Ai uitat parola?


  • tase

  • Mesaje scrise: 2,235
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Sep 2009

Da ..pune un tester pe ea..altfel sunt doar,,sugestii,, si bani aruncati pe drum!
  • raduiasi

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Italia
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2014

am pus tester a iesit o eroare la un senzor l am schimbat si dupa surpriza...tot la fel nu trage ,de precizat ca turbo e in parametri,dar mai nou am observat ca atunci cand "o calc" iese fum negru lucru nemai intalnit pana cand amschimbat IGR ul iar acum cred ca e la fel doar ca data trecuta scotea numai fumul negru dar tragea acum,pe tester nu mai da nici o eroare,deci o sugestie___ca nu mai stiu ce sa fac...ma gandesc serios sa i dau foc
  • ro.auto

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Feb 2014

andrei_andrei1580 a scris:buna ziua. imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie. de ceva timp am probleme mari cu masina in sensul ca nu mai trage cum trebuie, parca turbo nu face presiune. se auzea tare turbo ca un zuruit metalic asa si atat, fara putere. am mers asa insa deoarece in niciun service nu i-a dat de cap si astazi am patit-o. pe la vreo 3000 de ture s-a auzit un fasait si turbo a inceput sa scoata un vuiet mare. am oprit, am pornit din nou si vuietul s-a transformat intr-un trancanit metalic asa, un zuruit metalic. banuiesc ca turbo e dus de tot dar nu stiu exact ce se putea intampla. s-au rupt palele, se mai poate repara sau trebuie alta cu totul. cine detine mai multe informatii rog sa ma lamureasca si pe mine. multumesc.


Si eu am patit acelasi lucru. Zgomotul ciudat (clincanit de fier) si s-a dus turbina. Mergi si schimba turbina, sa nu ai surprize sa iti dea ulei pe admisie si sa faca autoaprindere. Spargi motorul.
  • Pupak

  • Mesaje scrise: 323
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z17DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Oct 2008

Salutare.

Dar de sunetul asta ce ziceti? Stiu ca nu`i sanatos deloc. Masina am din ianuarie 2014, saptamanal verific joja si nu mananca ulei, fum nu scoate si trage binisor.

Am mai verificat furtunile si toate sunt ok, axul turbinei are joc dar foarte putin. Prin inlocuirea CHRA-lui scap de sunetul de ambulanta?

La rece sunetul este permanent si chiar si la viteza constanta (a3a la 55 km/h) se aude un "ninoninonino", la cald deja dispare.

In ianuarie schimb uleiul si toate filtrele si m-am gandit ca schimb si CHRA-ul.

http://www.youtube.com/watc...nYeQBqFwQ0kAyUf-A
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 749
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega Y25DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2007

Turbina se poate remedia in varianta "reconditionare totala", schimband intreaga parte mecanica interioara, folosind doar carcasa veche, bineinteles curatata, sablata pe exterior, decapata pe interior.
Cred ca trebuie sa cauti un sevice serios pentru o diagnoza profi pana sa umbli la turbosuflanta. Poti inlocui CHRA (in mod profesional) doar in 3-4 locuri in tara, cu specificatia ca ansamblul trebuie verificat si, obligatoriu, trebuie echilibrat dinamic pe stand, de cineva competent. Sunt ateliere care le importa si le monteaza direct, fara echilibrare, bazandu-se pe specificatiile exportatorului si fara a avea aparat pentru verificarea actuatorului cu program specializat, digital.

Din experienta personala, desi vine (cica) echilibrat, ansamblul necesita mici ajustari vitale. Aceste mici ajustari fac diferenta intre o turbina ce tine un an sau care tine 4 ani.
Cheltuiala nu se rezuma doar la manopera de reconditionare a turbinei ci trebuie luate in calcul schimbul de ulei, filtrele (aer si ulei), plus manopera pentru montare/demontare turbina.
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

@pupak ai reusit sa rezolvi cu fluieratul?
  • Pupak

  • Mesaje scrise: 323
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z17DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Oct 2008

Nu, asa face din ianuarie de cand am cumparat. Sunt nehotarat, sa las .... sa nu las.

Am mai primit sfaturi sa las asa pana nu se duce de tot, ca poate merge 10 km dar poate sa mearga si 100.000km.. Dar parca tot n-as lasa asa ca poate se duce cand sunt intr-o excursie. Dupa aia pot sa platesc si traileru si reparatia.

La fel face si la tine?
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

a inceput de ieri sa faca din senin si cautam explicatia. tubulaturile mele par sa fie prinse bine insa am f mult ulei pe corpul turbinei.
  • Pupak

  • Mesaje scrise: 323
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z17DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Oct 2008

La mine totul este curat. N-am vazut urme de ulei pe turbo sau langa.
Trebuie sa precizez ca la mine axul turbinei are un pic joc. Doar in stanga/dreapta si jocul este sub 1 mm.
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

Azi am fost la maiandrei si mi-a zis ca e gata... Dar de asemenea mi-a zis ca e poate a 2-a turbina picata la z17dtl din cate sunt. Chestie care ma face sa ma gandesc ca e poate mai mult de studiat. Plecand de la service a facut foarte putin sunet, iar dupa 15 minute se aude ca in filmul de mai jos. Intrebarea mea e daca ramane fara ulei ar putea sa faca asa si axul sa nu aiba joc?

http://youtube.com/watch?v=DQNF_jzXyG0
  • Pupak

  • Mesaje scrise: 323
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z17DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Oct 2008

Nu stiu daca am inteles bine. A fost schimbata turbina si dupa 15 min iarasi face asa? Dupa sunet zice ca "am murit".
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

Nu a fost schimbat nimic. Doar ca sunetul pe care il facea diferea de la perioada la perioada. Azi dimineata am verificat uleiul si nu mai era nimic pe joja asa ca i-am mai pus 1l sa vina la nivel. Dupa vreo 100km a disparut suieratul, dar a disparut si puterea si acum am fum alb. Cred ca pot sa concluzionez ca turbina e gata si sa incep sa-i caut inlocuitor.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia A20NHT din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2008

E normala ''transpiratia'' aia ce apare la conducta de la turbo in dreptul colierului ? Am avut-o si la diesel, o am si la benzina. Mecanicii zic ca sint vapori si e normal. Sterg temporar si tot apare. Sa string mai tare colierul? Mi-e firca sa nu pocneasca.
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2007

Tzepozzz a scris:am revenit cu filmuletul


Am ajuns si eu pe topicul asta.
De ceva vreme se aude si la mine un suierat care seamana cu cel postat de colegul nostru @Tzepozzz.
Ieri am dat jos cureaua de accesorii si i-am dat cheie. Fara curea nu mai fluiera.
Intrebarea mea este cat de relevant este testul meu, tinand cont ca nu aveam vacum. Turbina lucreaza si in aceste conditii?
E posibil sa-mi fluiere alternatorul? Mi-a tot curs ulei pe alternator de la capacul de la culbutori. Problema asta am rezolvat-o acum. Si incarcarea e buna, zic eu (13.8 - 13.9V cu consumatori).
Multumesc!
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2007

Nu aveti nici o parere?
  • scatalinu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mar 2015

salut,

am fost astazi la service si mi-au spus ca nu am probleme cu turbina (opel astra 1.7 cdti z17dth) iar suieratul, care il aud eu ar fi de la pierderi de gaze, dar nu a avut cum sa isi dea seama exact pe unde pierde si cica trebuie sa mai merg asa cu ea ca sa evolueaza si sa vada in viitor semne. Problema la mine cu suieratul se manifesta doar in sarcina in a-2-a si a3-a respectiv intre 2000-3000rpm. Nu am pierderi de putere?! S-a mai lovit cineva de problema asta ?

au pus si testerul si turbina cica e ok, dar sa ma duc la ei , pentru egr-ul comanda 30-40% si cica se deschide 60% daca am inteles eu bine.
ce ma sfatuiti sa il reconditionez sau sa il schimb ?

voi ce parere aveti ?

multumesc anticipat,
  • marin70

  • Mesaje scrise: 574
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Aug 2009

bbmt a scris:Nu aveti nici o parere?

Rola (rulmentul) de la intinzator!
  • marin70

  • Mesaje scrise: 574
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Aug 2009

bbmt a scris:
Tzepozzz a scris:am revenit cu filmuletul


Am ajuns si eu pe topicul asta.
De ceva vreme se aude si la mine un suierat care seamana cu cel postat de colegul nostru @Tzepozzz.
Ieri am dat jos cureaua de accesorii si i-am dat cheie. Fara curea nu mai fluiera.
Intrebarea mea este cat de relevant este testul meu, tinand cont ca nu aveam vacum. Turbina lucreaza si in aceste conditii?
E posibil sa-mi fluiere alternatorul? Mi-a tot curs ulei pe alternator de la capacul de la culbutori. Problema asta am rezolvat-o acum. Si incarcarea e buna, zic eu (13.8 - 13.9V cu consumatori).
Multumesc!

S-ar putea sa-ti intre ulei la cureaua de distributie, daca uleiul se prelinge si in partea stanga, catre carcasa...si sa se rupa cureaua. S-ar putea sa-ti pice si alternatorul, daca picura ulei pe el!
  • scatalinu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mar 2015

Salut! Multumesc pentru raspuns! Da, cam asa se aude.
Am mai constat si ceva ulei pe langa turbina, desi cand am fost la revizie mi-a curatat tot. Are legatura ?

Multumesc!
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2007

Da, multumesc.
Am depistat unde fluiera cu un prieten, care o tinea turata.
Este din zona curelei de accesorii. Nu sunt probleme cu turbina, deocamdata.
Ca idee am schimbat toate rolele, pentru ca aveau joc, iar cureaua este noua.
Ramane sa verific alternatorul. poate fi de la un rulment puntea, ... vom vedea.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata