Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Foarte logic si bine intentionat algoritmul Opel de coordonare a incarcarii Cool
Cu precizarea, cel putin la 1,7 cdti, ca toata "poliloghia" din documentatia aia e valabila dupa 8 minute de la prima pornire a motorului, altfel, dupa cum au sesizat nefericitii proprietari, ECM "comanda" doar "mersul pe baterie" sau "incarcare ioc" Very Happy
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Vad ca tot precizezi ca ECM comanda incarcare dupa 8 minute de la pornirea motorului...,argumenteaza-ti precizarea cu date tehnice! Orice sistem poate avea probleme,altfel nu ar mai exista service,dar cind ridicam o problema si facem o afirmatie...,sa o facem responsabil!
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
N-am cum sa "argumentez precizarea" in cazul unui sistem prost conceput din fabrica. Pot doar sa observ comportamentul aberant, am "precizat" in alta postare ca sistemul are o pauza si nu sustine consumatorii, mai ales servodirectia, decat dupa fix 8 minute de la prima pornire. Dupa cele 8 minute, in functie de efortul variabil, tensiunea de incarcare ajunge chiar la 14.8. Altfel, scade de la 14.1 chiar pana la 13 sau mai jos, in functie de consumatori, deci sub tensiunea minima de 13.5 si ecranul de test afiseaza "indragitul' mesaj U: NONE.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la ce masina este asa?
Skip ads

  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
1.7 CDTI Z17DTH - dar am vazut si la un Z17DTR (2011).
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
masina este astra g, astra h.
tu mi-ai dat coduri de motor.
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
ASTRA H , bineinteles.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
La astra h in mod normal incarcarea nu trebuie sa depaseasca 14.4v sub nici o forma.
Daca ai vazut 14.8v atunci masina respetiva are probleme la incarcare.
Poate la masinile de dupa 2009 sa se fi schimbat modul de incarcare cum e la astra j, dar nu cred...
Apoi, z17dtr nu a fost pus in 2011 pe nici un opel,
Poate a17dtr...
Skip ads

  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Da, de a17dtr e vorba, scuze.
Cat despre tensiunea aia, de ce nu tb sa depaseasca 14.4 ? Unde se precizeaza maximul ?
Difera de la o masina la alta ?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pana la astra h / vectra c / zafira b incarcarea normala este intre 13.8 si 14.2 sau 14.4 maxim indiferent de starea de incarcare a bateriei (ma rog, e acumulator, bateria dupa ce se descarca o duci la reciclat).
Incepand cu insignia / astra j / zafira c s-a introdus o alta modalitate de incarcare si anume o incarcare cu tensiune variabila care poate creste chiar si peste 15v daca bateria e descarcata si poate scadea sub 13v daca bateria este incarcata.
Daca ai observat incarcarea de 14.8 pe o astra j, sa stii ca e normal.
Daca ai vazut pe h, parerea mea ca e o problema la incarcare...
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Nu am observat alta problema la incarcarea pe astra h decat pauza de 8 minute in care tensiunea scade drastic daca intervin consumatori importanti. Si daca se insista cu viraje plus aeroterma in trepte superioare in timpul acestei pauze e foarte posibil sa urmeze defectarea alternatorului.
14.8 v au aparut pe ecranul de test in momentul unui viraj brusc spre maxim, dupa scurgerea celor 8 minute caz in care tensiunea de incarcare e mai mereu 14.1-14.2 si nu mai scade sub 13.8 indiferent de consumatori.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=135346
mie voltmetrul ala imi arata maxim 14,3 si asta cand am cam toti consumatorii opriti...
nu am vazut niciodata mai mult de 14,3...
intr-adevar, daca pornesc aeroterma pe 3-4, ac, trag de volan, etc, imi scade pe la 13V si chiar sub 13v pentru perioade scurte de timp.
in general incarcarea sta in zona 13,8-14,2 in functie de consumatori si de cat de mult am mers cu masina in ultima vreme (ma refer aici la drumuri mai lungi)...
la astra h si vectra c incarcarea functioneaza la fel.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:La astra h in mod normal incarcarea nu trebuie sa depaseasca 14.4v sub nici o forma.
Daca ai vazut 14.8v atunci masina respetiva are probleme la incarcare.
Poate la masinile de dupa 2009 sa se fi schimbat modul de incarcare cum e la astra j, dar nu cred...
.
Managementul functionarii sistemului de incarcare la Astra J si urmatoarele,se bazeaza pe ce s-a implementat pe Astra H,aici a debutat incarcarea inteligenta...! Comanda de la ECM la releul regulator de tensiune se face cu semnal PWM(pulse width modulation) in intervalul 0-100%,unde 10%-11v,iar 90%-15,5v.La Astra J,s-a imbunatatit sistemul prin adaugare de senzor de curent pe borna de minus si adaugarea BCM ca factor decizional cu program imbunatatit... Eu nu cred ca acest sistem e perfect...,nici pe departe! Trebuie sa-l intelegem si sa-l folosim(daca se doreste),unii chiar sa remedieze anumite probleme ivite in exploatare
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
incarcarea comandata electronica a inceput la astra h, insa sunt convins ca pana in 2008-2009 nu a fost cu incarcarea care e pe astra j si insignia.
incarcarea a fost doar comandata electronic insa tensiunea de incarcare este 13.8-14.4.
incarcarea inteligenta in functie de starea de incarcare a bateriei a fost introdusa la astra j si insignia (si toate din gama lor) insa nu cred ca a fost introdusa si la astra h.
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Oricum, nu asta e problema la astra h 1.7. Problema e expusa mai sus, scaderea tensiunii sub limita in pauza de incarcare. Citeam undeva despre un update de soft, poate stie cineva mai multe.
Altfel, lumea trece la metoda clasica cu "modificarea inteligenta" la borna de excitatie a alternatorului.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:incarcarea comandata electronica a inceput la astra h, insa sunt convins ca pana in 2008-2009 nu a fost cu incarcarea care e pe astra j si insignia.
incarcarea a fost doar comandata electronic insa tensiunea de incarcare este 13.8-14.4.
incarcarea inteligenta in functie de starea de incarcare a bateriei a fost introdusa la astra j si insignia (si toate din gama lor) insa nu cred ca a fost introdusa si la astra h.
Incarcarea inteligenta e supusa termenului numit EVOLUTIE,inceputul fiind facut cu modul de comanda(PWM,cum e la Astra J si urmatoarele) si programul gindit la acel nivel evolutiv.Trebuie sa acceptam si "istoria recenta"... De multe ori lucrurile se intimpla...,nu neaparat cum ne convin sau ne inchipuim noi...!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pe h tensiunea de incarcare poate sau nu sa depaseasca 14.4?
Dupa parerea mea eu zic ca nu...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Tot citesc pe aici cu incarcarea inteligenta, ce sa zic.. pare a fi ok, over all. Dar care e avantajul incarcarii in tensiune la peste 14,4volti pentru bateria de 12volti? Personal as merge pe un alternator care incarca mai multi amperi la 14,4volti, nu neaparat pe unul care incarca mai mult la tensiuni mai mari., sau ? Sa explice cineva care stie mai multe.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Bateriile care se pun pe astra j suporta incarcare rapida (peste 14.4v).
Nu stiu foarte bine sistemul si daca poate identifica cumva ca bateria suporta incarcare rapida, insa stiu sigur si am masurat si eu pe o insignia ca incarcarea variaza intre 12.6 si 15v, uneori depasind si pragul de 15v pentru cateva minute daca masina nu mai fusese pornita de ceva timp.
Sistemul asta de e pus pe insignia si astra j (si toata generatia lor) nu cred ca a fost pus pe h-uri (nici macar cele de dupa 2019-2010 care au fost numite classic 3 parca).


Practic si la telefoane incarcatoarele rapide dau amperaj mai mic si tensiune mai mare...
Daca folosesti un incarcator standard care iti da 5v 2a o baterie de 5000 mah se va incarca teoretic in 30 de minute, in realitate insa se incarca in 3 ore.
Insa daca folosesti un incarcator rapid care da 9v si 1.1a, per total cam aceeasi putere, telefonul se va incarca in 1 ora. Am un astfel de telefon si am masurat pe ceas durata de incare de la 20% la 100% cu incarcator normal si incarcator rapid (de mai multe ori ca sa elimin "norocul" si timpii expusi sunt aproximativ aveiasi).
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:Pe h tensiunea de incarcare poate sau nu sa depaseasca 14.4?
Dupa parerea mea eu zic ca nu...
Deoarece cu semnal PWM se poate comanda incarcarea intre valorile 11-15,5v iar factorul de umplere a semnalului fiind intre 10-90%... Se poate obtine usor o incarcare intre 13,81-14,37v programind latimea(umplerea) semnalului PWM intre 60-70%,dealtfel ca la orice inceput a fost o urma de conservatorism si in ceea ce priveste service-ul in garantie al bateriilor,informatia ajungind mai greu la unii,cantonati in vechea procedura... Un amic mi-a solicitat,cu ceva ani in urma, sprijinul deoarece la o reprezentanta Rombat nu i se acorda garantia deoarece incarcarea nu se incadra in domeniul impus prin contractul cadru tipizat al acumulatorului. Amicul era trimis la service sa-si rezolve asa-zisa problema cu neincadrarea in domeniul impus(14-14,40v) de Rombat. Cu documentatii in mina, multe argumente si masuratori in diferite regimuri,specialistul Rombat a inteles,dar nu a emis garantia pina nu a primit OK-iul telefonic de la Rombat(Bistrita). Folosirea de semnal PWM,este doar o etapa,deoarece in mare voga sunt alternatoarele supravegheate,controlate,comandate prin LIN-BUS(intrefata digitala),care asigura o comunicare extinsa,bidirectionala intre alternator si ECM...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR