Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Problema poate fi "mai multe":pompa ulei pe moarte sau sorb parțial infundat,baie ulei lovitã si infundata puțin ,canale motor pe unde circula uleiul parțial infundate cu depunere sau diferite soluții minune sau bucati de simering copt/uzat.
Tacheti uzati sau cu gaurile de ungere micsorate de depunerile din ulei.
Ulei uzat deposedat de proprietãți ,filtru neschimbat la timp sau defect.
Ulei nerecomandat acelui tip de motor cu uzura aferentã .

Acestea fiind spuse fac pariu ca nu vei desface motorul pt o inspectie/curatare/reparatie eficienta ci vei prefera
Varianta mai ieftinã / ușoarã tipic româneascã pe o mașina germana.
Skip ads

  • Paul AstrA

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2012

  • Mesaj Privat
'' Solutii minune '' nu am folosit si nici fosta proprietara nu cred ca a folosit...
Posibil ca schimbul de ulei si filtru sa fi fost facut in trecut foarte tarziu.
Baia de ulei cu siguranta nu e lovita.
Cele mai apropiate de realitate sunt variantele cu canalele de ungere micsorate/ infundate.
Pompa de ulei pe moarte cred ca are o presiune scazuta pe toata durata functionarii, nu doar la inceput.
Revin cu intrebarea mea:
Poate o distributie slabita sa genereze o presiune scazuta a uleiului?
Multumesc astraopel pt. raspuns, dar as aprecia totusi pe viitor lipsa parerilor personale vizavi
de cine ce solutii alege pt. a rezolva problemele motorului.
Fiecare e liber sa intrebe si conditionat sa actioneze de ratiuni financiare...
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
La ce te referi mai exact cand spui "distribuție slabita"?
  • Paul AstrA

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Curea slabita, intinzator care nu isi mai face treaba...
Skip ads

  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Rãspunsul scurt este nu!
  • pintilie_55

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2002 Z16XE CNG
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2011

  • Mesaj Privat
buna seara,
am luat un opel zafira 1,6,16v +CNG, 2002 si am o problema : se aude un tacanit la inceput doar la cald acum si la rece, mecanicul mia zis ca de la chiuloasa, joc la tacheti etc. Eu as vrea sa stiu daca se poate verifica daca s-a pus la punct, distributia cand am schimbat cureaua de distributie ( fara pompa de apa ) si intinzatorul. Mai adaug ca eu folosesc pe aceasta instalatie ( CNG ) cu mici modificari GPL. Daca nu ar fi consumul si de ulei nu mar interesa sa o verific dar ia cam 1l la 1000 km. Am trecut al 20w40 ca sa mai reduc tacanitul.
Dac ma poate ajuta cineva sa rezolv problema as fi recunoscator.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Normal ca se poate verifica daca distributia e bine pusa la punct. Orice service mai rasarit face asta.
Consumul de ulei e boala veche a motoarelor de 1.6. Nu ai cum sa o rezolvi decat prin schimbare simeringuri/segmentare. Schimbarea tipului de ulei nu e o solutie.
  • titolyn

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X1.6XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Si eu am o problema la vectra mea (1996),motor X1.6XEL,101 CP,de la un timp nu mai mergea cum trebuie,nu mai tragea si nici nu mai puteam sa urc o panta cu ea,nu se accelera si imi dadea si rateuri,nu mai avea putere aproape deloc.I-am schimbat filtre,bujii,fise,i-am verificat compresia si acum face acelasi lucru,mi se duce foarte repede uleiul si bujiile dupa ce o pornesc sunt negre.Mi s-a spus ca am probleme la semeringurile de la supape ,ca trebuiesc schimbate pentru ca imi intra ulei pe acolo,si din cauza asta imi face praf bujiile.Nu stiu daca asta e problema si imi cam teama de acest lucru pt ca manopera ma duce o caruta de bani.Mentionez ca distributia a pus-o la punct pentru ca era sarita cu un dinte,si mi s-a curatat si EGR-ul si clapeta de acceleratie.Oare semeringurile sunt singura problemasau o fi din cauza la altceva?
Skip ads

  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
pai daca o fi compresia la jumate ce mai vrei de la ia.Pune testarul pe ia , poate e altceva( bobina, sau ceva senzori, injectoare, etc).,Cand zici ca se duce repede uleiul la cat te referi?
  • titolyn

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X1.6XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
mi-a verificat compresia si mi-a zis ca e destul de buna,iar pe tester nu mi-s aparut nici o eroare,prima oara am zis ca e o fi de la injectoare,dar mi le-a verificat si zice ca nu ar fi de la ele.Bujiile mi le afuma pe toate patru.Uleiul se duce destul de repede,dar mai imi curge si pe la garnitura de la baia de ulei(parca asa am inteles).Ce senzori ar putea sa fie de vina?Bobina nu am verificat-o si nu stiu nici cum.
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
fa testul agrafa daca nu te lasa mana sa faci un test autorizat si posteaza erorile.Asa pe eliminate e greu, nici nu stiu de unde sa incep.
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
pentru bobina intre 1 si 4, 2 si 3 trebuie sa ai 6400 ohmi aproximativ, intre 2 si - trebuie sa ai valoare 0 , intre 1 si - trebuie sa ai tensiunea bateriei.Rezistenta primara nu se poate masura, ce am zis mai sus ( partea cu ohmi sunt pentru secundar.Nu stiu daca intelegi ceva.Daca ai cu ce sa masori si chiar stii cum se face atunci intra pe id de mess si vb
Skip ads

  • cont-sters-46991

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2010

  • Mesaj Privat
titolyn a scris:Si eu am o problema la vectra mea (1996),motor X1.6XEL,101 CP,de la un timp nu mai mergea cum trebuie,nu mai tragea si nici nu mai puteam sa urc o panta cu ea,nu se accelera si imi dadea si rateuri,nu mai avea putere aproape deloc.I-am schimbat filtre,bujii,fise,i-am verificat compresia si acum face acelasi lucru,mi se duce foarte repede uleiul si bujiile dupa ce o pornesc sunt negre.Mi s-a spus ca am probleme la semeringurile de la supape ,ca trebuiesc schimbate pentru ca imi intra ulei pe acolo,si din cauza asta imi face praf bujiile.Nu stiu daca asta e problema si imi cam teama de acest lucru pt ca manopera ma duce o caruta de bani.Mentionez ca distributia a pus-o la punct pentru ca era sarita cu un dinte,si mi s-a curatat si EGR-ul si clapeta de acceleratie.Oare semeringurile sunt singura problemasau o fi din cauza la altceva?
Ai verificat catalizatorul si tobele?
  • titolyn

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X1.6XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
am scos tot ce era in catalizator,iar tobele sunt ca si cand nu le-as mai avea,pt ca sunt gaurite si nu prea mai au mare lucru in ele,insa la fel facea si fara tobe(ca le dadusem jos),am mers putin cu ea si cam la fel facea.Acum am mai descoperit ca am si furtunul de la rezervor fisurat,picura benzina pe la furtunul ala gros care face legatura dintre rezervor si busonul pe unde ii bagi benzina si cred ca din cauza asta nu porneste.Bujiile le-am scos negre pe toate patru,si doar una era si cu ulei pe ea,compresia cica e buna,fisele sunt schimbate,filtru la fel....problema inca nu a disparut.Maine o sa incers sa schimb furtunul ala,macar poate porneste sa pot sa o duc in fata portii si daca nu reusesc cred ca ii dau foc,pt ca ma baga in faliment si tot nu ii dau de cap si daca te duci la 10 mecanici diferiti ,fiecare are parerea lui si fiecare iti gaseste zece probleme diferite.Cans m-am dus cu masina la un mecanic pt ca se auzeau zgomote la motor mi-a spus ca trebuie sa ii schimb tachetii,dar nici o clipa nu s-a gandit sa se uite la ulei sa vada la ce nivel ii are,asa ca mai bine ma apuc de invatat mecanica si o repar singur,si daca o stric macar o stric din cauza mea.
  • cont-sters-46991

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Toba finala are intre pereti un fel de vata minerala si daca toba e sparta pe interior se infunda cu vata si nu mai da voie la evacuare!O luna m-a chinuit pana am descoperit minunea!
  • raduflorin38

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema cu opelul meu astra(1997) x16xel. La scurt timp dupa ce am cumparat-o am constatat o bataie la cald in partea superioara a motorului numai la turatii de peste 2200 rpm, si doar cand nu este in sarcina, atat pe loc cat si in mers. Deci daca accelerez nu se aude chiar si pana la turatia maxima, dar daca pastrez turatia constanta la peste 2200 rpm se aude o bataie asemanatoare cu una de ciocanel in partea de sus a motorului. La rece se aude abia peste 3500 rpm si foarte incet. Un mecanic mi-a spus ca e posibil sa bata axa cu came si nu se merita sa-l repar, ci sa-l schimb. Mentionez ca am ulei GM 10w40 pe care vad ca inca nu a consumat deloc in 2000 km, filtre si distributie schimbata, dar batea si inainte de schimb. Stie cineva cam ce ar putea fi? Va multumesc anticipat!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
X 16 XEL care in 2000 de km sa nu fi mancat ulei deloc,sa-l schimbi e blasfemie acest motor are puterea sa scoata din minti orice mecanic putine au fost reconditionate sa nu mai consume ulei,incearca sa vezi exact,adica se demonteaza capacul tachetilor si se verifica fiecare in parte daca bate sau nu axele cu came n-am auzit sa bata la acest tip de motor. Ai o baza adica un motor care nu consuma ulei cred ca sa-i maresti presiunea la ulei si sa-i verifici tachetii eventual inlocuit ce-i stricat costa cam de 3 ori mai putin.
  • raduflorin38

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspuns mecaNIK! Am mai intrebat ieri un mecanic, foarte bun, dar de dacii si aceelasi verdict mi-a dat, axa came si mi-a spus sa incerc sa-i bag un aditiv tratament motor. Dar nu o s-o fac intrucat am inteles ca-i poate face mai mult rau decat bine. O sa incerc sa gasesc un mecanic sa fie dispus sa-mi faca ceea ce mi-ai spus, macar sa-mi mareasca presiunea la ulei cu toate ca becul se stinge aproape instantaneu la pornire . Motorul nu consuma ulei datorita faptului ca a mai fost desfacut, poate reconditionat total, cred eu, intrucat prezinta silicon rosu pe la imbinari (baie ulei, admisie etc) si in plus nici nu este motorul ei original, surpriza fiindu-mi rezervata la identificare, unde a trebuit sa-l omologhez. N-am bagat de seama bataia cand am cumparat-o intrucat nu avea termostat, i-ar motorul se incalzea foarte greu, iar bataia la rece nu se aude decat foarte putin peste 3500 rpm, turatie la care ajung foarte rar. Multumesc inca o data.
  • lt.ciu-ciu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
buna
am si eu o problema la un X16SZR. La deal,in sarcina nu trage, nu se tureaza. Ce ar putea avea. Am verificat fiecare furtun, pompa, filtru benzina schimbate, compresie masurata piston 1,2- 8 bar iar 3,4 - 9 bar. Din cate am verificat nu trage nici aer fals. Ma poate ajuta cineva in legatura cu problema asta? A mai patit cineva asta? Orice sfat e bine venit.
Multumesc
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:X 16 XEL


Buna dimineata domnule mecaNIK, spuneati cu ceva timp in urma ca distributia de la acest tip de motor vi se pare putin decalata. Mi-am schimbat zilele acestea distributia si nu am reusit sa pun semnele perfect pe o singura linie. Motorul merge bine. Am desfacut bucati si fiecare culbutor in parte pentru ai curata in speranta de a scapa de o bataie ce apare doar la prima pornire din zi insa se pare ca nu de la culbutori este vorba.
Atasez cateva poze cu semnele de la distributie pentru a va da o parere. La intinderea curelei m-am ajutat si de excentricitatea pompei de apa. Multumesc.

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR