Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
De cateva zile ventilatorul aerotermei merge doar pe treapta a patra . Stiu ca este intrerupta o rezistenta din blocul de rezistente , dar nu stiu inca ce model de aeroterma are masina
Intrebarile mele sunt urmatoarele :
1. Stie cineva daca blocul de rezistente este identic la ambele modele de aeroterma care echipeaza Astra G ?
2. Rezistenta intrerupta poate fi inlocuita sau trebuie cumparat blocul intreg?
3. In cazul ca trebuie cumparat , aveti idee cam cat costa unul nou sau de la dezmembrari?
Tot intentionam eu sa schimb si filtrul de polen Very Happy asa ca acum am doua motive sa desfac torpedoul !
Skip ads

  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Mai bine desfa blocul respectiv si masoara rezistentele , banuiesc ca toate au aceeasi valoare numai ca prin intermediul comutatorului rezistentele se inseriaza ptr treapta 1, rezistenta intrerupta o inlocuiesti .
  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Verifica inainte si sigurantele sa nu existe doua sigurante pentru ventilator: una pentru turatie mare si una pentru turatie mica.Din cite imi aduc aminte la Cielo asa este.
  • valiauto

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Salut!Pe "blocul de rezistente" exista o siguranta termica pe care poti sa o inlocuiesti f simplu.Daca o sa se arda iar in scurt timp inseamna ca problema e in aeroterma(consuma curent prea mare).Succes!
Skip ads

  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu stiam de existenta acelei sigurante termice , dar o sa fie primul lucru pe care o sa-l verific , multumesc de idee .
Asta ar trebui s-o fac cat mai repede ca se anunta geruri din nou Sad
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2006

  • Mesaj Privat
problema este acolo unde spune <<valiauto>>
este siguranta sau dioda?! merge pus sunt pe ea
se arde de la filtru de polen ne schimbat la timp, sau consum de curent prea mare al ventilatorului(bucse uzate)
Wink
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Luni iau salariul si am acordul ministrului de finante ( a se citi sotia Very Happy ) sa ma ocup de problema.
Marti, cel tarziu miercuri va fi rezolvata problema.
Mersi de informatii
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
motoarele sunt aceleasi pt toata gama de opeluri.merge de la oricare cu conditia sa aiba acelasi numar de viteze.
Skip ads

  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat(partial , in stil pur romanaesc Very Happy )
Adica in locul sigurantei termice arse am lipit o sarma , provizoriu, pana gasesc o siguranta originala.
@ ?opel : Intr-adevar filtrul de polen era imbacsit si e musai sa-l schimb
Am intrat pe site-ul producatorului de sigurante de acest tip ( "one shot thermal fuse ") si este de 10A/15A la 250V/127V .
Neaparat o sa-i pun o siguranta de acelasi tip deoarec exista altfel riscul ( mic, dar exista) sa ia foc tot plasticul de sub bord dreapta .
Blocul de rezistente si , implicit siguranta , sunt plasate in calea aerului suflat de aeroterma spre filtrul de polen pentru a fi racite de aer .
Daca filtrul de polen este imbacsit => flux scazut de aer => rezistentele devin incandescente(sunt din nichelina bobinate in aer) => se arde siguranta din cauza caldurii degajate de rezistente(mai mare pe treapta intai si mica pe treapta a treia) => nu mai functioneaza pe treptele 1-2-3.
Poate o sa gasesc ceva similar in magazinele de piese de schimb de la noi .
Asa arata impricinata :
http://img129.imageshack.us...hp?image=26de.jpg

Multumesc mult de sfaturi la toata lumea !


Ultima modificare facuta de codrin la Mar 14 Feb, 2006 10:26 pm
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2006

  • Mesaj Privat
cum vrei dar poate sa moara si asa ...........
nu ia foc ca am facut operatia asta la vreo 100 de masini
alimentarea vine pe rezistenta respectiva din siguranta de pe tablou
in caz de scurt circuit arde siguranta
iar ce spui tu de filtru de polen e perfect real
debitul de aer asigurandui racirea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bafta Razz
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
De acord ca alimentarea trece prin ea, dar ea este coceputa sa se intrerupa la depasirea temperaturii si nu la depasirea curentului .
Oricum , pe masura ce rezistentele devin incandescente , valoarea curentului scade , deci nu pot avea scurtcircuit pe alimentarea aerotermei ca sa-mi sara siguranta din panoul de sigurante .
Nu sunt adeptul zicalei "Merge si asa" deoarece am peste 15 ani de cand lucrez cu echipamente de telecomunicatii , si am vazut destule chestii nasoale din cauza acestei zicale pur romanesti .
De aceea spun ca daca nu ar fi fost nevoie de siguranta nu ar fi fost gandita sa fie pusa acolo .
Orice circuit de protectie este proiectat sa protejeze . In acest caz protejeaza impotriva unui incendiu in bord .
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2006

  • Mesaj Privat
ok corect
stiu ei de ce au puso acolo
nu are rost sa o mai lungim!
Skip ads

  • dandumit

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Buna Tuturor,

Am si eu un Opel Vectra B si la mine nu mai vor sa mearga primele 2 trepte de la ventilatorul aerotermei (merge 3 si 4).
Am citit si voi verifica siguranta insa banuiesc ca este rezistenta dintre 1 si 2 intrerupta.

Va rog spuneti-mi cum ajung la blocul de rezistente. Ajunge sa dau jos doar torpedoul sau trebuie sa demontez consola centrala ?

Intre timp m-am pus sa caut opel tis wiring diagram. poate ma ajuta mai mult.

Multumesc,
Daniel
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am gasit astea de aici la Conex Electronic (pe Lizeanu): http://www.conexelectronic....ante/termice.html

De cate grade trebuie sa fie impricinata? Ma intereseaza ca aceeasi problema o are taica-miu la VW Polo (nu merge decat treapata 4 de ventilator).
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Azi am aflat ca ar trebui sa fie de 145grdC, dar informatia nu e verificata, incearca sa te mai documentezi inainte de a cumpara. Daca e corect, inseamna sa pui din lista Conex una de 10A/142grdC (vad ca la 150grdC nu e pe stoc) si sa ai grija de filtrul de polen. Cred ca s-ar putea pune si la 157grdC, dar eu as opta totusi pentru 142. Adevarul este ca pentru 2 RON, poti incerca (asa am incercat si eu cu un termistor pentru senzorul de temperatura exterioara si a mers).
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Mda, am cumparat fara sa ma uit, bazandu-ma ca e la fel ca la Opel de 142C, dar la VW, cel putin la Polo, am vazut, dupa ce am desfacut ca trebuia de 240 Shocked ; sa vedem cat o tine cea de 142...deocamdata merge f bine, aoricum asa e si mai safe instalatia Cool
  • marius_mml

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2014 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Nu-mi merg vitezele 1 si 2 de la aeroterma.Am desfacut in zona ventilatorului si am gasit ce se vede in poza.Am verificat cu un multimetru, si primeste curent pe fiecare pin, deci cred ca e de la sigurantele inglobate in acea chestie.Stie cineva daca se poate face ceva, inlocuind sigurantele arse, sau sa caut una noua.Aveti idee unde se gaseste si cam cat ar costa dracia respectiva, ca banuiesc ca daca incerci la reprezentanta te storc de cateva milioane.

  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
banuiesti bine. incearca pe la dezmembrari, dar si aia cer mult. unii au un tupeu incredibil.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
marius_mml, chestia din poza seamana a rezistenta de putere mare, care ar putea sa aiba inseriata o siguranta termica. Siguranta termica e chestia aia care e in aer, ca un butoias, care la depasirea unei anumite temperaturi (marcata pe corpul ei) intrerupe circuitul pentru a nu lua foc ceva. Poate e dusa siguranta aia termica. Masoara rezistenta acelei sigurante. Ar trebui sa fie mica, practic ca o sirma.
Ai climatronic pe masina sau doar AC simplu?
  • marius_mml

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2014 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
murzick a scris:marius_mml, chestia din poza seamana a rezistenta de putere mare, care ar putea sa aiba inseriata o siguranta termica. Siguranta termica e chestia aia care e in aer, ca un butoias, care la depasirea unei anumite temperaturi (marcata pe corpul ei) intrerupe circuitul pentru a nu lua foc ceva. Poate e dusa siguranta aia termica. Masoara rezistenta acelei sigurante. Ar trebui sa fie mica, practic ca o sirma.
Ai climatronic pe masina sau doar AC simplu?

Am AC pe masina.O sa incerc sa verific acea siguranta.Daca ar fii asa, nu ar afecta toate vitezele, pentru ca banuiesc ca nu e protectie doar pentru vitezele 1 si 2, iar 3 si 4 functioneaza normal?
Cand am desfacut ventilatorul, l-am legat direct si la barerie, prin intermediul slotului, pe fiecare dintre cei 4 pini, si tot asa mergeau doar ultimele doua viteze.Oare siguranta respectiva nu are rolul de a reduce de la viteza 4 la 2, si de la 3 la 1/
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR