Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • Verdeatza

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2011

  • Mesaj Privat
dar la mine furtunul este cald dar acul nu se ridica Sad...cred ca e din cablaje,o sa ma duc si la alt service auto,poate depisteaza problema acolo.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Temperatura se vede pe tester si se compara cu cea din bord. Pana la 80 si ceva de grade furtunul trebuie sa fie rece indiferent de conditii gen masina in miscare sau temperatura exterioara.
  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Credeti ca lipsa scutului motor duce la intarzierea atingerii temperaturii de regim?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La diesel putin spre insesizabil, daca vrei caldura mai repede pune un carton la radiator dar sa nu il uiti cand faci drum lung.
Skip ads

  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Deja am pus cartonul, l-am decupat in asa fel incat sa nu obtureze si inter-cooler-ul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cartonul la radiator sau husa la grila se pune doar la diesel si doar daca faci drumuri scurte.
La benzinare nu se pune ca fierbi motorul repede si degraba, asa ca atentie !
Scutul motor nu face bine dar in Romania cam este necesar la ce gropi avem. Cel de plastic e o prostie ca nu protejeaza nimic, aaah poate de praf. Necesar este doar in zona curelei de accesorii ca sa nu antreneze apa din balti. In rest baia e bine sa fie libera astfel incat curentul de aer sa raceasca uleiul. Uleiul unge dar e primul care raceste. De obicei motoarele cu turbina au racitor de ulei (termoflot), uleiul cu ce este racit ? Cu antigel care are 88grdC dar il raceste ca saracul ar ajunge sa fiarba fara termoflot.
  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Nota bene. Cei de la Ford au montat grile adaptive pe modelele noi, care obtureaza radiatorul pe perioada cand motorul e inca rece. Abia astept sa ma intorc la benzina...
  • deleted-79320

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salut detin un opel corsa 1.3 cdti din 2004 si am observat ca acul la termostat nu se ridica decat daca o tin turata foarte mult pe loc, in mers nu se ridica nici macar o linie dar caldura imi da. stie cineva ce poate fi?mentionez ca aveam scurgeri la pompa de apa am schimbat-o si tot nimic .poate influenta consumul chestia asta?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motorul diesel se incalzeste greu la ralanti sau mers cu I sau II cum e acum in Iasi, se va incalzi numai la drum lung. Din aceste motive ai consum mare ca motorul nu apuca sa se incalzeasca, si tot din aceste motive nu recomand motorizare diesel pentru oras. Trebuie sa te impaci cu idea ca a ta consuma cat o benzinara de 1,2l 75cp iarna, diferenta e ca benzinarul are caldura si nu-l doare capul de motorina de iarna, turbina, regulator presiune rampa, bujii incandescente, volanta alternator, kit ambreiaj+volanta etc.
  • cosmin_adina

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2012

  • Mesaj Privat
salut

am si eu un opel corsa c, Z12XE, 2003, 1.2 benzina, si am probleme cu incalzirea.
din cate mi-am dat eu seama este de la calorifer, este infundat partial,
stie cineva cum se da jos? ca as vrea sa il schimb.
am nevoie de ajutor
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Dar cum ai ajuns la concluzia ca e caloriferul infundat? Termometrul de pe bord arata peste 90 de grade? Ai verificat daca termostatul functioneaza corect?
Schimbarea caloriferului nu e o operatie simpla.Trebuie golita instalatia de apa (cu antigel),demontarea se face lucrand pe sub bord.
Daca chiar e infundat,se poate incerca mai intai o spalare chimica a circuitului,cu acid citric (sare de lamaie).
  • cosmin_adina

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2012

  • Mesaj Privat
salut,
Termometrul ajunge la 90 grade, porneste ventilatorul , cred ca termostatul este ok.
La concluzia ca este infundat am ajuns dupa ce am fost in service, acolo au desfacut furtunele care intra in calorifer si au bagat apa cu presiune pe o parte si pe cealalta abia a iesit un fel de solutie rosie-maronie, baieti de la service au zis ca cine a avut-o inainte a bagat o solutie de etanseizare a caloriferului dar a pus asa de multa ca la infundat. Au curatat pana a iesit apa curata. Am dat drumu la caldura si a mers vro 2 zile apoi aceiasi problema, nu baga caldura. Am facut si eu operatia acasa cu desfacut furtunele si curata, eu nu am avut aceiasi presiune ca la service insa tot greu trece apa prin calorifer, a mers iar vro saptamana de data asta si apoi iar nu am caldura.
Ma gandesc ca se tot infunda sau nu reusec eu sa il curat bine. Vroiam sa il dau jos si sa il curat ca altfel il curat demontat. As vrea sa pun si apa fierbinte in el sa vad cat se incalzeste, poate este asa de infundat ca se incalzeste doar o parte din el.
Daca stie cineva cu se da jos va rog sa ma ajutati cu cateva explicatii. Am Opel Corsa C, 1.2 benzina, an 2003, Z12XE.
Multumesc.
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sunt curios cum ai procedat cu antigelul din instalatie cand ai desfacut furtunele de la calorifer.
Nu am demontat niciodata caloriferul,dar uitandu-ma in manual,se pare ca e foarte complicat.Se scoate demantand sub bord.Daca trebuie demontate clapetele care dirijeaza aerul cald/rece si care sunt actionate de cabluri...e cam nasol.Eu am demontat doar panpul din fata,cel cu butoanele de caldura si ventilator,ca sa schimb 3 becuri arse,si n-a fost prea simplu.
Ai putea incerca o spalare chimica a caloriferului,desfacand din nou furtunele si introducand solutia de curatare...sare de lamaie sau detartrant,dar nu stiu din ce metal e caloriferul,sa nu fie cumva atacat de detartrant.Sarea de lamaie merge sigur,la fel si un detergent lichid.
Se pare ca ai intreaga instalatie murdara,asa ca ar fi bine sa-i faci o spalare generala.Uite ce am gasit eu interesant pe net:

"Spalare circuit racire motor.

Pentru calcar:
singura solutie(am incercat o gramada pe un cielo vechi de 14 ani) = CALGON, 100% eficienta, rezultate garantate! dupa 5 ani de la curatare instalatia de racire e curata ca lacrima! la cielo daca puneam apa sau antigel in 5 minute erau pline de rugina si de mizerie, ca si cum nu facusem niciodata schimbul de antigel, ma disperase masina, nu credeam ca exista ceva care sa o curete.

Faci asa:
-pui 300 grame calgon si pornesti motorul,
-il lasi sa functioneze 15-30 min. cel mai bine amesteci apa cu calgon si bagi in masina,
-scoti afara lichidul si limpezesti de cateva ori(tot pui apa, iar pornesti motorul pana se incalzeste, golesti, etc)
-garantat instalatie de racire impecabila
-poti repeta operatia, desi nu cred ca va mai fi nevoie, la al meu am pus de 2 ori sa fiu sigur ca o va curata, nici acum nu sunt convins ca mai era nevoie

Pentru ulei:
Degreasing the Cooling System
Degrease as follows:
1. Fill the cooling system with a 5% solution (1.6 ounces per quart [50 grams per liter] of water) of a mildly alkaline cleaning agent, such as sodium carbonate.
2. Run the engine at moderate speed until the thermostat starts to open, at an operating temperature of approximately 60° C (140° F). Then run it for about five minutes longer. Shut down the engine and allow it to cool to approximately 50° C (112° F).
3. Drain all the cleaning solution."

Mai e o varianta cu sare de lamaie in loc de calgon: 500g sare de lamaie la 5L de apa.Am facut-o eu la masina mea.A iesit solutia foarte murdara,cu toate astea (dupa limpeziri cu multa apa),dupa ce am pus antigelul G11 (albastru),la catva timp,s-a facut maroniu.Totusi,sistemul functioneaza fara probleme de 3 ani de cand am facut operatia.Trebuie sa spun insa ca eu nu am avut probleme nici inainte,doar ca luasem masina cu apa in motor,fara antigel.De-asta am spalat sistemul (apa initiala era maro inchis!).

Uite cam cum arata sistemul de ventilatie:

  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am avut probleme cu caldura si exact la fel se manifesta, dupa curatare mergea maxim o saptamana si apoi iar se infunda.
Apoi am dat jos antigelul din instalatie si am trecut la curatat instalatia prin mmetoda cu calgon, dar nici un rezultat si in cele din urma am vandut masina cu problema nerezolvata.
  • cosmin_adina

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspuns. Am sa incerc duminica sa curat instalatia sper sa mearga.
  • cosmin_adina

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Am curatat din nou caloriferul. Acum baga caldura. Sunt curios pentru cat timp.
Am gasit unde este pozitionat. Sunt curios daca as putea sa il scor de acolo. Vine prins de niste conducte care teoretic ar putea fi desfacut, insa mie frica ca nu stiu cum sa le desfac. Are cineva idee daca se pot desface?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Caloriferul are 2 conducte (tur si retur) care merg in fata,la motor si se conecteaza prin furtune din cauciuc la turul si returul de la motor.Am crezut ca asa ai spalat caloriferul,desfacand acele 2 furtune de la motor (sub vasul de expansiune).
Daca ai desfacut acele 2 furtune,inseamna ca ai golit apa din circuitul de racire.Daca tot ai facut asta,de ce n-ai bagat ceve chimic macar in calorifer (sare de lamaie,calgon,etc) si sa lasi solutia acolo cateva ore,apoi sa speli bine cu apa...
Nu ai un manual de service de Corsa B,sa te uiti cum se demonteaza?

  • cosmin_adina

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2012

  • Mesaj Privat
salut,

Exact asa am facut. Am scos cele doua furtune de cauciuc de la conductele care duc la motor. Insa caloriferul in masina din cate am vazut eu cele doua conducte de aluminiu ar mai putea fi desfacute o data de calorifer, nu sunt dintr-o bucata, si daca se pot desface de acolo as putea sa scot usor caloriferul, daca nu se desfac este dificil sa scoti caloriferul cu tot cu conductele de aluminu casunt foarte cotite si lungi.

Multumesc.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
danpet a scris:.Daca tot ai facut asta,de ce n-ai bagat ceva chimic macar in calorifer (sare de lamaie,calgon,etc) si sa lasi solutia acolo cateva ore,apoi sa speli bine cu apa...

Ti-am spus de la inceput ca nu se demonteaza asa usor caloriferul.El are 2 tevi metalice care ies din el (cotite) si care trec prin peretele despartitor dintre motor si habitaclu.La motor,acestea se cupleaza cu cele 2 furtune din cauciuc ce duc unul la motor in dreapta (turul) si unul la teava groasa de retur (stanga).Uite cum arata un astfel de calorifer (nou,costa 200-270 lei):

Ar fi mai simplu sa incerci o spalare chimica a lui,fara sa-l demontezi.Daca reuseste desfundarea,scapi mai usor.Daca nu...demontat si ori desfundat (tot chimic) ori altul nou.
  • cosmin_adina

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Multumes.

Am sa incer si o spalare chimica.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR