- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am facut singur toata treaba, deci nu e dificil. Se da bara jos, are cate doua holsuruburi la pasajul de roata, doua nituri de plastic in drept cu radiatorul si 3 sau 4 nituri jos. Asta e cea mai grea parte. Intercoolerul se decupleaza de pe cele doua furtune groase si de pe suportul cu care e prins pe radiator. In partea de jos are o teava de plastic prinsa cu un colier, se desface si acela. Se rastoarna radiatorul ca sa se scurga uleiul care balteste acolo. Se astupa un capat, pe celalalt se baga diluant si se scutura, se agita bine ca sa spele in interior. Se repeta operatia pana cand diluantul este curat. E bine sa fie lasat intercoolerul sa se usuce bine in interior altfel vaporii raman acolo si la pornire motorul o sa fie supraturat. Am facut operatia asta pt ca aveam pata de ulei chiar si dupa curatarea valvei.
- vali zak
- **
- 386 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
aral bluetronic 10w40-este singurul din carrefour pe care mai scrie unde este produs(germany).in 7000km am completat cca.3-400ml.;cand am facut schimbul am pus si dura lube-a mai folosit cineva de curand ? pt. ca inainte era garantat 100000km, acum doar 20000km. va intreb pt. ca nu sunt chiar convins de cat e de bun;credeti ca se simte mai bine la un motor cu un grad mai mare de uzura?
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
am gasit un bodon de magnatec gtd la 1 mil pe ocazii. o fi ok!?
este bun pt motorul meu!? se poate sa umble la sigiliu si sa fie alt ulei in bidon. http://www.okazii.ro/catalo...ec.html#div_photo
este bun pt motorul meu!? se poate sa umble la sigiliu si sa fie alt ulei in bidon. http://www.okazii.ro/catalo...ec.html#div_photo
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am schimbat uleiul la masina mea, am pus Mobil Synt S 5W-40, un bidon de 4l la 124,7ron si doua de 1l de cate 33ron. Am pus cam 5,25-5,30l. As fi mers in continuare pe Castrol Magnatec dar e 10W-40 si totusi nu merge in conditiile de iarna de pe aici, ca am avut si -22 de grade. Am mai schimbat filtru de ulei 30ron, filtru motorina 45ron, filtru de aer 35ron toate Mann. Vreau sa spun ca la mine in oras nu mai este Mobil Synt S sub 40ron/l, cred ca am luat tot ce era stoc mai vechi. Inca o chestie, la filtrul de ulei numai garnitura de capac s-a potrivit, celelalte de la tija din capac si de la busonul de ulei sunt mai mari si nu se pot folosi. E ciudat nu, am verificat codul filtrului si in catalogul de pe net al lui Mann.
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
fgorun
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1.3CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2006
- Mesaj Privat
- arson
- **
- 162 mesaje
- din 27 Aug 2005
- Astra 2001 Y 2.0 DTH
arson
- Mesaje scrise: 162
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2005
- Mesaj Privat
Brutus
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Atat timp cat am folosit Castrol Protec III, chiulasa si culbutorii aratau ca noi (408.000km). Intr-o zi, am incercat sa trec pe Shell sintetic si, in 3000 de km chilasa si culbutorii erau brunati! Desi poate parea incredibil, in 408.000 km, cu DuraLube la fiecare 80.000km si Castrol Protec III, compresia masurata pe cilindrii a ramas aceiasi!
Ultima modificare facuta de Brutus la Mie 21 Jun, 2006 8:11 am
Ultima modificare facuta de Brutus la Mie 21 Jun, 2006 8:11 am
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
- dinca_marian
- *
- 35 mesaje
- din 22 Apr 2006
- Bucuresti
dinca_marian
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
Brutus
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pentru utilizatorul profan, alegerea uleiului (de un anume tip) se rezuma la pret si firma. Citesc pe forumuri ca "uleiul meu e bun ca nu s-a inegrit 10k km" sau "e bun nu stiu care ulei fiindca motorul imi mananca mai putin de 200g la 1000Km".
Privitor la inegrirea uleiului, un ulei bun trebuie sa se inegreasca (oxideze) in timpul utilizarii,acest fenomen indicand o calitate crescuta a aditivilor detergent-dispersanti, respectiv calitatea uleiului de a curata motorul de calamina si alte resturi ale arderii!
Un alt indicativ al calitatii este referinta API , care apare trecuta pe eticheta recipientului. Ex. API ref. SJ/CF. Literele trecute dupa S (benzina)respectiv C (diesel) trebuie sa fie cat mai departate de A, calitatea uleiului crescand de la A la Z (nu cautati z ca nu a aparut !)
Ca utilizator auto perseverent (peste 1500k km parcursi) am incercat si metoda cantaririi depunerilor metalice pe busonul (magnetic) de golire al baii de ulei. Va pot spune ca, la aceiasi referinta API ,la schimbarea uleiului aveam cantitati de pulbere metalica intre 0.5 si 4g, cele mai bune rezultate fiind obtinute cu uleiuri Castrol! (evident ca nu le-am probat pe toate!). Si nu in ultimul rand, adaugarea periodica in ulei a adtivului Dura-Lube pare ca a minimalizat uzura motorului (desi personal nu am avut initial incredere!).
Acum ramane sa judecati singuri daca 200g de ulei consumati la 10000km merita luati in consideratie ca economie, in conditiile in care se realizeaza o uzura minima a motorului cu un consum sa zicem de 500g/1000km!
Privitor la inegrirea uleiului, un ulei bun trebuie sa se inegreasca (oxideze) in timpul utilizarii,acest fenomen indicand o calitate crescuta a aditivilor detergent-dispersanti, respectiv calitatea uleiului de a curata motorul de calamina si alte resturi ale arderii!
Un alt indicativ al calitatii este referinta API , care apare trecuta pe eticheta recipientului. Ex. API ref. SJ/CF. Literele trecute dupa S (benzina)respectiv C (diesel) trebuie sa fie cat mai departate de A, calitatea uleiului crescand de la A la Z (nu cautati z ca nu a aparut !)
Ca utilizator auto perseverent (peste 1500k km parcursi) am incercat si metoda cantaririi depunerilor metalice pe busonul (magnetic) de golire al baii de ulei. Va pot spune ca, la aceiasi referinta API ,la schimbarea uleiului aveam cantitati de pulbere metalica intre 0.5 si 4g, cele mai bune rezultate fiind obtinute cu uleiuri Castrol! (evident ca nu le-am probat pe toate!). Si nu in ultimul rand, adaugarea periodica in ulei a adtivului Dura-Lube pare ca a minimalizat uzura motorului (desi personal nu am avut initial incredere!).
Acum ramane sa judecati singuri daca 200g de ulei consumati la 10000km merita luati in consideratie ca economie, in conditiile in care se realizeaza o uzura minima a motorului cu un consum sa zicem de 500g/1000km!
- dinca_marian
- *
- 35 mesaje
- din 22 Apr 2006
- Bucuresti
dinca_marian
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
- dannek
- **
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,398 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,398
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Luciani67
- **
- 299 mesaje
- din 10 Aug 2005
- Astra 2001
- Bihor
Luciani67
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2005
- Mesaj Privat
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,398 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,398
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,398 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,398
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
DJ34KLA a scris:am cumparat azi 6litri de mobil syntetic 5w40w special V
credeti ca merita pus in y20dth? posib de a skimba cu castrol gtd 5w 40 mai am timp pana maine:)
credeti ca merita pus in y20dth? posib de a skimba cu castrol gtd 5w 40 mai am timp pana maine:)
skimbat cu castrol magnatec gtd 5w 40
un bidon de 5l + in bidon de 1 l shi filtru de ulei mahle ox153 d1 33ron
il skimb asta seara
mobilul nu era asha de scump 35ron litru
iara castrol 38ron litru
mihai_gl
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2006
- Mesaj Privat