Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Caroserie
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Motorul este C20NE
Skip ads

  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Sunetul e in genul sunetului de 'turbina' desi nu am asa ceva... si depinde de turatia motorului.

Am incercat sa identific sursa zgomotului: e undeva in stanga motorului in zona curelei de la alternator, curea care actioneaza mai multe role. Nu am reusit sa identific daca e de la curea sau de la ceva rulmenti ori alte angrenaje ce sunt actionate de curea.

Sa fie rulmentul de la pompa de apa? am mai citit pe aici de probleme la ea. Sau cureaua?

Am observat ca pe una din role (pe care cureaua sta intoarsa - cu 'santurile' in afara) cureaua nu calca exact pe toata rola, e vreo problema daca e asa? Deasemenea cureaua are marginile superioare ale 'santurilor' putin crapate.

Cureaua de alternator daca e uzata cum pot sa-mi dau seama?

Ce sisteme sunt actionate de aceasta curea?

Masina e Opel Vectra '93 C16NZ (ABS) iar sunetul nu stiu cand a aparut.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
schimba distributia daca e cureaua scorojita. SI REPEDE.

poate sa fie pompa de apa, rulmentu de la alternator sau pompa de servo..
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
- cea descrisa e cureaua de accesorii. Actioneaza pompa de apa (rola aia pe care nu calca toata), ac-ul (daca exista), alternatorul. Daca ti se rupe nu e belea mare decat daca nu ai unde sa te duci undeva aproape ca nu iti mai incarca bateria si nu mai ai racire. Problema e (cel putin la vectra a) ca sa o schimbi trebuie sa desfaci un suport de motor. Cat e de uzata ai spus tu... Laughing ... cat te mai tine ... Rolling Eyes . Am mai vazut la o vectra a problema cu calcatul pe o parte a curelei. Nu-ti face griji, se rezolva cand schimbi cureaua.
- cureaua de distributie: depinde cati km (>80k km, la prima schimbare, >60k la a doua+) si ani (>4 ani) are masina de la ultima schimbare. Se schimba cureaua. se mai recomanda (nu e obligatoriu) sa schimbi intinzatoarele (daca ai) si pompa de apa. Acum poti sa schimbi si cureaua de accesorii.
Skip ads

  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu am avut problema cu pompa de apa, adica a inceput sa caraie/huruie/suiere puternic, daca ar fi de la ea, sigur ai fugi cat mai repede in service.
Am schimbat-o si a scazut si zgomotul la relanti, deci chiar dinainte sa caraie tot facea ceva zgomot suplimentar (de la rulment probabil).
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
multumesc pt. sfaturi.

sandubogdan zicea ca i se auzea zgomot si la relanti din cauza pompei de apa: in cazul meu la relanti nu este sesizabil (nu caraie sau huruie), iar suieratul nu e chiar f. puternic, doar se accentuaeaza cu cresterea turatiei. Sa trag concluzia ca nu e pompa de apa?

cureaua de accesorii pare a fi 'coapta' putin, deci o sa o schimb.
As putea face operatia asta singur, fara sa merg la service? Ce ar trebui sa am vedere (in mod special) daca ma apuc sa o schimb?

Cand dau jos cureaua de accesorii as putea verifica manual rulmentii de la alternator/servo/pompa apa daca fac zgomot (prin rotirea rolelor)? E posibil sa 'simt' daca e dus vreunul?

cureaua de distributie pare in buna stare, nu stiu cand a fost schimbata ultima data, ar trebui schimbata si ea (masina are >130000).
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cureaua de accesorii nu actioneaza pompa de apa.
daca zgomotul ar fi de la pompa de apa, cred ca ar fi trebuit sa ai deja pierderi de lichid de racire.
pentru cureaua de accesorii trebuie sa dai jos tamponul de la motor, sa o poti scoate afara. de dat jos de pe role se da foarte simplu tensionand cu o cheie (de 17 parca) rola intinzatoare (detensionand cureaua).
eu am schimbat singur pompa de apa, si odata cu asta si cureaua de distributie, nu e foarte complicat, dar trebuie sa ai in primul rand chei, si sa vezi cum desfaci suruburile de la fulia arborelui cotit si fulia axului cu came. eu recomand sa incerci intai sa desfaci surubul fuliei arborelui intai (jos), tinand contra cu o cheie surubul fuliei axului cu came (sus), iar apoi sa desfaci surubul fuliei de sus facand o parghie intre decupajele din fulie. la fulia de jos, fiind foarte stransa, a trebuit sa fac rost de prelungitor pentru tubulara destul de lung, sa iasa in afara rotii, sa am suficienta forta. eu am desfacut fuliile in ordine inversa si m-am cam chinuit, fulia de jos am imobilizat-o apasand altcineva frana, cu treapta I cuplata, dar destul de incomod, masina tindea sa se miste si surubul se simtzea "elastic" incercand sa-l desfac.
daca te apuci, mai vorbim despre cum sa pui cureaua la punct.
de unde stii ca, cureaua de distributie e in buna stare? ca sa o vezi trebuie sa dai jos capacul de plastic, si are si asta cateva suruburi (nu foarte accesibile)...
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
ron a scris:cureaua de accesorii nu actioneaza pompa de apa.
daca zgomotul ar fi de la pompa de apa, cred ca ar fi trebuit sa ai deja pierderi de lichid de racire.
pentru cureaua de accesorii trebuie sa dai jos tamponul de la motor, sa o poti scoate afara. de dat jos de pe role se da foarte simplu tensionand cu o cheie (de 17 parca) rola intinzatoare (detensionand cureaua).
eu am schimbat singur pompa de apa, si odata cu asta si cureaua de distributie, nu e foarte complicat, dar trebuie sa ai in primul rand chei, si sa vezi cum desfaci suruburile de la fulia arborelui cotit si fulia axului cu came. eu recomand sa incerci intai sa desfaci surubul fuliei arborelui intai (jos), tinand contra cu o cheie surubul fuliei axului cu came (sus), iar apoi sa desfaci surubul fuliei de sus facand o parghie intre decupajele din fulie. la fulia de jos, fiind foarte stransa, a trebuit sa fac rost de prelungitor pentru tubulara destul de lung, sa iasa in afara rotii, sa am suficienta forta. eu am desfacut fuliile in ordine inversa si m-am cam chinuit, fulia de jos am imobilizat-o apasand altcineva frana, cu treapta I cuplata, dar destul de incomod, masina tindea sa se miste si surubul se simtzea "elastic" incercand sa-l desfac.
daca te apuci, mai vorbim despre cum sa pui cureaua la punct.
de unde stii ca, cureaua de distributie e in buna stare? ca sa o vezi trebuie sa dai jos capacul de plastic, si are si asta cateva suruburi (nu foarte accesibile)...



nu m-as baga sa schimb cureaua de distributie tocmai din cauza fuliei de la arborele cotit, am si vazut la masina mea cand a fost schimbata cum s-a procedat: a folosit ceva cheie pneumatica pt asta iar dupa ce mi-ai zis si tu sigur nu o sa ma apuc de schimbat aceasta curea.

de verificat cureaua de distributie am desfacut doar cele 2 suruburi de sus de la capac (care intradevar nu sunt usor accesibile - trebuie cheie tubulara) si nu am observat semne de uzura / detensionare.

pierderi de lichid de racire nu am.

in schimb as incerca sa dau jos cureaua de accesorii si sa pornesc motorul pt putin timp fara ea ca sa aud daca a disparut zgomotul: risc sa stric ceva daca fac asta (sa pornesc motorul fara curea de accesorii pt un timp scurt)?
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:cureaua de accesorii nu actioneaza pompa de apa...


ai dreptate, dar la mine e actionata de cureaua de accesorii...
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
@chiciuc: despre cum e la tine nu ma bag, nu cunosc, dar la C16NZ chiar am desfacut.
@Dac: daca pornesti fara cureaua de accesorii pentru putin timp nu se intampla nimic, doar o sa se aprinda in bord martorul de incarcare a bateriei (normal, merge doar pe baterie, fara alternator).
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Salut,
Tot eu revin cu o dilema:
Motor Z12XE, Opel Agila 2002, 1.2i
Probleme cunoscute: Necesita schimbare debitmetru aer.

In special dimineata, la pornire la rece, se aude un zgomot metalic ("cloncanit") cu capacul pe unde se introduce uleiul desfacut (cand pun capacul inapoi, nu se mai aude). Cand se incalzeste motorul, nu se mai aude, sau se aude mult mai putzin.
Intrebarea este: e normal sa se auda asa? Poate fi ceva slabit la biele, cuzineti, etc?
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Florin
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Data viitoare pune ulei BUN (ideal 0W30), nu e sigur 100 doar asta, dar sunt mari sanse...
Skip ads

  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Acum am 5w30 - Ulei Opel, supersintetic. E bun? E schimbat ulei + firltru la reprezentanta, acum 10000Km
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
La 10 000 ar fi bine sa il schimbi oricum... Wink Vezi ca cel nou sa nu fie import de la dealerul Opel... din Turcia Laughing
Nu sustin cu tot dinadinsul ca e asta, dar e si momentul sa o faci si nu e excesiv de scump, la mine asa a fost (ceva mai de mult)
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
OK, o voi face. Ce recomandati pentru motorul meu (0w30, dar ce marca, tot supersintetic?)
Multumesc,
Florin
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu cunosc piata uleiurilor din RO, personal insa prefer intotdeauna sa pun ulei "din bidon de plastic" si nu "din butoi"
Eu asi pune sau sintetic, sau semi-sintetic, ceva in genul 0w30 sau 5w30, de preferinta "fuel saver"...
Laughing "Supersintetic" inseamna ca e 120 % sintetic Question Laughing
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
La o masina cu rulaj mic (30000Km) am auzit ca se recomanda supersintetic. Nu ma intreba ca nu stiu logica.
Este posibil sa fie la nivelul prea mare de ulei (imi trece putin (1-2mm) peste limita jojei, am completat cand nu trebuia).
Este un simptom normal pentru un ulei prost?
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Tot din zona curelelor am ºi eu un zgomot mai degrabã un hâlhâit cã se aude hâl, hâl, hâl doar la rece dupã ce motorul se încãlzeºte puþin nu mai face, iar despre cureaua de accesorii ºi la mine se vede nu pe partea dinþatã, pe partea netedã o dârã pe centru pe unde calcã rola. ªi am zis cã trebuie sã mã pregãtesc pentru un set de curele ºi role întinzãtoare. Cred cã acelaºi lucru trebuie sã faci ºi tu.
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@pif: dunga aia de pe mijlocul curelei o sa o ai si daca scimbi rola pt ca rola ai e facuta din 2 buc de tabla deformate si sudate una de alta astfel ca la mijloc o sa apara mereu un sant. Eu am luat o rola noua si asa era.
  • coldream

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2005

  • Mesaj Privat
[quote="sbirlut"]Si eu am acel zdranganit in toba (parca e un cablu care se misca si atinge toba), asta pe linga ca mi s-a spart toba intermendoiara (se prea poate sa fie acelasi lucru) - oricum miine merg la un service sa se uite cineva la ea si revin cu mai multe detalii, pote ajuta si pe altii.[/quote]

Ai mai facut ceva?
Si eu am aceleasi simptome, am fost la un mecanic, care a zis ca fagurele din interiorul catalizatorului s-a spart. Mi-a dat o varianta mai ieftina: schimbarea cu un catalizator universal. Pret magazin 4.377.000 (cel mai ieftin - local), pret service (identic) 6.000.000 - fara manopera (1.000.000).
Si-a mai pus cineva d'asta? Zgomot, cam cat tine?

eu[/i] ai rezolvat ceva, sau e alta problema?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Caroserie

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR