Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Incercati sa aflati consumatorul care suge curent mult, pornind pe rand consumatorii...
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
enciumihai a scris: mai incerc miercuri inca o data la un alt electrician, poate gaseste unde este problema.
Daca electricianul,cunoaste principiul de functionare al acestui tip de sistem de incarcare,va rezolva problema...,altfel,poti cauta in continuare...!
  • ghotycul

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Ma gandesc sa schimb cureaua poate patineaza , cred ca am si o bataie pe o rola , Cureaua vibreaza la relati .

https://youtube.com/watch?v=h1RuZgSbD9M

La 120 km/h am o incarcare de 14 , in oras doar daca o turez se ridica .
  • ghotycul

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2014

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:Incercati sa aflati consumatorul care suge curent mult, pornind pe rand consumatorii...

Consumatorii sunt toti opriti si tot fura curent cineva Smile) !
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Consumatorii pe care-i pornesti tu sunt opriti.
Dar sunt consumatori porniti automat de diverse computere.
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Salut opelisti !
Am o astra h 1.7 cdti 2005 si binecunoscuta problema cu alternatorul Hitachi 110 A.
Se pare ca datorita consumului excesiv al servodirectiei se distrug diodele si releul.
In decembrie dupa doua calatorii pe drumuri de munte (250 km) cu multe serpentine si servodirectie folosita la greu, dupa doua avertizari ale "masinii cu cheita" din bord, la o curba de 90 grade am ramas fara incarcare complet. Lipseau servodirectia si ABS. Schimbat puntea de diode si releul, e doua reparatie in 70 000 km si sunt considerat norocos de mecanic.
Deocamdata merge ok, incarcare 14.2 fara consumatori cu scadere la 13.8 cu toti consumatorii , aeroterma in treapta 7, dar am dezactivat EHS.
Intrebare, la astra h mai noua 2010-2011 la fel se comporta altenatorul/servodirectia ?
  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Bunã, am o problema și eu cu încãrcarea, la ralanti încarcã cu 12.7, 12, 8v iar la 2500 - 3000 rpm 13 - 13.2v. Consumatori doar ventilator pe treapta 1 și poziții aprinse. Valorile le-am procurat cu o mufa obd2. Martorul de acumulator din bord nu se aprinde. Bateria este Rombat Premier 74 Ah cumpãratã în sept 2016. Este vb de o astra g 1.7 cdti. Ceva sfaturi? Sa fie puntea de diode, releul sau chiar alternatorul dus?
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil e vorba de diode. Dar verifica mai intai si contactele cu bornele bateriei, masa mai ales.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Reconditioneaza alternatorul.... diode, releu incarcare, rulmenti......sau altul nou.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
florinro a scris: Valorile le-am procurat cu o mufa obd2.
Cind corbim de corecta functionare a alternatorului,verificarea se face la iesire din alternator,singurul punct unde tensiunea nu este influientata de starea instalatiei,contacte imperfecte,etc. De multe ori comoditatea sau lipsa de experienta pot duce la nerezolvarea problemei...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Pai si alternatorul are o pozitie foarte comoda nu crezi?
Usor de zi dar mai greu de facut.
Bine nu imposibil... daca doresti sa cauti cu adevarat o posibila cauza.
Bornele alternatorului nu au o pozitie prea comoda asa ca nu multi s-ar incumeta sa ii caute bornele.
Daca la benzinare sa spunem ca mai merge, la diesel este si mai inghesuit.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Totul depinde de ce rezultate doresti! Unii doresc sa citeasca niste valori(posibile reale),in cupla OBD2...,altii si-au dorit sa urce pe Himalaya..., de regula, rezultatele stralucite vin in urma unor eforturi deosebite...!
Skip ads

  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu am cu ce sa masor valorile la alternator, nici nu ma pricep, am cerut un sfat sa știu care sunt posibilele cauze, atâta tot. Mulțumesc pt rãspunsuri, azi ma duc la un service specializat pe alternatoare și electromotoare.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la unele masini e misiune aproape imposibila sa masori tensiunea pe alternator...
asta evident daca nu esti dispus sa o faci pe contorsionistul...
la zafira b cu z19dt* pot zice ca mai bine iti infigi un par in ce parte a corpului vrei tu decat sa masori tensiunea pe alternator...
cunosc pe cineva care a avut probleme cu alternatorul si mecanicul a zis ca nu a mai vazut asa ceva de mult timp...

eu mi-am facut pe masina asa ceva:
https://www.clubopel.com/vie...46&highlight=
si parca mi-as mai lua inca unul si sa trag un fir de pe alternator si sa am o comparatie intre ce e pe alternator si ce am pe restul instalatiei masinii...
butoane false mai am pe masina...
  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Interesant.... am dat o tura pe ocolitoare, treapta a 3-a, 3000 rpm sa incarc cat de cat bateria. ce am observat, dupa aceasta plimbare este ca incarcarea nu mai scade sub 13.8 v chiar si la ralanti (faza scurta+ventilator treapta 1). Nu mai inteleg nimic. Eu merg la serviciu cu masina si distanta e cam scurta (3 km), alternatorul nu incarca la valori normale in distanta asta, dimineata nu depasea 13.2v.
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Bateria nu apuca sa se incarce la drumurile astea scurte, se vede mai ales iarna chestia asta. Prima masura ar fi sa incarci bateria la redresor la capacitatea maxima , 24 de ore.
Asa vei proteja un timp alternatorul.
Problema, din pacate, e mai mare in cazul masinilor opel 1.7 cdti decat la altele si riscul de a ramane in drum e ridicat.
Eu deja ma uit dupa alta masina, poate un Ford Smile
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
florinro a scris:Nu am cu ce sa masor valorile la alternator, nici nu ma pricep, am cerut un sfat sa știu care sunt posibilele cauze, atâta tot. Mulțumesc pt rãspunsuri, azi ma duc la un service specializat pe alternatoare și electromotoare.
Ma intreb,ce rost are sa dai sfaturi(cauze posibile) unei persoane care nu se pricepe,nu are cu ce sa verifice...? Oricum rezolvarea va fi in service! Ma tem ca vor avea de suferit cei ce au cu adevarat nevoie de un sfat,care se pricep cit de cit,au si cu ce sa verifice,dar nu vor mai primi raspunsuri din cauza celor ce le cer,fara rost...
  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
E un forum, discutam, nu toți avem cunoștințe și aparatura (scule) sa verificam la cel mai înalt nivel. Dacã era așa nu mai apelam la cunoștințele celor mai experimentați de aici.
Eu am expus o problema pe care am detectat-o prin mijloacele pe care le am la îndemânã, daca crezi ca nu are rost sã-mi rãspunzi, poți sa nu o faci. Poate în situația mea mai sunt și alții...
ÃŽn alta ordine de idei, trebuia sa las alternatorul la un service specializat, nu l-am mai lãsat tocmai pt ca am discutat cu cei de acolo și mi-au zis ca vor reconditiona alternatorul și va costa undeva la 400-500 de lei. La 560 pot sa cumpãr alternator nou.
Interesant este ca tot monitorizand încãrcarea, am observat ca dupã ce pornesc motorul dimineața, la ralanti am 12.7-12.8v, daca o turez la 1000-1100 rpm sare în 13.8-14 v, dupã ce merg câțiva km ajunge sa încarce și cu 14.2v, iar sub 13.8 nu mai scade indiferent de cati consumatori am. As repara alternatorul dacã as știi exact ce nu funcționeazã cum trebuie. Dar sa ma duc sa dau 500 de lei ca sã-mi schimbe componente care poate nu necesita înlocuire mi se pare absurd. La banii ãștia mai bine îl schimb cu unul nou.
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Nu mai repara nimic, asa se comporta toate de noi.
Pornesti motorul si astepti vreo 8 minute in relanti, fara consumatori si alternatorul va incarca normal si vei avea 13.8 - 14.2 v cu sau fara consumatori.
Ciudatenia asta e specifica motorului 1.7 cdti, se pare ca exista ceva consumator (i) pe perioada asta de 8 minute, poate bujii incandescente.
Bateria trebuie sa fie in conditie buna, de preferat o incarcare la capacitatea maxima la inceputul iernii sau la nevoie.
Problema cea mai mare, chiar cand incarca corect, este servodirectia. Nu trebuie rotit volanul la maxim sau fortat in curbe. Chestia asta combinata cu o aeroterma in trepte superioare poate distruge alternatorul.
Cine are sistemul EHS - Electric Heater. pe motorul asta, ar trebui sa-l dezactiveze.
  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pt rãspuns, Momentan monitorizez încãrcarea și încet, încet am ajuns la concluzia ca nu am ce sa repar.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR