Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • tintome

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 y20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Releul clicaie bine. L-am scos , am apasat pe buton si nu se mai lumineaza butonul (si nu mai clicaie, evident). Drept urmare tind sa cred ca nu e de vina releul dezaburire.
Am intrebat la cateva serviceuri, nu au cu ce lipi (sau imi ofereau tot felul de variante care de care mai "romanesti").
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
bine faci cum vrei,atunci poti sa cauti in continuare pe unde se pierde curentu
pe un fir rupt nu vei avea niciodata curent,chiar daca mai are doar o sarmulita din acel manuchi,tot vei avea 12 volti,
la un releu cu contacte arse vei avea la iesire un curent,,,instabil,,, in cazu tau 0,2 volti
cum verifici in releu daca este cu contactele bune? cu lampa de control(12 volti)cauti curentu de intrare,pe firele groase,pui contactu si apesi butonu de dezaburire,si verifici si curentu de iesire tot cu lampa de 12 volti,se va aprinde cu intensitate mare=releu bun.daca are intensitate mica=contacte perlate,in locu lampii de 12 volti poti folosi si un aparat de masura
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"curent,,,instabil,,,in cazul tau 0,2 volti", TENSIUNEA se masoara in amperi(A)?...! E recomandat sa gindim si sa scriem corect.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
stiu ,,stimabile,,electrician cum se scrie corect
si mai stiu ce poate face un curent/tensiune
dar nu toti forumistii sunt asa de cultivati ca tine si atunci trebuie sa-i explici colegului ,,,,pe limba lui,,,
stima si respect
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
E trist daca...,pe "limba" lui...,dumneata explici ca,un curent se masoara in...,VOLTI...! Mi-as dori ca discutia sa excluda aprecieri la adresa participantilor,dar imi doresc sa fiu criticat cind spun ceva gresit,bineinteles cu argumente...
  • dragosh20

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salut am si eu o problema .. am o astra H 2006 z1.3 DTH nu functioneaza incalzirea lunetei ........ ( pun contactul pe buton ledul sta aprins "oare nu trebue sa se aprinda doar dupa ce pornesti motorul " 2 la mana , in port bagaj la REC cind scot releul ala galben ledul de pe buton dispare dar ala negru care este pentru dezaburire nu are nici o stare ..... am incercat sa scim ambele releuri .... nuci un efect la diagnoza imi arata eroarea B0283 Rear Window Heater Low Voltage or Circuit Open credeti ca poate sa fie broblema in REC ?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca ai verificat siguranta F11(25A).Daca masina are echipare cu hayon la portbagaj,e posibil ca sa fie intrerupt firul de alimentare a rezistentei de pe geam la trecerea de pe caroserie pe hayon.E bine a se verifica si releul de protectie, sa fie bun si sa existe in cupla acestuia 12v,pe comanda si pe forta.
  • dragosh20

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2011

  • Mesaj Privat
releul l-am verificat cu techul se porneste ..... merge tot ok , siguranta este buna trebuie sa vad firul care merge de la tabla de sigurante la portbagaj daca este intreg ........ ms de sfat
Skip ads

  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am cel putin 6 luni de cand investighez aceasta problema la al meu Astra H 2005 1,6L.
Dupa principiul "vara sanie si iarna car" am descoperit azi ca in portbagaj, la versiunea "B" a tabloului meu electric, unul dintre relee nu se afla la locul lui ca la alti colegi de pe forum. Mai exact observ ca releul galben (K3) se afla la locul lui (nici nu are cum altfel - piciorusele fiind cele mai late dintre toate releele posibile din tabloul electric) in schimb la mine releul negru (K2) nu exista, un al II-lea releu aflandu-se in pozitia K4.
O fii corect sau vre-un mecanic iscusit o fi uitat de unde l-a scos pe cel negru si l-a infipt la intamplare, in pozitia K4?!?

Ar putea vre-un coleg sa imi zica daca e necesar releu in pozitia K4 sau as putea sa-l mut fara emotii in pozitia K2?

De mentionat e ca acum, cu toate verificarile posibile (cabluri si sigurante in perfecta stare) dezaburirea mea functioneaza doar cu releul negru in pozitia K2. As mai avea nevoie in acest caz de releu in pozitia K4? Mentionez ca nu am observat nici o problema fara releu la K4 insa poti sa stii?

Multumesc!
  • dragomir claudiu

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Am un vectra c 2005 si cind actionez butonul de desaburire oglinda dreapta si luneta functioneaza in schimb cea de pe partea stinga nu functioneaza,am verificat si firele de intra in oglinda si nu au curent pe ele.
  • Galen

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Feedback pentru utilizarea electropol la lipirea contactelor le rezistenta de dezaburire luneta.Concluzia e ca am dat cam 20 de lei pe o seringa cu 2 ml de chit de geamuri, ca asa arata dupa uscare si la fel se comporta inclusiv dpdv. al conductibilitatii electrice. Noroc ca i-am incercat in prealabil "proprietatile" desi pelicula cacanie formata dupa uscare nici macar nu e adeziva.
  • Galen

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2014

  • Mesaj Privat
In primul rand vreau sa va spun ca nu ma asteptam ca dezlipirea clemelor de atasare papauci a rezistentei de dezaburire de pe luneta sa fie o asemenea problema. Firmele producatoare de autovehicole ar fi trebuit sa arate mai mult respect fata de clienti si sa rezolve problema clemelor serios, prin incastrarea sau fixarea lor mecanica in sticla lunetei. Spun asta, deoarece observ ca problema in cauza este comuna multor marci si oamenii ajung sa recurga la solutii complicate si deplasate cum ar fi, adaptarea de aeroterme, etc. Sau chiar isi schimba luneta pentru atata lucru, pentru ca aburirea lunetei este clar o problema de securitate in trafic.

Bun, am gasit in final si adezivul conductor serios adica bizon contact. Nu se gaseste nicaieri deoarece pretul este enorm, costa 150 lei flaconul de 3 grame si asta la distribuitor (Temad) pe care a trebuit sa-l gasesc si sa iau produsul direct de acolo. Din acest motiv detaliistii nu se aprovizioneaza cu asa ceva. Mai ales in conditiile cand o mica aeroterma auto costa sub 100 lei.Ramane optiunea fiecaruia cum rezolva. Dar problemele nu se termina aici.

Lipirea clemelor pe luneta constituie si asta o problema majora deoarece adezivul nu se intareste instant, practic doar peste noapte. Datorita pozitiei de lucru, daca nu dai jos luneta, ceea ce este excesiv, nu prea ai cum sa sprijini clema pana se intareste adezivul conductor.Cel putin la corsa C unde zonele metalizate pentru atasarea clemelor sunt sub mecanismul stergatorului de luneta.

Eu am gasit urmatoarea solutie:
In primul rand am marit suprafata de contact intre cleme si parbriz prin aplatizarea lor in menghina , astfel incat sa se lipeasca de parbriz si partea din mijloc care este prelungita prin apendicele de fixare a papucului electric.Acesta se indoaie apoi cu un cleste astfel incat sa iasa din planul lunetei la un unghi suficient pentru atasarea papucului de la instalatia electrica. Apoi se curata atent suprafetele de contact atat de pe cleme cat si de pe luneta prina data prin radere cu un cutit pentru planeizare si curatare de oxizi, apoi se degreseaza cu alcol tehnic sau diluant.

Am pensulat fara zgarcenie adeziv conductor atat pe clema cat si pe metalizarea de pe luneta lasand insa partea din mijloc a clemei libera de adeziv conductor (o suprafata cat o pastila de aspirina). Pe aceasta suprafata am aplicat o picatura de adeziv de contact pentru metale (UHU) care se intareste prin presiune mecanica. Am pozitionat atent clema la locul ei pe luneta si am tinut apasat cu degetul pret de vre-o doua melodii la I-pod.
Bafta!
ps. Adezivul minune si exorbitant de scump e bun si la repararea traseelor intrerupte ale rezistentei de dezaburire. Daca rezultatele vor fi ok, adica reparatia va tine, am sa revin cu feedback. Am consumat doar cam jumatate din adeziv si daca rezolvarea e ok, m-asi bucura sa impart costul cu alti amatori de astfel de reparatii din Cluj pana nu se usuca produsul din flacon.
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mda! Cam scumpa solutia aia! O luneta se invarte intre 80 si 150 lei...
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Cam in cat timp se dezabureste luneta la o vectra c hatchback? Intr-adevar este mai mare luneta, respectiv suprafata de incalzit/dezghetat, dar la mine mi se pare cam mult aproximativ 25 de minute! Credeti ca este stricata?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Rezistentele nu se strica.Rezistentele se intrerup.Toate,cate sunt,liniile alea orizontale de le vezi pe luneta sunt rezistente alimentate in paralel prin cele doua "linii "verticale.Cand luneta este aburita,dai pe dezaburire/degivrare si in maxim 10 secunde ar trebui sa incepi sa "vezi" rezistentele cum dezaburesc,mai exact cum iti apar "linii "orizontale ditinctibile pe luneta .Daca le vezi pe toate,inseamna ca nu este nici una intrerupta.Daca vezi "spatiu "intre ele,inseamna ca acolo una este intrerupta.Daca nu vezi deloc linii distincte dupa 10 secunde,insemna ca circuitul este deschis pe undeva pe la mufarea cu rezistenta,ori siguranta arsa,fir intrerupt.Timpul de dezaburire difera,functie de conditiile intampinate,temperatura exterioara,numar persoane in interiorul masinii,umiditatea atmosferica exterioara,etc.Efectul "aburire"ai vazut probabil ca se creeaza cand urci dimineata in zilele friguroase ,dupa primul minut.Mai exact,aerul cald si incarcat cu vapori expirat condenseaza in contact cu sticla rece.Umiditatea in interior creste si de la apa cre o bagi in masina odata cu...incaltarile.Deci ,nu poti spune x minute.Uneori 3 minute,alteori 10,iar daca urca iarna cand afara este zapada 4 insi,nici dupa o ora nu o sa ai toate geamurile uscate... Smile
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Cand incep sa dezabureasca, dezaburesc toate, nu am pauza nicaieri, dar incepe foarte greu dezaburirea. Cred ca am vreo problema pe undeva.
Edit: Am coborat sa verific siguranta. Era buna, doar ca prezenta pe ea catre baza o pelicula cu o culoare rosiatica. Am curatat-o cu o lama si am pus-o inapoi. Am dat o cheie si am pus dezaburirea. Am observat ca se aude un "clik" in partea din spate si cand pornesc si cand opresc dezaburirea. Oricum, de-a lungul timpului, am observat ca dupa o perioada, dezaburirea se opreste singura.
Am incercat sa ma uit la mufe, insa nu am vazut mare lucru pentru ca era intuneric(m-a gasit ingineria noaptea). Cert e ca erau bagate bine una in alta. O sa ma duc la cineva sa o verifice.
Edit2: Am pus op-com-ul pe el si la diagnoza nu imi arata nimic, ca nu ar functiona dezaburirea spate.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Masoara tensiunea direct pe papucii electrici de la luneta,cu ei conectati si dezaburirea pornita.Banuiesc ca va fi cam mica,ceea ce inseamna contact imperfect pe undeva...conector,contacte releu,surub masa,etc.Prin masurari se depisteaza punctul cu probleme.De regula se si vede oxidat.Pot fi si fire rupte in cablul ce duce in haion (unde se indoaie).
Grije mare la papuci,sa nu-i dezlipesti de pe luneta...sunt sensibili la indoire/fortare.
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Dupa ce am curatat seiguranta, care avea o pelicula rosiatica pe ea, in doar cateva secunde de la pornirea dezaburirii incep sa se faca liniile pe luneta. Am scapat ieftin.
  • Galen

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2014

  • Mesaj Privat
micky001 a scris:Mda! Cam scumpa solutia aia! O luneta se invarte intre 80 si 150 lei...

Daca impart costurile cu alti amatori care doresc sa-si rezolve problema probabil ca voi iesi mai rezonabil.

Dezaburirea reparata cum am aratat mai sus merge perfect de o saptamana. Daca mai are cineva problema similara in Cluj o rezolv pentru 50 lei.Mai am adeziv pentru aproximativ doua reparatii.
  • larygrig

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salutare la toti,iata ca si la astra mea nu mai merge dezaburirea luneta asa ca am verificat siguranta 3 ,releul dat jos,verificat pe baterie si ok ,butonul de comanda mort,nici nu se mai aprinde nici nu mai face clic.Asa ca l-am declipsat si in interior are ceva ce nu pare a fi un comutator banal adica in fundul lui se vede un cap galben de sticla pe care intra arculetul ce ar trebui sa faca clic,daca stie cineva cum se inlocuieste sau se repara acel buton?VA MULTUMESC
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR