Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca apa a patruns numai prin acea gaurica sau a existat si vreun
defect de sigilare a capacului (desi cordonul de silicon arata bine si era continuu).

Posibil ca la acel pin ceea ce pare in neregula sa fie totusi o iluzie optica
provocata de vreo bula de aer din masa de gel.

Acum este la uscat pe calorifer, sunt curios daca o sa si functioneze dupa.
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cine stie, poate ca da Very Happy
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
In UK se pare ca au aceasta problema si mare parte din ei au apelat cu incredere la calorifer. Sunt sanse mari mai ales ca nu se vede nimic prajit. M-as bucura foarte mult. Acum daca nu ati spalat motorul, ramane sa banuim condens, etanseitate imperfecta sau o alta cale de patrundere a apei. Protectia pentru debitmetru este? Nu vizualizez pentru ca nu am fost curios...exista un suport, o tabla ceva pe care este prins ECU si aceasta sa pastreze apa/ condensul?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Din ce imi amintesc parca nu era nici-o tabla pe care sa se aseze fest plasticul ecu-ului.
Motorul nu a fost spalat, ultima data cand am condus masina (locuiesc la 100m de locul de munca),
a fost chiar in perioada ploilor (la mine in localitate chiar a plouat grozav).
Protectie pt. debitmetru nu este, insa ecu este mult mai in spate decat gura de admisie aer.

Ce am mai observat: gelul de protectie nu acopera complet componentele.
mi-a venit ideea f. tarziu sa masor conductivitatea gelului cu un megaohmetru
insa era ok. L-am "uns" cu ceva saliva si deja aveam 17Kohmi cu testerele apropiate la vreo 3mm.

Unde gasesc (gasim) un asemenea gel sau ceva cu propietati similare ? In situatia in care ecu decedat
va reinvia, vreau sa-l umplu cu gel izolant. Celalalt ecu o sa-l tin de rezerva, macar sa-l tin degeaba.
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Este solutie care se prepara.

Alta solutie din aceiasi categorie.


Ultima modificare facuta de StefanTolos la Dum 24 Mar, 2013 12:48 am, modificat de 2 ori in total
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca este vorba despre asa ceva
http://www.afoelectric.bizo...oizolant-GEL-PACK

http://www.afoelectric.bizo...izolant-Magic-Gel
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Yeeees !

ECU-ul meu functioneaza si inca foarte bine !

Am vrut sa-l incerc inca de ieri, da' a inceput sotia ca "e sarbatoare"
si mi-a taiat din elan.

Astazi i-am prins capacul cu izolier band, l-am montat intr-un surub,
i-am conectat firul de masa cu simt de raspundere, conectorii, cheia
de contact pe pozitia II : martorii exhaust si masinuta cu cheia s-au aprins.
Motorul a pornit de la prima cheie (insa electromotorul a invartit vreo 2 secunde).
Am lasat motorul sa functioneze la ralanti vreo 10 minute si apoi fuga la
"posta" sa-mi ridic op-com-ul de la Angi.

Voi folosi ECU-ul de la Marius vreo luna ca sa ma asigur ca este OK si apoi
imi voi sigila ECU-ul cel vechi cu gel siliconic si apoi il voi folosi pe acesta.
Daca intr-un an nu am probleme probabil voi vinde ecu-ul de la Marius.

Concluzie: nu declarati iremediabil defect un ECU care se incapataneaza sa mai
functioneze mai ales daca timpul a fost ploios sau umed.
Datii o sansa macar uscand-ul pe calorifer, ECU-urile noastre chiar sunt rezistente !
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,716
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ma bucur sa vad ca s-a terminat cu bine,se pare ca intr-adevar nu sunt asa sensibile precum par
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am tot citit prin toate cotloanele si ma doare capul.
Pana la urma nenorocirea este umezeala cauzata de proasta etansare cu gel dar cred eu in final si de imbatranirea sau obturarea legaturii cu exteriorul. Condensul apare inevitabil dar nu mai poate sa iasa in timp util. Pot sa si gresesc in afirmatia asta.
Banuiesc ca dansii sunt cei care au creat cutiuta la ecu precum si gaurica de respiratie. TRANSLATIE CU GOAGAL ca sa nu ne mai dam mari si tari ca suparam poporul si baietii mai dastapti ca mine.
Pentru a proteja componentele electronice sofisticate, cele mai multe de proiectare ingineri sigilate carcase cu materiale de locuințe solide, durabile, sigilii și șuruburi puternice pentru a asigura o etanșare perfectã. Incinta este efectiv etanș și impermeabil, mai ales în cazul în care trebuie Grad de protecție trecut (IP) sau naționale electric Asociația Producãtorilor (NEMA) standarde. Odatã incintei este instalat în domeniu, cu toate acestea, ea poate începe sã arate semne de apã și particule din interiorul carcasei. Carcase etanșe la apã nu garanteazã neapãrat de lungã duratã de protecție și performanțã de încredere, deoarece diferențele de presiune din interiorul carcasei pune accentul pe sigiliile, care peste timp daune sigiliile și compromite integritatea structuralã a locuințelor.
ECU: progresul tehnologiei auto face ECU în ce mai mult a fi folosite (de exemplu, ABS). Deci, funcționarea normalã a ECU are legãturã mai mult și mai mult pentru a întregului sistem de auto.Funcția de ECU este de a primi informații de la senzorii, a procesa informațiile, sã emitã instrucțiuni de a componentelor executive, și pentru a asigura performanța motorului, consumul de carburant și a emisiilor, în cea mai bunã stare. Pentru ECU, existã contradicție între vitezã și sensibilitatea microprocesoare ECU și incintei îngustã.Upgrade de performanta microprocesoarelor va aduce creșterea de cãdere temperaturã și presiune, care aduce nevoia de spațiu mai mare și mai mare de a face schimb de cãldurã și reduce cãderea de presiune.Perm aer excelenta a produselor de protecție IRPO oferã o soluție bunã pentru ECU. Aceasta asigurã fiabilitatea de etanșare în timp ce menține aerisire din interiorul și în afara incintei. Apoi se îmbunãtãțește fiabilitatea și extinde durata de viațã a ECU. Cerințele de etanșare sunt reduse și de proiectare și timpul de asamblare sunt scurtate. Atunci costul sistemului ECU ansamblu va fi redus.

http://ipromembrane.com/en/Automotive.html

In alta ordine de idei, colegii nostrii din insula cu care ne mai conversam pre limba lor ca ei nu se obosesc sa invete romana dar in mod sigur au mai multe resurse de studiu zic ca au rezolvat inlocuind sau improvizand diverse membrane. Au imprumutat tehnologia chiar si de la telefoane.

http://www.eetimes.com/desi...and-contamination
Translatie tot cu goagal.
Așa cum se aratã în Fig. 3, eșecul din cauza presiunii pot eroda performanta componentã în numeroase domenii într-un dulap în aer liber tipic. Inginerii de design, de obicei, cred cã a deschiderilor fi punctele slabe, astfel încât acestea sã instalați garniturile de a îmbunãtãți sigiliilor; cu toate acestea, în alte domenii, cum ar fi cele din jurul capetele șuruburilor, lumini indicatoare, și conducte de sârmã sunt, de asemenea, surse potențiale de scurgeri. Figura 3 aratã locațiile diverselor derivate din focã și puncte de conexiune în cazul în care apa și contaminanți pot intra un amplificator turn montat atunci când se produce un vid.

Presiunea atmosfericã trebuie sã fie egalizate. Creșterea durabilitatea sigiliului este ușor sã punã în aplicare, dar nu oferã nici o egalizare a presiunii și mãrește costurile. Sigilarea ermetic orificiile de ventilație este costisitoare și de muncã intensivã pentru a fi nerealistã.

Soluție mai bunã este de a instala un orificiu care permite aerului si gazelor sã curgã liber și în afarã de carcase de echipamente și care pot elimina practic stresul și daunele pe sigiliile de locuințe.

Soluția idealã este fante de aerisire cu o construcție și o structurã membranoasã microporoasã care permite moleculelor de gaz pentru a trece prin membrana pentru a egaliza presiunea în timp ce, în același timp, respinge lichide si particule care pot provoca coroziune și contaminarea. Gurile de aerisire realizate cu un politetrafluoretilenã extinsã (ePTFE) membrana permite egalizarea presiunii continue menținând în același timp încã o garniturã de mediu. Extins PTFE este o membrana unic, microporoasã, care este în mod inerent impermeabil, cu o microstructurã unic nod-și-firicel de radacina, care permite moleculelor de gaz și vapori pentru a trece prin ea cu ușurințã, dar cu deschideri atat de mici incat particulele lichide și altele sunt respinse.Rezultatul este egalizarea presiunii fãrã contaminare.

Fig. 4 - membrana ePTFE

Beneficiile acestui tip de ventilare includ fiabilitate îmbunãtãțitã, costuri reduse de producție, scutirea de la condens, întreținere minimã și flexibilitatea pentru a sigila cu ușurințã la o varietate de carcase.

Sper ca nu am contaminat topicul cu linkuri inutile, cu subiecte suparatoare, samd. Daca gresesc va rog sa corectati.


Ultima modificare facuta de 2kappa la Lun 01 Apr, 2013 4:37 pm, modificat de 6 ori in total
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
"Pana la urma cauza este umezeala cauzata de proasta etansare cu gel dar cred eu in final si de imbatranirea
sau obturarea legaturii cu exteriorul. Condensul apare inevitabil dar nu mai poate sa iasa in timp util. "

99% sunt convins in sinea mea ca este adevarat ceea ce ati relatat mai sus !
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La inspectia de primavara am luat in calcul si verificarea ecu. Am descoperit un ecu foarte curat si neoxidat, posibil chiar inlocuit de anteriorul pentru ca sa nu il deochi...parca e nou. Se poate vizualiza anul de fabricatie ecu?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Intri cu testerul si iti spune tot Wink
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Si cam asa se tese un ECU
http://www.youtube.com/watch?v=ZczFYAzCIwE
masina ca masina dar error humanum est
  • gaby_isro

  • Mesaje scrise: 427
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2009

  • Mesaj Privat
PL500 a scris:Nu am rezistat tentatiei si am desfacut capacul la ECU.
Cred ca am descoperit si cauza defectarii: am gasit apa in interiorul lui !
Nu va imaginati o cantitate mare insa erau cateva picaturi destul de maricele,
s-au mai evaport din ele pana am luat camera foto.
Ce mi s-a mai parut ciudat a fost consistenta peliculei de gel protector,
extrem de apatos, parca ar fi geletina de la piftie, asa o fi trebuind sa si fie,
insa dupa vreo 25 de minute de expunere la aer parca, parca a inceput sa se mai solidifice.
In foto am marcat cu galben zonele cu picaturi de apa (am si gustat Very Happy ) si cu o sageata
rosie un contact ce nu mi s-a parut o.k.
Capacul de plastic are un orificiu mic de ventilatie ce ii corespunde un canal labirint in
genul ceui existent la vechile cartuse cu cerneala de la imprimanta.
Ma gandesc ca ploile din ultima vreme coroborate cu faptul ca nu prea am circulat decat pe
distante f. scurte au "pompat" condensul in interiorul ECU.






Pana la urma care este treaba cu pinul acela incercuit cu galben care face masa doar cu carcasa? ca asa am gasit si eu pe ECU la X10XE si l-am indepartat, ca nu i-am vazut nicio intrebuintare. Ma gandeam ca e un defect de fabricatie la asta al meu.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Or fi calibrat masina care realizeaza acele conexiuni, habar nu am de ce exista.
Eu am incercuit ca sa evidentiez apa patrunsa in interior.
  • truckeru

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Va salut,am si eu o intrebare,Agila lui taica-meu nu mai porneste,a mers cu ea in oras si cand sa se intoarca nu a mai pornit.De mentionat ca mai avea pierderi de putere cateodata.Am verificat si da scanteie la bujii insa se inneaca,le uda pe toate.Poate fi ECU-ul problema sau ce poate fi?Va multumesc!
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
@truckeru:
Verificã debitmetru aer,curãțã clapeta accelerație,verificã și curãțã EGR. Carburant ai (bujii ude...!),scânteie la bujii ai,...,aer pt. amestec corect nu ai...!.
Nu spui și nu amintești nimic despre coduri de eroare......?!
  • truckeru

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Am facut scanare cu OBD2 si nu da nici un cod de eroare.Am scos mufele de la injectoare si a dat sa porneasca si atunci mi-a dat codurile de la injectoare deci functioneaza OBD-ul.Poate fi din ECU oare,sa tina injectoarele deschise?Am vazut ca exista ceva probleme cu apa in ECU...
  • truckeru

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Nu ma poate ajuta nimeni,nu ii dau de cap,un prieten mi-a zis sa verific daca a sarit de la punct dar nu imi vine sa o desfac asa aiurea...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Posibil sarit de la punct si nu da cod eroare, se mai intampla.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR