Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Posibil termostat blocat pe inchis.
Skip ads

  • Ionut-Claudiu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Am schimbat termostatul, pompa de apa, capacul cu tot cu vas, coliere, toate sunt noi.
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut, se da o Vectra b 1.8 motor z18xe . acum o saptamana acrapat radiator , pierdut tot antigelu din ea, aproape 6 l, tras pe dreapta cand a ajuns acu pe rosu tractat , inlocuit radiator, plecat mai departe. eeee de aici incep problemele. cand ajunge apa la 90 si putin peste lichidul din vas scade pana imi da in bc lichid scazut. daca opresc si astept sa se raceasca creste la loc. eu zic ca tot atata. nivelu de ulei nu a crescut, maioneza nu am pe joja si buson, nu creste apa peste 95, nu am mers cu ea fara antigel, doar ca sa scurs tot, nu am ulei in vas , nu am scurgeri pe la chiuloasa, doar ca pe autostrada mi-a sarit, desfacut busonu de sus de la ulei un pic, dupa 100 km la viteza mare (nu am garniture la el ).A-s putea zice ca la presiune se dilate ceva de scade nivelu in vas si cand ii dau drumul un pic isi revine(cu motoru cald) cu el rece isi revine. ce simptome are o garniture ciupita putin sau supapa de suprapresiune dusa de pe Capac? orice parere este binevenita, si as vrea de la cineva care a mai trecut prin asa ceva . Am Vectra de 8 ani si cam stiu cu ce se manancaa masina asta, dar de asta nu m-am lovit ,inca
Multumesc .,
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Vezi prima data busonul la vasul de antigel, poate nu se deschide supapa de supra presiune. (cred ca se creiaza presiune in vas) - cu busonul intre deschis mai scade?

Daca spui ca ai schimbat radiatorul poate mai ai aer prin instalatie.
https://www.clubopel.com/vie...p=1750454#1750454

Garnitura buson umplere ulei ai codul aici.
https://www.clubopel.com/vie...p=1771283#1771283

Codul la buson (vas antigel) este acesta: 90467473 | 1304666 doar daca este de la buson.
sau de la Dezm...

Vezi si pipele de la vas cele doua mici de sus sa nu fie infundate si furtunurile de la ele.
Skip ads

  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
E posibil sa am garnitura piscata putin si asa sa imi bage aer pe instalatie,mai ales ca mai nou imi sta apa numa la 100 104 grade.Nu am spuma pe joha sau buson, ulei maro , nu bolboroseste vasul, (nu am lasat sa creasca temp asa de tare ) nu am ulei in vasul de expansiune, apa imi scade foarte putin, chiar as putea spune ca se evapora.
Dacaa patit cineva assa ceva este bine cu orice comm
  • bogdan06

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Salut. Am un opel astra g caravan, Y20DTH, 2003. Imi pierde putin lichid de racire, iar mocheta pasagerului din dreapta este uda. Am citit pe aici si am vazut problema "clasica" la oringuri. Ideea este ca am pus mana pe furtunele de intra in calorifer, si nu sunt ude. Pierd antigel doar daca pornesc caldura. Daca merg doar pe rece, nu pierd deloc. Sa fie caloriferul fisurat?

Multumesc!
  • andrei-iulian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Va salut ! In urma cu ceva timp am reincarcat cu freon opelul meu 1.6 16v z16xep. De atunci am probleme grave cu sistemul de racire: motorul este supraincalzit emanaa caldura dezi termostatul nu sare de 90 grade si pierde lichid. Am tot completat in speranta ca problema se va remedia dar n a fost asa ba din contra pierde mai mult ca inainte. M am uitat atent la toate imbinarile si nu pierde nimic m am uitat si in vas si nu sunt urme de ulei nu am lichid in habitaclu .. aveti idee de la ce poate fi ? In ultima vreme se aude un sunet ciudat ce pare a fi de la pompa de apa dar m am uitat in acea zona si nu este nici urma de lichid
. ..
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Prelingerile daca sunt in exterior se vad daca cauti cu atentie tot motorul. (un motor incins va evapora antigelul)
Scurgerile sunt in cilindru - va scoate fum alb pe toba si in vas pot aparea bule.

Supraincalzit - esti sigur atunci cum de sta la 90
Ventilatoarele merg in continuu

Eu zic sa verifici mai atent la pompa si la radiator (sa nu aibe pori sau fisuri.) si furtunele... si sub vas sa verifici

Vad ca la motorul tau pompa de apa este pe cureaua de accesorii deci este bine.
Skip ads

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
andrei-iulian a scris:Va salut ! In urma cu ceva timp am reincarcat cu freon opelul meu 1.6 16v z16xep. De atunci am probleme grave cu sistemul de racire: motorul este supraincalzit emanaa caldura dezi termostatul nu sare de 90 grade si pierde lichid. Am tot completat in speranta ca problema se va remedia dar n a fost asa ba din contra pierde mai mult ca inainte. M am uitat atent la toate imbinarile si nu pierde nimic m am uitat si in vas si nu sunt urme de ulei nu am lichid in habitaclu .. aveti idee de la ce poate fi ? In ultima vreme se aude un sunet ciudat ce pare a fi de la pompa de apa dar m am uitat in acea zona si nu este nici urma de lichid
. ..

T.Ion are dreptate, exat asta voiam sa-ti zic, si eu am cautat pe unde pierdeam antigelul, intr-un final am gasit si remediasem problema, insa nu total ci doar partial, completam dar nu asa des. Surpriza a fost cand a trebuie sa schimb pompa de apa, apa se prelingea pe la garnitura pompei.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca ar spune ce motor are ar fi altceva, asa va uzati tastatura degeaba.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
bogdan06 a scris:Salut. Am un opel astra g caravan, Y20DTH, 2003. Imi pierde putin lichid de racire, iar mocheta pasagerului din dreapta este uda. Am citit pe aici si am vazut problema "clasica" la oringuri. Ideea este ca am pus mana pe furtunele de intra in calorifer, si nu sunt ude. Pierd antigel doar daca pornesc caldura. Daca merg doar pe rece, nu pierd deloc. Sa fie caloriferul fisurat?

Multumesc!


Da, manifestarile indica, aparent, un calorifer neetans ...
  • andrei-iulian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2014

  • Mesaj Privat
T.ion a scris:Prelingerile daca sunt in exterior se vad daca cauti cu atentie tot motorul. (un motor incins va evapora antigelul)
Scurgerile sunt in cilindru - va scoate fum alb pe toba si in vas pot aparea bule.

Supraincalzit - esti sigur atunci cum de sta la 90
Ventilatoarele merg in continuu

Eu zic sa verifici mai atent la pompa si la radiator (sa nu aibe pori sau fisuri.) si furtunele... si sub vas sa verifici

Vad ca la motorul tau pompa de apa este pe cureaua de accesorii deci este bine.



Spun supraincalzit deoarece cand ridic capota dupa un drum de 15 20 km emana caldura se simte efectiv cum degaja o caldura foarte mare ca si cum ventilatorul nu face fata. Termostatul sta pe 90 .. dar incep sa cred ca nu mi porneste ventilatorul in alte trepte 2 3 ... cred ca trebuie sa fac o investigare amanuntita si aveti dreptate pierderile exterioare nu se va asa usor cu un motor cald ar trebui sa l las sa se raceasca apoi sa l urc pe elevator sa caut cu atentie ..
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Dl. Dan - a scris motorul dar nu stiu daca este Astra G sau Astra H
andrei-iulian a scris:opelul meu 1.6 16v z16xep.

  • GabrielO

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii ref probleme Opel Astra G diesel 1.7 an 2001. Am cumparat masina in iulie iar de curand am gasit mocheta de la sofer sub pedale imbibata cu antigel ( Lichid roz). Am dus-o la mecanic, i-am schimbat oringurile dupa 10 zile aceeasi problema balta de antigel pe mocheta la pedale. Am dus-o din nou la mecanic care, de data asta, a facut o modificare la furtunele care ieseau in T catre motor le-a anulat pe cele de plastic si a pus furtun. Dupa alte 3 zile lichidul a scazut din nou in vas si tocmai am completat cam 800 ml la 145 km facuti. Mecanicul sustine ca radiatorul e bun la fel si capacul de la vas inchide destul de bine. Pot sa adaug ca in vas exista o pelicula subtire de ulei. Nivelul de ulei e bun in motor si uleiul e curat ( a fost schimat acum doua saptamani). Care ar putea fi cauza scurgerii? Mecanicul ma trimite acum la electrician sa dea bordul jos. Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac.
Multumesc anticipat pt raspunsuri.
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
salut

la masina mea zafira A 1.8 benzina de ceva timp , aprox 2-3 saptamani depistez aproape o pata de antigel care se pierde pe asfalt, efectiv se prelinge.

eu plec dimineata la lucru ; la servici masina sta 8 ore nemiscata si apoi merg acasa.

de ex, am vazut intr-o seara pe la ora 7-8 am gasit pe unde ar putea sa fie o posibila scurgere de antigel,pe marginea la radiator pe partea stanga cum stai in fata masinii, acolo este un furtun cu un colier si pe asa mi se pare ca pe acolo scapa, dupa estimarile mele nu scapa mult.

nu am reusit inca sa fac poze , ma incomodeaza compresorul AC si unele furtune.

in vasul de expansiune nu se vede ca r trebui sa adaug, in plus mi se afiseaza pe BC un mesaj daca scade sub nivel minim.

nu stiu ce sa fac , sa inlocuiesc radiatorul sau sau schimb colierul .
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
jos de tot in colt este robinet de golire. - verifica daca este strans sau daca are scurgei in zona aeea.
(la mine este lipit probabil a avut scurgeri pe la el)
Sau este crapat plasticul pe langa radiator.

Verifica mai bine de unde sunt scurgerile.
Duci masina pe un asfalt uscat pui pe cineva sa o tureze 2500-3000 (si cu termostatul deschis - furtune fierbinti) si verifici in ce zona prelinge pe asfalt radiator motor termostat etc...

Daca este in zona la fulie - verifici zona la termostat si poate pompa de apa in cel mai rau caz.

Daca este doar in zona radiatorului - vei gasi mai usor raspunsul.
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
la radiator este este sigur , eu presupun la imbinarea intre corpul radiatorului (cel din aluminiu ) si carcasa din plastic, este partea superioara a radiatorului, pe interior catre motor de sus in jos , asa se vede ca a curs .

atasat cateva poze




  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Da...
Sau furtunul are porii sau colierul nu face fata - cand masina merge turata si cu termostatul deschis...
Cred ca la problema asta gasesti si singur raspunsul.

Desfacut si vazut...
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Buna,
Daca nu este de la colier sau furtun, atunci este de la garnitura de la capacul de plastic.
In cazul asta, alt radiator.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cum spun colegii, verifica intai furtunul si colierul, dar cel mai probabil este radiatorul, cedeaza garnitura(cauciuc) de etansare dintre bazin (plastic) si fagure(metal) ... Daca pierderea nu e deranjanta, mai poti sa tragi de timp ... Poti sa incerci si cu ceva solutie de etansare, poate te mai tine o vreme ... Tu decizi ...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR