Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • diogene67

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu un zgomot atunci cand maresc viteza de la 1 la 2 sau de la 2 la 3 si chiar de la 3 la 4.Cand o mentin constanta nu sunt probleme.Mecanicul zice ca ar fi capul de planetara ce intra in cutie.Un cap de planetara stanga ce intra in cutrie csta 500-600 lei aici la Pt Neamt...Stie cineva un pret mai bun?Dar un rulment fata mai scazut de 200 lei exista?Tel:0747043739.
Skip ads

  • krydoo

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
EU AM REZOLVAT:
vibratiile erau de la suportii radiatorului, iar scartiiturile de la bucsile de bara stabilizatoare fata, am schimbat si pe spate si nu mai trancane deloc.
  • geogiovanny

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
salut! CAND CIUPESC PUTIN ACCELERATIA....SE AUDE UN SUNET CA UN CIOCANIT METAL PE METAL......IAR LA VITEZE DE PESTE 20KM LA ORA....INCEPE SA TREMURE MASINA CU TOTTU! m am uitat sub masina si am obs ca are un joc cam maricel..planetara.......in partea dinspre cutia de viteze.....ce e de facut?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Deci planetare stanga cea lunga Laughing , observ langa colierul mic burduf putina vaselina, curat burduful si este impecabil mai putin spre capat unde parca are o gaura Question .
Comand burduf pe producator, 42lei cu vaselina si coliere si hai la treaba.
Scos roata, bieleta directie cu presa, placute, etrier, disc, senzor ABS/vitezometru etc. nu iese planetara nici sa crapi din fuzeta. Pun iar inapoi totul, las masina pe beton si frec surubul planetarei poate-poate o conving sa iasa animala si ea nu si nu. Asa ca scot planetara cu tot cu fuzeta, din cutie a iesit cu o mana ferma.
Ca sa schimbi burduful de la planetara din pacate trebuie scos cel de la cutie mai intai. Se taie cu o pila fina sau panza colierul mare si cel mic cu clestele iese imediat. Se marcheaza cu zgaraieturi pozitia la piese ca sa le pui la fel.

Dupa asta scoti burduful si contragreutatea, se marcheaza locul unde a fost chiar daca pe urma o pui la distanta scrisa in TIS.
Se taie la burduf planetara colier mare, cel mic tot la cleste si se extrage. Acum urmeaza distractia cu spalat vaselina veche din planetara, cu penson si solvent dupa care fara compresor nu ai sanse sa o faci curata cu adevarat.

Sa vad cum stam cu ploile ca pana acum m-au disperat, azi montez planetare cap-coada si urmeaza distractia doi si un sfert, scos planetara pe undeva cu presa de banc si inlocuit rulment ca parca huruie, bratul (lung) deja e comandat ca pivotul e cam muci, adica il rotesti cu un deget si daca storc burduful iese un fel de vaselina+apa+rugina din el pe sus.
Am sa pun o poza cu gaura din burduf care de fapt eu cred ca e doar un mic defect de turnare, in rest ca mai pica un rulment sau pivotul din brat e mai mult de drumuri decat de ani sau km, asta face in curand 9 ani si 132,000km.
Skip ads

  • papeda67

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2009

  • Mesaj Privat
salutare AGILISTI,
hai sa va dau o speta noua: Totul a inceput asta iarna cand am incercat sa scot Agiluta din zapada de aprox. 40 cm si am auzit un TROSC. Acel trosc a venit de la planetara lunga care iesise dinspre cutie( piesa aia cu trei picioruse, care au fiecare multe mini role iesise din piesa aia care intra in cutie) . M-am dus cu ea in service unde un tip foarte indemanatic a recuperat mini rolele din vaselina din burduf si le-a pus la loc dupa care a montat planetara si totul a fost ok.
Acum doua zile la plecarea de pe loc cu rotile usor virate stanga am auzit acelasi TROSC si surpriza aceiasi planetara patise acelasi lucru. Poate cineva sa-mi spuna daca a mai auzit sau patit asa ceva? Eu cred ca unul din tampoane este prea elastic si permite cutiei sa se miste dar.......
Va astept cu idei ptr ca am citit o gramada pe forum si sunt convins ca impreuna o sai dam de cap si la chestia asta.
  • danlazar1

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2007 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2012

  • Mesaj Privat
am luat de curand o agila si am deja probleme cu planetara dreapta care a pierdut acele ace pe doua axe din tripoda,am fost sfatuit de mecanic sa am mare grija la viraje dreapta ca pot ramane in drum,astept planetara si va dau amanunte despre o noua experienta la mecanic
  • mariun nmo

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2012

  • Mesaj Privat
stie cineva pozitia exacta a mansoanelor din cauciuc de pe planetare.am inteles ca ajuta la eliminarea vibratiilor produse de planetara.la mine ambele si-au modificat pozitia.multumesc
  • mariusabo

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2004 G13BB
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Salutare! Planetarele de Suzuki wagon sunt la fel ca cele de Agila? Am un troscanit pe partea stanga care se aude mai puternic in primii km de mers. Se aude mai tare cand virez maxim stanga si accelerz insa se aude si in linie dreapta cand accelerez mai puternic. Capetele de planetara sunt noi af, banuiesc ca ar fi articulatia dinspre cutie ( tripoda). Posibil sa fie si din rulmentul/flansa de amortizor? Masina este un Suzuki wagon 2004 1.3 benzina
Skip ads

  • deleted-49042

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Vreau sa schimb si eu planetara partea dreapta la Agila 2001, dar nu stiu cum iese din cutia de viteze, are vreun splint ceva?!.. sau pur si simplu iese daca fortez putin...nu risc sa fac prostii daca nu sunt sigur de ceva....am scos capul de planetara din fuzeta (fara a-l demonta de pe planetara), dar din cutie nu am idee cum iese.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Faci parghie cu un levier sau surubelnita mare.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
pratmin a scris:Salut.
Am niste trepidatii ale masinii (vibratii) asa cum am specificat in subiect.
Nu se simte in volan ci la general, in masina; cred ca problema vine dinspre roata din fata, dreapta, dar la verificari repetate, nu s-a gasit problema.
Mentionez ca daca se ridica masina pe elevator, acestea dispar pentru moment, dar apoi apar din nou.
Cateodata se aude si un zgomot metalic in rotatie, cu excentric, la viteze mici (20-30km/h)
Verificat: joc roti (rulmenti), bucse, capete bara, planetare;
Schimbat cauciucuri si echilibrat roti;
Gasit joc la planetara, dar ei spun ca acest joc nu influenteaza mersul masinii in acest sens.

Intrebare: poate acel joc la planetara sa produca aceste vibratii?
Ce poate fi altceva?

Va multumesc pentru idei
Florin

Exact problema asta o am si eu. Am constatat niste bãtãi care veneau din dreapta-faþã asemanãtoare cu cele fãcute de un cauciuc deformat sau cum ar atige roata de etrier, ritmice in functie de viteza de rotaþie. Am schimbat cauciucurile între ele pe faþã si bataia a rãmas tot pe dreapta. Culmea e ca se aude distinct doar la viteza de aprox. 25 Km/h. Mi-am adus aminte acum ca parcã planetara avea joc longitudinal unde intrã in cutie (m-am þinut de ea cînd am lucrat la distribuþie).
@pratmin, nu ai mai revenit cu concluzia! Cum ai rezolvat?
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut!
Problema pe care o am, a fost descrisã de mine și la rubrica ,,Direcție-coloana EPS,casetã,bielete,, și o public în reluare și la aceastã rubricã deoarece dupã o verificare a planetarelor ,cea din dreapta are joc axial(mișcând planetara pe orizontalã între cutia de viteze și cap planetarã) de 3-4 mm (planetara stângã nu are niciun fel de joc ,nici pe verticalã sus-jos,nici pe orizontalã axial în laterale):

<<La plecarea ușoarã de pe loc,atunci când virez în scurt dreapta/stânga aproape de maxim,se aude un trosnet metalic dedesupt dreapta/centru destul de accentuat ca intensitate sonorã.
Același trosnet metalic se aude și atunci când mã deplasez drept pe drumuri denivelate atunci când una din roți scapã brusc și nu se mai aflã în plan orizontal cu cealaltã fiind decalatã în plan vertical mai sus sau mai jos datoritã denivelãrilor din teren(diferențe de nivel 10-30 cm ale roților în plan vertical una fațã de cealaltã - pe drumuri de câmp).
Când mã deplasez drept pe șosea sau virez în curbe largi ,trosnetul nu este prezent. De asemenea la viteze mari 110-140 km/h se simte o instabilitate a direcției perceputã în volan. La deplasare,pe denivelãri mici se aud bãtãi înfundate de dedesupt în zona centru cu ecouri în bord(ca un ax bãgat într-o țeavã pe toatã lungimea care la trepidații se lovesc între ele).
Am citit toatã rubrica și am observat cã @2kappa a mai avut simptome de acest gen dar nu am înțeles care ar fi cauza acestor trosnete .
Am fost cu mașina la un mecanic ,a ridicat-o pe elevator ,a verificat prinderile la brațe,pivoți,amortizoare,barã stabilizatoare antiruliu, tampoane motor și cutie de viteze,jocul la roți și nu a gãsit nimic suspect.Cu roțile fațã suspendate și motorul pornit,a cuplat-o în sarcinã,a rãsucit volanul stânga/dreapta la maxim de mai multe ori și trosnetul nu se aude,se aude numai când roțile se aflã în contact cu solul și,la virarea volanului întâmpinã rezistența obișnuitã.I-am fãcut și geometria roților și nu am scãpat de trosnete.I-am adus în discuție și despre bucșa casetei de direcție și mi-a spus cã nu ar crede sã fie de-acolo.>>

Adaug ca mențiune cã acest trosnet metalic a apãrut dupã ce s-a demontat cutia de viteze(pt. schimbare rulment presiune) și apoi s-a montat la loc (evident cu scoaterea planetarelor din cutia de viteze).
În concluzie,având în vedere jocul axial de 3-4mm în planetara dreaptã,mecanicul a tras concluzia cã problema este de la capul de planetarã care trebuie schimbat.
Mã intereseazã sã știu care este echiparea pe original pt.cap planetarã ,codul acesteia sau unul de firmã mai bun(de preferințã Lemforder dacã fabricã așa ceva) la un preț convenabil (preț de mijloc).
Sunt receptiv la toate sugestiile voastre în legãturã cu acest subiect.
Skip ads

  • cdsoul

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salut ,trosnetul metalic in viraj poate fi si de la rulmentul de sarcina din capu amortizorului.Acu depinde cum a dat jos planetara cand a schimbat cutia posibil sa fi desfacut surubu la bascula si sa nu fi deranjat rulmentul.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Dupa mine colegul@cdsoul are dreptate.
Daca ar fi din planetara,la viraje trosnetul nu s-ar auzi numai o singura data,ar fi in ritmul de rotatie al rotii.
Problema este de la flanse amortizor/rulment sarcina si poate ca manevrarea mai brutala a amsablului fuzeta/amortizor,cand sa scos planetara,sa fi dus la oarece deplasari sau distrugeri in zona flansei amortizor.
Eu am schimbat flasele tot din cauza unor zgomote mai ales pe drumuri denivelate si mentionez ca pana la demontare nu pareau suspecte,numai dupa am vazut ce uzura aveau.
Bafta.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@danzog, dupã pãrerea mea zgomotele metalice care se produc la trecerea peste denivelãri mari dar și la viteze mari peste denivelãri mici provin de la pivotul brațului care joaca în fuzeta. Știu, ai fost la mecanic și ai verificat. Mai verifica odata! Tot un mecanic ti-a desfãcut și planetara mai înainte. Iar înainte nu aveai aceasta problema, nu? Eu m-am confruntat cu acest tip de bãtãi metalice, am și postat... Cauza era vaselina aplicata pe pivoți și în locașul fuzetei. Nu avea ce sa caute vaselina acolo. La fel, ai impresia ca bãtãile se aud spre cutie dar adevãrul este ca e greu sa-ți dai seama de pe ce parte provin pentru ca șocurile se propaga prin metal. A fost nevoie de încã "o pereche de urechi" 😃pe scaunul din dreapta pentru a fi sigur de unde provin trosniturile și clantaniturile. Practic pivotul ieșea din fuzeta și reintra cu pocniturile de rigoare la denivelãri. Eu am pãțit același lucru cu doi mecanici diferiți care mi-au schimbat rulmenții pe fațã (fiecare câte unul). Ambii au bãgat vaselina iar acolo suprafața de contact dintre pivot și fuzeta trebuie sa fie absolut uscata și curata sa nu alunece.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
danzog a scris:Salut!
.........
Acelasi trosnet metalic se aude si atunci când mã deplasez drept pe drumuri denivelate atunci
când una din roti scapã brusc si nu se mai aflã în plan orizontal cu cealaltã fiind decalatã în plan
vertical mai sus sau mai jos datoritã denivelãrilor din teren
(diferente de nivel 10-30 cm ale
rotilor în plan vertical una fatã de cealaltã - pe drumuri de câmp). ......


Lyonel a scris:
@danzog, dupã pãrerea mea zgomotele metalice care se produc la trecerea peste denivelãri mari
dar si la viteze mari peste denivelãri mici provin de la pivotul bratului care joaca în fuzeta....


Explicatia este perfect plauzibila, atunci cand rotile nu mai sunt in acelasi plan este favorizat
jocul in articulatia pivotului sau intre pivot si portfuzeta.
Trebuie verificat cu atentie, smulgerea pivotului poate duce la avarii si accidente f, urate.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut!
Am studiat toate sugestiile logice la problema mea pe care le-ați publicat.Rãmâne ca în sãptãmâna care urmeazã sã verific din nou,sã interpretez și sã fac o analizã concretã pentru a depista și identifica sursa acestui trosnet metalic care mã disperã.Precizez cã acest trosnet nu este permanent, el se aude o singurã datã la virarea volanului la maxim spre stânga sau dreapta cu plecare de pe loc sau marșarier(ex.garare lateralã)când este necesarã virarea la maxim în scurt a roților, când sistemul tracțiune/suspensie/roatã este suprasolicitat de forțele combinate care acționeazã asupra acestuia sau la denivelãri în cazurile specificate anterior.Nu se aude zgomotul specific la virare de planetarã uzatã(cloncãnit) sau la denivelãri bãtãi persistente de pivot uzat ieșit din braț.
Am mai observat cã trosnetul se mai aude o singurã datã și în curbe largi dar strânse( buclã) la viteze de peste 70 km/h când forța centrifugã acționeazã asupra ansamblului roatã și caroseriei și se impune menținerea volanului virat o perioadã mai lungã de timp spre stânga sau dreapta pt. menținerea direcției de mers.

ÃŽn continuare vã expun aspectele anterioare ale situației și revin de la momentul de dupã schimbarea rulmentului de presiune din momentul când a început sã se audã trosnetul metalic......Am revenit dupã o sãptãmânã la atelierul respectiv i-am explicat despre trosnetul metalic și dupã verificare mi-a arãtat cã bucșa din cauciuc de la brațul stâng care era fixat în lonjeron s-ar fi dezlipit din locașul ei și are joc și cã asta ar fi sursa tuturor relelor ,dar ce am vãzut nu era așa de concludent. Ce sã mai........ Am schimbat ambele brațe suspensie(montat Lemforder=500lei cu manopera). La probã, trosnetul metalic se auzea la fel ca înainte deci am schimbat brațele suspensie degeaba! A urmat imediat altã verificare și i s-a pãrut cã piulița de roata stângã nu ar fi strânsã suficient.....A pus tubulara și a început sã strângã/tragã cu prelungitor țeavã de 1,5m.....,piulița era strânsã și siguranța era în regulã. Eu i-am zis sã se potoleascã pt.cã nu suntem la vagoane la CFR și s-a supãrat.Arãt cã am participat și m-am implicat în mod direct și eu la toate operațiunile referitoare la verificare, demontare/montare în atelierul respectiv.
Concluzie: am rãmas cu trosnetul metalic suspect care-mi dã frisoane a cãrui sursã nu o pot depista deocamdatã.Intenționez sã fac sãptãmâna urmãtoare alte investigații și la doi practicanți cu atelier în curte. Voi reveni .
  • gtr 1000

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2015

  • Mesaj Privat
M-am lovit si eu de asa ceva acu ceva timp si pana la urma am gasit coroana dintata de plastic din servo crapata . Dar se simtea in volan pocnitura . La fel pocneste cand se inlocuieste bucsa de poliamid din caseta de directie si are strangere / lipsa gresare . Din experienta proprie , bucsa de caseta se confectioneaza cu joc de 1-2 sutimi decat cu strangere ,chiar minima . Axul casetei trebuie sa circule in pozitia asamblat absolut liber , dar cu joc minim.
  • cdsoul

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
verifica rulmentul de sarcina din capu amortizorului ca din ce zici sigur e de la el
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Se poate verifica daca rulmentul flansei amortizorului ar fi sursa zgomotului
prin virarea completa si repetata a rotilor (motor pornit si scos din viteza, capota ridicata)
iar un observator sa asculte directia din care provine trosnetul.

Rulmentul de la roata uzat poate fi si el sursa de trosnituri.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR