Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Cumnatu1

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 2000 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pentru ca s-a incalzit mai repede traseul.
Aia cu turatia e o aberatie.
@dancuciureanu la 1 L / 10.000 km NU vezi fum deloc.
Fa un calcul si o proportie, adica atunci cand stai pe loc arzi in 1 minut aprox o zecime de lingurita.
N-ai cum sa observi asa ceva.
1 L / 10.000 km in conditii de turatii extreme si de motor sarit de 100k km, mai ales daca e ulei subtire e oarecum normal.

Eu in Germania am consumat 1 L ulei la 2000 km dar mers numai in 5-6500 ture.
Am revenit in .Ro si doar am completat si nu a fost nevoie sa mai pun dupa aceea pt ca am mers cu turatii normale. Inca e la semn dupa 5 luni.


Daca scoate excesiv fum alb e CLAR pierdere de antigel. Am patit-o la 2 masini. Garnitura impuscata.
In mod normal ar trebuii sa tremure masina la turatii mici, mai ales la relanti. Asteptam raspuns de la initiatorul topicului daca tremura sau nu la rece.

Si uita-te la antigel cand este COMPLET rece, a doua zi dupa ce ai lasat masina seara in plan drept. Daca NU pierde, atunci fumul tau de fapt nu e alb si e bleu si atunci e ulei sau carburant care iese de pomana pe acolo.

NU recomand curatator de injectoare pus in rezervor.
Mai bine beti o bere cu un amic si curatati injectoarele cu alcool izopropilic.
Atentie mare la desfacerea lor la motorina. Va trebuie o piesa speciala.
Skip ads

  • jimmychelu

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
gata nu mai porneste deloc Smile deci implicit nu mai scoate nici fum Sad(
  • radu4u

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salutare
Am si eu o intrebare referitoare la fumul alb care iese pe toba de sapament. La mine nu i-mi iese fum alb decat daca turez masina, se poate ca acel fum sa fie normal? la turatii mai mari?
Corsa C, 1,3 CDTI
  • jimmychelu

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
da. e normal
Skip ads

  • Bolidul

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare: motor de 1.7 dus in 100 de cai. Cand trec de 3000 rpm scoate fum in draci NEGRU, a mers un prieten in spatele meu si zicea ca scoate fum de rupe. Azi am turato putin cu motorul cald: mers in relanti 5-10 secunde apoi accelerat deodata pana pe la 4000 si scotea cate un nor de fum negru de zici ce e aia... E de rau ?
  • jimmychelu

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
nush ce sa zic... in principiu un diesel la forja scoate fum negru. poate o sa iti raspunda cineva mai calificat..... ( unii fac un tuning italian si mai scapa de problema Smile )
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
jimmychelu a scris:da. e normal


cum sa fie normal ? tu esti constient de ce scrii ? bineinteles ca nu e ok daca scoate fum alb. acum depide si cat de alb e. dl dan a spus mai sus intr-un post ! fum alb = abur, fum bleu = ulei ars. vezi daca pierzi ceva (apa sau ulei) si atunci vei stii cu ce sa incepi !

bolidul sa inteleg ca tu ai diesel. diesel-urile de obicei scot fum negru..schimbul l-ai facut la timp ? daca nu fa si tu un schimb cu ulei mai calitativ gen castrol sau aral.
  • Bolidul

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Diesel am sigur... pana la schimb mai am 5000 km si totusi fumul pe care il scoate este exagerat de mult ...
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Fumul negru nu are legatura cu uleiul, este de motorina in exces. Fumul de ulei este albastrui. Fumul alb (abur) este de antigel patruns in camera de ardere, deci garnitura de chiulasa impuscata.
  • Bolidul

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Asa imi inchipuisem si eu avand in vedere ca,,, calcam pedala la blana de odata si nu avea probabil timp sa arda toata motorina de odata si o dadea afara pe evacuarea incinsa si de aici rezulta si fumul negru. Am dreptate sau sunt pe aratura ?!
  • opelsan

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
eu acum ii schimb toate filtrele si uleiul, iar un prieten ma tot bate la cap sa ii bag metabond odata cu schimbarea uleiului.
o fi de efect?


p.s.
nu tremura la relanti
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
NU baga nimic in ulei. Metabond e bun ca aditiv de combustibil. In rest, au uleiurile toti aditivii necesari.
Skip ads

  • opelsan

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
merci!

p.s.
sa ii bag mai intai ceva ulei de curatare?
  • opelsan

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
revin cu "noutati"..am vazut ca uleiul era undeva intre minim si maxim, deci clar ceva se pierde, dar nu stiu daca se pierde mai mult decat este prevazut in carte, respectiv 0,5l/5000km.
Maine e programata pt schimb ulei si toate filtrele.
Sa ii pun ceva ulei de curatare? are rost?
  • Cumnatu1

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 2000 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
radu4u a scris:Salutare
Am si eu o intrebare referitoare la fumul alb care iese pe toba de sapament. La mine nu i-mi iese fum alb decat daca turez masina, se poate ca acel fum sa fie normal? la turatii mai mari?
Corsa C, 1,3 CDTI


E normal numai cand e masina ( evacuarea ) rece.
Pe temperaturi reci condensul poate sa tot iasa si peste 1 ora dupa ce ai pornit motorul mai ales la mers de oras.
Daca in timp NU iti dispoare antigelul e clar condens.

Referitor la cine zicea de solutii in ulei .
NU BAGATI NICIODATA ASA CEVA !
Eu am bagat la Tigra d-ala de 170 Ron sticluta si din acel moment motorul se aude ca un diesel chiar si dupa chimbarea uleiului ( de 2 ori ).
Never egain !
O spalatura in sine la schimbarea uleiului mai ales la motoare sarite de 100k e binevenita dar spalatura si nu tratament.
  • opelsan

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
am skimbat toate filtrele si uleiul si tot am fum albicios, ba chiar la turatii joase imi pare ca pierde ceva putere si parca este mai zgomotoasa..sa fi valva?
  • ghinduta

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2008

  • Mesaj Privat
si la mine (z13cdti) am vazut ceva fum (mai ales dimineata), dar are culoarea fumului (adik nici prea alb, albastru deloc) Smile si am mai vazut fum cand ii dau mai sportiv (dar din cate vad in oglinda e tot alb transparent, nu negru.
cat despre ulei (ca s-a vorbit mai sus) am 10000 si inca n-am completat cu 1 litru
iar despre spalat motorul, dupa ce se scurge uleiul, pui dopul la loc, bangi vreo 2-3 l de mototina in loc de ulei si lasi motorul sa merga putin (arunca motorina peste tot si nu mai e nevoie de alte minuni pentru spalat....) se scurge si apoi se baga ulei.
  • ibn

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
ghinduta a scris:si la mine (z13cdti) am vazut ceva fum (mai ales dimineata), dar are culoarea fumului (adik nici prea alb, albastru deloc) Smile si am mai vazut fum cand ii dau mai sportiv (dar din cate vad in oglinda e tot alb transparent, nu negru.
cat despre ulei (ca s-a vorbit mai sus) am 10000 si inca n-am completat cu 1 litru
iar despre spalat motorul, dupa ce se scurge uleiul, pui dopul la loc, bangi vreo 2-3 l de mototina in loc de ulei si lasi motorul sa merga putin (arunca motorina peste tot si nu mai e nevoie de alte minuni pentru spalat....) se scurge si apoi se baga ulei.


Stimate Domn, cu tot respectul eu nu recomand nimanui sa bage altceva in loc de ulei in baie si sa porneasca motorul. Motorina nu are viscozitatea si proprietatile antifrictiune ale uleiului. Lagarele de la paliere si manetoane functioneaza in mod normal in regim hidrodinamic, adica datorita presiunii exista tot timpul o pelicula de ulei astfel incit sa nu frece direct cuzinetul de fus. In cazul motorinei care nu are viscozitatea uleiului lagarele nu vor mai functiona in regim hidrodinamic si va duce la uzura prematura a acestora. Concluzie: in baia de ulei se pune numai ulei chiar daca e mai ieftin pt spalare. Si eu am 1.3CDTI si pina la 12000km nu consuma nici 0.5l cu toate ca innegreste uleiul. Teoria spune ca uleiul bun are aditivi detergenti care spala motorul si de aceea se innegreste caci altfel ar arata la demontare ca motorul de dacie uns cu M40super2 reciclat la RM Sarat de pe vremuri. Cu bafta tuturor!
  • ghinduta

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2008

  • Mesaj Privat
ibn a scris:
ghinduta a scris:si la mine (z13cdti) am vazut ceva fum (mai ales dimineata), dar are culoarea fumului (adik nici prea alb, albastru deloc) Smile si am mai vazut fum cand ii dau mai sportiv (dar din cate vad in oglinda e tot alb transparent, nu negru.
cat despre ulei (ca s-a vorbit mai sus) am 10000 si inca n-am completat cu 1 litru
iar despre spalat motorul, dupa ce se scurge uleiul, pui dopul la loc, bangi vreo 2-3 l de mototina in loc de ulei si lasi motorul sa merga putin (arunca motorina peste tot si nu mai e nevoie de alte minuni pentru spalat....) se scurge si apoi se baga ulei.


Stimate Domn, cu tot respectul eu nu recomand nimanui sa bage altceva in loc de ulei in baie si sa porneasca motorul. Motorina nu are viscozitatea si proprietatile antifrictiune ale uleiului. Lagarele de la paliere si manetoane functioneaza in mod normal in regim hidrodinamic, adica datorita presiunii exista tot timpul o pelicula de ulei astfel incit sa nu frece direct cuzinetul de fus. In cazul motorinei care nu are viscozitatea uleiului lagarele nu vor mai functiona in regim hidrodinamic si va duce la uzura prematura a acestora. Concluzie: in baia de ulei se pune numai ulei chiar daca e mai ieftin pt spalare. Si eu am 1.3CDTI si pina la 12000km nu consuma nici 0.5l cu toate ca innegreste uleiul. Teoria spune ca uleiul bun are aditivi detergenti care spala motorul si de aceea se innegreste caci altfel ar arata la demontare ca motorul de dacie uns cu M40super2 reciclat la RM Sarat de pe vremuri. Cu bafta tuturor!


sunt de acord cu tine. dar eu nu am zis sa se faca km cu motorina in loc de ulei. se proneste doar cat sa se amestece putin si sa ajunga motorina peste tot si sa mai curete din depuneri. uleiul (bun) stiu ca are detergent, dar dupa 7000-10000-15000 km (fiecare la cat schimba) tot se depune cateceva. ca sa cureti ar trebui sa baqgi ulei, sa-l lasi sa spele si apoi ori sa schimbi vreo 2 filtre ori sa faci schimbul din nou ca sa elimini murdaria.
cat despre consum, pesemne ca e o caracteristica a motorasului sa pape putin Smile (si la mine a fost negru de a doua zi....)
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Stiu si eu de la al` batran ca punea motorina in loc dar nu o pornea ci o zgaltaia sa ajunga prin toate coturile.Si in legatura cu inegrirea uleiului nu stiu cum este la diesel dar eu am facut schimbul in urma cu 3 zile si intre timp am facut 600 de km culoarea uleiului este la fel.Precizez ca am facut schimbul de ulei acasa si am stors masina la propriu.Am facut o singura data schimbul de ulei in service a lasat sa se scurga juma de ora si pana acasa se inegrise uleiul de atunci m-am lecuit de service!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR