Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi in TIS cum se pun arborii came si pinioanele la perfectie, la tine decalajul e prea mic sa necesite munca. Evident ca perfectiunea cere sacrificii ...
Skip ads

  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Nea Dane, crezi ca daca le-as pune la ,, perfectiune '' , s-ar schimba ceva in mersul motorului? Nu-mi este greu sa ma mai joc putin cu cureaua sa incerc sa o pun perfect cu toate ca din cate am incercat, cu un dinte in fata sau in spate, decalajul semnelor este foarte vizibil.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Joaca placuta
  • Nelu-RSO

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut
am o problema cu un x16xel, cand se incalzeste incepe sa tremure, relatiul oscileaza si revine greu la relantiu dupa ce-l accelerez.
s-a mai intalnit cineva cu o asa problema?
multumesc
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Da cele mai multe cauze au fost de la furtunul dintre corpul clapetei si galeria de admisie crapat foarte fin,tragea aer fals pe acolo,este prost gandit deoarece fiind foarte subtire in carne se crapa in timp .Nu stiu daca-l gasesti usor asa ca trebuie adaptat ceva ,eu am folosit furtunele de admisie pentru ca e destul de mare in diametru dar lungimea nu este mai mult de 10cm.Daca tot umbli acolo vezi EGR-ul si corpul clapetei sa-l verifici/cureti daca e cazul cam e de munca si nu merita sa le demontezi iar dupa ceva timp.
  • Nelu-RSO

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Azi am demontat galeria de admisie si am curatat tot ce era pe acolo. Am gasit infundata una din orificii de la egr, cea pe care veneau gazele arse, furtunasele sunt bune, totul pare ok. Am montat totul la loc si am plecat la un test si avem urmatoarele simptome: nu se mai aprinde motorasul din bord la turatii mai mari, asta e de bine; relatiul oscileaza ca inainte dar nu asa tare, mai putin; cand masina e in mers pe liber turatia nu revine la relanti ci sta undeva pe la 1400 de ture, revine la relanti in momentul cand masina sta pe loc; de tras, trage bine. Urmeaza sa-i mai schimbe bujiile sa vedem daca ajuta cu ceva
Multumesc mecaNIK pentru indrumari
  • maximus88

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Uite cam ce mi s-a intamplat mie:
Masina ii apartine socrului meu care a schimbat distributia in urma cu doi ani de zile si nu parcursese mai mult de 30000 de km cu ea (tin sa precizez ca masina nu are decat 20000 de km reali). Acum doua zile dupa ce am venit de la munca am oprit la magazin iar cand am vrut sa plec, am dat sa pornesc motorul dar nu a mai vrut sa porneasca. Am mai incercat de 2 ori la automat dar nu a pornit. Am remorcat-o iar pe drum am zis ca poate o sa porneasca trasa, dar s-a auzit un carait si am lasat-o in pace. Ieri am zis sa vad care este problema ,iar dupa ce am desfacut capacul de la cureaua de distributie am ramas socat . Cureaua de distributie era tocata facuta praf nu mai avea dinti deloc (si masina era sarita de la punct normal).
Cand am ajuns la pompa de apa ca sa desfac acea rola sau ce este nu stiu exact am observat ca avea un fel de tabla despre care am inteles ca ar avea un rol de ghidaj si era desprinsa si dupa ce am mai intrebat mai multe persoane, mi s-a spus ca din cauza aceasta mi s-a tocat cureaua. Intrebarea mea este urmatoarea este posibil ca vreuna din supape sa se fi strambat in urma acestui eveniment sau nu. Poate fi greseala de asamblare a kitului de distributie? si ultima intrebare este urmatoarea: Puteti sa imi ziceti si mie cum se pune la punct acest tip de motor? sau sa imi arati o schita sau poza.
Va multumesc anticipat
  • Nelu-RSO

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Sigur ai supape indoite, cel putin doua. Eu am patit-o la motorul meu cand s-a rupt cureaua de distributie si nu a fost greseala de montaj a fost o rola de ghidare, probabil facuta in china. Rola s-a spart, cureaua a fost taiata de tabla rolei si totul a fost tacere.
Rezultatul: 2 supape indoite, s-a schimbat si o axa cu came, alt kit de distributie, garniturile aferente si totul a fost facut pe garantia magazinului ce a vandut piesele, nu aveam 2000 km de cand schimbasem kit-ul de distributie
Skip ads

  • maximus88

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2013

  • Mesaj Privat
la mine grantia a expirat in luna ianuarie a anului in curs.... Deci inteleg ca orice ar fi trebuie desfacuta si chiulasa?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
un mecanic iti spune daca ai supape indoite si daca da jos numai capacul de la chiulasa
  • Nelu-RSO

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
roaga-te sa fie supape indoite si sa nu fie piston spart, se poate si asta
  • io_buzau

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salutare.Detin un opel astra g din 98,motor x16xel,230000km.motorul functioneaza impecabil,are putere,consum decent de benzina,ulei-acceptabil avand in vedere ca este x16xel. Problema este urmatoarea: la pornire,sta turata la 1500 rpm vreo 30 de secunde,urca putin apoi se stabilizeaza undeva la 840 rpm.bun.multi vor spune ca e normal dar cat timp sta la 1500 se zgaltaie toata parca ar merge in 3 pistoane.si asta se intampla doar vara.iarna totul este ok pornesc,merge impecabil la 1300 rpm apoi se stabilizeaza.asta e singura problema.in rest motorul trage de rupe,nu vibreaza,relantiul variaza cu 20 rpm urmarit pe op-com si la rece si la cald.astept pareri ca m-a disperat.multumesc anticipat.
Skip ads

  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 553
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Sal.Poate sa fie senzorul temperatura,sa transmita eronat?
  • io_buzau

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2013

  • Mesaj Privat
aca e sa fie de vina senzorul de temperatura,motorul ar trebui sa functioneze defectuos tot timpul insa eu am problema asta doar vara cand intra socul...exact pe dos.am uitat sa mentionez:clapeta curatata la 3 luni,egr la fel,filtre schimbate,toate vacuumurile ok,toate furtunasele ok.....conteaza ca am catalizatorul scos? Nu ar trebui sa conteze ca e o singura lambda inaintea lui atat.
  • claudiu188

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2001 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2013

  • Mesaj Privat
probleme cu tachetii si distributia
salut mecanic am si eu o problema imi mananca ulei foarte mult si se aude un zgomot mereu si la rece si la cald din tacheti dela ce poate poate fi din ce am citit aicea sa fie dela axa cu came am inteles ca si ulei trebuie sa fie 10 w40 pna akm am avut 5w40 si la mancat va rog dami in sfat zilele aste ii voi schimba distributia si mananca si foarte mult benzina
  • claudiu188

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2001 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2013

  • Mesaj Privat
si urca si greu inturatii isi ia demaraj greu cam in cateva secunde cu aceeleratia la podea oare daca ii schimb distributia se rezolva problema asta
  • claudiu188

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2001 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2013

  • Mesaj Privat
si am uitat sa mentionez mecanic ca a motor clasic de opel cel in 9 valve nu in 16
banuiesc ca tachiti se pot regla la un asfel de motor ramane doar nelamurirea dece isi ia asa greu demaraj si dece mananca asa de multa benzina
  • andreicato

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Motorul asta are multe 'ciudatenii' printre care si pistoanele cu fustele scurte si tolerante mari probabil cei care l-au proiectat au avut in vedere mai putin anduranta,cauzele consumului de ulei sunt o suma nu una singura.Concluziile pe care le-am tras sunt rezultatul catorva ani de reparatii la motoare inclusiv modelul asta,m-a interesat ce se intampla acolo si asa mi-am facut un nume,printre cei care ma cunosc si imi ajunge.Eu nu mi-am propus decat sa-l readuc in mintile lui asemenea tip de motor si am reusit ,iar una din conditiile reparatiei unui motor este si pretul raportat la rezultatul obtinut.Nici nu ma indoiesc de faptul ca pistoanele sunt una din cauze iar observatia este corecta ramane doar sa se gasesca doritori in a investi bani sa remedieze o asemenea scapare a motoristilor de la OPEL.
Sunt interesat de discutii pe aceasta tema si devine interesant subiectul cu toate ca eu imi propusesem sa punctez cateva probleme mai deosebite intalnite astfel incat sa scap oamenii de stresul legendei ca-i un motor prost si atat, de cel mai multe ori nefiind vorba de calitatile motorului ci de nestiinta celor care le-au macelarit.
..........

Reinvii o discutie pornita cu cativa ani in urma .
Cautam atunci pentru F-ul meu cu motor x16xel solutii legate de consumul exagerat de ulei - spre un litru la 500 km, desi compresia era la 15 -16 la rece! Schimbasem mai multi producatori de ulei , fara rezultat insa. Am tot strans informatii despre motor, unii il clasificau ca rebut total (ca tip de motor), altii inca mai credeau ca se poate face ceva si impartasau cu ceilalti experienta lor. un bun exemplu aici e MecaNIK.

E drept ca o reparatie capitala la motor imi dadea si mie fiori pe sira spinarii ( costuri si bataie de cap) versus motor din dezmembrari, eterna dilema...
Doua supape de la evacuare arse la un drum mai lung m-au ajutat sa ma hotarasc.
Ajuns acasa in trei pistoane am mers la un mecanic din TM, trecut putin de prima tinerete, recomandat de o ruda.
L-a desfacut si l-a si facut. Asa cum a stiut el:
- S-au schimbat simeringurile de la supape, supapele arse, s-a rectificat chiulasa si scaunele supapelor. Din pacate nu stiu daca s-a curatat chimic chiulasa si canalele de ungere ( mie mi s-a spus ca da ) dar sigur nu a desfacut nimeni tachetii. Eu nu am putut sa stau cu mecanicul...
- S-au pus cuzineti si segmenti noi, simeringurile toate schimbate, s-au pastrat pistoanele, bielele, vibrochenul, dar cel mai important, s-a bucsat blocul motor.
Adica blocul de Opel care este monobloc din fabricatie a fost dotat cu patru camasi din teava folosita la sondare, alezate si honuite. Solutia asta nu are sens sa o discut pentru ca s-au modificat clar parametrii constructivi ai motorului, dar hai sa zicem ca mecanicul a stiut sa fie suficient de convingator cum ca e o solutie buna. Rezultatul e ca s-au putut folosi pistoanele vechi care nu erau ovalizate schimbandu-se doar segmentii, iar acea toleranta mai mare dintre piston si cilindru despre care se discuta in postul citat mai sus a fost redusa la limitele oarecum uzuale ( cred 0.05 mm).
- s-au schimbat si celelate consumabile , inclusiv uleiul in cutia de viteze, mai putin distributia care nu avea decat vreo 20 000 km.
Pe scurt distractia a costat putin peste 1000 de Euro, mult mai mult decat un motor din dezmembrari, dar teoretic stiu macar ce e in motor.
Asta se intampla anul trecut in toamna.

De atunci s-au scurs vreo 17 000 km. Primii 1000 au fost cu 10w40 Castrol Magnatec, la fel si urmatorii 3000. Dupa al treilea schimb cu acelasi ulei mecanicul mi-a spus sa revin dupa 10 000, dar dupa 5000 am scos pe cont propriu Magnatec-ul afara si l-am inlocuit cu 0W40 de la Red Line, un ulei sintetic cu baza de polyol esteri.
Din luna mai anul asta sunt cu acest ulei in motor. De mancat mananca, dar mult mai putin - in oras consumul de ulei e aproape 0 (pe timp de vara) in schimb mananca vizibil pe joja la drum lung, cand o duc in turatii mai inalte ( peste 3000) constant, poate pana in 300 ml la 1000 km. Voi urmari fenomenul si acum in timpul iernii, cand e mai aproape de intervalul de temperatura pentru care a fost gandit tipul asta de ulei.
In rest masina merge bine, dar mai am de rezolvat usoare tremuraturi in mers si alte cateva apucaturi perioidice pe care le banuiesc ca vin de la bobina de inductie. Va urma probabil si o crestere a presiunii din pompa de ulei, si daca vom fi sanatosi pana la vara, un set nou de tacheti.

Una peste alta am invatat ca e un motor gandit sa fie ''low-friction'' de unde si performantele nu tocmai rele, foarte sensibil in schimb la consumabile (in special ulei) si cu afinitati la probleme de aprindere ( cum spune si mecaNIK ) din cauza pozitiei bujiilor si a compresiei mari care cere scanteie puternica. Si lista e lunga... Laughing
Numai bine si drumuri fara peripetii!
  • ms.costel

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Salut mekanik.
Am observat ca aveti ceva cunostinte in ale mecanicii si de aceea va rog sa-mi datio pare la problema mea. Am cumparat un Astra G Z16SE DIN 2001 cu 141 000 km cumparata in iunie anul acesta .Pt. ca uleiul arata OK, in septembrie am hotarat sa-l schimb inclusiv filtru.In cartea masinii este scris ca sa pus numai 10w40, fapt ce ma facut sa fac la fel. Am pus 10w40 GM si apoi dupa aproximativ 2000 km, mai bine zis in noiembrie a inceput sa se auda la pornire un zgomot la tacheti care scade in intensitate dupa incalzirea motorului dar daca ai ureche se sesizeaza un pic si cu motorul cald iar pe capacul de la culbutori apare acea mazga galbena la culoare..Am schimbat din nou uleiul ,fara insa sa mai schimb si filtru ,de data asta am pus 5W40 Mobil si am facut si distributia care era buna fiind facuta la 98000 km dupa cum scria in carte . Acum va spun ca nu s-a schimbat nimic: zgomot este ,mazga este .Am discutat cu un mecanic care m-a sfatuit sa sghimb toti cei 8 tacheti caci este mai greu sa garanteze ca daca voi schimba numai unul sa scap de problema cu zgomotul iar cu mazga care se depune pe capac este greu sa se pronunte ( antigelul nu scade,furtunele de evacuare a gazelor nu sunt infundate,).Ce credeti ca ar trebui sa fac ?
Va multumesc.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Sa mai vorbesti si cu alt mecanic,tachetii se pot verifica daca mai pot ori ba sa mearga in continuare,se verifica si presiunea de ulei pentru ca fara asta cu toti cei 8 tacheti noi zgomotele vor reaparea asta ca sa descoperi cauza ca efectul l-ai vazut deja.
In alta ordine de idei producatorul acelui motor cu modelul asta de compensatori hidraulici da ca normal zgomot timp de 2-3 minute dupa pornire pana se incarca ce depaseste este considerat problema,la tine sa nu fie si vascozitate mare si pompa de ulei obosita,un mester care a mai facut asemenea reparatii o sa stie sa o verifice si sa corecteze presiunea daca se mai poate din supapa cu arc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR