Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • IULYAN _26

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Revin cu o intrebare, si este adresata tot initiatorului solutiei problemei cu care ne confruntam. Maiandrei, vreau sa te intreb, daca prin inserierea acestei rezistente se rezolva si problema de ordin mecanic a twinportului. Ceea ce vreau sa subliniez, prin aceasta intrebare este, daca rezistenta de 680 de ohmi care ridica tensiunea de la 0,1 V( tensiunea la care apare defectul) la 0,6 V , reuseste ca compenseze si gradul de uzura din axul clapetilor twinportului sau din cupla acestuia? Adica, vreau sa stiu daca aceasta solutie reuseste doar sa pacaleasca E.C.U. , ca sa nu mai sesizeze defect, sau chiar reuseste sa comande functionarea twinportului, ca si cum acesta ar fi PIESA NOUA?!
Din cate stiu, in momentul in care apare defectiune pe twinport, uzura, etc. este afectata si performanta de putere a motorului.
Multumesc si toate cele bune !
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Twinport-ul ramane functional 100%. Tot cu Tech2 poti verifica functionarea lui - vei vedea valori in Volti si procente. Vei observa tensiunile primite sunt interpretate corect.
Daca tot ai prelungit firele si iti e usor sa inlocuiesti rezistenta, pune una de 330 ohmi, obtinand astfel o deviere de 0.2-0.3 V.
Asta doar ca sa fii mai linistit ca ai introdus o diferenta mai mica. Nu vei avea alt beneficiu in afara de placebo.

Aceasta modificare nu are nicio influenta asupra consumului.
  • y20dth

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Am o astra G fabricatie 2003 tip motor z16xep si pe tester am eroare p1113 si tensiune mica pe respectiva piesa, problema este ca nu gasesc acest senzor acesata mufa cu pricina, daca se poate sa ma ajute cineva ori cu o poza a motorului si zona unde o pot gasi.
  • IULYAN _26

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Twinport-ul ramane functional 100%. Tot cu Tech2 poti verifica functionarea lui - vei vedea valori in Volti si procente. Vei observa tensiunile primite sunt interpretate corect.
Daca tot ai prelungit firele si iti e usor sa inlocuiesti rezistenta, pune una de 330 ohmi, obtinand astfel o deviere de 0.2-0.3 V.
Asta doar ca sa fii mai linistit ca ai introdus o diferenta mai mica. Nu vei avea alt beneficiu in afara de placebo.

Aceasta modificare nu are nicio influenta asupra consumului.

Intr-adevar, ai dreptate. Twinportul fct. in parametrii optimi.
Multumesc pentru ajutor.
Skip ads

  • IULYAN _26

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
y20dth a scris:Am o astra G fabricatie 2003 tip motor z16xep si pe tester am eroare p1113 si tensiune mica pe respectiva piesa, problema este ca nu gasesc acest senzor acesata mufa cu pricina, daca se poate sa ma ajute cineva ori cu o poza a motorului si zona unde o pot gasi.

Salut,
Pe twinport nu este un senzor, este un potentiometru rotativ care masoara o deplasare a axului twinport in functie de sarcina motorului. Mufa acestuia o gasesti in partea stanga a motorului, in dreptul soferului, sub E.C.U. , pe care trebuie sa il demontezi. Trebuie sa ajungi cu mana la nivelul colectorului de admisie, sub rampa de injectoare. Este o mufa cu 3 pini, rotunda. Sper sa reusesti sa rezolvi problema, utilizand metoda lui Maiandrei. Eu am urmat instructiunile si am rezolvat defectul.
Multa bafta.
  • y20dth

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2009

  • Mesaj Privat



ma poti ajuta in ce zona este ca m-am tot uitat dar nu gasesc mufa, am pus si o poza cu motorul si ecu
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sub ecu cauta ff bine abia se vede si tija
  • y20dth

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2009

  • Mesaj Privat


Vestita mufa am gasito cu ajutorul telefonului, am facut poze pana am dat de ea am rezolvat cu rezistenta dar inca nu mia disparut senzorul din bord pentru ca mai am defecta si sonta lan... zilelea astea am sa pun testerul pe masina sa vad ce imi da acum.
Skip ads

  • pustu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salut! Vroiam sa te intreb si eu ceva legat de eroarea P1113 care mi-o da calculatorul de pe masina mea, un astra G z16XEP. Deci in mers mi s-a aprins indicatorul cu cheita. Am oprit motorul si l-am pornit din nou. Nu s-a mai aprins. De atunci am mai mers vreo 10 km si nu s-a mai aprins.Am facut testul agrafa si mi-a dat eroarea 1113.In toti acesti 10 km cat am mai mers nu am simtit ceva semnificativ la motor.Poti sa imi dai un sfat.Mersi mult
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Salut, daca eroarea reapare trebuie sa vezi care este.
Daca e cea cu "Low Voltage", continui verificarile si, daca e cazul, aplici workaround-ul din acest tutorial.
  • pustu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Pai deocamdata nu am cum sa sterg eroare din calculator, dar nici nu s-a mai aprins beculetul cu cheie.
  • kosminp

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2011

  • Mesaj Privat
salut,

am un opel astra g din 2006, z16xep, si am aceeasi problema, mi se aprinde martorul masina cu cheita. am fost la un service, mi-au zis ca trebuie inlocuita galeria de admisie. m-am uitat putin pe forum, am facut testul pseudo-agrafa si am gasit codul de eroare 1113. problema este ca sunt total atehnic, deci nu m-as incumeta sa fac vreo inginerie. a doua chestiune este ca nu am idee daca e high sau low voltage, pot afla fara un tester?

merci
cosmin
Skip ads

  • mariusxxx23

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut. am o problema cu aceasta eroare 111 306 - Minima senzor de temperatura de admisie a aerului de tensiune (IAT) (Port Twin) ... cred ca este tot de la galeria de admisie... am un opel astra h 1.6 16v twinport 105cp 2004 . dimineata la prima pornire(porneste frumos) sa zic timp de 10 min sau vreo 5-7 km parcursi am martorul cu masina si cheia(pentru service) aprins, dupa care daca opresc si pornesc motorul martorul pe bord nu mai apare dar eroarea se pare ca a ramas(am constatat asta dupa diagnoza). ma poti ajuta cu un sfat? ... mersi!
  • IULYAN _26

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut Maiandrei !
Vreau si eu un sfat tehnic , bazat si pe experienta ta in diagnosticarea si reparearea motoarelor Z16 XEP. Ceea ce pot sa iti spun este ca m-a disperat efectiv, acest motor. Problema cu twinportul s-a rezolvat , datorita sfaturilor tale , si precizez ca functioneaza perfect. Problema cea mai mare o am cu consumul de ulei. Am facut toate testele posibile si imposibile. Compresia este excelenta 14 Barri pe fiecare cilindru, nu am nici o pierdere externa , nu am fum la pornire si nici in sarcina. Am demontat motorul, am inlocuit segmentii, simeringurile la supape, am curatat motorul perfect, am inlocuit cuzinetiii. AM PUS IN APLICATIE, NOTA TEHNICA DE LA OPEL VIS A VIS DE ACEASTA PROBLEMA, SI AM INLOCUIT CAPACUL CULBUTORILOR. TOATE ASTEA AU FOST IN ZADAR. Motorul consuma 2 l ulei la 800 km parcursi. Reginul de exploatre este 4000 - 4500 rot/min pentru schimbatrea trepetlor.
Te rog, daca stii vreun remediu pt acest motor spune-mi si mie , asta pana nu ii dau foc definitiv.
Iti multumesc.
  • Starscream

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Iulian am aceeasi problema, sau probleme la acelasi motor z16xep astrag 2003, P1113- low voltage asta o sa o rezolv si eu dupa metoda clasica, mai am o eroare cu EGR cica ar trebui curatat, inca nu i-am facut segmentare dar iti spun consuma ulei cat china nu curge uleiul nicaieri mentionez ca nu scoate gram de fum nici la rece nici la cald, motorul merge impecabil dar nu gasesc pe nimeni sa imi poata rezolva problema consumului de ulei. Am fost pana acum la 5 mecanici cica experti OPEL prin Cluj toti vor sa o segmenteze.
Mie mi se pare personal aberant sa segmentezi un motor care merge brici nu scoate gram de fum. Dar ma gandesc sa fac si chestia asta daca nu gasesc alta rezolvare, parca vad ca patesc ca si tine si raman cu acelasi consum de ulei.
Daca aveti idei cum s-ar putea rezolva aceasta problema nu ezitati sa ne lamuriti si pe noi. Mersi....
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca v-a ajutat tutorialul.

Legat de consumul de ulei la 1.6, din pacate nu am nici eu o solutie. Tot pe segmentare si simeringuri as fi mers.
Cititi si continuati aici: Z16XE: consum exagerat de ulei
Va rog nu mai amestecati discutiile.
  • dumitru23

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Buna,
la mine este P1113- circuit senzor dezactivare port -tensiune prea mare-nu este prezent - ce ma sfatuiesti maiandrei? Ms
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
De curand am rezolvat si problema de High Voltage in mod similar. Studiati bine tutorialul si parametrii masinii inainte de a purcede la treaba.
Revin cu detalii (daca mai sunt necesare) peste vreo 2 saptamani.
  • blackcat

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ne poti spune si noua care este procedura de remediere pentru High Voltage?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ce rol are insa furtunul de vacuum ce iese din galeria de admisie si se duce in ,,actuatorul'' ce actioneaza tija twinportului ?
I-am zis actuator , dar nici nu stiu ce este de fapt .
Si inca o intrebare : de cine si cum este actionat twinportul ?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR