Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am Opel Corsa C, fabricatie 2006, motor benzina Z12 XEP, circa 52.000 de km. Masina am cumparat-o cu zero km, deci am folosit-o numai eu. Ultima revizie si ITP le-am facut acum sase luni. Care e problema... de cateva saptamani, motorul se aude mult mai puternic. Asta e valabil si cand accelerez, dar si cand merge la ralanti. Performantele masinii par nemodificate. Care sa fie cauza?
Skip ads

  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Posibil o fisura la sistemul de evacuare .
Mai ales la racordul flexibil .
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Sa adaug o precizare: zgomotul a crescut in interiorul masinii. In exteriorul masinii... nu-mi dau seama, nu am avut reclamatii. Unde e racordul flexibil de care zici tu, Victor ?
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Dupa catalizator cam in dreptul casetei de directie .
Urca masina pe elevator , porneste si vezi daca sufla pe undeva .
Skip ads

  • fabianfabi14

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 1995 c12nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2011

  • Mesaj Privat
am o intrebare la filtru de aer are pe unde intra aerul de afara o clapeta care lasa sa intre aer de afara mai reca sau aer de la galeria de evacuare mai cald care e rolul la chestia asta si cum functioneaza ca pe furtunul care vine la clapeta tot timpul face vid deci o tine inchisa deci atunci vine aer cald de la evacuare cind o tine deschisa sa vina aer normal , cind se incalzeste motorul o deschide aia insemnind sa nu mai faca vid pe furtun va rog raspundet-mi care stie va multumesc anticipat
  • cont-sters-95041

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Salutare,

chiar daca subiectul e vechi in paginile site-ului, e de actualitate pentru posesorii de Corsa. Intretinerea trebuie facuta si daca se poate cat mai ieftin. Tocmai asta m-a motivat sa compilez cateva actiuni de intretinere ciclica/dinamica pentru Corsa C 1,0L si 1,2L din manuale de reparatii oferite de producator sau alte edituri si le-am adunat intr-un plan de intretinere care in mare proportie poate fi executat si acasa. Avand in vedere ca majoritatea avem auto cumparate SH sau, oricum, destul de vechi actiunile de intretinere descrise au o frecventa mai mare decat cele din manualele producatorului.
Oricine e binevenit sa aduca modificari/adaugiri argumentate si obiective.
Deci, dupa cum urmeaza:

Saptamanal sau 500 Km (care survine prima):

1. inspectare, curatare si testare baterie
- verificare puncte de galvanizare,alte defecte, curatare daca e necesar, verificare voltaj,protejare borne aplicand un strat fin de vaselina rezistenta la temperaturi inalte.10min
2. verificare lichide
- verificare nivel, culoare, consistenta ulei motor(prin citire joja de nivel)5min
- verificare nivel lichid hidraulic frana si ambreiaj, se completeaza daca e necesar(daca e necesara completarea de la ultima verificare se impune verificare vizuala a conductelor si ansamblului frana + ambreiaj de eventuale scurgeri).5-15min
- verificare lichid racire, se completeaza daca necesar(daca e necesara completarea de la ultima verificare se impune verificare vizuala a furtunelor de eventuale scurgeri).3-10min
- verificare lichid de parbriz,se completeaza daca e necesar.5min
3. verificare vizuala motor si ansamble se verifica eventuale scurgeri de lichid,crapaturi furtune in special la imbinari, elemente de prindere (clipsuri) desprinse.10min

________________________________________

Lunar sau 2.000 Km (care survine prima):

1. verificare presiune in pneuri - se verifica "la rece" in functie de dimensiuni anvelope dupa cum urmeaza: 8min

Incarcatura normala:
(pana la 3 pasageri)

1.0 litri benzina exceptand modele ECO: Fata Spate
155/80 R13...........................................................2.2bar(32psi) 1.8bar(26psi)
175/65 R14...........................................................2.2bar(32psi) 1.8bar(26psi)

1.0 litri benzina modele ECO:
175/65 R14(consum optim)..................................2.7bar(39psi) 2.5bar(36psi)
175/65 R14(comfort optim)...................................2.4bar(35psi) 2.4bar(35psi

1.2 litri benzina:
155/80 R13..........................................................2.2bar(32psi) 1.8bar(26psi)
175/65 R14..........................................................2.2bar(32psi) 1.8bar(26psi)
185/55 R15..........................................................2.2bar(32psi) 1.8bar(26psi)

1.4 litri benzina:
175/65 R14...........................................................2.3bar(33psi) 2.1bar(30psi)
185/55 R15...........................................................2.3bar(33psi) 2.1bar(30psi)

- sau conform instructiunilor lipite pe capacul rezervor.
- se verifica inclusiv roata de rezerva.




2. verificare functionare corecta lumini de drum, intalnire, semnal stanga-dreapta si avarii, lumini numere de inmatriculare, lampa ceata.5min
3. verificare lumini portbagaj, inchidere/deschidere yala portbagaj(cu cheia)3min.
4. verificare strangere prezoane roti.(optional)8min
5. verificare vizuala exterior si pasaje roti pentru eventuale ciobituri vopsea,integritatea aparatorilor de plastic, se repara de indata pentru a preveni aparitia ruginii.10min

________________________________________

La 10.000 Km
- optional interschimbarea rotilor fata-spate(DF-DS, SF-SS)

________________________________________

La 6 luni sau 15.000 Km (care survine prima):

1. schimbare ulei motor(vascozitate recomandata 5W30, 5W40), filtru ulei motor.40min (Opel recomanda inlocuirea uleiului de motor si a filtrului la 30.000Km sau 1 an, dar pentru prelungirea vietii motorului e recomandat a se schimba mai devreme)
2. verificare intindere curea de accesorii (manual prin tragere-impingere)1min.
3. daca aerul e poluat,si/sau exista mult praf, polen in atmosfera se verifica filtrul de polen, se curata de eventuale frunze, praf sau alte mizerii(daca se doreste se poate schimba)20min
4. verificare eficienta frana de ajutor( se actioneaza frana de ajutor, se cupleaza treapta 1 si se patineaza usor ambreiajul, in functie de rezultat se regleaza)5min

________________________________________

Anual sau 30.000 Km (care survine prima):

1. se face diagnoza computerizata, se verifica si compara parametrii de functionare(parametrii tinta cu parametrii efectivi), se repara/regleaza daca e necesar.50min
2. se schimba filtrul de polen 20min.
3. se verifica functionarea optima a sistemului de spalare si a stergatoarelor de parbriz, la nevoie se demonteaza si se greseaza piesele.5-40min
4. se schimba filtrul de aer 15min
5. se verifica nivelul de freon si eficienta compresorului de aer conditionat(doar in service specializat),la nevoie se completeaza cu freon.
6. se curata tubulatura de aer conditionat cu solutie speciala25min
7. se verifica schimbatorul de viteze,timoneria, se greseaza la nevoie cu unsoare siliconica.15min
8. se verifica nivelul si calitatea lichidului de transmisie, se completeaza la nevoie.15min
9. se verifica vizual starea bujiilor, se aspira/sufla praful sau mizeria, se verifica vizual starea bobinei de inductie, la nevoie se curata.15min
10. se verifica locasul rotii de rezerva, si elemente aflate in vecinatatea rotilor spate de rugina.10min
11. se verifica de rugina sub suportul din cauciuc al busonului de alimentare benzina(se repara daca e necesar)10min
12. se verifica geometria rotilor(e recomandata interschimbarea anvelopelor fata-spate la 10000Km, daca se observa uzuri excesive a anvelopelor se efectueaza si geometria rotilor), se verifica jocuri roti(orizontal/vertical), se repara/regleaza daca e necesar.40min
13. daca nu exista scut, se verifica cadrul motor de rugina,se verifica toata partea inferioara de rugina, integritatea stratului de antifon/ceara de protectie, se remediaza daca e necesar(necesar rampa, elevator etc)15min
14. se verifica integritatea componentelor din cauciuc sau plastic exterioare(burdufuri directie, bieleta, transmisie,aparatoare curea de accesorii,bucse vizibile etc.)15min
15. se verifica integritatea sistemului de evacuare(galerie, catalizator, racord flexibil, toba, suporti etc)15min
16. verificare placute de frana fata, schimbare daca e necesar 50min
- pentru modele 1.0 litri si 1.2 litri grosimea nominala=15mm, grosimea minima admisa 7mm
17. se face cursa de proba, se verifica sistem de franare,functionare ABS, directie, functionare motor in sarcina, functionare aer conditionat, verificare schimbare viteze.30min

________________________________________

La 2 ani sau 60.000 Km (care survine prima):

1. se verifica telecomanda: înlocuire baterii (verificati si cheia de rezerva)15min
2. se verifica compresia, se inlocuiesc bujiile.40min
3. se inlocuieste lichidul de racire.15min
4. se inlocuieste lichidul de frana si ambreiaj.40min
5. se inlocuieste filtrul de combustibil.30min
6. se lubrefiaza balamale usi, balamale capota,balamale hayon, yale, se verifica functionarea usoara a telescoapelor hayonului 15min
7. verificare discuri de frana fata, schimbare daca e necesar
- pentru modele 1.0 litri si 1.2 litri cu ABS diametrul=240mm,grosimea nominala=20mm, grosimea minima admisa=17mm)
- pentru modele 1.0 litri si 1.2 litri fara ABS diametrul=240mm,grosimea nominala=11mm, grosimea minima admisa=8mm)
8. verificare prin desfacere tamburi de frana, reparare/inlocuire piese daca e necesar
9. se verifica valabilitatea trusei de prim-ajutor si a stingatorului.2min
10. se face inspectia tehnica periodica (ITP la 2 ani conform legilor in vigoare)

________________________________________

La 4 ani sau 120.000 Km (care survine prima):

1. verificare/inlocuire kit distributie
2. inlocuire lichid de transmisie
3. verificare uzura axe cu came


Planul de intretinere face referire la Opel Corsa C 1,0L si 1,2L Benzina an fabricatie 2000-2003
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu mai imprastia pe forum materiale cu copyright, stii la ce ma refer. Reciteste si regulamentul mai cu atentie.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR