Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • nitrouxm

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
multumesc mult Smile
la vara nu mai are scapare , il dau jos de pe masina si il iau la verificat plus ca am un scurt "scart" in ambreiaj cand dau drumul brusc .
Sper ca pana atunci sa-mi fac rost de documentatie; cote,jocuri cupluri de strangere pentru a iesi totul ca la fabrica nu dupa mana Smile.
Skip ads

  • CosmineLis

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Tot in aceeasi situatie sunt si eu.Scoate dimineatza fum albastru timp de 3-4 minute pana incepe sa miste un pic indicatorul de la temperatura apei.Am coborat niste serpentine in treapta a doua in frana de motor,vreo 4 km, apoi cand am ajuns pe loc drept am accelerat usor si scotea un fum de zici ca lua foc.Uleiul e GM 10w40 si in 500 km a luat 500 ml ulei Sad Asa in oras la mers normal nu prea vad fum,doar dupa o frana de motor mai lunga si la pornirile cu motorul rece Sad
  • CosmineLis

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Daca as sti k sunt doar siemeringurile de la supape le`as schimba si maine Very Happy
  • nitrouxm

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
tind sa cred ca la sim de supape ai cea mai mare problema si ghidurile cu joc marit.
Skip ads

  • CosmineLis

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Astept totusi un sfat si de la mecaNIK Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Un sfat pina nu desfaci motorul este dat cu presupusul. In plus fata de simeringuri si segmenti ar fi inlocuire ghiduri supape cu modelul nou (91 19 497) pentru ca cele originale faceau toate problemele de pe lume pina la blocare supape.
  • CosmineLis

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Se poate sa-mi da-ti Un nr de tel pe prv D-l Dan ? Multumesc.
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Topic care merita pus la "pinned" la cate motoare de astea cu probleme avem. Si vad ca sunt si explicatii super pertinente. Multumim.
Eu am inceput cu problemele astea cand am transplantat un XEL in loc de un NZ. L-am luat din dezmembrari din alt oras, fara sa-l verific, fara sa stiu cu ce se mananca opelurile. Nu mergea rotund dupa ce l-am montat. Am schimbat cam tot ce se putea, nici nu are sens sa enumar, si nu am scapat de problema pana nu am segmentat motorul. Apoi a mers rotund, da evident o inceput cu consumul de ulei. Dupa 10.000 de km, inca o segmentare, ca afuma de numa. Honuit, pistoane noi, supape noi, rectificat vibrochen, tot tacamul, la un mecanic oarecare de prin zona (cu referinta ok). Dupa alti 10.000 de Km, aceeasi problema cu fumul, adica mult la turatii mari, mult dupa o frana de motor prelungita, consum de 1 litru la sa zicem 500 km. Am incercat sa-l fac, si am mers cu el desfacut la un centru de reconditionari din Satu-Mare, pe care o sa-l recomand cu caldura oricui va vrea. Tipii super profesionisti, cu scule de asemenea mult peste oricealtceva am vazut in cluj. (fac scaune de supape cu freza cu CNC)-asta ii numai un exemplu. Din pacate la motorul meu nu mai aveau solutii, fiind deja la ultima cota de reparatie. Asa ca am decis sa iau unul din dezmembrari. L-am luat, l-am montat, si dupa 2 zile l-am dat jos (evident scotea fum). Am trecut la urmatorul, dat jos de pe o vectra din 99, cica cu 99.000 de km. Montat, scoate fum si consuma ulei. Nu am mai avut nervi sa-l schimb si pe asta, asa ca am decis ca voi incerca sa-l fac in primavara, mai ales ca este super silentios fata de celelalte in functionare, si merge chiar impecabil, in afara consumului de ulei.
Ca o concluzie, deja stiuta, in general sunt motoare cu probleme, mai ales daca stau o perioada mai mare fara sa mearga (posibil sa se ancraseze segmentii). Cand il fac, nu am mai joc cu jumatati de masura, va fi facut tot ce trebuie, inclusiv curatat chimic. Si va fi ultima incercare in caz ca tot vor fi probleme.
Numa bine
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
radu_print esti prea devotat masinii tale la cate ti-a facut eu o faceam bucati de mult Laughing Aceste motoare m-au cucerit in primul rand cu lipsa oricarui zgomot daca e totul ok,consuma putin,au vivacitate din turatii joase ,dar si prin faptul ca sunt foarte pretentioase si trebuiesc reparate cu mare grija.Caracteristicile lui constructive compresie foarte mare,tacheti hidraulici care inseamna debit si presiune de ulei in zona superioara a chiulasei deci sanse mari sa consume pe langa simeringurile de supape,sensibilitate la benzina 98 e buna 100 e perfecta avand in vedere ca la noi una platesti si alta primesti la pompa numai 100 nu-i aia al fac dificil de inteles la inceput.Ultimul X16XEL facut bucati si pus pe o TIGRA crede-ma ca merge in regim de probe speciale de mai bine de 18 luni,cand spun asta nu te mint cu nimic acum 3zile a fost la o verificare si de cedat cred ca i-au cedat planetarele si ceva rulmenti prin cutie ca se aude ceva iar motorul se incapataneaza sa isi arate muschii iar eu estimez ca va mai rezista cel putin un an.Am obtinut cu VECTRA 1.6 16v la distante lungi peste 1000 km consumuri de 5,5 in mod repetat la un mers normal avand in vedere ca eu nu merg la consum ,merg sa ma simt eu bine iar in afara de o revizie la sange cand am luat-o nu am schimbat nimic 3 ani.
Motorul tau cand o sa-l desfaci daca te hotarasti vorbim pe forum,si cred ca o sa iasa o reparatie sa-ti schimbi parerea despre el are nevoie de mare atentie si cateva lucruri de facut obligatoriu sa zicem mai muncesti la el 1zi sau doua dar se merita.
  • Drondu Krysty

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Meriva 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut mecanik . am si eu o problema cu acelasi tip de motor , am reparat una si am dat in alta, o pornesc si mi se tureaza pana aproape de 2000 de ture si scade dupa 2-3 min ,merg cu ea se incalzeste motoru; dupa care daca o opresc si o pornesc dinou iar imi sta turata (eu zic ca nu ar mai trebui ca e cald motoru) si tot timpul la fiecare pornire imi sta turata . ce sa-i fac , sa ii schimb bobina aia electrica de turatie ? plz zimi si mie, ca am patito pana acum cu motoru mergea ca dracu si am facut o gramada de prostii care m-am luat dupa fiecare si in final era bobina de inductie dusa si eu am taiat catalizatoru ,am schimbat fise si multea altele
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Banuiesc o neetansietate pe undeva in admisie,ori mizeria de furtun care face legatura intre galerie si corpul clapetei care se sparge din senin ori in urma unor interventii prin zona,ori furtune.Ca modalitate de verificare incearca sa obturezi galeria si vezi in cat timp moare motorul,in relanti binenteles,iar alta simptoma e ca se tureaza greu in sarcina si revine tot greu apoi spre relantiu. IAC-ul face si ale aceleasi mizerii si oricum o sa fii nevoit sa desfaci totul pe acolo,ca sigur e mizerie multa.Verifica senzorii cu un aparat de masura si poti folosi datele din AUTODATA care sunt suficiente si ai explicatii amanuntite.
Inainte sa mai faci greseli gen taiat catalizatoare Laughing numai in urma sfaturilor care sincer sunt greu de dat online mie imi este mult mai usor sa rezolv decat sa explic nu sari nici un pas si la o verificare amanuntita gasesti sigur unde e buba.Ti-am spus care este parerea mea si daca mai ai nelamuriri vb.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mecaNIK, respectele mele pentru posturile tale. Dacã ai avea biznis pe-aci pe la noi, probabil cã mã aveai client fidel. XEL-ul meu merge destul de decent (nu trag de maºinuþã pânã nu rezolv alte aspecte mecanice) în afara lipsei de putere pânã pe la 3000rpm ºi a zgâlþâielilor de la 1400 - 1600 rpm, unde bãnuiesc un regulator de presiune benzinã dus prin brusturi (am încercat cu alt MAP, fiºe, modulul bobinei de aprindere, EGR curãþat...) sau IAC-ul îmbâcsit.
keep it up!
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Bujii ai incercat? asta aveau ultimile 3 XEL-uri la care se facusera toate curatarile si verificarile impreuna cu tot ce se poate schimba ...mai putin bujii .Folosesc NGK BKR5EP si sunt multumit ,iar de aspectul si faptul ca nu sunt ude nu te lasa inselat in functie de turatie variaza si tensiunea la care se amorseaza scanteia asa incat pot da cele mai nastrusnice simptome care te pun pe piste false.Este unul dintre cele mai pretentioase motoare nu numai la starea bujiei ci pana si calitatea nu-i convine de cele mai multe ori,iar de trecut prin mana mi-au trecut foarte multe incat sa ma mai mire ceva.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am schimbat bujiile chiar dupã ce am adus maºina în þarã, cu Beru Ultra X - de-alea cu 4 electrozi, nu titanium. Dupã mai multe discuþii cu Radu ºi cu alþii, am început sã mã gândesc cã poate am fãcut o alegere proastã ?!
PS: Product Finder-ul de la NGK zice cã ar trebui BKR5EK...
  • CosmineLis

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Si la mine uneori la o accelerare mai brusca sub 2000 rpm 1 secunda maxim 2 merge in 3 apoi isi revine si deodata pleaca.Sa fie tot din cauza bujiilor? Au cam 20.000 km de cand le-am schimbat si am pus BOSCH.Am scos bujiile 1 si 4 erau cenusii 2 si 3 erau putin afumate.Le-am sters putin si au ajuns la aceeasi culoare cu 1 si 4.Pe filet la toate erau urme de ulei.Zic ca merge in 3 ca asa pateam candva cu dacia cand se uda una din ele.
  • CosmineLis

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Si problema e numai la turatii de sub 2000 rpm la accelerari bruste.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Bujii,fise,ulei scurs in cavitatea unde sunt montate bujiile in general de la garnitura de capac de tacheti.Uita-te cu atentie inainte sa scoti bujia si aproape sigur ai ulei acolo ,urme raman si pe luleaua fisei,acel ulei incins in mers cam fura din scantei,daca lasi asa o sa-ti strapunga pana la urma pe undeva si vei schimba fisele care sunt cam scumpe daca vrei ceva e calitate.
  • sorinrotaru

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Am decis sa atentionez posesorii de masini cu respectivul cod motor asupra unor probleme cel putin ciudate intalnite de mine la respectivul model in ultimii 5 ani.Aproape toate motoarele desfacute de mine au avut probleme cu tachetii,adica mai bine zis supape blocate,arcuri tasate...etc si destule cu mizerie in tacheti.Reziduurile de ulei,praf,gudron,funingine si mai rau aditivi care n-au ce cauta in respectivele motoare obtureaza incet incet circuitele de ungere numai pentru tacheti in numar de 'doar16'si asa ajunge un motor silentios in felul lui sa sune a tractor .De obicei zgomotele ciudate din zona tachetilor debuteaza cu aparitii intermitente doar la anumite turatii,la rece cand e uleiul prea vascos sau la cald...si incet incet incep sa macine nervii...si bineinteles banii.Simpla schimbare a unui tachet obosit rezolva 'partial' si 'pe moment' in stilul romanesc problema fara a interveni asupra cauzei adica mizeria indepartata,curatati toti tachetii,canalele de ungere, si verificat,ori marit presiune ulei nu face decat sa amane aparitia altei batai in aceeasi zona.
Alta minunatie intalnita de mine doar la tipul asta de motor este distributia,mai bine zis montarea facuta defectuos,nu se rupe .nu bate ...doar ca motorul merge cu un consum marit si urca lent in turatie fara sa aiba nici un cod de eroare sau altceva ,asta datorita grabei cu care se monteaza o curea pe cele doua axe cu came care dupa parerea mea au semnele un pic decalate.Mai pe larg folosirea calei de la GM nu garanteaza mereu montajul corect si trebuie miscat motorul inainte inapoi sa fie sigur respectivele semne fata in fata.Repunerea distributiei in acest fel ,cel putin asa au spus clientii reduce consumul,urca mai repede in turatie....Pentru carcotasii care vor intreba ce are de-a face consumul cu semnele le spun ca sunt strans legate intre ele fiind vorba despre o intarzaiere ori avans la deschidere a supapelor deci consum ,si performante sigur influentate.Am scris despre aceste lucruri deoarece si eu am avut acest motor pe masina(cu aceeasi problema)si culmea ca am mai intalnit-o la multe masini iar descoperirea ei e cam dificila mai ales ca nu exista simptome prea vizibile.Am fost multumit de vivacitatea lui,consum mic pentru performante multumitoare ...si mai ales foarte silentios in relanti si regimuri joase si medii de turatie .

  • malex75

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK, da-mi si mie un sfat ca nimeni nu spune lucrurilor pe nume !
din experienta ta ,se recomanda reparat motor sau inlocuit cu altul SH?
mie acum mi s-a rupt cureaua de distributie in mers... avem in bord 196000km..
si inca ceva.. rola intinzatoare la cureaua de distrib. este prinsa pe motor cu un surub intr-o piesa de aluminiu; aceasta piesa se poate inlocui? si tot in aceasta piesa este si acel regulator de presiune de ulei?
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:radu_print esti prea devotat masinii tale la cate ti-a facut eu o faceam bucati de mult Aceste motoare m-au cucerit in primul rand cu lipsa oricarui zgomot daca e totul ok,consuma putin,au vivacitate din turatii joase ,dar si prin faptul ca sunt foarte pretentioase si trebuiesc reparate cu mare grija.Caracteristicile lui constructive compresie foarte mare,tacheti hidraulici care inseamna debit si presiune de ulei in zona superioara a chiulasei deci sanse mari sa consume pe langa simeringurile de supape,sensibilitate la benzina 98 e buna 100 e perfecta avand in vedere ca la noi una platesti si alta primesti la pompa numai 100 nu-i aia al fac dificil de inteles la inceput.Ultimul X16XEL facut bucati si pus pe o TIGRA crede-ma ca merge in regim de probe speciale de mai bine de 18 luni,cand spun asta nu te mint cu nimic acum 3zile a fost la o verificare si de cedat cred ca i-au cedat planetarele si ceva rulmenti prin cutie ca se aude ceva iar motorul se incapataneaza sa isi arate muschii iar eu estimez ca va mai rezista cel putin un an.Am obtinut cu VECTRA 1.6 16v la distante lungi peste 1000 km consumuri de 5,5 in mod repetat la un mers normal avand in vedere ca eu nu merg la consum ,merg sa ma simt eu bine iar in afara de o revizie la sange cand am luat-o nu am schimbat nimic 3 ani.
Motorul tau cand o sa-l desfaci daca te hotarasti vorbim pe forum,si cred ca o sa iasa o reparatie sa-ti schimbi parerea despre el are nevoie de mare atentie si cateva lucruri de facut obligatoriu sa zicem mai muncesti la el 1zi sau doua dar se merita.


N-ai idee, domnule, n-ai idee Smile
nu-s mecanic, da is pasionat, si la una din "refaceri" am lucrat eu la motor, am zis ca prefer sa fac lucrurile cu mana mea, sa iasa mai bine. Si probabil ieseau, daca stiam exact tot ce ar trebui verificat. Da o fost ok, l-am desfacut, segmentat, dus chiulasa la facut, pus inapoi (am avut un pic de ajutor la distributie) si o mers ok motorul doar ca in timp iar o inceput sa fumege. Da am fost tare mandru.
Oricum, is sanse mari ca la primavara sa fiu stabilit in bucuresti, si voi sti la cine sa apelez, ca o sa fie mai usor decat prin telefon.
Asa-s de ambitionat sa fac motorul asta sa mearga ceas de numa...
P.S. de fiecare data cand m-am hotarat sa-l desfac o fost dupa o cursa pe circuit, cand dupa primul tur incepea sa-i distreze pe spectatori Smile

Hai, numa bine si ne auzim, eventual da-mi un PM cu nuamrul tau, sa mai schimbam pareri, da vezi ca sigur o sa te sune si electronistul Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR