Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • adrian1

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare
Deoarece mi se aburesc geamurile(pe un astra f cu ac dar fara freon pe instalatie), am verificat daca imi functioneaza recircularea.Am dat torpedoul jos si am vazut sub el o chestie rotunda neagra in care intra un furtunas si care printr-o tija metalica (sa-i zic asa)are legatura cu o clapeta dreptunghiulara neagra care se afla in stanga piciorelor pasagerului din dreapta si care zic eu ca clapeta aceasta controleaza recircularea aerului desi nu sant 100% sigur.Daca misc de acea tija se deschide acea clapeta, dar prin apasarea butonului de recirculare ne se misca nimic acolo indiferent de pozitia butonului care selecteaza unde sa bata aerul ca am inteles ca daca e pus sa bata doar la parbriz nu merge recircularea, nu stiu daca e valabil si la astra f .Din ce am observat eu actionarea acelei clapete se realizeaza cu aer (probabil e vacumatic)ca la butonul de recirculare duc 2 furtunase din care unul vine la "chestie rotunda neagra " si altul duce undeva la motor.Acum daca ati avut rabdare sa cititi romanul de mai sus (am incercat sa ofer cat mai multe detalii), poate imi dati raspunsuri la cateva intrebari.Mentionez ca filtrul de polen e acceptabil,nu se uda, nu este mizerie in zona lui,caloriferul pare etans, nu se uda sub presuri.
1. Furtunasul care duce la motor e cumva cel care vine conectat aproape de servofrana unde e supapa acea de sens si ia de acolo vacum?
2. Acea clapeta neagra cand e in pozitia coborata, adica astupa gaura e pe recirculare sau pe aer din exterior ?
3. Cand apas butonul de recirculare ar trebui sa se aprinda un led pe el si atunci cand e apasat se activeaza recircularea?
4.Care e principiul de functionare al acelui sistem vacumatic, cum se transmite comanda catre clapeta?
5. Daca e cazul sa demontez chestia aia neagra rotunda de sub torpedou cum se poate face(eventual si la alte chestii care trebuiesc demontate
va rog sa o faceti cat mai explicit cu lux de amanunte)
6. Ce cauze ar putea fi pentru nefunctionare recircularii, ce pasi ar fi de verificat, ar trebui in anumite conditii sa pot verifica daca este vacum in acele furtune si daca circula cum trebuie?
Mutumesc anticipat .Din ce am cautat eu pe forum si aici si pe astra club nu am reusit sa aflu raspunsuri satisfacatoare.
Skip ads

  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu zic ca la rece nu o sa-ti dai seama, cel mai bine porneste motorul si actioneaza butonul.Cei drept eu dau pe recirculare si cand dau pe aer de afara se aude un fasait ceva de genu cum se actioneaza ceva acolo sau se da drumul la ceva acolo.
  • adrian1

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2009

  • Mesaj Privat
La mine nu se aude nimic, dar oricum am dat torpedoul jos si am putut vedea ca nu intimpla nimic cand apas butonul de recirculare problema e de ce?
  • Luco

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2006

  • Mesaj Privat
la Astra Classic (G-ul) acea clapeta e actionate de un motoras; deci cand apesi pe recirculare motorasul muta clapeta sa blocheze aerul de afara; cand nu e apasat ea sta spre interior; motorasul asta e in tensiune mereu ca sa poata sa tina clapeta lipita de un perete si sa nu falfaie cand bate vantul pe acolo;
probleme pot sa apara de la contactele de la buton, motorasul sa fie ars, tija aia care intra pe clapeta sa fie rupta sau suportul de pe clapeta unde intra tija; la mine asta ultima a fost rupta si am luat alta de la un nene care si-a dezmembrat masina; la service gaseam doar tot ansamblul cu carcasa aerotermei, care era vreo 2 mil; asa am dat 20 RON;
sper sa te ajute asta, desi nu stiu cate similaritati sunt intre Astra F si Astra G.
Bafta!
Skip ads

  • moldovan_nicu74

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Da,furtunasul de vacuum e cel de langa servo frana,si da ledul se aprinde cand e activata recircularea.
  • adrian1

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Azi am verificat acele furtunase si pe cel negru cu verde care duce inspre bord, e o supapa de sens care era pusa invers, deoarece am inversat-o si acum daca trag cu gura aer de dupa acea supapa, clapeta se deschide cu butonul de recirculare apasat ca apoi daca il apas din nou sa se inchida.Problema e ca am pus la loc furtunele si tot nu merge, deci nu vine vacum de la motor pe acel furtun care, mi sa spus ca e cel care duce la servofrana.Am facut niste poze cu el(foto 0891), poate imi confirma cineva ca e ala si nu am inteles eu gresit, ca am tras de el de sub torpedou si nu se trage ca sa fiu sigur care e si unde duce.Am incercat si am tras de acel furtunas care e incercuit in poza dinspre motor (tot foto 0891) si a iesit de undeva dinspre filtrul de polen si nu stiu sigur de unde, cred ca din zona incercuita cu rosu in foto 0899 poate se uita cineva cu motor x16xel si-mi spune si mie daca e sigur de acolo si daca acel stut incercuit cu albastru e normal sa fie asa liber fara furtunas ca mie imi sufla aer pe acolo si acea cutie neagra ce rol are?La mine acel furtunas din foto 0891 e singurul care duce spre habitaclu.Daca aveti poze cu motorul x16xel poate mi-ar fi de folos sa vad cate ceva folositor.
  • adrian1

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Crying or Very sad Crying or Very sad .Macar, daca stie cineva referitor la poza a doua daca e normal ca acel furtun sa vina acolo si dincolo sa fie lasat asa liber eventual cineva cu x16xel poate se uita putin si-mi spune si mie, v-as fi recunoscator.
  • adrian1

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema si toata treaba e chiar simpla.In cazul in care va mai fi cineva care sa aiba probleme cu recircularea am sa sriu experienta mea(cel putin pt. astra f motor x16xel).Daca functioneaza sau nu se poate vedea prin mai multe metode:cel mai bine cu motorul pornit, se apasa butonul si ar trebui sa se auda ceva fasait in zona picioare pasager dreapta si creste si puterea cu care sufla aerul, sau sub capota dupa ce se ajunge la filtrul de polen pe care il scoatem si putem vedea aeroterma, cand apasam butonul (de catre alta persoana) se poate vedea in stanga si dreapta aerotermei cum se ridica cate o clapeta de plastic neagra(foto1)la apasarea butonului sau cum coboara la apasarea butonului pentru dezactivare(foto2)Deci sant actionate acele clapete vacumatic.Asta inseamna ca prin furtunul din foto 3(+foto4) vine vacum, care furtun duce spre habitaclu dar defapt vine pe langa aeroterma si duce la cutioara neagra din stanga filtrului de polen care este un fel de rezervor de vacum, pentru a putea avea vacum si dupa ce oprim motorul(poza 5).Din acea cutioara, apoi un alt furtun duce la aeroterma si apoi la butonul din bord de recirculare aer in stanga butonului(cum stai in masina).Butonul are o functionare mecanica ( nu electrica)mai exact din dreapta lui iese un furtun care duce la elementul de actionare a acelor clapete.Cu butonul in afara(aer din exterior)vacumul care ajunge in stanga butonului se opreste acolo, deci nu ajunge la elemntul de comanda.Cu butonul apasat(aer pe recirculare din interior)vacumul este eliberat in futunul din dreapta si astfel ajunge la elementul de comanda(foto6) care deschide clapetele.Pe furtunul pe care vine vacum de la motor se gaseste si o supapa de sens undeva aproape de clapeta din dreapta(cum privesti de pe scaun) care se poate vedea dupa ce se demonteaza raftul si torpedoul(astea se demonteaza usor, doar suruburi la vedere doar ca trebuiesc torxuri)care la mine era pusa invers(foto 7).Sper sa fie de ajutor celor care au probleme si multumesc colegilor pentru raspunsuri.








Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR