din vas, si uneori se punea la radiator si imi bloca o parte din circuit si nu mai trecea apa prin tot radiatorul. Ca uneori apa statea normal, dar uneori se ridica instantaneu! Cred ca e bine totusi sa lasam calgonul sa actioneze mai mult, vreo 24 de ore, si in timpul asta sa pornim masina pana ajunge la 95 de grade din 4 in 4 ore sau ceva de genu. Cineva mi-a spus sa pun PUR si sa-l las acolo a merg cu ea asa non stop vreo 2 saptamani, ca cica curata la fel de bine. Acum sa vedem ce zic si cei care cunosc daca e bine sa lasam calgonul, sarea de lamaie sau purul 24 de ore in motor sau mai mult.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Iata ce zic specialistii pe un site de service:
http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf
Adica solutia de acid citric (sare de lamaie) se tine 10 minute cu motorul pornit,turatie medie,la temperatura normala de functionare (90oC) (ca sa fie deschis termostatul) si cu incalzirea habitaclului pornita.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
danpet a scris:
Am gasit sare de lamaie la pliculete de 5og,la kaufland. 10 plicuri (500g)=11,4 lei
Voi face spalarea peste cateva zile cu solutie 10% (500g sare de lamaie la 5litri apa).Acum,m-am antrenat facand cateva goliri si umpleri cu apa de la robinet,cu radiatorul vechi.Pe acesta l-am scos si l-am spalat separat in cada,cu furtunul.E incredibil ce mizerie a putut sa iasa din el.Stau si ma mir cum de aveam racirea asa buna la masina (n-am avut nicio problema cu racirea,statea cuminte la 90oC).
Am invatat sa fac purjarea (si aerisirea la umplere) pe la sonda de temperatura de pe motor.

Sonda de temperatura (a apei) e cea cu firul albastru din poza (trebuie tubulara de 13). Se scoate si sufland cu un furtun pe gaura,va iesi mai multa apa din motor.
Radiatorul se spala separat,demontat de pe masina.E foarte simplu de demontat,are doar 3 furtune.Se poate demonta ventilatorul (prins doar in 2 suruburi) inainte sau dupa scoaterea radiatorului (de preferat inainte).
Am facut spalarea cu sare de lamaie (10% cu apa de la robinet),cu radiatorul cel nou montat,deci,s-a spalat doar motorul si caloriferul.Am tinut motorul pornit cam 20 de minute (10 pana a ajuns la 90oC,si inca 10 dupa).A iesit o zeama tulbure,urata,galbuie si urat mirositoare.
A urmat limpezirea,cu furtun,cu apa de la robinet,bagat in toate gaurile posibile,evident,dupa racirea motorului (sub 50oC.
Acum,merg de o zi cu apa de la robinet,pt o ultima spalare si verificarea etanseitatii instalatiei,urmand sa-i pun antigelul,diluat 1:1 cu apa distilata.Dupa multe cautari pe net pt documentare (pareri diferite si nimic clar),am decis sa-i pun antigel albastru (cu silicati),acesta fiind sigur potrivit pt Opel din '94.


Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Atentie,nu mergeti fara antigel nici macar o zi!
Am facut fara sa vreau un experiment: n-am avut posibilitatea sa bag antigelul decat dupa 3 zile de la spalare.Apa din vas era deja foarte murdara (bej spre maro),asa ca am fost nevoit sa mai spal odata.Avand deja experienta, a mers foarte repede,dupa care am bagat imediat antigelul.
Tinand cont ca nu se poate scoate toata apa din circuitul de racire,am diluat tot antigelul cu mai putina apa distilata,astfel incat impreune cu apa ramasa in motor (sau in calorifer),sa ajunga la nivelul corect.Sistemul isi mai face aerisirea automat,asa ca dupa ceva km parcursi,mai scade nivelul si poate trebuie completat.Acum totul e OK.
  • Nichi Adetu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Am gasit un site interesant privitor la intretinerea instalatiei de racire.
www.reparatii-radiatoare-auto.ro/
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salutare! La mine se intampla invers si anume acea mizerie imi blocheaza termostatul pe deschis si asa m-a facut sa cumpar unul nou. Rezultatul dupa 2 saptamani fiind acela ca urca apa greu Sad Ce face antiglelul albastru? Ataca aluminiul Sad
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu.Opel recomanda antigel albastru (cu silicati) la Corsa fabricate pana in 2000,acestea avand radiatoare din aluminiu.
Probabil ar trebui sa faci o spalare a circuitului de racire.Vezi mai sus cum,sau mai cauta pe net.Poate ca si termostatul vechi era bun,trebuia doar curatat?
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Eu am cumparat-o cu antigel albastru in ea si mi-a zis cineva ca nu e bun ca trebuie unul roz sau rosu. Bun, am cumparat antigel roz, l-am schimbat, dar fara sa clatesc motorul de cel albastru. Pe corpul termostatului vechi la intrarea dinspre radiator avea o depunere am indepartat-o si era atacat in locul acela. Am verificat termostatul vechi, deschide si inchide foarte bine , dar avea niste mizerie pe unde inchide. Eu banuiesc ca din cauza la mizerie, cand imi urca apa usor, cand greu. Acuma cu cel nou urca putin peste 80 coboara sub (penduleaza). Ce fericit am fost in primele zile dupa schimbare, cand apa imi statea la 90, am stationat cu motorul pornit vre'un minut si urcase la 95 si afara nu era mai mult de 15 grade. Sa folosesc sare de lamaie vrac la spalare? Pun 500 gr sare cu apa de la robinet il las sa mearga 15 minute, il repornesc . Cand il clatesc nu trebuie sa-l las sa raceasca?
Multumesc!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Opel fabricat pana in oct.2000-antigel albastru (cu silicati).Dupa 10.2000,rosu (organic,fara silicati).
Amestecarea celor doua da un produs de reactie daunator (nu e voie sa se amestece).
Mai sus am scris cum am facut eu spalarea cu sare de lamaie,sfat luat de pe:
http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf
Sigur ca nu pui apa rece in motorul cald (poate sa crape).
Termometrul trebuie sa stea cuminte la o anumita temperatura (in mers) ~90oC.
Fa-i o spalare ca lumea.Succes!
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
A mea e fabricatie 2001. de aceea aveam un miros ciudat cand opream motoru. Dupa ce am mai citit pe forum am descoperit ca termostatul vechi nu mai lucra in parametri normali, deoarece cand am suflat pe el se auzea un fasait. El imi deschidea in apa fiarta, dar acolo este si presiune. O sa-l dau jos si pe cel nou si o sa-l testez. A mai folosit cineva termostat Facet Italia? Chiar asa de prost o fi?
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca eu pentru masina mea imi trebuie antigel albastru cu silicati? Ca eu am avut pana acum rosu de la prista oil!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR