Ai uitat parola?


  • CIonitaValentin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mai 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua,
Sunt posesorul unui Opel Astra G Z16XEP an 2003. Masina am achizitionat-o in 2015 la 158000 km. Schimbul de ulei l-am facut la 168000km si distributia la 173000km(prin martie). De apox. 1 luna masina se opreste in mers, dupa care nu mai porneste decat dupa un timp. Am pus-o pe 2 testere: la primul aveam coduri permanente 0230 si 1113. Aici mecanicul mi-a spus ca este sonda solenoid de vina. Am mai cerut 1 parere si pe al 2-lea tester aceeleasi coduri, numai ca aici mi s-a spus ca pompa de benzina face scurt, sa verific un electrician. Am vb cu primul mecanic si a venit cu un electrician, a pus din nou testerul pe masina si ca trebuie schimb senzorul de la clapeta aceleratie, ca pompa de benzina ramane pornita dar nu are alta problema. Am schimbat senzorul si nimic, aceeasi problema, in mers cand temp apei depaseste 90*C masina se opreste. Dau sa o pornesc si nimic, martorul butoias si masinuta cu cheia nu se aprind, iar temp apei nu urca(desi ar trebui sa arate 90*) iar de la corpul clapeta se aude un motoras care se tureaza singur(motorasul se aude doar cand se opreste si pun contactul sa o pornesc). Dupa vre-o 5 min motorasul se opreste si atunci stiu ca masina porneste din nou.

Daca cineva ma poate ajuta, nu doar cu un sfat, ci si cu rezolvarea problemei, pentru ca nu mai pot cu nervii....................
  • andreas015

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z14XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jul 2017

  • Garaj Mesaj Privat
andreas015 a scris:Salutare,
De curand a inceput sa-mi apara eroarea P1112-07 Port deactivation position sensor - high voltage. Totodata, in timp ce vreficam uleiul, am vazut un furtun strangulat. Stie cineva ce e cu acel furtun si daca ar putea avea vreo legatura cu eroarea? Mersi mult

O alta problema:
De la un timp observ o presiune mare de vapori de benzina in rezervor atunci cand deschid busonul, si uneori intra un miros puternic de benzina in habitaclu atunci cand ventilatia este pornita pe "aerul de afara".
Exista vreo legatura intre aceste simptome si eroarea de mai sus?
ps. eroarea apare in general cand masina este turata, sau la drumuri lungi.
Multumesc
  • florin_mihai

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra Z16XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Oct 2015

  • Garaj Mesaj Privat
CIonitaValentin a scris:Buna ziua,
Sunt posesorul unui Opel Astra G Z16XEP an 2003. Masina am achizitionat-o in 2015 la 158000 km. Schimbul de ulei l-am facut la 168000km si distributia la 173000km(prin martie). De apox. 1 luna masina se opreste in mers, dupa care nu mai porneste decat dupa un timp. Am pus-o pe 2 testere: la primul aveam coduri permanente 0230 si 1113. Aici mecanicul mi-a spus ca este sonda solenoid de vina. Am mai cerut 1 parere si pe al 2-lea tester aceeleasi coduri, numai ca aici mi s-a spus ca pompa de benzina face scurt, sa verific un electrician. Am vb cu primul mecanic si a venit cu un electrician, a pus din nou testerul pe masina si ca trebuie schimb senzorul de la clapeta aceleratie, ca pompa de benzina ramane pornita dar nu are alta problema. Am schimbat senzorul si nimic, aceeasi problema, in mers cand temp apei depaseste 90*C masina se opreste. Dau sa o pornesc si nimic, martorul butoias si masinuta cu cheia nu se aprind, iar temp apei nu urca(desi ar trebui sa arate 90*) iar de la corpul clapeta se aude un motoras care se tureaza singur(motorasul se aude doar cand se opreste si pun contactul sa o pornesc). Dupa vre-o 5 min motorasul se opreste si atunci stiu ca masina porneste din nou.

Daca cineva ma poate ajuta, nu doar cu un sfat, ci si cu rezolvarea problemei, pentru ca nu mai pot cu nervii....................



Ai rezolvat problema cu opritul?
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 644
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara A22DTH din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Nu am mai postat pe aici demult. Normal ca problema a reapatut dupa un an. Am studiat mai atent problema si mi-am dat seama ca nu senzorul este vinovat ci ansamblul TW. Daca deplasezi putin tija senzorul masoara 0.5V si nu mai da eroare, deci intervine uzura ansamblului. Am incercat sa decalez gaurile senzorului pt. al roti mai mult mult dar am reusit sa decalez prea mult si acum eroarea este hi voltage (ciudat pt. ca opcom afiseaza 0.5 V la relanti). Ca si solutie provizorie si sa nu arda martotul cheita am luat alt senzor si l-am conectat la mufa fara sa fie montat pe galeria, cu doua coliere de plastic am fixat potentionatrul pana dadea valoarea de 0.5V si asa becul nu se mai aprinde. din cate am vazut sistemul functioneaza si asa pt. ca daca accelerez tija se misca. Stiu ca nu este foarte corecta functionarea pentru ca senzorul nu are cum citi pozitia, parca si acum trage putin in socuri si consumul de benzina nu este chiar cel care ar trebui sa fie. Urmeaza anularea din soft si extirparea clapetelor (la Zafira Z19 DTH a functionat, masina de atunci functioneaza impecabil).
  • octa.s

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Aug 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, am și eu aceeași problema ca și voi, și as vrea sa o rezolv, precum zice și maiandrei, nu știi când ai alta eroare poate mai grava.
Știți cumva cum pot sa îmi dau seama dacă este High sau Low?
Eu sunt în Germania și aici sunt cam scumpe testele, mai ales service-ul.
Mersi fain
  • CMariusDan

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare.am aceeasi problema si as dori sa iau legatura cu cineva din bucuresti care face aceasta inseriere de rezistenta!telefon 0723506880'
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
sec233ast a scris:Nu am mai postat pe aici demult. Normal ca problema a reapatut dupa un an...

Pai vezi daca te chinui cu senzori si repozitionari?
Daca aplicai tutorialul, nu te mai gandeai acum la anulare. Vei observa ca dupa anulare motorul e un pic mai lenes in turatie joasa.
La fel si la Z19DTH - eu nu mai recomand anulare de clapete de vreo 2 ani.
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 644
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara A22DTH din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Normal ca nu degeaba s-au echipat cu acele clapete, dar eu sunt multumit total acum cum functioneaza ambele, la Z19DTH de atunci nici un bec aprins in bord, consumul instant a coborat de la 0.5 l/h la 0.3 l/h, trage mult mai liniar si parca demareaza mai bine. La Z16XEP au disparut zmuciturile, niciu bec aprins in bord, trage la fel de bine si cel mai important "nu ma mai suna mama ca masina iar face probleme".
  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra Z16xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Salut sec233ast , ai reusit la motorul z16xep sa dezactivezi twinportul din soft sau cum ai facut sa nu ai eroare el.
Eu am eliminat clapetele si trage masina mai bine. Am pastrat ansamblul potentiometru+tija+ acuator dar am eroare 111301 (tensiune prea mare) . Multumesc
  • burtilaa

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Feb 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salut

Si eu vreau sa dezactivez twinportul din soft , a reusit cineva ? Sau mai bine zis este posibil ? Eu am gasit pe urm site ( nu vreau sa fac reclama ) https://tafmet.pl/english/op...902553473414.html capacelele pt blocat clapetele , le pun deoarece am fost la vreo 2-3 strungari si au zis ba ca nu au din ce sa le faca .... ba ca nu au cota respectiva .... eu sincer cred ca nu vor bani Smile) .
  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra Z16xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, eu le-am astupat cu dopuri facute la strung si am pastrat ansamblul twinportului dar am eroare pe el. Odata umblat la tija apare eroare pe el ori 111301 ori 111306. Pt ambele cazuri se aplica tutorialul cu rezistorul.
Si eu doresc sa fac twinport off din soft pt a renunta la ansamblu si pt a nu mai avea eroare pe el....
Cine gaseste rezolvarea sa imi dea si mie de stire!
O zi buna sa aveti!
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Am dezactivat si twinportul, insa in continuare va recomand sa il reparati/recalibrati daca sunt si rezonabile costurile.
  • luly
  • Membru bebe
  • 39 mesaje
  • din 15 Mar 2016
  • Locatie: Caras-Severin
  • luly

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra Z16xep din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Fa treaba cu tranzistorul si nu vei mai avea erori.am facut eu asta si de 2 ani merge ca in fabrica.
  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra Z16xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Ok. Multumesc pentru raspunsuri.
Voi alege in continuare anularea din soft.
  • metrix4you

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Salut
Ieri am demontat galeria de admisie pentru curatare si cand am montat-o inapoi mi s-a aprins cheita si am eroare ecn1113
Am citit treaba cu rezistorul , dar de ce sa apara asa dintr-o data ? Este vreo sansa se se fi montat gresit ?
Am masurat potentiometrul ala si are valoare ok.
Pot sa-i pun si rezistorul ca nu este greu , dar nu vreau sa cred ca s-a stricat doar pentru ca a fost demontat
  • metrix4you

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Până aflu mai multe detalii am pus rezistenta de 330 ohmi pe firul maro si s-a stins becul
  • D5077

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Aug 2018

  • Garaj Mesaj Privat
maiandrei a scris:P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage si
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit High Voltage
Este o problema cunoscuta la motoarele Z16XEP.
Daca ajungeti la reprezentanta cu aceasta eroare, vi se spune sa inlocuiti galeria de admisie.
Nu e vina lor, asta e rezolvarea cunoscuta de ei (si de mine pana ieri).



Costuri: 3400 lei galeria, 400 lei manopera instalare. Sau pe garantie, pentru norocosi.

Am intalnit-o de cateva ori pana acum, insa ieri i-am venit de hac Wink

Simptome:
Doar se aprinde beculetul enervant (masinuta cu cheita).
Si ce daca? ar zice unii. In primul rand, e enervant. In al doilea rand, daca ai tot timpul beculetul aprins nu stii cand apare alta problema.
Daca aveti si alte simptome (gen tremurat), nu va incadrati la aceasta rezolvare. Ma contactati si studiem.

Cauza:
ECU vede o tensiune prea mica pe senzorul pozitie TW la initializare si are impresia ca e intrerupt sau ca e scurt la masa.

Solutie:
Ii aratam lu' ECU ca nu e niciun scurt si nicio intrerupere.
In primul rand, verificam senzorul (gasiti mufa lui in partea dreapta a galeriei de admisie, adica inspre baterie):

Pentru norocosi, exista mufa X63 care e mai accesibila:


Pin 1 - fir NegruAlb
Pin 2 - fir Maro
Pin 3 - fir RosuAlbastru
Practic e un potentiometru care, masurat cu un ohmmetru, are urmatoarele valori:
~7.2 Kohm intre pinii 1 si 2 indiferent de pozitia cursorului;
~1.6 Kohm intre 3 si 2, respectiv 8.8 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la minim (adica lasat liber);
~8.8 Kohm intre 3 si 2, respectiv 1.6 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la maxim (adica la aprox 90 grade);
Chiar daca nu are fix valorile astea, nu va impacientati. Daca aveti variatie de rezistenta intre minim si maxim, e ok.
Nu intram prea mult in amanunte, ca sa nu para prea complicat Smile

Se adauga una bucata rezistor de 330 ohm (era OK si 680) in serie cu potentiometrul:
"Low" - pe firul Maro (adica la pinul 2)
"High" - pe firul NegruAlb (adica la pinul 1):


In acest fel, la initializare ECU vede o tensiune de ~0.4V in loc de ~0.1V si nu mai da eroare. Totul e in regula, aceasta valoare este perceputa ca si pozitie 0%.
Am efectuat toate testele posibile, fara sarcina (cu Tech2) cat si in sarcina. Twinportul se comporta excelent.

Cam asta e tot.
SUCCES!

Later edit:
Inlocuit poze crapate de imageshack, actualizat valoare rezistor, "High" se rezolva in mod similar, inserand aceeasi valoare pe firul NegruAlb.
Poza cu rezistorul inseriat si degete murdare e recuperata de pe un forum bulgaresc Smile
Ma bucura sa vad ca ideea a fost preluata in diverse tari, o simpla cautare pe google dupa "P1113 680" ma face sa zambesc.


Salutare!
Referitor la problema de mai sus, se poate sa ma rezolvati si pe mine?
  • metrix4you

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Cum sa te rezolvam ? Scrie acolo rezolvarea
O rezistenta costa 50 de bani
  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra Z16xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Nu de mult timp am incercat anularea twinportului cu acele dopuri in locul clapetelor, rezultat 0 ( tensiune prea mare+tensiune prea mica). Am mers sa la un "meserias" care a zis ca poate sa faca twinport off din soft, rezultat 0 ( in bord nu imi mai indica erorile, cu toate ca ele erau permanente in ECU).
Am montat ansablul twinport constand in: supapa vacumatica, tija, potentiometru. Am facut pe banc reglajul la potentiometru, asa nu mai da nicio eroare , in schimb masina merge nasol tare in turatii joase (gen 1500-3000 rpm) mers constant.
Asadar, am cumparat o galerie twinport din dezmembrari care nu are pic de joc (impecabila), am curatat canalele de la EGR si am masurat valorile potentiometrului. Aici am ceva nelamuriri: -ce valoare trebuie sa aiba potentiometru
-ce valoare trebuie sa aiba la minim
-ce valoare trebuie sa aiba la maxim
Daca ma poate ajuta cineva cu valorile twinportului din Autodata, Tis....
Atasez o poza cu masuratorile domnului Maiandrei si cele facute de mine.(| || ||| reprezentand pinii potentiometrului).
Multumesc anticipat!
  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra Z16xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Ok. Multumesc

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata