- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
raduiasi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Italia
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2014
- Mesaj Privat
am pus tester a iesit o eroare la un senzor l am schimbat si dupa surpriza...tot la fel nu trage ,de precizat ca turbo e in parametri,dar mai nou am observat ca atunci cand "o calc" iese fum negru lucru nemai intalnit pana cand amschimbat IGR ul iar acum cred ca e la fel doar ca data trecuta scotea numai fumul negru dar tragea acum,pe tester nu mai da nici o eroare,deci o sugestie___ca nu mai stiu ce sa fac...ma gandesc serios sa i dau foc
- ro.auto
- **
- 142 mesaje
- din 09 Feb 2014
- Vectra 2003 Y20DTH
- Arges
ro.auto
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2014
- Mesaj Privat
andrei_andrei1580 a scris:buna ziua. imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie. de ceva timp am probleme mari cu masina in sensul ca nu mai trage cum trebuie, parca turbo nu face presiune. se auzea tare turbo ca un zuruit metalic asa si atat, fara putere. am mers asa insa deoarece in niciun service nu i-a dat de cap si astazi am patit-o. pe la vreo 3000 de ture s-a auzit un fasait si turbo a inceput sa scoata un vuiet mare. am oprit, am pornit din nou si vuietul s-a transformat intr-un trancanit metalic asa, un zuruit metalic. banuiesc ca turbo e dus de tot dar nu stiu exact ce se putea intampla. s-au rupt palele, se mai poate repara sau trebuie alta cu totul. cine detine mai multe informatii rog sa ma lamureasca si pe mine. multumesc.
Si eu am patit acelasi lucru. Zgomotul ciudat (clincanit de fier) si s-a dus turbina. Mergi si schimba turbina, sa nu ai surprize sa iti dea ulei pe admisie si sa faca autoaprindere. Spargi motorul.
- Pupak
- **
- 287 mesaje
- din 18 Oct 2008
- Astra 2006 Z17DTH
- Bihor
Pupak
- Mesaje scrise: 287
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salutare.
Dar de sunetul asta ce ziceti? Stiu ca nu`i sanatos deloc. Masina am din ianuarie 2014, saptamanal verific joja si nu mananca ulei, fum nu scoate si trage binisor.
Am mai verificat furtunile si toate sunt ok, axul turbinei are joc dar foarte putin. Prin inlocuirea CHRA-lui scap de sunetul de ambulanta?
La rece sunetul este permanent si chiar si la viteza constanta (a3a la 55 km/h) se aude un "ninoninonino", la cald deja dispare.
In ianuarie schimb uleiul si toate filtrele si m-am gandit ca schimb si CHRA-ul.
http://www.youtube.com/watc...nYeQBqFwQ0kAyUf-A
Dar de sunetul asta ce ziceti? Stiu ca nu`i sanatos deloc. Masina am din ianuarie 2014, saptamanal verific joja si nu mananca ulei, fum nu scoate si trage binisor.
Am mai verificat furtunile si toate sunt ok, axul turbinei are joc dar foarte putin. Prin inlocuirea CHRA-lui scap de sunetul de ambulanta?
La rece sunetul este permanent si chiar si la viteza constanta (a3a la 55 km/h) se aude un "ninoninonino", la cald deja dispare.
In ianuarie schimb uleiul si toate filtrele si m-am gandit ca schimb si CHRA-ul.
http://www.youtube.com/watc...nYeQBqFwQ0kAyUf-A
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Turbina se poate remedia in varianta "reconditionare totala", schimband intreaga parte mecanica interioara, folosind doar carcasa veche, bineinteles curatata, sablata pe exterior, decapata pe interior.
Cred ca trebuie sa cauti un sevice serios pentru o diagnoza profi pana sa umbli la turbosuflanta. Poti inlocui CHRA (in mod profesional) doar in 3-4 locuri in tara, cu specificatia ca ansamblul trebuie verificat si, obligatoriu, trebuie echilibrat dinamic pe stand, de cineva competent. Sunt ateliere care le importa si le monteaza direct, fara echilibrare, bazandu-se pe specificatiile exportatorului si fara a avea aparat pentru verificarea actuatorului cu program specializat, digital.
Din experienta personala, desi vine (cica) echilibrat, ansamblul necesita mici ajustari vitale. Aceste mici ajustari fac diferenta intre o turbina ce tine un an sau care tine 4 ani.
Cheltuiala nu se rezuma doar la manopera de reconditionare a turbinei ci trebuie luate in calcul schimbul de ulei, filtrele (aer si ulei), plus manopera pentru montare/demontare turbina.
Cred ca trebuie sa cauti un sevice serios pentru o diagnoza profi pana sa umbli la turbosuflanta. Poti inlocui CHRA (in mod profesional) doar in 3-4 locuri in tara, cu specificatia ca ansamblul trebuie verificat si, obligatoriu, trebuie echilibrat dinamic pe stand, de cineva competent. Sunt ateliere care le importa si le monteaza direct, fara echilibrare, bazandu-se pe specificatiile exportatorului si fara a avea aparat pentru verificarea actuatorului cu program specializat, digital.
Din experienta personala, desi vine (cica) echilibrat, ansamblul necesita mici ajustari vitale. Aceste mici ajustari fac diferenta intre o turbina ce tine un an sau care tine 4 ani.
Cheltuiala nu se rezuma doar la manopera de reconditionare a turbinei ci trebuie luate in calcul schimbul de ulei, filtrele (aer si ulei), plus manopera pentru montare/demontare turbina.
- pika1460
- ***
- 709 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Arges
pika1460
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Pupak
- **
- 287 mesaje
- din 18 Oct 2008
- Astra 2006 Z17DTH
- Bihor
Pupak
- Mesaje scrise: 287
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
Nu, asa face din ianuarie de cand am cumparat. Sunt nehotarat, sa las .... sa nu las.
Am mai primit sfaturi sa las asa pana nu se duce de tot, ca poate merge 10 km dar poate sa mearga si 100.000km.. Dar parca tot n-as lasa asa ca poate se duce cand sunt intr-o excursie. Dupa aia pot sa platesc si traileru si reparatia.
La fel face si la tine?
Am mai primit sfaturi sa las asa pana nu se duce de tot, ca poate merge 10 km dar poate sa mearga si 100.000km.. Dar parca tot n-as lasa asa ca poate se duce cand sunt intr-o excursie. Dupa aia pot sa platesc si traileru si reparatia.
La fel face si la tine?
- pika1460
- ***
- 709 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Arges
pika1460
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Pupak
- **
- 287 mesaje
- din 18 Oct 2008
- Astra 2006 Z17DTH
- Bihor
Pupak
- Mesaje scrise: 287
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
- pika1460
- ***
- 709 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Arges
pika1460
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
Azi am fost la maiandrei si mi-a zis ca e gata... Dar de asemenea mi-a zis ca e poate a 2-a turbina picata la z17dtl din cate sunt. Chestie care ma face sa ma gandesc ca e poate mai mult de studiat. Plecand de la service a facut foarte putin sunet, iar dupa 15 minute se aude ca in filmul de mai jos. Intrebarea mea e daca ramane fara ulei ar putea sa faca asa si axul sa nu aiba joc?
http://youtube.com/watch?v=DQNF_jzXyG0
http://youtube.com/watch?v=DQNF_jzXyG0
- Pupak
- **
- 287 mesaje
- din 18 Oct 2008
- Astra 2006 Z17DTH
- Bihor
Pupak
- Mesaje scrise: 287
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
- pika1460
- ***
- 709 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Arges
pika1460
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
Nu a fost schimbat nimic. Doar ca sunetul pe care il facea diferea de la perioada la perioada. Azi dimineata am verificat uleiul si nu mai era nimic pe joja asa ca i-am mai pus 1l sa vina la nivel. Dupa vreo 100km a disparut suieratul, dar a disparut si puterea si acum am fum alb. Cred ca pot sa concluzionez ca turbina e gata si sa incep sa-i caut inlocuitor.
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Tzepozzz a scris:am revenit cu filmuletul
Am ajuns si eu pe topicul asta.
De ceva vreme se aude si la mine un suierat care seamana cu cel postat de colegul nostru @Tzepozzz.
Ieri am dat jos cureaua de accesorii si i-am dat cheie. Fara curea nu mai fluiera.
Intrebarea mea este cat de relevant este testul meu, tinand cont ca nu aveam vacum. Turbina lucreaza si in aceste conditii?
E posibil sa-mi fluiere alternatorul? Mi-a tot curs ulei pe alternator de la capacul de la culbutori. Problema asta am rezolvat-o acum. Si incarcarea e buna, zic eu (13.8 - 13.9V cu consumatori).
Multumesc!
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
scatalinu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2015
- Mesaj Privat
salut,
am fost astazi la service si mi-au spus ca nu am probleme cu turbina (opel astra 1.7 cdti z17dth) iar suieratul, care il aud eu ar fi de la pierderi de gaze, dar nu a avut cum sa isi dea seama exact pe unde pierde si cica trebuie sa mai merg asa cu ea ca sa evolueaza si sa vada in viitor semne. Problema la mine cu suieratul se manifesta doar in sarcina in a-2-a si a3-a respectiv intre 2000-3000rpm. Nu am pierderi de putere?! S-a mai lovit cineva de problema asta ?
au pus si testerul si turbina cica e ok, dar sa ma duc la ei , pentru egr-ul comanda 30-40% si cica se deschide 60% daca am inteles eu bine.
ce ma sfatuiti sa il reconditionez sau sa il schimb ?
voi ce parere aveti ?
multumesc anticipat,
am fost astazi la service si mi-au spus ca nu am probleme cu turbina (opel astra 1.7 cdti z17dth) iar suieratul, care il aud eu ar fi de la pierderi de gaze, dar nu a avut cum sa isi dea seama exact pe unde pierde si cica trebuie sa mai merg asa cu ea ca sa evolueaza si sa vada in viitor semne. Problema la mine cu suieratul se manifesta doar in sarcina in a-2-a si a3-a respectiv intre 2000-3000rpm. Nu am pierderi de putere?! S-a mai lovit cineva de problema asta ?
au pus si testerul si turbina cica e ok, dar sa ma duc la ei , pentru egr-ul comanda 30-40% si cica se deschide 60% daca am inteles eu bine.
ce ma sfatuiti sa il reconditionez sau sa il schimb ?
voi ce parere aveti ?
multumesc anticipat,
- marin70
- ***
- 527 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
- marin70
- ***
- 527 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
bbmt a scris:
Am ajuns si eu pe topicul asta.
De ceva vreme se aude si la mine un suierat care seamana cu cel postat de colegul nostru @Tzepozzz.
Ieri am dat jos cureaua de accesorii si i-am dat cheie. Fara curea nu mai fluiera.
Intrebarea mea este cat de relevant este testul meu, tinand cont ca nu aveam vacum. Turbina lucreaza si in aceste conditii?
E posibil sa-mi fluiere alternatorul? Mi-a tot curs ulei pe alternator de la capacul de la culbutori. Problema asta am rezolvat-o acum. Si incarcarea e buna, zic eu (13.8 - 13.9V cu consumatori).
Multumesc!
Tzepozzz a scris:am revenit cu filmuletul
Am ajuns si eu pe topicul asta.
De ceva vreme se aude si la mine un suierat care seamana cu cel postat de colegul nostru @Tzepozzz.
Ieri am dat jos cureaua de accesorii si i-am dat cheie. Fara curea nu mai fluiera.
Intrebarea mea este cat de relevant este testul meu, tinand cont ca nu aveam vacum. Turbina lucreaza si in aceste conditii?
E posibil sa-mi fluiere alternatorul? Mi-a tot curs ulei pe alternator de la capacul de la culbutori. Problema asta am rezolvat-o acum. Si incarcarea e buna, zic eu (13.8 - 13.9V cu consumatori).
Multumesc!
S-ar putea sa-ti intre ulei la cureaua de distributie, daca uleiul se prelinge si in partea stanga, catre carcasa...si sa se rupa cureaua. S-ar putea sa-ti pice si alternatorul, daca picura ulei pe el!
scatalinu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2015
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Da, multumesc.
Am depistat unde fluiera cu un prieten, care o tinea turata.
Este din zona curelei de accesorii. Nu sunt probleme cu turbina, deocamdata.
Ca idee am schimbat toate rolele, pentru ca aveau joc, iar cureaua este noua.
Ramane sa verific alternatorul. poate fi de la un rulment puntea, ... vom vedea.
Am depistat unde fluiera cu un prieten, care o tinea turata.
Este din zona curelei de accesorii. Nu sunt probleme cu turbina, deocamdata.
Ca idee am schimbat toate rolele, pentru ca aveau joc, iar cureaua este noua.
Ramane sa verific alternatorul. poate fi de la un rulment puntea, ... vom vedea.