Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu raman la parerea ca la astra h incarcarea nu are voie sa scada sub 13,8 si nu are voie sa treaca peste 14.4v.
Pana acum nici o informatie concreta, doar informatii "din auzite" si de la "amici"...
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"Din auzite" mai aflu si eu cite ceva...,apropo,cu o zi in urma am avut contact direct(nu din auzite) cu un Ford care avea probleme exact pe sistemul de comunicare(PWM) intre ECM si alternator,doar ca aici exista 3 fire in cupla alternatorului(fir comanda PWM,fir feedback PWM si un fir cu plus de referinta)...,in acest caz lampa din bord este stinsa de ECM(prin CAN) dupa 20 secunde de incarcare corecta(trebuie sa se convinga...!),dupa "convingere",lampa se stinge normal,la pornire... Oarecum hazlie a fost situatia omului respectiv,care inainte a fost pe la 4 meseriasi,fiecare inlocuind cite ceva,ultimul i-a montat alternator secondhand,problema nefiind in alternator...! Cred ca si meseriasii respectivi ramin...,ramin la parerile lor...!
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Si la astra H 2008 am incarcare 14.2 dimineata si dupa aproximativ 15- 20 minute oscileaza 14.2 .14.8 si tot asa indiferent de consumatori .acum 2 ani am schimbat releul si puntea de diode si aveam 14.2 si can se incalzea sacadea la 13.8 si uneori la 13.7 si acum iarna asta a luat-o razna zic eu dar vad ca nu sunt singurul cu problema asta .
Am verificat mai multe astra si nici una nu are incarcarea stabila 14.2 -14.1
.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Incarcarea stabila se obtine cel mai probabil cu releu si punte originale HITACHI. Din momentul in care ai trecut pe aftermarket, in functie de calitatea componentelor respective vei fi mai aproape sau mai departe de aceste valori de referinta.

Alternatorul de pe G-ul sotiei vad ca incarca bateria, insa deocamdata nu ma intereseaza exact cat anume incarca pentru ca au fost vre-o 3 dimineti cand nu s-a mai stins becul in bord si volanul era cam tzeapan. Am oprit motorul, am repornit si ,,,s-a rezolvat,, pe moment. Masina avea 204.000km cand am luat-o eu din DE, aproape sigur nu are alternatorul original la kilometrii astia, mai degraba cred ca a fost reparat cu ceva aftermarket la un moment dat. Cand il voi desface voi vedea ce si cum are in el si cel mai probabil o sa-i cumpar un releu regulator VALEO de pe eBay. Puntea insa va fi tot Mobiletron de China ca nu vreau sa platesc prea mult pe o reparatie de alternator la o masina care baga preponderent oras (deci nu ma astept sa tina o vesnicie reparatia alternatorului cand va veni timpul).


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 12 Mar, 2017 2:10 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Da dar hitachi gasesti doar cu alternator
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mie la magazin mi-a gasit si separat fiecare componenta, dar cumulat treceau de pretul unui alternator HITACHI nou pe original. Nu te poti gandi sa-i cumperi nici macar releul original, pretul era pe la 1.280lei la masina mea.
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Eu o sa -i dau pace pana crapa de tot ca face asta numai cand vrea .
Si la pretul al exorbitant pe original mai bine schimb la 2 ani
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
tirnaveni a scris:
Am verificat mai multe astra si nici una nu are incarcarea stabila 14.2 -14.1
.
Foarte adevarat,dar nu uitati ca la H a fost facut un nou pas in ceea ce priveste un nou nivel de control.Pasul era oarecum curajos,dar avea si necunoscutele lui in acea perioada.Recunosc ca cel mai usor este sa critici si sa arati cu degetul,dar orice pas nou e o mica revolutie tehnica,cu plusurile si cu minusurile de rigoare,important e ca exista evolutie.La H,nu exista referinta,nu exista semnal de raspuns(feedback),nu exista supraveghere stare baterie,toate acestea insemnind pasi adaugati in timp,pina s-a ajuns la LIN(comunicare digitala),care permite un management superior al sistemului electric interconectat cu celelalte sisteme...
Skip ads

  • cornel_ionut

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
mi am "suflecat" manecile si am masurat incarcarea la iesirea din alternator.
peste noapte am lasat capota deschisa pt a nu mai fi nevoit dimineata sa deschid usile( consum cu toate becurile ce se aprind,etc)
asadar, dimineata, am masurat bateria si avea 12,5v( stiu ca am un consumator in stand by)
am pornit masina fara consumatori, la relanti 14-14,1
am pornit faza scurta, aeroterma treapta 2 si cuplat aer conditionat, masina turata pe la 2000-2500 rpm , incarcarea oscila intre 13,8-14v.masuratori facute dupa o noapte in care masina a stat.
am plecat cu masina cca 60km, incarcarea in meniul ascuns 14-14,1. la intrarea in oras, incarcarea in meniul ascuns 13,7-13,8. din pacate nu am mai putut face masuratori( aici era momentul care ma interesa pt a masura dar voi crea conditiile pt masuratori la sfarsitul acestei saptamani)
revin cu detalii...
astra h, alternator bosch nou dar de fapt reconditionat cu piese noi.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
12,5 e o valoare foarte buna a bateriei.
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Cornel@ incarcarea este foarte buna .nu ai sa gasesti alte valori numai in cazul defectarii alternatorului..
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Foarte adevarat,dar nu uitati ca la H a fost facut un nou pas in ceea ce priveste un nou nivel de control.Pasul era oarecum curajos,dar avea si necunoscutele lui in acea perioada.Recunosc ca cel mai usor este sa critici si sa arati cu degetul,dar orice pas nou e o mica revolutie tehnica,cu plusurile si cu minusurile de rigoare,important e ca exista evolutie.La H,nu exista referinta,nu exista semnal de raspuns(feedback),nu exista supraveghere stare baterie,toate acestea insemnind pasi adaugati in timp,pina s-a ajuns la LIN(comunicare digitala),care permite un management superior al sistemului electric interconectat cu celelalte sisteme...

Esti convins de ceea ce scrii aici?
Sau doar ai de gand sa postezi diverse chestii care le-ai citit pe ici pe colo pe net si crezi ca te poti da interesant?
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cit timp cultul e liber,fiecare crede ce vrea...,deci si tu poti sa crezi ca vreau sa ma dau interesant...,asta e!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pai cu 2-3 pagini inainte ma contraziceai legat de amaratul ala de bec din bord si ca trebuie sa se aprinda:
big_electro61 a scris:pot spune ca la orice alternator de ultima generatie,in releul regulator(devenit oarecum amplificator de semnal) are un "circuit" care raspunde de afisarea prin martorul din bord a stari sistemului de incarcare.!

acum zici ca nu exista asemenea verificare...
big_electro61 a scris:La H,nu exista referinta,nu exista semnal de raspuns(feedback),nu exista supraveghere stare baterie

totusi, exista supraveghere a starii bateriei, stare care se reflecta intr-o tensiune la bornele bateriei...
TOATE modulele masinii stiu care este tensiunea din sistem,
iata totusi ce poti vedea in meniul de test al astra oricarui h (in poza e un CID, dar garantat se poate vedea si la BID, si la GID, e posibil pe TID sa nu ai informatiile astea):


oare ce reprezinta "U-reference" care vad ca la toate e 13.5 V?
  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, poate gresesc, U reference este tensiune minima de referinta pentru sistemul de incarcare. Cel putin la Astra h/Zafira B daca este sub aceasta valoare la Mode apare None iar peste se transforma in "U". Asta daca nu e o intrebare retorica Smile
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Intrebarea era retorica...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris: sistemul de comunicare(PWM) intre ECM si alternator,doar ca aici exista 3 fire in cupla alternatorului(fir comanda PWM,fir feedback PWM si un fir cu plus de referinta)...,in acest caz lampa din bord este stinsa de ECM(prin CAN) dupa 20 secunde de incarcare corecta(trebuie sa se convinga...!),dupa "convingere",lampa se stinge normal,la pornire...
Eu m-am referit la aceasta referinta dedicata,prin FIR,catre "releul de tensiune",care constitue una din etapele atacate tehnologic. Referinta,generic,au toate sistemele de incarcare,incepind de la dinam,care era tensiunea instalatiei,careia i se impunea un prag sau un domeniu.Odata cu incarcarea inteligenta s-au mai schimbat datele problemei.Tin sa anunt ca la nivelul tehnologic precizat(fir referinta si fir feedbakc),nu mai poate exista situatia in care te-ai aflat dumneata(nu incarca alternatorul,11v in sistem si martorul era stins),deoarece functie de valoarea tensiunii sistemului si de feedbekc,este stins/aprins martorul in bord,de catre ECM... Apropo de supravegherea starii(de incarcare) bateriei,nu se poate face prin simpla citire a tensiunii sistemului,fiind nevoie de senzor de curent si un program dedicat,pe baza unor altgoritmi,chestiuni care au fost implementate abia la Astra J,H raminind la nivel de inceput,adica fara aceste posibilitati
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
tirnaveni a scris:Si la astra H 2008 am incarcare 14.2 dimineata si dupa aproximativ 15- 20 minute oscileaza 14.2 .14.8 si tot asa indiferent de consumatori .acum 2 ani am schimbat releul si puntea de diode si aveam 14.2 si can se incalzea sacadea la 13.8 si uneori la 13.7 si acum iarna asta a luat-o razna zic eu dar vad ca nu sunt singurul cu problema asta .
Am verificat mai multe astra si nici una nu are incarcarea stabila 14.2 -14.1
.


si totusi este normal ce se intamla ?ca din 10 masini testate nici unanu incarca la fel si sa aiba parametri egali si stabili .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La masinile cu comunicare digitala(bidirectionala),problema a fost rezolvata... La masinile cu comunicare PWM conteaza foarte mult cit de fidela este referinta,raportata la tensiunea de iesire din alternator. Si eu m-am intrebat,de ce au "complicat" la un anumit nivel,instalatia cu fire suplimentare...?! Stiindu-se ca ideal ar fi ca tensiunea de la iesirea din alternator sa fie egala cu cea din orice punct al sistemului electric,dar ca orice sistem are si punctele lui nedorite,contacte slabe,oxidate,care genereaza caderi de tensiune oscilante si aleatorii in timp functie de sarcina electrica solicitata de consumatori.Aceste caderi de tensiune,influienteaza de fapt valoatea tensiunii sistemului care vrem, nu vrem este referinta pentru reglarea tensiunii generate de alternator,citita in ECU.Noul nivel a imbunatatit citirea,controlul si raspunsul prin ducerea referintei in asa zis-ul,regulator de tensiune,unde e "vazuta"diferenta dintre tensiunea sistemului si tensiunea de iesire din alternator .Prin raspunsul(feedback) trimis de "regulator" la ECM,acesta stie ce incarcare trebuie sa atribuie semnalului PWM.... Sper sa nu consideri si dumneata...,ca "ma dau interesant"...! P.S. Cei care au o experienta mai indelungata in electricitatea auto,probabil isi amintesc de tentativa de imbunatatire a valorii tensiunii de incarcare la antica Dacie,prin introducerea in releul electronic de tensiune a unui fir suplimentar de 30cm,cu papuc ,ce se conecta direct ia iesirea din alternator... S-a constat,ca la foarte multe masini referinta suferea diferente mari fata de iesirea din alternator,situatie rezolvata sau imbunatatita cu acel fir "minune"...


Ultima modificare facuta de big_electro61 la Joi 16 Mar, 2017 3:00 pm
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Nu cotrazic pe nimeni .doar sunt nedumerit si nu gasesc raspunsul exact la cea doare .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR