Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salutare,

Ieri am facut revizia de 60.000 km la Augsburg, pentru ca masina nu mai e in garantie(precizez ca este vorba de o Corsa 1.2 twinport 80 cp, motor z12xep, din 2005).
Am schimbat urmatoarele:
-filtru ulei: 34,45
-filtru aer: 41,18
-filtru benzina: 39
-filtru polen: 39,4
-bujii NGK: 49,88
-ulei 5W30 4L: 122
-antigel aral: 20
-montaj bujii+revizie: 150
Deci in total 500 Ron...acceptabil

Problema apare in momentul cand mecanicul imi spune ca franele pe fata sunt cam uzate (le-am schimbat la 30.000) si am fost de acord pt ca si data trecuta tot la 30.000 le-am schimbat. Si ar mai fi si bieletele antiruliu uzate. Am spus ca e ok si ca vreau sa le schimb, dar el mi-a spus ca cei din fata or sa-mi dea o oferta si ca oricum nu mi le schimba acum.
Cand merg in fata tipul imi face oferta pentru bielete, placute frana si DISCURI FRANA fata, ca cica ar fi uzate, cu toate ca mecanicul nu prea si-a dat interesul sa se uite la ele, ca eram acolo...

Problema(intrebarea) mea este daca chiar ar putea fi uzate discurile de frana(la 60.000) si daca as putea sa inlocuiesc bieletele, placutele(si eventual discurile) intr-un alt loc in care sa platesc manopera mai putina si sa nu stau la cozi, programari, etc.
Skip ads

  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
S-ar parea ca nu se gaseste nimeni sa-mi dea un sfat... mai astept.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
giuliano26 ai pe PM.
  • aniecaterina

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 1994 model 95
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Am o Opel Corsa B si as vrea sa-i schimb cam toate incet incet dar sigur:-(
Imi puteti da niste preturi la urmatoarele chesti va rog:
-schimbat toate trei filtre
-simt putin joc la volan.Cand am primit-o din germania nu se simtea nimic...dar craterele din Ro...deci cat ma costa si asta daca se poate regla ceva
-schimbat buji
-punerea la pct a ambreajului
-verificat instalatia de ungere
-demonata si spalat carburator si toate canalele anexe...
-verificat instalatia de alimenatare
-termostat nou
-ungerea pinionului si arborelui filetat
-reglarea mecanismului de actionare a treptelor din cutia de viteza
-si am observat un fum albicios pe teava de esapament...habar nu am de ce.

deci cat m-am costa toata distractia:-((
Skip ads

  • alexandrudicu

  • Mesaje scrise: 303
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ce ar trebui schimbat la revizia de 120.000 km ? Am schimbat in ultimii 5000km filtru aer, filtru polen, placute frana, ulei si filtru motor.

Ma gandeam sa mai schimb filtrul de benzina sau nu are sens ? Altceva ?
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Dupa cum se stie deja, de vreo 2-3 sapt. sunt mandra proprietara de Corsa 1.2i, 2002, Z12XE. Masina e din 2005 in Romania.
Nu stiu detalii despre ce s-a schimbat la ea, stiu doar de schimbul consumabilelor + amortizoare si flanse amortizoare pe fata, acum 3-4 luni.

Cum mai bine previi decat tratezi si cum pe forum sunt o gramada de tutoriale despre cum sa desfaci-cureti-schimbi diverse piese la Opeluri, as vrea sa stiu ce trebuie sa verific-curat-gresez (eventual in ce ordine si daca se pot face acasa sau obligatoriu in service/mecanic ), ca sa pot sta impacata ca masina e 100% pusa la punct.

P.S: Nu am nici un fel de zgomot suspect, jocuri suspecte, martori de bord aprinsi sau alte simptome.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,468
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Felicitari! Bun venit in Club!
Preventiv poti curata / gresa mecanismul stergatoarelor de parbriz.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
corsablue a scris:Felicitari! Bun venit in Club!
Preventiv poti curata / gresa mecanismul stergatoarelor de parbriz.


Asta e programata pe sambata, daca nu e iara sarbatoare, sa-mi strice planurile.
Ma gandeam mai mult la motor - pt. a-i pastra sau imbunatati performantele/viata, directie, frane, tablarie.
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,468
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
1. Motorul are nevoie de ulei de calitate si revizii la 10k km cu tot cu filtre: de ulei, de aer(ca atmosfera e cam plina de particule in tarisoara asta), de carburant(ca are destula apa in ea benzinica de la romanica), de ambient(filtru de polen).
2. Directia: Presiune corecta in anvelope si daca poti pune azot in loc de aer. Respecta cu strictete dimensiunile anvelopelor recomandate pentru Corsa si nu combina pe aceeasi punte profil sau dimensiuni diferite ale anvelopelor.
3. Franele: Placutele de frana, discurile de frana, tamburii de frana si sabotii de frana verificate la fiecare revizie si inlocuite in perechi cand este cazul!
4. Tablaria: La spalatorie poti face un tratament cu ceara dupa spalare. Ceara are rolul de a reflecta mare parte din radiatiile solare si astfel protejeaza lacul si vopseaua.
Alte informatii afli urmarind discutiile din sectiunile Agila si Corsa.
  • add

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
cum aflu daca la masina mea, o corsa D, 2008, 12XEP trebuie schimbat filtrul de benzina si cand?
  • stanstan

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Nu se schimba la z12xep.
  • add

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
niciodata? cum e sistemul?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu are filtru benzina, sistemul a fost initial pe Agila si acum prezent pe Corsa D sau Meriva etc.
Citeste la Agila rezervor si vezi pozele astea https://www.clubopel.com/lin...ttp://is.gd/6LVpW
Daca la ele nu au fost probleme ->150,000km nu vad de ce iti faci griji
  • add

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
multumesc pentru informatii, deci o cheltuiala mai putin la revizii. Sper totusi ca s-au gandit si ca benzina in unele tari esteuropene nu e chiar lacrima Very Happy
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Preturi de sapt. asta, pt. Corsa C 2002 1,2i benzina:
Filtru de ulei Mann - 47lei
Filtru de aer Mann - 37lei
Filtru de benzina Mann - 39lei
Filtru de ulei Mann - 25lei

Ulei Mobil 10W40 4L - 85lei

2buc uatever antiruliu - 78lei/buc
1buc bieleta directie - 110lei/buc
1buc cap de bara - 50lei/bucata
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Dupa aproape un an si mai mult de 12k km facuti - am decis ca e momentul sa mai schimbam/curatam una-alta, pentru o viata lunga si fara griji a motorului.
Drept urmare, am achizitonat:
- placute frana Lucas
- bujii NGK BKR5EK
- garnituri EGR
- 3l antigel original GM
- 1L lichid frana, tot original GM

Impreuna cu cumnatul, care se pricepe la mecanica, vreau sa facem urmatoarele operatii de intretinere:
- schimbat placute frana
- schimbat lichid de frana
- schimbat antigel
- curatat EGR, throttle body, clapeta acceleratia si poate si admisia (vedem cum stam cu timpul)

Am citit de cateva ori topicurile in cauza, de la A la Z, m-am dotat si cu periute de dinti si carbusolv.

Intrebarea ar fi daca am uitat ceva sau daca sunt detalii, netrecute prin tutoriale, de care trebuie sa tin cont cand lucram la masina?

De ex.:
1. Treaba cu aerisirea franei si necesitatea TECH2 - Aerisirea nu se face automat de catre ABS? E necesar testerul?
2. Solutia de antigel - se face cu apa distilata sau demineralizata? Care-i diferenta intre cele 2, pt. ca citeam pe forum ca distilata e coroziva pt. aluminiu Rolling Eyes
  • alin_tana

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2009

  • Mesaj Privat
incearca si o curatare de clapeta de acceleratie Wink
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Sambata am lucrat la masina astfel:
- schimbat placute de frana si lichid de frana - original GM

- schimbat bujii - cele vechi erau GM, si aveau un grad de uzura normal, fara calamina, fara urme de supraincalzire sau altceva

- spalat instalatia de racire si inlocuit antigel - am pus original GM

- curatat EGR si inlocuit garnituri

- curatat clapeta de acceleratie

- resetat ECU (cred) - n-am asteptat o jumatate de ora cu contactul de pe baterie luat, ma gandesc sa o las peste noapte ca sa fiu sigura ca se reseteaza

As fi vrut sa fac mai multe poze dar ne-a prins ploaia si seara. Per ansablu, dupa aceste operatii, motorul merge mai rotund, franele prind mai bine.
Curatatul admisiei, debimetru si verificarea distributiei am lasat-o pe alta sambata. Colega de la care am cumparat masina mi-a confirmat ca nu stie sa se fi schimbat distributia in cei 138k km avuti cand am luat-o asa ca aceasta verificare a devenit prioritara.
Mai mult, tot am impresia (ochiometric) ca masina consuma prea multa benzina la drum lung - cam cat imi manca atunci cand a murit senzorul de volanta (crankshaft).

Tot pentru revizie, vineri am fost la reprezentanta Opel Cluj pentru a-mi face gazele. Pacat ca desi l-am rugat sa testeze la 2800-3000prm, nenea a testat la 2400. In fine, astea-s cifrele:
Factor turatie = 1
Tip Benzina: Benzina
-------------------------
CO2 %vol 11.90
HC %vol 14
O2 %vol 4.51
CO %vol 0.022
COcor %vol 0.03
Lambda 1.259
Turatie 1/min 842
Temp. ulei grade Celsius 77
--------------------------------------
CO2 %vol 14.84
HC %vol 22
O2 %vol 0.11
CO %vol 0.028
COcor %vol 0.03
Lambda 1.003
Turatie 1/min 2445
Temp. ulei grade Celsius 80

Multumesc lui Dan Cuciureanu pentru tutorialele sale, astfel ca am avut curajul sa ne bagam mainile in masina, lui clubfranc pentru piesele necesare de la reprezentanta Opel Cluj (a rezistat si raspuns cu stoicism mailurilor mele insistente Embarassed ) precum si cumnatului meu, ca i-am ocupat ziua de sambata cu surubalitul la masina mea (cred ca regreta acuma ca mi-a reparat motorasul la stergatoare, telecomanda inchiderii centralizate si ca mi-a schimbat senzorul de volanta Laughing ).
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
La ce folosesc cele 3 gauri rotunde din poza? Dar cea in semiluna (sau e facuta de rugina!?!)?
E locasul bateriei, dupa ce am scos si suportul.

Cu ce pot trata zona pt. a stopa atacul ruginei?
  • adi1974

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2004 z10xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2010

  • Mesaj Privat
cred ca cel mai usor si sigur este sa cureti cu smirgher sau peria de sirma ,sters cu diluant si vopsit cu anticoroziv .cu stima
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR