Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • alextoader

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Salutare,

Tocmai mi-am cumparat si eu un frontera pe care vreau sa il fol pentru offroad.


Merita mentionat ca nu prea ma pricep la mecanica/masini (sunt programator...),
Insa m-am dat cu cineva cu un frontera pe dealuri si mi-a placut si uite asa... m-am hotarat sa imi fac propria jucarie.

Ca sa o aranjez putin pt off road mi se pare necesar sa o inalt putin nu?
Citesc pe net ca sunt 2 tipuri de inaltare - suspensio lift si body lift. Nu inteleg la ce m-ar ajuta body lift pt offroad daca masina tot da cu fundu de pietre asa ca ma intereseaza doar un SL (va rog sa ma corectati daca am inteles gresit).

Prima mea pb e ca nu am cartea masinii si nici nu stiu ce fel de masina e...
E din 2001 pe motorina 2.2 sport... 116CP, full options, 150 000 km (naiba stie daca or fi reali). Mai zicea ceava omu de la care am luat o ca e si Edition (ce o mai fi si aia?!)
Merge ca un tractoras (comparativ cu sandero meu.
1. Deci prima intrebare e... ce opel am Very Happy. Este frontera B? sau RS? Intreb ca sa stiu ce kituri de inaltare caut.

2. Intrebare care o vad des pe forumuri dar nu i-am gasit un raspuns clar: ce kit de inaltare tb pt tipul meu (suspension lift)?
Vad ca sunt kituri si mai ieftine facute de romani sau ceva de firma mai scumpe. Acuma nu stiu care e diff intre ele ca sa pot sa iau o decizie... Daca calitativ sunt la fel si diff e firma scrisa... sau toti banii din diferenta sunt regasiti in diferenta de calitate?

3. Cum ii maresc rotile? citesc despre offset pe forumuri... iar nu am inteles inca nimic Smile.
Are genti de 16(nici asta nu stiu f bine ce inseamna... Smile ). Pot sa ii pun genti mai mari? Sau se mareste roata din cauciucuri mai mari pe gentile astea?

4. pe site la calmini am gasit o piesa care mareste puterea la motor:
https://www.calmini.com/deta...&p=784&n=
Ce puteti sa imi spuneti despre ea? se potriveste la masina mea? Se merita sa o iau? Creste consumul foarte mult? Si-a pus cineva? Am nevoie de mai multa putere sau ar tb sa fiu ok cu 116CP?

O sa o fol la offroad usor cel putin pt inceput - drumuri forestiere eventual o sa si ies putin de pe drum daca prind curaj... am iesit azi pe iarba si a inceput sa planga ala mic deci nu il mai iau Smile


Astept cu nerabdare sfaturile voastre,
Numai bine,
Alex
Skip ads

  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Bine ai venit printre noi.

1. Ai Frontera B scurta (adica Sport sau Short Weel Base - SWB)
2. Cel mai bun kit e calmini dar sunt si alte variante (Ironman, Oldman Emu etc) ... varianta mai ieftina si rapida ar fi arcuri de Isuzu Trooper pe spate (sunt putin mai inalte) iar pe fata o ridici din barile de torsiune (se strang suruburile se sub masina - sunt pe la mijlocul masinii, pe laterale aproximativ unde se termina usile) si eventual amortizoare ceva mai lungi.
3. La Frontera B poti pune cauciucuri ceva mai mari doar daca o inalti putin (oricum poti incerca diverse marimi si vezi daca freaca undeva). Despre offset - practic ai nevoie de jante cu etalon negativ (unele jante de otel pot fi intoarse pentru a obtine un etalon negativ). Uite aici un exemplu http://www.pieseauto.ro/jan...ane-66323554.html
4. Nu merita, apa de ploaie si oricum filtrul respectiv este pentru motorul de 3.2 benzina, iar tu nu ai asa ceva ... mai bine faci o remapare la motor si ajungi de la 116 CP la 146 CP (daca imi amintesc eu bine).

Pentru offroad ar mai trebui macar un diferential blocabil. Oricum nu ai spus ce diferential ai pe spate, deschis sau LSD (Limited Slip Differential - diferential cu alunecare limitata). Daca ai LSD (care sa si functioneze) poti face linistit offroad soft.


Ultima modificare facuta de flavicx la Dum 09 Mar, 2014 5:14 pm
  • alextoader

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Mersi
Am mai gasit varianta asta de inaltat pe spate: face cineva chestiile astea:
"kitul de 5 cm costa 300 ron si consta din 2 inaltatoare arc spate din poliamida"
Sunt bune?

Despre diferential... nu stiu. Nu stie nici vechiul proprietar ca a folosit-o pt oras nu a bagat 4x4 decat de 2 ori.
Cum aflu ce am pls? Cred ca daca o duc la mecanic se uita sub ea si imi zice nu?
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Pucurile de poliamida ... din cate stiu eu sunt pentru body lift, nu pentru suspension lift (dar combinat cu ce am scris eu mai sus, eu spun ca merita).

Pentru diferential ... vezi ca sunt mai multe topicuri pe aici care explica destul de amanuntit. Dar in principiu suspenzi o roata spate (sa fie in aer) si incerci sa pleci, daca masina pleaca ai LSD (trebuie turat putin mai tare), daca doar se invarte roata care e in aer - nu ai (verifica in compartimentul motor - cum te uiti in dreapta - este un stiker in fata volanului, daca scrie pe el G80 - ai diferential LSD).
Skip ads

  • claudiu arghir

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
salut . sa o conduci sanatos . pui masina cu o roata pe iarba si una pe asfalt sai demarezi . daca aia dupa iarba patineaza nu ai LSD , daca demareaza amindoua ai LSD.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Bine ai venit printre noi,asteptam cu nerabdare poze mai multe cu acaretul,daca tot faci topic de prezentare.Daca te duci cu ea la mecanicul la care ai fost cu turisme,e loterie,vei vedea.
Incearca sa-l iei cu subtilitati,sa-l intrebi daca a mai lucrat la Frontera,sa inceapa eventual cu o verificare de placute,ulei,ceva soft,sa se acomodeze cu noua achizitie.Stai langa el si baga si tu la cap,ca iti va fi de folos.
Fiecare problema tehnica e dezbatuta pe larg la sectiunea "Frontera",de-a lungul a 24 de pagini,in mod sigur iti va fi de ajutor sa rasfoiesti pe aici..

PS-Intalnirile se fac aici https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=30 in functie de unde te afli.Deasemenea exista si o intalnire anuala (sau 2 ) a fronteristilor,vei vedea topicul la momentul oportun.
  • alextoader

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Mersi si bine v-am gasit.
Este o surpriza foarte placuta si total neasteptata sa gasesc atati pasionati.

Nu am decat cateva poze deocamdata dar o sa pun mai multe mai ales dupa ce o inalt o sa ii mai fac.



Am foarte mult de citit acuma - e un domeniu complet nou... citesc de 2 sapt cred despre masini pana m-am hotarat la frontera.
Oscilam intre un pinin si frontera insa nevasta a decis imediat - asta ca e mai mare si incapem si noi in spate mai lejer Smile
O sa iau forumurile la puricat de acuma...
Vreme frumoasa as fie ca aici dealurile la buzau sunt numai bune de asaceva.
  • alextoader

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti despre modelul de pe cauciucurile care le are? Merg de offroad?
Sunt noi si am ceva dubii daca sa le schimb.
Daca ar fi bune pentru offroad poate le-as mai lasa si sa le schimb mai incolo? Am inteles ca sunt si scumpe astea - zicea vechiul proprietar ca a dat 7 mil pe unu... asa sunt astea de scumpe? la sandero parca era 2 mil unu sau nu mai tin eu minte bine...
Skip ads

  • claudiu arghir

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
cauciucurile arata bine si cred ca merg pe asfalt si zapada . la noroi nu prea merg . nu o nai compara cu sandero . din cauciucul din poza faci doua pt sandero si mai ramin si niste petice
  • alextoader

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2014

  • Mesaj Privat
am inteles mersi.
sunt cauciucurile care le-a luat omul de iarna.
sunt bune de teren partial uscat, dealuri cu pietre si iarba? asa e pe aici relieful...
si sunt bune si vara sau cand se incalzeste tb sa le schimb neaparat?
  • claudiu arghir

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
nu cred . par a fi all seasons . uite-te pe ele si vezi ce semne are ... sint bune pt orice sezon si drum , dar nu la extrem .. e o parere bazata pe o paza
  • alextoader

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2014

  • Mesaj Privat
m-am uitat dupa stickerul G80 la motor si nu l-am vazut... o sa testez pe iarba sau cu roata suspendata dar nu cred ca apuc pana in we...
daca nu am LSD e cam naspa nu?
sper ca se poate monta unul dar trebuie undeva la un service specializat banuiesc sa stie mecanicul ce face.
Skip ads

  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Daca ai LSD nu poti pune blocabil (se pune doar pe diferentialul deschis) ... vestea buna este ca aproape oricine poate monta un diferential blocabil ... vestea proasta e ca un diferential blocabil bun (adica un ARB) e cam 1000 de euro Crying or Very sad Shocked (apropo ... eu nu am nici LSD nici blocabil ... am un banal diferential deschis si am ramas uimit pe unde pot merge chiar si asa ... in plus am si 5 usi)

Pentru suspension lift spate uite aici un link: http://forum.planetisuzoo.c...?f=22&t=39374 (sper ca sti engleza)
Ai grija, ca pe stikerul respectiv sunt scrise mult mai multe informatii (practic niste coduri din care reies dotarile masinii)
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Daca vrei detalii despre masina,ai aici un topic (chiar sticky) deschis cu intrebarile tale,care-ce sa vezi-se numeste "Proaspat posesor de Frontera-Info"
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=52024
Daca vrei sa ne prezinti masina,te asteptam la "Ai un opel sa-l vedem"
https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=1
  • adytzzz

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Salutare!Bine ai venit!
Frumoasa masina,sa o stapanesti sanatos!
Daca o sa folosesti masina mai mult in teren accident iti recomand sa ii pui simexuri.Sunt cele mai bune in teren accidentat/namol/etc,dar foarte proaste pe asfalt,mi se pare ca mai mult de 80km/h nu e indicat sa depasesti cu simexuri.
Intre sosea si offroad sunt MT(Mud Terrain) care se descurca acceptabil in namol,si ceva mai bine pe sosea,dar fac galagie mare.
Pune roti pe 15,cu balon mai mare(235/75/15,e dimensiunea de fabrica),astea pe 16 le folosesti iarna pentru zapada.
Cu inaltarea nu stiu ce sa-ti zic,nu prea am simtit nevoia,rar am ramas cu ea suspendat,noi avem avantaj ca avem masina scurta,dar o masina mai intalta da bine la public Very Happy.
La urcari/coborari sa folosesti reductorul in pozitia 4L,face minuni,tragi maneta in 4L dupa ce ai apasat butonul care cupleaza 4x4,sa ai grija ca masina sa fie pe liber,pe loc.Nu schimbi niciodata din High in 4L din mers.Cuplezi/decuplezi 4x4 din buton la fel,pe liber cu masina pe loc.Niciodata sa nu mergi cu 4x4 cuplat pe asfalt uscat sau sa depasesti 80-90km/h.
RS si Basic reprezinta nivelul de echipare al masinii.La modelul lung Limited si Basic
Daca mai ai nelamuriri scrie aici!
  • alextoader

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Mersi frumos.

In timpul sapt sunt f ocupat cu munca si astia mici. Deabia am timp sa ma mai uit pe geam la ea.
Astept cu nerabdare sa vina we sa imi fac de cap...

Deci cum se fol schimbatoarele?
De la 2x4 la 4x4 se poate si din mers nu? dar sa nu depasesc viteza de 80-90.
si apoi pe greu dau de pe loc zici...
Cum fac daca m-am apucat sa ma urc o panta cu 4x4 si da sa se opreasca si vreau sa dau pe greu? O opresc in mijlocul pantei?
Sau daca vreau sa vin in viteza pe panta - sa vin cu 4x4 si apoi pe la mijloc sa bag in greu?
Nu merge nu?
Tb sa ma hotarasc de jos cu ce urc?
  • adytzzz

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2013

  • Mesaj Privat
1.4x4 il cuplezi tot pe loc,nu din mers.
2.Opresti in mijlocul pantei,bagi R si o lasi sa curga inapoi,cand esti pe loc bagi 4x4L si urci iar.
3.Daca vi cu 4x4 si la mijloc bagi greu(4x4 L) o faci praf.
4.Da,te hotaresti de jos cu ce urci.
  • alextoader

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Am inteles...
Si care e palnul daca vreau sa urc o panta mare care o sa necesite 4L sus si ceva viteza jos?
bag de jos 4l, bag ceva viteza pana ajung in a 4a? si apoi cand incepe sa traga greu bag in 1a?

si cum e cu diferentialul - daca exista pe masina mea (nu sunt sigur inca ca am) - el intra doar pe 4L sau doar pe 4x4 sau e in orice combinatie - 2x4 4x4, 4L?
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Cititi amandoi acest topic: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58433 (se explica 4x4 atat pentru A cat si pentru B)

La B se poate cupla 4x4 si in mers (pe teren cu aderenta slaba) !
4x4 L se pune pe loc (chiar si in mijloc de panta)
Dlferentialul "simte" lipsa de aderenta a unei roti si transmite puterea celeilalte roti (mai bine zis ceva mai multa putere rotii cu aderenta) - vorbesc de LSD si functioneaza in toate pozitiile 4x2, 4x4H si 4x4L.

... veci nu ajungi sa bagi a 4-a in pozitia Low ... daca ajungi ... e clar ca nu ai nevoie de Low ...
  • alextoader

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2014

  • Mesaj Privat
basics - for me:
ce inseamna diferential:
http://www.youtube.com/watc...amp;v=Hv0jYDWp0ZA

Limited Slip Differential (LSD)
http://www.youtube.com/watch?v=ujsxq9WBllU
https://en.wikipedia.org/wik...slip_differential

Din ce am inteles eu cel mai bun (pt mine) ar fi un LSD - asta se comporta ca un open differential la viteza constanta si permite sa iei curbele fara sa iti fortezi rotile si axele si ca un locked differential cand accelerezi sau decelerezi - cand apesi pedala - probabil esti blocat.

mai ramane sa aflu de care am eu Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR