Ai uitat parola?


  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,161
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Din pacate nu te pot lamuri dpv tehnic...am auzit (vazut) la un passat 2004 chestia asta...si mai mult, ca amanunte, cica se popate programa sa iti incalzeasca masina incepand cu ora H. Am inteles de la proprietar ca masinaria are la baza tot un motoras termic complet independent de cel mare, avand chiar alimentare separata din rezervorul de motorina. Sad
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,015
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra y 22 dtr din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
in anii 95 cand a aparut generatia 3 a seriei 5 de la bmw,avea disponibil in afara de ac sau clima un asa numit compartiment de caldura latenta,adica:masina stoca intr-un dispozitiv caldura de la motor in exces pe care o folosea ulterior pt a incalzi masina chiar daca nu era cald motorul.
specialisti bmw se lauda ca o masima lasata in frig(-30grade)timp de 3 zile era capabila cu acel dispozitiv sa ridice temperatura din habitaclu la 40 grade in mai putin de un minut Shocked
probabil ca dea lungul anilor si alti constructori sa fi copiat acel dispozitiv pt. masinile lor
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Cum draq credeti toate prostiile astea ??? Shocked

Auzi, sa stocheze caldura ...In ce frate, in pungi, in cutiute,in roata de rezerva sau in torpedo ???
Sicer, gogomania mai mare ca asta nu am auzit...
Chestiile reale sunt incalzitoarele aditionale pe combustibil (benzina sau motorina ) si cele electrice.Acestea incalzesc apa in motor, cu motorul oprit , avind ele insele o pompa de apa care impinge apa prin motor dupa ce o incalzeste.Unele modele au un "feature" si pornesc climatronicul si astel , voila !! ai caldura in masina, geamurile dezghetate, apa la 40-50 de grade si o iei din loc instantaneu.

Saminta de adevar este ca BMW a oferit si ofera contracost, nefiind standard, celebrul sirrocco (sau incalzitor aditional ) marca Webasto , care se activeaza din meniul de la CD, NAVI,BC, TV.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,015
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra y 22 dtr din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
gogomanie sau nu ,asa scria in automotor&sport acu 12 ani.daca mint ei mint si eu.
am sa caut revista si am sa mai citesc odata,poate fac si un scan
  • jE

  • Mesaje scrise: 9,603
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
off-topic
@Juristu' energia termica e tot o forma de energie. Vrei sa iti zic ca exista condensatori pneumatici? de ce nu pot sa existe acumulatori termici?
Nu e imposibil sa existe un astfel de sistem. Probabil insa ca are niste costuri destul de mari, si in general prezinta un interes mic (eu stiu sigur ca nu o sa dau 3-4000 euro in plus la masina ca sa.... imi asigur confortul termic in cele 10-15 zile pe an cand temperaturile sunt cu adevarat insuportabile? sa fim seriosi, mai bine am grija de masina sa plece la prima cheie, si rabd 3-4 minute pana cvand incepe sa dea caldura)

On-topic:
AC manual asigura doar racirea, printr-un sistem similar cu compresorul unui frigider. Climatronicul (numit si clima, cu diverse derivate, de genul clima bizonica Wink ) asigura o temperatura constanta. Pe langa compresor, din cate stiu eu, are si un sistem de incalzire a aerului (pe langa radiatorul de incalzire, ori in completarea lui) astfel incat poate sa iti furnizeze aer cald din primul moment. Ca se foloseste o rezistenta electrica, un motoras trigonometric sau mai stiu si eu ce alt sistem, cred ca depinde de implementarea climatronicului
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,015
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra y 22 dtr din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
pt k nu vorbesc de dragu stelutelor,am scanat articolul cu pricina, revista auto pro actuala am&s nr din noiembrie 1995



  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 506
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra C18NZ din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2006

  • Garaj Mesaj Privat
hold on, nu vreau sa va luati la cearta Smile

faza cu webasto o stiu si sa zicem ca o excludem...poate doar pt cei care stau prin Siberia sau nordul Finlandei si chiar nu au incotro (din cate stiu nu e prea ieftin)...

dar voi ce stiti, la opel se comporta la fel...de ex la astre cu climatronic/vectre etc...se simte o incalzire mult mai rapida a habitaclului? la capitolul asta as intelege avantajele..sincer, nu prea subscriu la explicatia unei prietene care a ales climatronic pt ca s-a gandit ca e prea mare bataie de cap sa dea manual drumul la caldura Smile
  • kata

  • Mesaje scrise: 542
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jul 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Fiind posesor de Climatronic pe Astra H si sistem "quick Heat" separat, pot sa va spun asha :

Diferenta intra AC si Climatronic este un senzor de temperatura in interiorul masinii care mentine temperatura selectata digital de catre sofer si un sistem mai eficient de suflare automata a aerului cald / rece in habitaclu. Daca ai Climatronic, vara iti mentine temperatura selectata, nu sufla continuu aer rece ( porneste AC cand creste peste valoarea selectata - se opreste AC la valoarea selectata ) iar iarna ( dupa ce se incalzeste motorul ) mentine din nou temperatura constanta la valoarea selectata.
Acum, cu ajutorul acestui Quick Heat, caldura se baga mai repede. Acesta este de doua feluri : Electric - ca la toate modelele OPEL sau pe baza de flacara deschisa, ca la modelele Renault, utilizand combustibilul din rezervor.
Informatiile astea le am de la Service-ul Dibass, unde de curand mi s-a inlocuit sistemul Quick Heat pe garantie, datorita unei circulare Opel Romania. Daca am fost dezinformat, la randul meu, v-am indus in eroare ( gresita ) Razz.
Respecte
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira y20dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Ca sa mai pun ceva paie pe foc .. Ford Galaxy 1999 are de serie dispozitiv de incalzire suplimentar alimentat cu motorina din rezervor si care porneste automat la temperaturi mai mici de 5 grade.,,, Pentru conformitate se poate vedea pe partea stanga spate sub masina un esapament miniatural.
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Zafire, pai nu pui paie pe foc. Ce zici tu este un incalzitor suplimentar -sirocco, sau cum draq ii zice...
  • Johnny Bravo

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.7 DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Mai 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Climatronicul n-are nici o treaba cu incalzirea rapida.
Cum zicea si kata, exista fie un dispozitiv electric fie un dispozitiv cu flacara, alimentat din rezervor.
Dispozitivul electric poate fi iarasi de mai multe feluri. Din cate stiu eu, poate fi o rezistenta sau pot fi niste bujii (?!?) pe instalatia de racire a motorului care incalzesc repede apa pana la o anumita temperatura. Am vazut la o Skoda Superb diesel chestia asta cu bujiile.
  • Atx2005

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Sep 2005

  • Garaj Mesaj Privat
eu iti spun cum functioneaza climatronicul la vectra mea> are un senzor de temperatura interioara care masoara temp din masina iar in functie de temperatura setata de mine si cea exterioara el baga aer cald sau rece. daca diferenta dintre temp masurata in masina si cea setata este mare el baga aer foarte rece sau foarte cald, urmand ca treptat sa bage aerul mai cald, respectiv mai rece, pana cand ajunge la temp setata dupa care functioneaza doar pentru mentinerea acelei temperaturi.
caldura direct(sau intr-un minut) dupa ce am pornit motorul n-am vazut si n-am avut parte de asa ceva. este adevarat ca dupa ce parcurg o distanta relativ scurta 2-3 km simt ca incepe sa bage aer cald dar si asta treptat, ca nu-mi baga cald din prima.
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 506
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra C18NZ din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2006

  • Garaj Mesaj Privat
da, inteleg...probabil ca la masinile din clasa superioara se gasesc sistemele gen "quick heat" sau alte sisteme de preincalzire sau incalzire rapida standard cu climatronic.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Nu neaparat...la golful tdi din '98 pe care am mers 2 ani nu exista AC (nici macar recirculare) dar avea montat webasto, inclusiv cu posibilitate de programare.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira y20dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2005

  • Garaj Mesaj Privat
"quick heat" sau alte sisteme de preincalzire sau incalzire rapida sunt de serie la masini cu volum mare de incalzit sau motoare foarte reci in exploatare. Se cupleaza automat cand temperatura exterioara face ca sa nu fie suficienta incalzirea motorului in special diesel.
Climatronicul e o inventie minunata in ceea ce priveste confortul pasagerilor si face ca temperatura interioara setata sa se respecte intocmai indiferent de conditiile exterioare de temperatura sau a agentului de racire a motorului atunci cand este combinat si cu un Quick Heat.

Pt Ingineru: mai mult ca sigur era un motor 1,9 diesel la Golful 98 care e un motor jenant de rece...
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 506
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra C18NZ din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2006

  • Garaj Mesaj Privat
aici ai dreptate...zaf...
mr. inginer - webasto e super, l-am experimentat si pe sprintere....dar cred ca webasto iti poti pune si aftermarket mai pe orice, atat timp cat te tine buzunarul...am inteles ca e destul de scump (am auzit sume gen 1000e la cele de volum mare gen dube/microbuze).

intrebarea e...in afara de noile opeluri care, in functie de pachet de dotari, vin cu quick heat, astra g, vectra B2->B, corsa c etc...din cele cu climatronic, venea careva din ele cu macar unul din aceste sisteme, chiar si optional...doar de curiozitate intreb,....plecand de la ideea daca e cazul sa ma oftic ca nu am mai dat 300e pt climatronicul astrei G. ?Smile
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Am sters off-topicaraia legata de butonul ECO (oricum acesta fusese tratat in alte subiecte)
Pentru amatorii de off-topic: nu va mai obositi degetele, pentru ca mesajele vor disparea.

Un topic oarecum similar cu cel de fata este acesta:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5336
este presarat cu o serie de link-uri utile...
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 716
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega Y25DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
si la Omega climatronic cum e?am auzit si de dublu climatronic? se poate?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Da.
http://www.senatorman.de/opel_omega_b.htm
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 716
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega Y25DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
merci.destul de complet raspunsul :D

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata