Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Acum trei zile am alimentat la o statie privata (Euroil, Alba Iulia) cu plinul. Dupa ce mi-a umplut rezervorul, tipul de la pompa mi-a spus ca, daca ar fi fost in locul meu, nu ar fi optat pt. acea pompa pt. ca stie ca produsele comercializate acolo sunt de f. proasta calitate. Mi-a venit sa-l strang de gat...
Anyway... La o zi dupa asta, ieri dimineata mai exact, la prima pornire din zi a motorului (facuta ca la carte, cu asteptare pt. stingerea tuturor martorilor din bord s.a.), imediat dupa pornire mi s-a aprins la bord martorul "motoras" (Motorelektronik/Wegfahrsperre). Nu am putut ignora incidentul, am oprit si am repetat operatiunea de pornire. Incidentul nu s-a mai repetat... Pana azi. Am constatat ca el apare doar la pornirea motorului cand acesta e rece. Daca e deja incalzit, martorul ramane stins dupa pornire.
Din ce am citit in manualul utilizatorului, martorul in cauza are legatura cu electronica motorului si cu imobilizatorul. Avand in vedere ca e iluminat continuu, deci nu fleseaza, se pare ca problemele legate de imobilizator ies din discutie, ramanand doar cele legate de electronica motorului.
Din ce-am citit pe forul, se fac legaturi intre aprinderea martorului si bujii incandescente arse (varianta pe care o exclud, intrucat am mai avut bujii arse pe masina, dar martorul ramanea stins, singurul indiciu fiind pornirea mai greoaie a motorului la rece), debitmetru de aer dus, valva EGR si/sau clapeta de acceleratie murdara.
Ar putea sa-mi spuna cineva care varianta e mai plauzibila?
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
daca ar fi sa ma iau dupa prostia pe care am facut-o in vara cind am bagat alcool tehnic vreo 500ml ca sa dizolv eventuala apa din rezervor
si am avut aceeasi problema cu martorul as zice ca e bine sa consumi cit mai repede ce ai in rezervor si sa faci plinul cu motorina ok
se poate ca senzorii sa fie dati peste cap de ce o fi in motorina aia (gaz, vodka sau cine mai stie ce...) si sa-si revina cind totul reintra in normal
la mine s-a rezolvat imediat ce am facut plinul cu OMV100... ma rog nu imediat dar cam dupa 30km de mers cu noua benzina din rezervor...
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
din pacate pana nu citesti codul de eroare stocat nu putem decat sa presupunem. Si mie s-a aprins o data indicatorul (am pornit masina si am lasat-o o perioada la relanti, dupa aprox 30 sec se aprinde indicatorul, am mai stat putin si am oprit motorul si l-am pornit, nu s-a mai aprins, era pe la 16 plecam acasa, nu prea era frig -4).
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Sa intamplat sa iau acum vre-o 10 an tot de la un privat motorina si bag mana in foc ca era combustibil tip M pentru sobe.Cu mult chin am reusit sa dau afara ce bagasem . Era un Opel Omega 2,3 TDI si mergea de parca era o Dacie veche cu carburatorul infundat.
Ce puteam sa-i fac privatului la acea data?
Sa ai noroc sa nu fi stricat si ceva prin motor si senzori...
@zafirul mai bine-i puneai coniac(5 stele) era la culoare...
Skip ads

  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ca tot veni vorba de codul de eroare stocat in urma semnalizarii martorului in cauza... Am inteles ca se poate citi si altfel decat pe un tester de la reprezentanta. Stie cineva cum se face?
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
daca bbercu aprins este insotit si de nereguli in mersul moorului este debit metru de vina costa 200 euro nou
  • senatorC30SE

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Omega 2002 y32se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Salut.Daca becul ramine aprins la rece si se stinge la cald ai o bujie arsa.Dupa ce il prnesti la rece si becul arde,tureaza motorul peste 2000r/pm si daca becul sa stins ai bujie arsa
.
  • geluadi2000

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Alba iulia
  • Masina: Insignia 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2005

  • Mesaj Privat
vezi...io stiam ca aia sunt niste bombe....pai aia si mai aveau altii mai sus pe strada una la fel aca ia si oricum era proasta sau f. proasta atat motorina cat si benzina...sunt din sibiu astia....... si trebuie sa va feriti de ei pe oriunde mergeti....
nici la dacia lu batrinu nu bagam de la ei...panarame de benzinari.....mai mergeai vreo 500 metri spre iesire cluj si dadeai de OMV...macar acuma pe viitor...
Skip ads

  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Da, se pare ca tot la bujii ajungem. Eram tentat sa cred ca nu ele sunt cauza, asta intrucat anul trecut, pe vremea asta, am avut 2 arse si... nici un martor aprins la bord?!
Anyway... Mai am vreo 300 Km de facut cu motorina asta (nu m-am abtinut insa si am diluat-o cu vreo 10 l de Top Nordic), dupa care fac un plin de la OMV, sa zicem. Sa vedem cum se comporta. Daca simptomele raman, dau jos bujiile. Si va tin la curent.

Sper insa sa nu raman cu curiozitatea... Unde sunt totusi situate clapeta de acceleratie si EGR-ul? Si cum pot fi curatate?
  • senatorC30SE

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Omega 2002 y32se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Salut.Clapete de acceleratie nu ai pt ca ai pompa de injectie iar EGR se afla sub acoperitoarea de pe motor ,este o supapa neagra este prinsa cu doua suruburi si intra in ea un furtun de vacum.
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Diesel-ul nu are pompa de injectie? Ciudat... Si-atunci cine variaza debitul de aer la admisie?
Multam fain pt. localizarea EGR-ului. Stii cumva si care e procedura de curatare a acestuia?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
DTx-urile dupa 1999 au diagnosticare in management (EDC 15M) pt bujii 2 cate 2 (adica daca se arde o bujie trebuie sa cauti decat maxim la 2 bujii).
Diesel-ul are pompa de injectie.
Debitul de aer e masurat de debitmetrul + senzor de temp si controlat doar de turbina.
Acceleratia controleaza cata motorina se da.

Pt curatarea egr-ului la Dtx:
1 - se da capacul de protectie jos;
2 - se desface furtunul care intra in egr (acel furtun controleaza cat se deschide)
3 - se desfac cele 2 suruburi.
Atentie la modele euro 3 (si unele euro 2) supapa e din plastic. A se purta cu grija si strange surburile la valorile indicate
Atentie la TIS scrie ca valva EGR nu se va separa de galerie. Asa ca mai bine desfaci galeria cu tot. Cand am fost la Opel service, printre altele au spus ca imi curata si valva si au separat-o de galerie. Ca curete ca lumea au dat si galeria jos. Si iti mai trebuie atunci si o granitura.
E indicat sa se curate si tubulatura de admisie + intercooler.
Skip ads

  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am retinut amanuntul legat de diagnosticarea bujiilor in punnti de cate doua. Cum se face insa semnalizarea disfunctionalitatii uneia dintre punti, sau a amandurora? Intreb asta deoarece mi sa-a intamplat sa am 2 bujii arse (No. 1 si 4) si nu am avut nici o semnalizare la bord. Doar faptul ca pornea mult mai greu la rece (trebuia sa tin pe demaror cca. 6 sec.).
Sa fie cumva vorba de martorul "autoturism +cheie fixa"? Asta mie nu mi se aprinde niciodata; am presupus insa ca e inactiv la modelul acesta... , avand in vedere ca in manualul utilizatorului, semnificatia lui e data ca fiind acceeasi cu a martorului "motoras". Am presupus gresit?

Din restul mesajului am inteles ca, intr-adevar, Y20DTH nu are clapeta de acceleratie, rolul acesteia fiind preluat de lucrul combinat al pompei de injectie si al turbinei. E OK atunci.

In ceea ce priveste o-ring-ul necesar la remontarea EGR-ului. Oare poate fi achizitionat de la piese auto?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
- trebuie sa se aprinda unul dintre ele (cred ca ala cu cheie fixa, celalalt fiind pt noxe)
- garnitura de la galeria de admisie se poate cumpara, sau se poate pune altceva (e o pasta rosie Rolling Eyes )
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
In manualul utilizatorului pe care il am la masina, ambii martori ("masina cu cheita" si "motoras") au asociate aceleasi semnificatii: MOTORELEKTRONIK si WEGFAHRSPERRE, adica electronica motor si imobilizator, semnificatii la care e adaugata cate o steluta (*).
Deci... Care dintre ei trebuie sa se aprinda cand e arsa vreo bujie? Revin insa cu specificatia: anul trecut am avut 2 bujii arse si nici o semnalizare la bord. Asadar?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
- vezi ce semnificatie are steluta pt fiecare
- cred ca ala cu cheia. Sa-ti spuna cineva care are DTH, dupa 99. Cred ca amandoua trebuie sa faca un mic checking (clipire) la pornire.
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
la mine am o bujie arsa (sau mai multe Exclamation - trebuie sa ma duc la un tester) si se aprinde imediat dupa pornire becul ala cu masina cu cheita....care se stinge cum plec de pe loc sau daca o turez putin Exclamation
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Inteleg.
Intrebare 1: din ce an de fabricatie e masina ta?
Intrebare 2: cand pui contactul, inainte de pornire, odata cu ceilalti martori de la bord ti se aprinde si martorul "motoras"?
Ma intereseaza daca pe aceeasi masina (in speta Y20DTH, fabricatie 2000), sunt activi ambii martori ("masina cu cheita" si "motoras"), sau doar unul dintre ei (in functie de varii motive pe care numai Opel le cunoaste) si daca da, care e semnificatia exacta a fiecaruia.
Nu de alta, dar daca din fabricatie, la modelul meu trebuie sa se aprinda numai "motoras", ipoteza in care "masina cu cheita" e pus acolo fara un rol anume, sa nu ma apuc sa desfac bordul aiurea in cautarea vreunui bec ars... Cred ca e marte inginerie... Ce ziceti?

PS. In ceea ce priveste steluta din manualul utilizatorului, nu reusesc sa dau de un footnote explicativ...
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
1. 2001
2. cand pun contactul, se aprind urmatorii martori - ordine stanga -dreapta :
-electronically controlled engine cooling
-preheating for diesel engines - ala cu arculetul
-engine electronics, transmission electronics, immobiliser - (masina cu cheita)
mai sunt dedesuptul lor - in ordine de la stanga la dreapta : martorul de la baterie, ala de la gaze (exhaust emission) si ala de la ulei.
pun contactul, se stinge martorul de la preincalzire - arculetul - apoi dau la cheie si se sting toate.dar de ceva timp se aprinde ala cu masina cu cheita si cand plec de pe loc se stinge.am inteles....de pe forum Smile ca ar fi din cauza bujiilor.cineva de aici a spus ca se mai poate verifica daca e din cauza bujiilor, daca dupa ce pornesc ii dau doua pedale si sa vad daca se stinge.si intr-adevar se stinge-asa ca am zis si eu ca ar fi bujiile.oricum masina merge la fel ca inainte..... Smile
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Hai ca te innebunesc...
In manualul utilizatorului, pe care il ai la masina, martorii despre care discutam au asociate aceleasi semnificatii? Sau scrie clar ca motorasul e pt. gaze si cheita pt. electronica motor?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR