Ai uitat parola?


  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 898
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2006

Multumesc pentru intentie gabiopel.
Dar Astra G este mult diferita de Astra H la electronica. Cu H-ul, Opel a implementat comunicarea pe CAN. Butoanele de comanda de la H nu sunt simple potetiometre, ci generatoare de impulsuri PWM. Semnalul se duce catre electronica din REC unde este interpretat si mai departe, cu ajutorul unui releu, se trimite curent la incarzirea din scaune.
Ma intereseaza daca cineva a folosit incalzire pe original de pe Astra H. Este cumva nevoie de activare cu Tech2 a functiei de incalzire scaune?
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 1,892
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2009

Atata vreme cat semnalul de la buton trebuie interpretat si apoi transmis mai departe, ma gandesc , ca da, trebuie activata functia. O sa bag scannerul pe masina unui prieten si pot sa iti spun, daca intre timp nu afli tu sigur cum sta treaba.
Revin la obsesia mea : de nu ai mers pe niste butoane on/off legate direct la o alimentare cu sigurantele ? Aplicai schema simpla. Parerea mea. Nu stiu cine si cat de tare se observa diferenta intre butoanele alea simple, si cele originale.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 898
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2006

Oricum voi pune niste butoane simple deocamdata pt ca nu-mi permit sa schimb consola centrala cu 2 butoane cu una cu 4 butoane.
Dar obsesia mea este sa ma folosesc de firele existente in masina si mai tarziu sa-mi schimb si consola. Uite cu si fara butoane.

Problema la Astra H Sedan este ca sunt slabe sanse sa gasesti una la dezmemebrari. Iti trebuie bara de butoane musai de la un Sedan ca sa ai buton pentru portbagaj.
  • mradu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mai 2012

salut tuturor!
am si eu un astra h, varianta cu 4 butoane pe consola. ma intereseaza daca pot schimba consola cu una cu 6 butoane, exista cumva cablajele sau inclazirea deja in scaune?
la dealer mi s-a spus ca nu, insa nu prea am incredere in ei.
multumesc!
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 3,605
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2009

verifica daca ai cablaraia trasa ,consola se schimba relativ usor,daca nu ai trase firele le poti trage si tu Wink
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 1,892
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2009

Hai sa reinviem topicul : imi pun incalzire in scaune si pe Vectruta mea B1, dupa ce am beneficiat de asa ceva pe Astra !
Deci, am luat butoanele originale, le-am bagat in consola si odata cu pozitie se aprind si ele, plus ca la apasare se aprinde si LED-ul. Asta inseamna ca undeva ele sunt conectate, dar nu stiu unde. Stiu sigur ca nu am cablaraia trasa sub scaun, intrucat scaunele nu au nici airbaguri. Deci, inteleg eu ca in X1, pinii 13 si 14 sunt cablati ? Ce ar trebui sa mai conectez eu acum ? Imi puteti pune si mie va rog schemele electrice care ma vor ajuta (cea a mufei X1 si a tabloului electric) ? Am un Win 7 x64 si plus de asta nici macar nu mai gasesc TIS sau EPC sa le instalez, ca pana la urma faceam o masina virtuala ... (si aici daca aveti ceva linkuri v-as fi recunoscator).
As vrea sa fac un montaj cat mai sigur, nu vreau sa stau cu grija cablurilor.
Deci, incalzirea fiind cea de Renault, inteleg ca am pentru alimentare un fir negru si unul negru cu galben - negru se duce in pinul 14 (alimentare + pe contact) pentru scaun sofer, si in pin 13 pentru scaun pasager. Negru cu galben inseamna masa, si vine undeva sub frana de mana.
Acum, cum se conecteaza butoanele ? Nu am nici cea mai mica idee unde as putea sa ma leg de ele ...
As vrea sa imi spuneti si ce cablu as avea nevoie sa pun, releu ... Sigurante o sa pun cate una de 5 A pe fiecare cablu negru care merge in pin 13 si 14, corect ?
Multumesc Smile

fratelo4u a scris:Am reusit intr-un final sa leg si eu incalzirea in scaunul soferului. Mentionez ca incalzirea este de Reanult . Firele de la buton le-am legat intre ele si izolat , iar firele de la curent , unul la masa sub frana de mana si plusul de la mufa verde de pe stalpul din fata de la pinul 13.


Sa inteleg ca in afara de trasul plusului la X1 pe fiecare scaun, si minusul de sub frana de mana, altceva nu a fost de facut ? Le-ai pus tot pe butoane originale ? Ce cablu ai folosit ? Sigurante ai pus ceva pe undeva ?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 7,320
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y20 DTH-2.0 DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2007

Nicu , daca mergi pe schema lui ieseanul , cea cu releu , schema cum te legi la releu este facuta aici
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=81413
Butoanele , sunt alimentate din X1 . In mufa x1(tata ai deja pin si duce in tabloul de sigurante- la astra g este sig 37 , 20A, dar la vectra nu stiu ) , tie daca mergi pe varianta de x1 iti mai tb un pin bagat in mufa x1 (mama), dar ceea ce tb sa faci tu este sa descoperi care este pinul pt incalzirea in scaune din X1.
Cum ti am zis , din mufa X1 pleci cu alimentare catre consola centrala a masinii si acolo te opresti cu firul de alimentare . . Acum de sub fiecare scaun pleci cu un + si un minus. Cu + te duci pina la firul de alimentare general si respectiv releu , iar cu masa te poti lega de masa de sub frana de mana sau din x1.
Firele de alimentare de pe rezistentele de incalzire de renault sunt negru+ si negru-galben -.(astea sunt de pe mufa verde ). Foloseste te de schema lui ieseanul si va merge sigur.
Mufele verde(alimentare) si gri(butoane) de la rezistente le tai , ca nu te ajuta cu nimic, tu te legi de fire , singura mufa care ramine este cea care face legatura dintre sezut si spatar.

Daca vrei sa faci alimentarea rezistentelor fara releu atunci de pe firul din X1(+ dupa contact pleci cu el catre consola centrala , iar de sub consola centrala te ramifici cu fir catre fiecare scaun si asa duci alimentarea sub scaun .Aici poti pune o siguranta de 5A. Masa , la fel te poti lega de sub frana de mana. Acum ca sa te legi de la buton sa ti se aprinda cand pornesti incalzirea va trebui sa te legi cu firul de alimentare al butonului catre firul de alimentare generala sau de sub fiecare scaun in parte (Buton st-rezistenta sta, buton dr-rezistenta dr., masa butonului daca nu are o iei de la bricheta .
La mine prima varianta am folosit-o cea cu releu dar la logan am mers pe varianta a 2 a si aici ai multumesc cu Kay care ma lamutit cum sta treaba cu functionarea ledului pe buton.Amindoua variante merg foarte bine.
Sfatul meu este sa pui cablu de 2.5mm , papuci buni si sa cositoresti orice imbinare .
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,963
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z16XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jan 2008

la rezistentele de logan procedezi asa
firul negru il conectezi in x1 pinul 14 pentru sofer si pinul 13 pentru pasager
firele galbene de la rezistente le legi la un fir de masa
firele negru-galben le ignori

sa ai spor
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 7,320
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y20 DTH-2.0 DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2007

Pe rezistentele de renault ai 3 mufe .
Mufa verde (alimentare ai 2 fire negru si negru galben)-- se taie mufa
Mufa gri mica(buton ai 2 fire galben si negru galben)-se taie mufa
Mufa gri mare care face leg intre spatar si sezut- Pe asta nu o tai
Uite aici o poza
mufa incercuita cu rosu este mufa de alimentare
mufa incercuita cu albastru este mufa butoanelor
mufa incercuita cu galben este mufa de leg dintre sezut si spatar

  • bx3m

  • Mesaje scrise: 1,892
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2009

Multumesc tuturor, o sa ma apuc curand de treaba (nu de alta, dar tre sa vina mai intai rezistentele Very Happy ). O sa incerc sa fac montajul simplu, descris de Kay, cu atat mai mult cu cat butoanele mele se aprind, deci undeva se leaga (sper ca ajunge montajul lor pana in X1). Va tin la curent Smile

P.S. O siguranta de 5A pe fiecare cablu negru ar fi cumva redundanta ? Gabi (parca) zicea la un moment dat ca butoanele originale de pe Vectra au sigurante de 5A in ele ...
P.S. 2 Acum daca as gasi o metoda de a pune si rezistentele pe scaun fara sa mai dau scaunele jos ... ar fi si mai bine ...

@pustiupst : nu gasesc acum, dar sigur am gasit informatia asta ori aici, ori in alt topic referitor la incalzire in scaun. Pana la urma nu e o problema ca pun sigurante pe fiecare alimentare.

P.S. 3 Am gasit in Autodata cum ca siguranta F36 (20A) ar fi pentru incalzirea in scaune ... Oare ar avea vreo importanta daca as conecta o siguranta de 20A acolo ? Inteleg ca nu am cablarea din fabrica, si intreb pentru ca nu stiu ce ar insemna din punct de vedere instalatia ...


Ultima modificare facuta de catre bx3m la Mar 11 Dec, 2012 4:07 pm, modificat 1 data in total
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 3,682
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z18xe/x16xelT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Dec 2010

Nu exista siguranta IN buton..
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,963
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z16XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jan 2008

butoanele la vectra nu au sigurante separate ca la astra; siguranta 36 de 20A alimenteaza si butoanele si rezistentele.
Nu o sa poti sa le montezi fara sa le dai jos, iar daca ai putea probabil timpul alocat va fi de cel putin 3ori mai mare.

bx3m a scris:
P.S. 3 Am gasit in Autodata cum ca siguranta F36 (20A) ar fi pentru incalzirea in scaune ... Oare ar avea vreo importanta daca as conecta o siguranta de 20A acolo ? Inteleg ca nu am cablarea din fabrica, si intreb pentru ca nu stiu ce ar insemna din punct de vedere instalatia ...


eu cred ca ai deja acea siguranta daca zici ca ti se aprind butoanele cand apesi pe ele


Ultima modificare facuta de catre Kay la Mar 11 Dec, 2012 4:35 pm, modificat 1 data in total
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 3,682
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z18xe/x16xelT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Dec 2010

Exact, dar eu iti recomand sa schimbi si siguranta sa pui de 30.
Eu am schimbat-o ca incepuse sa imi licare si plafoniera mid-ul etk cand semnalizam si dupa schimbarea sigurantei cu una de 30 s-a rezolvat.
Probabil din cauza consumatorilor in + ma gandesc...
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 1,892
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2009

@Kay : asa ma gandeam si eu, daca tot se aprind, ceva ar trebui sa existe facut deja; altfel, cred ca poate doar se luminau ca si backlit
@pustiu_pst : scuze ca ti-am gresit nick-ul mai sus Smile O sa verific si daca zici ca e mai bine de 30A, pun din aia; ma gandesc poate ar fi bine sa schimb si pe F22, de curand mi-am montat un sub si de atunci mai flicare plafoniera si bordul, dar nu stiu de ce pentru ca face indiferent daca subul este dat tare sau nu ... acum totusi ma gandesc, ca ceva consuma si el, macar ca e pornit.
Revin Wink

L.E. Da, era siguranta de 20A acolo, am pus una de 30A. Am schimbat-o si pe cea din F22 cu una de 25A si acum nu mai flicare lumina. Multumesc pentru sfaturi Smile
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 3,682
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z18xe/x16xelT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Dec 2010

Npc, stai linistit!
Nici eu nu imi explic de ce! Dar cert este ca a inceput dupa montarea acelor optiuni in plus!
De exemplu cand am luat-o nu imi licarea bordul( mid-ul si km) dar dupa ce am pus plafoniera dubla, buzunare luminate fete de usi, lumina sub oglinda, gata, aveam pom de craciun Smile) cu ele stinse. Daca era si plafoniera aprinsa, dadea si ea semnal Smile))
Acum cu siguranta de 30A caz rezolvat!

Si ca sa nu ne abatem de la subiect. Daca se aprinde butonul pentru incalzire la pozitie aprinsa si martorul la apasare, masina este precablata pentru incalzire in scaune. Mai ramane doar sa tragi 2 fire din mufa x1, de la pinul 13 si 14( parca) tragi la fiecare scaun( verifici care este la sofer care pasager) Tin minte ca la mine era invers parca:)) minusul de unde doresti si voalaaa:)) caldurica!
Bafta!
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 7,320
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y20 DTH-2.0 DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2007

Nicu , ai inteles gresit , in butoane nu exista sigurante . La astra g in tabloul de sigurante exista siguranta de 5 A pt alimentarea butoanelor , asta am zis , nu ca ar fi in butoane , dar se pare ca la vectra este diferit .Ca sa pui rezistentele pe scaune cu scaunele pe masina este munca titanica si sigur nu vei reusi , pt ca te chinui foarte mult.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,390
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2005

o sa va ia foc masinile cu sigurantele marite si cablurile de aceeasi sectiune. De ce nu puneti cuie in loc de sigurante, ca tot aia e.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 1,892
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2009

@liviu2004 : speram totusi sa nu ... Dupa parerea ta, care ar fi explicatia pentru desi am schimbat becurile normale cu led-uri, care consuma mai putin, falfaie lumina in masina, iar dupa inserarea unei sigurante mai mari nu mai face asa ?

@gabiopel : da, asa intelesesem eu, ca sunt sigurante in butoane Very Happy Ti-am zis ca nu prea stiu eu cu electrica, mai ales aia auto. Daca am o schema in fata care spune ce si unde sa "bag", e ok, altfel ... nu prea pricep eu (inca) electrica asta auto

Sper ca suruburile alea de la scaune nu-mi vor face probleme. Vineri sau sambata vreau sa le montez Very Happy
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 1,892
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2009

Dragilor, va multumesc pentru ajutor, am incalzire in scaune functionala Cool Multumesc @gabiopel ca mi-ai dat curaj sa ma apuc, multumesc @kay si @pustiu_pst pentru indicatii.

O mentiune : la scaunele mele de Vectra B am fost nevoit sa scot plasticul ala traversal care tine husa pe scaun in 2 locuri. Pe sezut l-am lasat doar pe cel mai aproape de marginea din fata, iar pe spatar doar pe cel de sus. Altfel, ar fi trebuit sa gauresc putin materialul rezistentelor ca sa il pot prinde, si am zis mai bine scot ala decat sa risc sa se rupa rezistentele.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 7,320
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y20 DTH-2.0 DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2007

Felicitari Nicusor . Acum poti spune clar pe topic cum sa facut conexiunea firelor la vectra b , ca oamenii sa gaseasca informatia intr un singur loc .

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide