Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Kay, uite un exemplu din TIS unde nu gasesc locatia mufei/piesei A23-control unit, in screen shot-ul atasat. Vreau sa aflu unde este localizata aceasta unitate de control in masina. Imi poti spune tu? Caci TIS-ul nu este atat de darnic cum a fost in cazul tau.
Masina in cauza este un H 1.4 din 2008, cum scrie in dreapta jos, dar este valabil pentru orice Astra H.

Skip ads

  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
acea piesa este atasata de rezistenta de pe sezut si este ca o cutiuta de chibrituri. Este atasata sub scaun cu un soricel ce mai probabil sau poate la H are vrun locas special, nu stiu. Ea este responsabila de controlul rezistentelor si comanda in functie de treapta aleasa prin intermediul butonului.
Daca urmaresti in sens invers dai de mufa X48 care este mufa generala de sub scaune care la randul ei este compusa din 5 mufe mai mici. Unitatea de comanda A23 se conecteaza la mufa X48 la a 3-a mufa din aceasta cauza este reprezentata prin X48.3.
X1_A23 si X2_A23 sunt mufele "cutiutei", X1 face legatura cu butonul prin instalatia care pleaca de sub scaun iar la X2 se leaga rezistenta din spatar.

Cu asta fiind spuse cred ca schema din TIS este suficienta, depinde doar cum o interpretezi.

Bafta la incalzire
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Kay, ma bucur ca stii TISul ca pe Biblie. Pentru incalzirea in scaune la Astra H, poti sa-mi spui te rog cum se numeste piesa A23 si sora geamana A77, ca in screenshot-ul de mai sus, ca sa le caut si eu in lumea larga? Sau ce rol au, ce componente electronice si cu ce functionalitate? Se pot reproduce artizanal?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
lol, faza e ca nu stiu biblia.
acele piese nu le gasesti separat, ele sunt atasate de rezistenta sezutului prin fire si NU sunt detasabile si nici NU le poti reproduce. Sunt unitatile de comanda ale incalzirii, Control Unit - Seat Heating.
Skip ads

  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Urmeaza sa dovedesc contrarul. Alturi de un coleg la munca, vom fabrica un modul pwm care sa primeasca comanda de la butoanele originale din bordul opel astra h si sa transmita curent in impulsuri catre rezistentele din scaun.
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Cu siguranta Rec are o functie prin care transmite ea deja curentul "fractionat" in impulsurile corespunzatoare treptei de incalzire. Cutiuta de care spui tu, ca ar fi atasata la rezistente ar putea fi un termostat mai altfel. Nu exista o metoda mai economica de comanda a unor scaune incalzite in trepte, alta decat modificarea factorului de umplere a formei de unda a curentului. Daca ar avea 3 rezistente diferite gestionate de cutie, ar insemna o complexitate marita si o densitate mare de fire, pt o acoperire uniforma a pernei, asta inseamna costuri marite.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Mi se pare mie sau deja intrati in multe detalii inutile ? O incalzire in scaune ar trebui sa fie doar atat - o incalzire in scaune. In trepte sau cu termostat - tot ramane doar un circuit electric. Daca faceti si placi de baza cu memorii si procesoare pentru chestia asta ... aveti nevoie urgenta de o viata sociala ... Razz
  • pmstelian

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
bx3m a scris:Mi se pare mie sau deja intrati in multe detalii inutile ? O incalzire in scaune ar trebui sa fie doar atat - o incalzire in scaune. In trepte sau cu termostat - tot ramane doar un circuit electric. Daca faceti si placi de baza cu memorii si procesoare pentru chestia asta ... aveti nevoie urgenta de o viata sociala ... Razz


e foarte important despre ce vorbeau colegi mai sus,nu poti sa iti pui incalzire si sa stea conectata la MAXIM` tot timpul pentru ca o sa te incalzesti foarte tare...! Shocked
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
NU neaparat.Eu am doar buton de activare.Se incalzeste scaunul si apoi il opresc cand am nevoie.Dupa aia scaunul sta cald,caci voi sta pe el.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
pmstelian a scris:
bx3m a scris:Mi se pare mie sau deja intrati in multe detalii inutile ? O incalzire in scaune ar trebui sa fie doar atat - o incalzire in scaune. In trepte sau cu termostat - tot ramane doar un circuit electric. Daca faceti si placi de baza cu memorii si procesoare pentru chestia asta ... aveti nevoie urgenta de o viata sociala ... Razz


e foarte important despre ce vorbeau colegi mai sus,nu poti sa iti pui incalzire si sa stea conectata la MAXIM` tot timpul pentru ca o sa te incalzesti foarte tare...! Shocked

Tocmai, eu am avut incalzire cu termostat atasat, care dadea singur comanda de pornire/oprire, deci foarte-foarte tare nu se incalzea. Cine vrea incalzire pe butoane originale, o sa plateasca mult mai mult, si cu mult mai multe complicatii. Smile
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Pe forumul wv am gasit o schema care se potriveste cu butoanele de Vectra C, opel omega(nu stiu ce an) si cele de Astra G(daca au rezistenta de 10k)

http://vwforum.vwforum.ro/t...-in-vw-golf-mkiv/



  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu folosesc rezistente de la Renault si functioneaza impecabil de bine . Au un termostat care dupa ce ating o anumita temperatura , decupleaza si ceva mai tarziu pornesc iar( 10 min)dar deja se incalzeste in masina si nu isi mai are rost incalzirea . Butoane am folosit ON/OFF , relee cu 4 pini pe alimentarea de la fiecare rezistenta si cate o siguranta de 5 A . Schema este luata de aici . pusa de userul @ieseanul iar butoanele la fel ca ale userului @bavarezu
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=81413
Alimentarea generala trasa din mufa X1( am facut rost de 1 mufa X1 pt a lua un pin din ea si pus la mine) la pinul 80(cablu negru) . Am alimentat siguranta 37 si dupa cum am spus functioneaza exemplar de bine. Am evitat cumpararea de butoane originale(cost 150 lei) si acel montaj pt a merge pe butoanele originale pt ca ma costau enorm de mult si nu isi avea rostul.
Cateva poze din timpul asezarii rezistentelor pe scaune cu explicatii .
pasul 1
Se desfac suruburile de la fiecare scaun in parte . Aici grija mare ca daca nu folositi un torx de calitate si un criket nu sunt sanse de a le desface pt ca au pasta de lipire pe ele .

Atentie: Inainte de a prinde suruburile la loc se curata bine pasta de lipire de pe filetul surubului cu o perie de sarma.

Pasul 2
Dupa ce sau desfacut aceste 2 suruburi , se desface si cel de care este prinsa centura de siguranta. La fel si aici , si pe acest surub exista pasta de lipire , care inainte de a fi montat se curata cu peria de sarma


Pasul 3 - dupa ce sau desfacut cele 3 suruburi urmeaza scoaterea mufei de sub scaune . Aici atentie mare , daca in scaune exista airbag se decupleaza bateria si se lasa cel putin 30 de minute inainte de a decupla mufa . Decuplarea mufei se face astfel "
se trage siguranta rosie catre fata si cu o surubelnita plata se apasa pe clemele sigurantei si cu o mina se trage mufa afara .


Pasul 4
Urmeaza demontarea efectiva a tapiteriei de pe scaun .
scule folosite
patent cu cioc
patent cu cioc indoit la varf
A)Sezutul
a)se scoate marginea de cauciuc de pe locasul lui apoi se desface pinza de sub scaun(este intinsa foarte bine ) , apoi se scoate partea din spate a sezutului , se trece catre fata scaunului pentru a se ajunge la burete . Aici ve ti observa ca tapiteria este prinsa de burete prin cateva inele din sarma . Se desfac acele inele pentru a se aseza rezistentele cat mai frumos si bine intinse
poza 1 cu panza de sub scaun


poza 2 cu inelele de sarma


Dupa ce sau scos acele cleme /inele din sarma - se arunca ca nu mai aveti efectiv ce face cu ele .


bDupa ce sa desfacut bine tapiteria sezutului , urmeaza aplicarea rezistentei . Se aseaza bine rezistenta pe sezut bine intinsa dar fara a se trage de ea sa nu se rupa , se dezlipeste banda galbena de pe margini si se lipeste pe sezut cu termostatul catre spatele sezutului . Termostatul se baga un pic in burete pt a nu atinge nici o parte din metalul scaunului .
O poza cu rezistenta si cum arata termostatul

Cablurile se trag prin spatele sezutului catre interiorul masinii


c)Montarea .
La montarea sezutului , in locul acelor inele de sarma se pot folosi fara nici o problema bride din plastic de marime medie . Atentie -- NU se trage de bride foarte tare , se lasa un pic de joc la tapiterie , dar ceva mai strans decat acele inele , pt ca tapiteria sa aiba un mic joc.

[b]B[/b]Montarea spatarului . Se desface tapiteria din laterale apoi si din partea de jos de la imbinarea cu sezutul , se trage cu grija , si aici se vor vedea mult mai bine prinderile cu cleme ale tapiteriei.. La fel si aici se demonteaza acele inele , se aseaza foarte bine si intinsa rezistenta(partea mica) se desfac marginile si se lipesc pe spatar. Apoi se monteaza cu bride din plastic . Este cel mai usor de lucrat la spatar. . Se scoate cablul de la rezistenta spatarului se mufeaza cu cel de la sezut , se prind bridele cu un pic de joc lasat la tapiterie( o sa va dati seama cat joc trebuie lasat la tapiterie in functie de cum arata inelele de sarma . si se monteaza si spatarul la loc .

Si gara de montat un scaun , la fel se procedeaza si cu celalalt scaun.
Acum partea de alimentare .
M am folosit pentru alimentarea rezistentelor de renault dupa schema cu relee a userului ieseanul . Montalu electric la mine a fost facut in mare parte de userul danii , eu doar am tras cate un cablu sau dat la mina anumite piese.
Alimentarea generala am tras-o din mufa X1 de la pinul 80 si am mers cu cablu gros catre centrul masinii , pina la scumiera .
Minusul l am luat de la un surub de la frana de mana( se da consola centrala jos).
Sub fiecare scaun sa tras un + si un - . Plusul de pe fiecare parte merge catre scrumiera masinii .
Mai departe legat de fire , las schema userului ieseanul sa vb .
Materiale ce sau folosit
Cablu gros de 2.5-aprox 3 m culoare rosie
2 m culoare neagra
cablu ceva mai subtire pentru alimentarea la butoane
relee cu 4pini de far de dacia
papuci mama/tata
banda izoler
banda dubla adeziva pt prinderea releelor pe consola centrala , in interiorul ei
2 sigurante de 5 A cu sloturi pt sigurante ( sloturile cumparate de la firmele care instaleaza GPL-uri pe masini)
C-am atat . sper ca am zis macar ca sa va faceti o idee despre cum sta treaba montarii rezistentelor de renault pe astra g
O poza cum arata acele rezistente de renault pt cei care nu cunosc



Ca nota : recomand schema userului ieseanul si un sfat bun in ceea ce priveste montajul rezistentelor l am primit si din partea userului kay , caruia ai Multumesc pt sprijinul acordat.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=81413
Skip ads

  • pmstelian

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Pentru ce ai demontat partea de jos a scaunului? mai exact unde este panza portocalie?eu am pus de curand dar nu am umblat acolo pentru ca sa desfacut foarte usor tapiteria (la astra H)
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Felicitari @gabiopel, ma bucur ca ai apucat sa le montezi chiar din iarna asta Very Happy
Poate fac si eu rost de bani, si va fac o vizita luna viitoare sa ma ajutati si pe mine sa le montez; sau chiar daca nu pentru asta, poate tot va fac o vizita Wink
Sarbatori Fericite !
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pmstelian a scris:Pentru ce ai demontat partea de jos a scaunului? mai exact unde este panza portocalie?eu am pus de curand dar nu am umblat acolo pentru ca sa desfacut foarte usor tapiteria (la astra H)

Asa este la scaune normale nu prea ai de ce sa desfaci acea pinza , in schimb la scaunele Recaro se desface acea pinza pentru a putea prinde mai bine cele 3 inele de pe mijlocul sezutului . Pozele puse mai sus sunt facute la scaune Recaro , si difera la nivelul sezutului fata de cele normale . Partea care ar trebui pusa pe sezut , la scaunele Recaro se pune la spatar( de ce ?-pt ca nu este loc din cauza acelei parti a scaunului care culiseaza catre inainte ) iar partea care ar trebui pusa pe spatar se aseaza pe sezut . De incalzit , se incalzesc amindoua in acelasi timp.. La scaunele normale nu mai trebuie acest artificiu, aici rezistentele se aseaza perfect fara a le inversa.
Nicu , vei avea tot ajutorul nostru . te asteptam !
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
De curand am reusit si eu sa montez incalzire scaune aftermarket pe masina , decat la scaunul meu cei drept, intrebarea mea ar fi :
Cablajul este tras de la buton (butonul se apinde cand pun pozitia si ledul cel galben de functionare) , dar nu ajunge sub scaun . Are cineva idee unde se intrerupe cablajul de nu ajunge sub scaun ?
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
fratelo4u ,te rog sa imi spui si mie de unde ai cumparat kit-ul, sau un link ceva. Vreau sa montez si la banchetele din spate incalzire. Sincer ma simt ca naiba cand am pe cineva in spate(care pana se incalzeste motorul dardaie putin de frig) si eu dau drumul la incalzire scaun si ''domnesc'' pana se incalzeste, sa pot da drumul la climatronic sa se incalzeasca in habitaclu...Asa doresc sa pot oferi si ceva conditii pentru ei. Multumesc.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
fratelo4u a scris:De curand am reusit si eu sa montez incalzire scaune aftermarket pe masina , decat la scaunul meu cei drept, intrebarea mea ar fi :
Cablajul este tras de la buton (butonul se apinde cand pun pozitia si ledul cel galben de functionare) , dar nu ajunge sub scaun . Are cineva idee unde se intrerupe cablajul de nu ajunge sub scaun ?

Alimentarea butonului on/off nu am facut-o de la mufele originale pentru butoanele reglabile . Nu m am atins de ele . Alimentarea butoanelor am luat-o de pe alimentarea de la rezistenta , iar minusul de la bricheta.. Asa ca , ledul se aprinde doar cand pornesc rezistenta si NU cand aprind pozitia masinii .
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
gabiopel, la mine cand aprind pozitiile se aprind becurile in bord ca fiind functionale , cand apas pe butonul de incalzire se aprinde si becul cel galben ca si cand ar functiona , dar nu merge pentru ca nu stiu unde se intrerupe cablajul si unde sa ma leg cu incalzirea la butonul din bord . , dar o sa desfac astazi consola centrala si o sa urmaresc unde se duc firele de la butonul de incalzire.


  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@fratelo4u cel mai probabil de la butoane pleaca in mufa din stalp, la picioarele soferului apoi de acolo se duce sub scaun. Verifici sub scaun sa vezi daca ai firele trase pentru incalzire ca poate sunt si nu te mai chinui sa desfaci consola si sa urmaresti fire.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR