Ai uitat parola?


  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 849
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Aug 2009

Am verificat sub scaun si nu sunt decat fire pentru centura. Merci .
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,968
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z16XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jan 2008

inseamna ca se opresc in X1 si trebuie sa continui de la X1 pana sub scaune. La Vectra este mai simplu puteti pune orice incalzire pe butoanele originale. Alimentare ai asa in X1: pinul 14 pentru scaun stanga si pinul 13 pentru scaunul din dreapta.
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 849
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Aug 2009

Nu inteleg , ce reprezinta X1 ? e una din mufele de la picioare de la sofer ? Dca da care dintre ele ?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,968
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z16XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jan 2008

cea verde
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 849
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Aug 2009

OK , deci sa recapitulam , de la mufa verde (pin 14) de la piciare sofer , trag un fir + , la husa de incalzire si - il iau de oriunde ?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,968
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z16XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jan 2008

da minus iei de unde vrei, pin14 la sofer si pin 13 la pasager la incalzire
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 849
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Aug 2009

Ok , astazi ma duc sa probez , merci anticipat .
  • medichit

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa z12xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2011

SAlutare,

Eu am un Corsa C z12xe din 2002 si sub suportul de monezi am gasit 2 mufe cu fire ceea ce presupune cel putin pt mine o precablare pt incalzire scaune,
Nu m-am lamurit inca daca exista si rezistentele in scaune, dar am observat sub fiecare scaun o piesa cu capac negru care se scoate f usor si are si un buton rosu, care se poate actiona insa nu am observat nici o schimbare.
Cablurile care sunt in zona si ajung si la scaun si la aceasta piesa sunt cam grosute, fapt care ma face sa cred ca e posibil sa fie totusi rezistenta montata deja.
In afara codului acela indicat are cineva idee cum verificam existenta/sau nu a acestei rezistente in scaun?
Multumesc frumos.
  • gabriel1ro

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra y20dth din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2007

medichit , mai mult ca sigur nu ai rezistente montate in scaune;pentru a te convinge este suficient sa pui un ohmetru pe mufa respectiva.
Un 2012 cat mai bun,prosper si cu sanatate tuturor!
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 7,321
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y20 DTH-2.0 DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2007

@medichit Cel mai simplu vezi daca mufa este cablata sau ai pini in mufa , o desfaci si te uiti cate sloturi sunt ocupate . 1 slot este ocupat cu centurile pretensionate , 1 ar trebui sa fie pentru airbag , iar cele 2 mai mari din mijloc ar trebui sa fie pentru incalzirea in scaune . Oricum tu , cel putin ai precablarea la butoane. Daca ai si fire trase din mufa x1 pina sub scaun este ceva mai simplu -doar montezi rezistentele si pui siguranta in tabloul de siguranta. Daca nu ai firele trase pina sub scaun atunci din mufa x1 trebuie trasa alimentare (vf din TIS ) , apoi pui rezistentele pe scaune si pleci de sub scaun cu un fir (alimentare) si altul (minus- de care il poti lega la frana de mana -acolo ai masa) , deci sub fiecare scaun trebuie sa ai 2 fire.
Piesa acea rosie este siguranta la mufa respectiva
Rezistente nu ai in scaune
Verifica cum ti am zis daca toate cele 4 sloturi ale mufei sunt cu pini , si daca au pini atunci ai cablurile duse pina sub scaune. Daca ai doar 1 singur pin sau 2 iar sloturile mari de pe mijloc nu au pini inseamna ca nu ai fire trase pina sub scaun ci doar ai pini pentru centuri si eventual airbag.
Uite aici un tutorial facut de userul bavarezu care are corsa si te poti informa
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=81413
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 849
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Aug 2009

Am reusit intr-un final sa leg si eu incalzirea in scaunul soferului. Mentionez ca incalzirea este de Reanult . Firele de la buton le-am legat intre ele si izolat , iar firele de la curent , unul la masa sub frana de mana si plusul de la mufa verde de pe stalpul din fata de la pinul 13.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 2,025
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra x20xev din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Aug 2008

fratelo4u a scris:Am reusit intr-un final sa leg si eu incalzirea in scaunul soferului. Mentionez ca incalzirea este de Reanult . Firele de la buton le-am legat intre ele si izolat , iar firele de la curent , unul la masa sub frana de mana si plusul de la mufa verde de pe stalpul din fata de la pinul 13.


Foarte bine. Sa spui ''cum te simti'' in iarna asta cu incalzirea. Wink
Eu am din fabrica asa ceva(Vectra B1 cumparata de 2 ani) si spun sincer ca in Decembrie 2011(cand au fost teperaturile acelea mai sub 0*C) mergand la munte cu copii, intr-o dimineata, am activat incalzirea din scaune fata(eu si logodnica). Copii stand in spate isi frecau putin mainile de frig(dupa ce s-a incalzit in masina a fost ok). M-am simtit ca naiba si de acee doresc cel putin sa le ofer acelasi confort pe care il am eu in fata sa montez in bancheta incalzire.
Daca sunteti draguti ce ati putea sa imi sugerati sa cumpar, ma refer la kit-ul in sine? Multumesc.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 1,893
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2009

Pai ia legatura cu @gabiopel sa iti dea datele de contact ale tipului de la care le-a luat el, si urmezi pasii descrisi pe aici Smile Chiar e simplu, nu e atat de complicat, iar rezultatul e fantastic. O sa mai ai de achizitionat 2 butoane simple on/off, iar cum vad eu un asemenea montaj - le montezi pe spatele consolei fata, Vectra B nu prea are posibilitatea de montare a acestor butoane pe o laterala a banchetei, care e pana in usa. Plus ca acolo ajungi foarte simplu cu firele, doar le aduci din mijlocul banchetei, pe sub mocheta, pana in dreptul consolei. Bafta si sa te tii la curent !
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 801
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra A14XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Nov 2010

Vreau sa va intreb daca sunt sigure aceste instalati(pe cei care ati montat asa ceva). Motivul este ca tot am citit pe internet si am auzit povesti cum ar arde/topi husa de pe scaune si lucruri de genul asta. Ma refer stric la instalati de incalzire aftermarket montate pe scaune altele decat piele (catifea, sintetic,....)

Eu am precablaj facut la masina si ma descurc cu instalarea insa nu as vrea sa distrug scaunele.
Cam cat timp ati mers cu incalzirea in scaune pornite? Eu am motor diesel asa ca iarna ii cam un cosmar(iarna asta si cea trecuta am supravietuit cu o aeroterma electrica(insa si asta doar 10 min max o puteam porni . Altfel aparea riscul de incendiu)). Si cam dureaza 15 min pana se face caldura bine de tot in masina.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 7,321
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y20 DTH-2.0 DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2007

cornel18 a scris:Vreau sa va intreb daca sunt sigure aceste instalati(pe cei care ati montat asa ceva). Motivul este ca tot am citit pe internet si am auzit povesti cum ar arde/topi husa de pe scaune si lucruri de genul asta. Ma refer stric la instalati de incalzire aftermarket montate pe scaune altele decat piele (catifea, sintetic,....)

Eu am precablaj facut la masina si ma descurc cu instalarea insa nu as vrea sa distrug scaunele.
Cam cat timp ati mers cu incalzirea in scaune pornite? Eu am motor diesel asa ca iarna ii cam un cosmar(iarna asta si cea trecuta am supravietuit cu o aeroterma electrica(insa si asta doar 10 min max o puteam porni . Altfel aparea riscul de incendiu)). Si cam dureaza 15 min pana se face caldura bine de tot in masina.


Cornel , rezistentele indiferent ca sunt de wv sau renault nu au nici cea mai mica problema . Indicat este sa nu pui din acelea din Carrefour .
Arde/topeste husa de pe scaune- acum , cati ai auzit cxa li sau intamplat asa ceva , si aici ma refer la cei care din fabrica au instalatie de incalzire si scaune cu material textil--Eu sincer nu am auzit pe nimeni. Daca instalatia este pusa cum trebuie nu vor aparea nici cele mai mici probleme . Eu am pus la mine instalatie de renault iar pe instalatia electrica am pus pe fiecare rezistenta in parte cate un releu si o siguranta de protectie +siguranta in bord.
Daca respecti la montare schema lui ieseanul o sa vezi ca nu vor fi probleme ,
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=81413
Legat de precablare-- inseamna ca ai aduse pina in conslola central mufele de la butoane! Dar verifica sub fiecare scaun daca ai in mufa de sub scaun in sloturile cele 2 din mijloc, mari -pini . Daca ai pini inseamna ca ai trase fire pina sub scaune . Daca nu ai atunci iti va trebui un pin de mufa X1 care-l vei introduce la pinul 80 din mufa x1 si vei pleca cu el catre consola centrala pina la scrumiera( acesta este alimentarea generala)
Foloseste schema lui ieseanul si vei fi foarte multumit de rezultat.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 801
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra A14XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Nov 2010

gabiopel a scris:
cornel18 a scris:Vreau sa va intreb daca sunt sigure aceste instalati(pe cei care ati montat asa ceva). Motivul este ca tot am citit pe internet si am auzit povesti cum ar arde/topi husa de pe scaune si lucruri de genul asta. Ma refer stric la instalati de incalzire aftermarket montate pe scaune altele decat piele (catifea, sintetic,....)

Eu am precablaj facut la masina si ma descurc cu instalarea insa nu as vrea sa distrug scaunele.
Cam cat timp ati mers cu incalzirea in scaune pornite? Eu am motor diesel asa ca iarna ii cam un cosmar(iarna asta si cea trecuta am supravietuit cu o aeroterma electrica(insa si asta doar 10 min max o puteam porni . Altfel aparea riscul de incendiu)). Si cam dureaza 15 min pana se face caldura bine de tot in masina.


Cornel , rezistentele indiferent ca sunt de wv sau renault nu au nici cea mai mica problema . Indicat este sa nu pui din acelea din Carrefour .
Arde/topeste husa de pe scaune- acum , cati ai auzit cxa li sau intamplat asa ceva , si aici ma refer la cei care din fabrica au instalatie de incalzire si scaune cu material textil--Eu sincer nu am auzit pe nimeni. Daca instalatia este pusa cum trebuie nu vor aparea nici cele mai mici probleme . Eu am pus la mine instalatie de renault iar pe instalatia electrica am pus pe fiecare rezistenta in parte cate un releu si o siguranta de protectie +siguranta in bord.
Daca respecti la montare schema lui ieseanul o sa vezi ca nu vor fi probleme ,
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=81413
Legat de precablare-- inseamna ca ai aduse pina in conslola central mufele de la butoane! Dar verifica sub fiecare scaun daca ai in mufa de sub scaun in sloturile cele 2 din mijloc, mari -pini . Daca ai pini inseamna ca ai trase fire pina sub scaune . Daca nu ai atunci iti va trebui un pin de mufa X1 care-l vei introduce la pinul 80 din mufa x1 si vei pleca cu el catre consola centrala pina la scrumiera( acesta este alimentarea generala)
Foloseste schema lui ieseanul si vei fi foarte multumit de rezultat.


La mine la vectra c cel putin dupa schema citita in TIS am observat ca trebuie sa motez in spate la tabloul de sigurante 2 releuri(respect cablajul din fabrica) parca trebuia si in fata sa montez ceva(tot un releu) insa nu-mi mai amintes. In bord dupa ce am scos butoanele false am gasit mufa pentru butoane incalzire. Am mers la scaune fata si sub scaune am analizat mufa. Are toti pini necesari pentru modulul de incalzire din fabrica. De asemenea am gasit mufe si pentru butoanele pentru scaune incalzite in spate. Si dupa ce am dat si scaunele din spate jos am gasit ca am cablajul dus pana in scaune.

Cu ajutorul lui OP-COM am observat ca ele nu sunt active insa le pot activa ulterior.

Asa ca am decis sa cumpar butoanele originale fata bord si spate scaune si doar sa fac rost de incalzirea din scaune(acel material ce incalzeste sezuta si spatele) si sa-l leg corespunzator schemei. Insa nu sunt sigur ca materialul din scaune o sa reziste. Cam cat timp ati mers cu incalzirea din scaune pornita?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 7,321
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y20 DTH-2.0 DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2007

Pai esti un noroxos sa zic asa, tie practic iti mai trebuiesc rezistentele puse in scaune , sigurantele in tablou si c am atat .Poate activat
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 1,893
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2009

Pot sa iti spun eu sigur ca nu se vor topi/arde scaunele deloc, eu am avut 2 ierni si am zis "Saru` mana" in fiecare dimineata cand mi se incalzea popoul in 2 minute la -10 ~ -15 grade afara si oricum sub zero in masina. Astea de care vorbim aici (cele de Renault) pot sa iti spun cu mana pe inima ca sunt cele care se pun pe Logan exportat in tarile nordice, deci garantat nu vor pati nimic scaunele tale - nici nu au cum sa dauneze, ele sunt facute astfel incat sa reziste niste scaune inferioare din punct de vedere al calitatii meterialelor de executie.
In concluzie, spor la instalat ! Sa ne dai de veste cum e Wink
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 899
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2006

Am ajuns intr-un punct mort.
Se da una bucata Astra H cu REC, pregatita cu fire pentru incalzire, trase din fabrica pana sub scaun.
Am montat in REC un releu si doua sigurante necsare incalzirii din scaune.
Asta e mufa de sub scaun.

Firul 7 este comanda de la butoanele din bord, iar 8 si 9 sunt plusul pentru incalzire scaun (vine tocmai din REC) si o masa.
Eu nu am butoanele de comanda din bord, dar as vrea sa stiu in ce conditii ajunge tensiune in mufa sub scaun ca sa alimentez incalzirea? Ce comanda (ce tip de semnal plus, minus, puls?) trebuie sa intre pe mufa 7 din imagine ca sa se excite releul din REC si sa trimita tensiune spre rezistentele din scaun?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 7,321
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y20 DTH-2.0 DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2007

Eu zic cum este la astra g care tind sa cred ca ar fi c am la fel . Vb de astra g .
avem mufa X1 care la pinul 81 este plus pe contact. Am obs ca in mufa tata este pin care pleaca catre tabloul de sigurante. La mine in mufa mama la acelasi pin (81) era loc liber . Asa ca am bagat pin in mufa mama si am plecatcu plus pe contact pina in dreptul consolei centrale (sub scrumiera) .Acum cu rezistentele (alimentarea) de la fiecare scaun am plecat catre alimentarea generala . Aici sa pus cate 1 releu cu 4 picioruse pe fiecare rezistenta in parte . C am asta a fost leg care mi a plecat din X1. Mai departe a fost leg la butoane .Minusul la rezistente eu l am luat de la un surub de la frana de mana . (acolo este masa) .
Eu am mers pe schema userului ieseanul pt a face leg de la alim generala cu alim de la rezistente.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=81413

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata