Ai uitat parola?


  • B74LEL

  • Mesaje scrise: 621
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut ,

Eu am climatronic si in afara de unele neplaceri daca ai ECO activat ( nu dezhidrateaza aerul ,etc) , nu spune nimic ca omoara compresorul .Practic spune ca daca ai ECO activat compresorul nu porneste .Atat. Asta din manual . Mai spune ca e bine din cand in cand sa-l mai pornesti facand referire la compresor . Optiunea ECO nu porneste compresorul si fac economie de carburat . Eu merg iarna numai cu ECO si nu am avut nici un fel de probleme . Nu neaparat din cauze economice .
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,090
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am Climatronic
Poate s-a inteles gresit din exprimarea mea anterioara: "omoara compresorul" ==> vroiam sa spun ca nu ii mai da voie sa porneasca, practic il tine pe OFF permanent iar temperatura aerului din habitaclu devine 100% dependenta de cea a aerului exterior (pt rece) respectiv cel incalzit de motor (pt cald).

Evident cum zice si colegul B74LEL, ECO nepornind compresorul se economiseste carburant scutind un mare consumator de energie (de fapt pornind comprsorul se si simte la mine ca masina trage mai din greu)
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 716
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega Y25DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Sa inteleg ca daca folosim ECO nu se intampla nimic rau, in timp, cu compresorul...Asa e?
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,521
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Eco, prescurtare de la economic, pur si simplu decupleaza compresorul ac. Deci aerul ce va intra in habitaclu va fi aer de afara. Ce ar putea sa se intample cu un compresor daca sta degeaba? Shocked
In cartea masinii scrie ca se recomanda pornirea aerului conditionat macar o data pe saptamana timp de 10 minute pentru intretinerea instalatiei de racire.
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 716
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega Y25DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
merci...eu nu am cartea Smile
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,090
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
e bine sa mai fie si compresorul ala pornit, macar cate 10-15 minute o data la 2-3 saptamani,,,sa se mai invarta curelele, etc;
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,521
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Curelele se invart si cu el oprit Wink Dar nu se misca freonul in instalatie si nu se unge compresorul
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,090
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
eu m-am uitat si am vazut ca nu se invarte ceva, care porneste daca scot ECO
si da, asa este cu freonul, el trebuie sa circule...
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,521
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Partea care nu se invarte este cumva in interiorul rolei pe care circula cureaua de accesorii, are un fel de ambreiaj si cupleaza in momentul in care este pornit aerul conditionat.
  • Claudiu-catalin

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut tuturor..\
eu am o mica problema la sistemul de incalzire pe un opel signum. Mentionez ca nu este climatronic. De cateva zile nu mai merg primele 3 trepte ale aerotermei insa a 4-a merge perfect. Pe langa asta cand schimb si pun pe recirculare se aude un tacait enervant in bord.. Chiar nu stiu p unde sa mai intreb de problema asta. Multumesc anticipat.
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 1,233
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Y 17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=36907
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
amandoua pentru astra g...poate te ajuta cu ceva
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Daca dadeai o cautare, gaseai ca la functionare aeroterma doar pe viteza 4, este arsa siguranta termica de pe grupul de rezistente al aerotermei.
https://www.clubopel.com/vie...siguranta+termica
  • Claudiu-catalin

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspunsuri. Nu stiu de ce nu am gasit la search...
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 716
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega Y25DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am inteles din ce s-a discutat aici ca trebuie sa se faca presiune in compresor. Asa se explica de ce, atunci cand pornesc climatronicul trebuie sa astept circa 2 minute pana imi porneste aerul...indiferent daca dau pe cald sau pe rece?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Nu sa se faca presiune in compresor, ci compresorul sa faca presiune in instalatie.
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,090
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
2 min e mult...la mine sunt cca 20-30 sec
  • Claudiu-catalin

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salut. Eu am problema cam ciudata:
cand pornesc masina se aude un tacait ciudat in bord care inceteaza dupa cam 7 secunde sau in momentul in care dau aerul pe recirculare sau pornesc AC-ul (manual).. Ma gandesc la o clapeta rupta pe undeva... Ati mai auzit de asa ceva?
  • gg26

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z22SE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
bizoni sunteti voi, clima e bi-zonala
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XER din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Presupun ca tu o pronunti "ghizonica"

Am condus si masini cu A/C normal, la care cand apesi butonul A/C il reglezi din butonul de caldura. La masina pe care o conduc - Opel Vectra C fabricata in 2007 am "bi - zonala". Din reglajele bordului pot sa stabilesc o temperatura pe 2 zone, stanga/dreapta automat, iar in spate manual prin reglajul duzelor de aer conditionat. Cred ca asa este la toate masinile Opel Vectra.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 8,291
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
AC este inatalatia de aer conditionat a masinii. In mare este format din comprsor AC, 2 - radiatoare AC unul rece si altul cald, conductele climatizarii si aeroterma. Practic se in plus au aparut compresorul, radiatoarele si freonul. Temperatura din habitaclu necesita atentia mai mult timp a utilizatorului pentru reglare. Traseul climatizarii este reglat/modificat prin parghii, turatie aeroterma, cabluri. Daca utilizatorul nu ar intervenii in reglare, probabil va fi prea frig sau prea cald.
AC automat si derivatele sale este AC normal + (o multitudine de) senzori si servomotoare amplasate pe traseul climatizarii. Acest tip de climatizare asigura o atentie minima din partea utilizatorului. Se regleaza temperatura si se mentine in mod automat.

Ambele tipuri au functia de dezumidificare. Adica iarna daca il pornesti nu se mai abureste parbrizul, aerul pare mai curat. Consider ca folosirea aerului iarna in mod nejustificat duce la o risipa de combustibil, evident si o uzura prematura.
Pana acum nu am vazut nici un sistem automat care sa opreasca din cand in cand compresorul pentru economia de carburant.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata