Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • idiceanu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: timisoara cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2005

  • Mesaj Privat
noutati..
am aflat de ce:
din lipsa de ulei. Adica un cuzinet de la una dintre bielete s-a blocat si s-a rotit in gol. Efect : nu s-a mai facut ungerea cum trebuie si na mai ajuns uleiu` la turbina unul dintre canalele de acolo fiind infundat. efect secundar: se pare ca trebe sa schimb arborele pt ca a aparut o uzura prea mare ceva cu doi...ma scuzati nu sunt mecanic si lipseste vocabularu`

in schimb ce am aflat si mi se pare haios , ca de exemplu la Mercedes turbinele sunt consumabile adica la 160.000 km sau 200000km, ele se schimba. opel nu face asa ceva si nici nu prevede asa ceva in manualul de service
Skip ads

  • idiceanu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: timisoara cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2005

  • Mesaj Privat
noutati..
am aflat de ce:
din lipsa de ulei. Adica un cuzinet de la una dintre bielete s-a blocat si s-a rotit in gol. Efect : nu s-a mai facut ungerea cum trebuie si na mai ajuns uleiu` la turbina unul dintre canalele de acolo fiind infundat. efect secundar: se pare ca trebe sa schimb arborele pt ca a aparut o uzura prea mare ceva cu doi...ma scuzati nu sunt mecanic si lipseste vocabularu`

in schimb ce am aflat si mi se pare haios , ca de exemplu la Mercedes turbinele sunt consumabile adica la 160.000 km sau 200000km, ele se schimba. opel nu face asa ceva si nici nu prevede asa ceva in manualul de service
  • idiceanu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: timisoara cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2005

  • Mesaj Privat
in alta ordine de idei,

reconditionarea turbinei face 300 de euro, garantie 6 luni...etc ori o turbina tre sa tine sa zicem cel putin 50000 sau 100000 de km cel putin pe care nui faci in cele 6 luni nici mort...sau poate la transportatori dar si asa ...iar o turbina noua face 500 de euro, daca cauti bine gasesti la 450 afara, dar sa zicem 500 la noi..ceeqa e deja altceva ...asa ca trebe putin cantarit...

da ar fii interesant daca reconditionarea ar costa 100 de euro sa zicem, adica mult mai jos decta piesa noua...
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Slick , cum pot vedea starea paletilor si axul de la turbina de la Y17DT ?
Skip ads

  • bily

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Focsani
  • Masina: Astra 2002 Y17
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Eu am fost la cineva si mia desfacut turbina. Aveam impresia ca nu mai "intra" Shocked . Omul care numai de asa ceva se ocupa mi-a zis ca axul nu este drept, dar ca mai merge.Mi l-a masurat cu un aparat special(nu stiu cum se cheama ca nu le am cu tehnica) si cica e un pic stramb(insesizabil aproape). a uns-o un pic si am montat pe masina(la un service)
last edit: tot el imi zicea ca nefunctionarea la capacitate normala ar putea fi de la nu stiu ce clapeta care actioneaza turbina sau de o electrovalva


Ultima modificare facuta de bily la Mar 11 Jul, 2006 4:57 pm
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
daca gasesti un super mecanic repara turbina dar nu o sa mai merga la fel.eu as lua una sh. asta daca nu ai bani de una noua.ai mare grija cind opresti motorul dupa o forja lasa-l 2 minute la relani pt. ca turbina se mai invirte si ramine fara ulei.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Stricarea turbinei (sau nefunctionarea ei) coincide cu aprinderea "check engine" sau nu neaparat...

Mie mi-a dat azi un simptom... parca ar functiona, dar nu la parametrii normali...

Din greseala am scos un furtun de vacum saptamana trecuta si stiu ce inseamna sa nu functioneze turniba, dar acum parca ar functiona, dar nu zvacneste de la 2000 de turatii incolo la fel de bine ca inainte... bec "check engine" nu mi se aprinde...

O sa pun Tech2 pe ea in seara asta sa vad daca are vreo eroare...
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
victor a scris:la o turatie de 3000/min furtunul de la aspiratie trebuie sa se umfle incat sa nu-l poti strange cu mana. asa se intampla daca turbina func ok.


Am verificat si eu furtunul de aspiratie, dar in loc sa se umfle la turatie mare, parca ar trage aerul si se subtiaza... am verificat bine furtunul? vorbesc de cel care vine intre turbina si intercooler
Skip ads

  • madboy

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Arges
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salutare am si eu un Opel Astra G 2002 1.7 DTI si am o problema la turbo masina o am din vara anului 2005 si am luato la 113.000 km acuma am 240.000 km si am o problema mare, cand am cumparat masina nu mai consusesem o asemene masina si nu mi am dat seama ca nu imi merge motorul in parametri nominali turbo nu mai trage , ce ma invatati sa fac sa il desfac sa il curat (specific e motor de isuzu de 1,7 dti) daka puteti sa imi dati sfaturi va rog . multumesc anticipat Sad
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
adica vrei sa zici ca ai facut peste 120mii km cu masina aia fara sa-ti dai seama ca ai o problema?
  • madboy

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Arges
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
xcuseme a scris:adica vrei sa zici ca ai facut peste 120mii km cu masina aia fara sa-ti dai seama ca ai o problema?
nu mai cand am cumparato nu am stiut , mi am dat seama la vreo luna sau cam asa ceva ca masina nu de duce mai mult de 130km/h intra 5 a la 3000 ture. si am schimbat debitmetrul si degeaba mi au zis mai muti ca ar fii turbo dar ea mai trage asa cateodata se simte cand intra dar nu cine stie ce asa un pik
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Cu becul galben de motor care e treaba? E aprins, e stins, se stinge la pornirea motorului, inainte sa pornesti? Scoate fum negru, alb, ceva? Ai urme de ulei pe la radiatoare, furtune? Daca pui pe cineva sa tureze motorul brusc, sesizezi daca furtunul de aer sub presiune se umfla la mana?
Ai curatat vreodata EGR-ul? Ai verificat daca furtunasele de vacuum sunt in stare buna? Relantiul e stabil?
Skip ads

  • madboy

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Arges
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
liviu2004 a scris:Cu becul galben de motor care e treaba? E aprins, e stins, se stinge la pornirea motorului, inainte sa pornesti? Scoate fum negru, alb, ceva? Ai urme de ulei pe la radiatoare, furtune? Daca pui pe cineva sa tureze motorul brusc, sesizezi daca furtunul de aer sub presiune se umfla la mana?
Ai curatat vreodata EGR-ul? Ai verificat daca furtunasele de vacuum sunt in stare buna? Relantiul e stabil?
becul de la motor e aprins e ala care simbvolizeaza o masina si o cheie e galben nu??? scoate si fum dar scoate un fum negru si imi da mult ulei pe la motor e motorul plin de ulei cred ca da pe la turbo sau nush ce imi zici sa fac. si daka poti sa imi spui care tre sa fie furtunul de presiune pe care tre sa il verific. si ce este EGR-ul astept raspuns liviu2004
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Da, becul e cel galben cu masina si cheia. Daca este aprins insemna ca ai o eroare activa stocata in memoria calculatorului motorului. Foarte posibil din acest motiv sa nu mearga bine motorul. Se pare ca la tine sunt mai multe probleme de rezolvat.
1. Pentru curatat valva EGR citeste aici cu atentie: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7456 EGR este un sistem de recirculat gaze arse inapoi in motor pentru reducerea temperaturii de ardere in cilindri.
2. Vezi daca poti face o poza a motorului si s-o postezi aici sa vedem cam cat ulei ai pe acolo.
3. Traseul de aer sub presiune este urmatorul: de la turbina in fata la intercooler apoi inapoi in admisie. Vezi daca pe acest traseu ai vreo bucata de furtun de cauciuc pe care sa-l strangi in mana la acceleratie.
4. Recomand cu caldura o citire a erorilor calculatorului la un tester. Zi-ne codul/codurile de eroare.
5. Spala motorul, dar atentie mare fara axion si alte porcarii sa-ti atace mufele electrice, calculator. Tot ce e electric trebuie super-protejat. Parca stiam ca se gasesc niste sprayuri ceva, daca nu, cauta alta solutie. Ideea e ca dupa aceea sa vezi usor unde sunt scapari de ulei si sa le rezolvi.
6. Fum negru inseamna putin aer in cilindru sau prea multa motorina. Suspectez EGR blocat, turbina obosita. Dupa pasii 1-5 mai vorbim. Verifica/schimba filtru aer, motorina. Off-topic: filtrul de polen/habitaclu l-aiu schimbat vreodata?

Ai putin de munca dar e timpul sa te ocupi de motor. Astept raspuns.
  • madboy

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Arges
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
multumesc mult pt asta o sa ma apuc de munca si de schimbat filtre , pe ala de polen lam mai schimbat dar tre sa il mai schimb , mersi mult pt tot o sa dau eu de veste cand o sa fac te ai spus dar nu cred ca asa curand ca mai am 2 masini si ma mai tin ocupat mersi mult
  • zildan

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Vezi ce e cu circuitul de vid.
La spatele alternatorului e pompa de vid.
Trebuie sa verifici daca furtunele care pleaca de acolo nu cumva sunt fisurate.
Dupa ce verifici asta vezi daca selenoidul care comada valva EGR mai merge, mai bine zis daca mai inchide,
deci daca nu mai ai vid nu mai intra turbina, daca nu mai inchide selenoidul de la EGR aii recirculate continua si nu mai merge bine.
Ambele dau fum si lipsa de putere.
  • madboy

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Arges
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
azi am curatat valva EGR si nu am gasit mizerie mare dar a fost un pik. si motorul se momporta la fel poate ca trage un pik mai bune ca inainte sa curat valva, si am si testato ea este inchisa normal nu? si se deschide cu ajutorul unui motaras sau asa ceva in fine am testato merge. acuma tre sa ma mai uit la pompa de vid . si in final dau turbo jos si o reconditionez stiti pe cineva care recondittioneaza mai ieftin?
  • zildan

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
N-ai inteles ce am scris. Vezi ca de la pompa de vid pleaca un furtun la servofrana si altul mai subtire in spatele motorului, spre EGR si Turbo.
EGR e comandat de un selenoid care primeste semnal de la calculatorul masinii si deschide vidul care deschide EGR-ul. La mine acel selenoid (e o vana cu comanda electrica) era deschis continuu. De aia nu tragea masina.
L-am mai reparat ca e 5 mil unu nou.
Dar daca se mai strica astup ramificatia spre EGR.
E nasol cand ai priblema asta la drumuri lungi.
Eu am patit asta cand veneam din Grecia si nu i-am dat de cap juma de an.
Noroc ca sunt de meserie (nu la masini) la alte masinarii cu mecanica si electronica si hidraulica.
  • madboy

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Arges
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
pai si de unde stiu ca e deschis sau e inchis. a mai spus cineva sa strang un furtun in (de la valva EGR in mana si sa o acelerez sa vad daka se face presiune si la mine abia se simte asa un pik
ce sa fie o fii turbo dusa , tre neaparat sa ma duc la un tester si acuma nu imi mai arata semnul ala cu masina si o cheie pe bord. sa stins
  • zildan

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Scoate furtunul care intra in valva EGR si astupa-l cu ceva (daca nu il astupi se pierde vidul si nu mai merge TURBO) daca il astupi se anuleaza total EGR-ul si vezi daca selenoidul cu pricina e de vina.
Al meu statea pe deschis continuu.
Vei simti brusc masina ca trage, si mai ales nu mai fumega decat la accelerare violenta.
Daca merge masina ori il lasi asa ori iti iei alt selenoid.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR