Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • dedebz

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am curãțat la un momentdat bornele si a mers pt o perioada apoi iar a facut la fel
Skip ads

  • cornel_ionut

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
salutare ,
In martie povesteam asta:

"precizam intr-un alt post ca am ceva probleme cu un consumator in stand by, in speta radio dc 50 phone
acum ca s-a ma incalzit, dupa 5 zile de stat, bateria prezinta 12,2 v
am plecat la un drum de cca 60 km, fara opriri, alternatorul incarca 14-14,1, timp in care am folosit doar farurile( fara aeroterma,etc); regim de turatie 2500- 2700 rpm
la intrarea in oras am remarcat ca incarca 13,7-13,8v ( doar farurile pornite,fara aeroterma); in dreptul casei am pornit si aerul conditionat si aeroterma pe treapta 3 si incarcarea a scazut la 13,4-13,6v la 2500 rpm
este un comportament normal? dupa ce incarca bateria scade valoarea incarcarii? este subdimensionat ?
bateria avea 12,9 v la oprire
dupa o noapte de stat, am repornit spre casa si incarca 14-14,1 la ralanti si in mers ( 2500-2700 rpm) cu faruri si treapta 1 aeroterma , in Bucuresti am remarcat ca iarasi a scazut la 13,7-13,8 v
valori luate din meniul ascuns
alternatorul este nou, bosch, achizitionat acum cca 3 luni cu piesa veche la schimb

colegul Big electro a fost amabil si mi a raspuns

"La modelul tau de alternator decizia in ceea ce priveste domeniul valorilor de incarcare,o stabileste ECM(sau BCM la masinile mei noi)...Prezint un mic citat dintr-o documentatie tehnica Opel...---"Mod de încãrcare
BCM va intra în modul de încãrcare atunci când vreodatã sunt îndeplinite una dintre urmãtoarele condiții.

• Ștergãtoarele sunt aprinse timp de 3 secunde.
• GMLAN (controlul climei tensiune Boost Modul Request) este adevãrat, așa cum a simțit de cãtre șeful de control HVAC. Ventilator de mare vitezã de rãcire, dezaburire spate și HVAC suflantei de mare vitezã de operare poate provoca BCM pentru a intra în modul de încãrcare.
• Temperatura estimatã a bateriei este sub 0 ° C (32 ° F).
• Stat de încãrcare a bateriei este mai micã de 80 la sutã.
• Viteza vehiculului este mai mare de 145 km / h (90 mph)
• Curent de senzor existã defecțiune.
• Tensiunea sistemului a fost determinatã ca fiind sub 12,56 V
Atunci când este îndeplinitã oricare dintre aceste condiții, sistemul va stabili tensiunea țintã de ieșire a generatorului la o tensiune de încãrcare între 13.9-15.5 V, în funcție de starea de încãrcare a bateriei și temperatura estimatã a bateriei..."(traducerea a facut-o Google)... Vrem ,nu vrem,trebuie sa ne obisnuim cu incarcarea inteligenta care respecta programul si nu se cramponeaza de domenii de incarcare decise de producatorii de baterii...,asta e...!"

ce-i drept , de atunci nu am ramas niciodata fara baterie desi masina a stat si cate 2 saptamani nepornita, iar acum, pe caldurile astea bateria are 12,4- 12,5( chiar si dupa o saptamana de stat); cd ul nu mai porneste de capul lui; vad ca face doar la temperaturi cu "-"

intre timp s-a postat ceva asemanator mie

circiumaru.vlad a scris:Salutare,

Dupa ce am schimbat de vreo 2 ori puntea de diode si releul am zis sa schimb alternatorul (nou) + semering pompa de ulei si furtunul acela si bateria in speranta ca o sa scap de problema cu alternatorul dar se pare ca nu.
Se manifesta cam asa:
La pornire imi incarca cu 14.2 fara consumatori 14 cu AC si faza scurta dupa vreo 20 min tensiunea scade la 13.9 /13.8 fara consumatori si 13.6-13.3 cu consumatorii mentionati mai devreme, iar la relanti scade si mai repede. Chestia ciudata este ca ea se manifesta doar daca e cald afara mai ales daca masina a stat toata ziua in soare daca e rece afara (<20 grade) nu are nicio problema.

S-a mai manifestat la cineva asa ?
Sincer a inceput sa ma cam scoata din minti problema asta cu alternatorul.
Z17DTL 80 CP

Multumesc,


in mare problema mea este asemenatoare cu cea de sus
bateria chiar si dupa 2 saptamani de stat indica 12,4- 12,5
incarcarea in meniul ascuns 14-14,2 la pornire apoi scade la 13,7-13,6, la drum lung( nu in oras),la cca 2700 rpm chiar si fara consumatori; daca pornesc AC, faruri, ajunge si la 13,4. asta la drum intins, temparatura la apa 90-92, deci nu intra ventilatoarele
astazi am masurat la iesirea din alternator
valorile inregistrate:
la relanti fara consumatori 14,1
la 2500 rpm , cu AC , treapta 2 la ventilatie si faza scurta 14-14,1
am masurat si la borne si incarcarea este identica cu ce afiseaza meniul dar valori mai mici decat cele de la altermator 13,7 -13,8 fara consumatori
la 2500 rpm , cu AC , treapta 2 la ventilatie si faza scurta 13,6 -13,7
repet, dim martie pana acum nu am ramas fara baterie desi am facut si drumuri mai lungi cu multe porniri, opriri
bateria chiar si dupa 2 saptamani de stat indica 12,4- 12,5( masurata cu multimetru)
va ajunge la electrician cu siguranta dar sunt un om curios si dornic sa cunoasca; asadar, intrebarile mele sunt si apreziez raspunsurile pertinente
1- dau vina pe ECM/BCM si incarcarea inteligenta si o las asa, desi in primele 3 luni, cu noul alternator, incarcarea statea TOT TIMPUL la 14-14,1? la iesire si alternator am precizat ca este 14 , la borne si meniu este mai mica
2- care ar fi posibilele cauze in cazul in care nu este ECM. BCM ? repet, din decembrie pana in martie,incarcarea nu a scazut niciodata ( urmarita in meniu)

mai nou am probleme cu CIM; deocamdata , simptomele sunt :aprind farurile nu mai merge claxonul, cateodata nu recunoaste cheia si palpaie martorul

3- CIM defect poate afecta incarcarea?
4- CIM defect porneste cd-ul iarna desi masina este inchisa? vara nu face

cu deosebita consideratie,
ps: scuze pt postul lung dar am crut sa fie cat mai concludent
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca la alternator tensiunea e corecta tot timpul(14-14,1) iar la bornele bateriei apar diferente...,e la "mintea cocosului" ca problema e pe circuitul de forta al incarcarii(papuci nestrinsi,oxidati...,sertizari cu probleme ai acestora pe cablu) atit pe plus cit si pe minus.Verificarile se fac,cu motor pornit, cu toti consumatorii porniti la maxim si se va constata relativ usor punctul nevralgic,care se va curata,stringe,etc...
  • cornel_ionut

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
@ big _electro61: Multumesc! sunteti un domn, ca de obicei
Skip ads

  • dj.12.lwv

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Mã poate ajuta cineva cu traseul firului de excitatie și ce tensiune trebui sa am pe el . Opel astra g z16 se. Are ceva relee pe traseu . La mine arata 14 volți care scade direct proporțional cu încãrcarea. Mulțumesc anticipat
  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Stie cineva oare de ce mi s-a dus bateria? a inceput sa mi se aprinda led-ul in bord zilele trecute, nu prea am bagat in seama si am zis ca aman pe joi, cand am timp sa merg cu ea la serrvice. Astazi, Marti, dupa ce am mers vreo 4 km, incepea stergatorul sa mearga tot mai greu, apoi mi s-a aprins in bord led-ul de la baterie, servo, abs si check engine, si abia mai putea trage de volan, mi s-a dus servo, apoi isi revenea, si iar nu mai aveam servo. Abia am reusit sa o parchez. Apoi dupa ce am oprit motorul, nu mai porneste deloc masina. Am mers sa masor tensiunea la bornele bateriei si imi indica 12,38V. Ce credeti? Mi s-a dus releul de incarcare? Puntea de diode? Sau care e cea mai des intalnita problema? Acum ce e de facut? Va trebui sa pun bateria pe redresor si sa o duc rapid la service sa vada de ea? Mersi !
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''mi s-a dus servo, apoi isi revenea, si iar nu mai aveam servo.''... Cred ca problema e la contactul imperfect intre perii(carbuni) si colector.Pot fi periile uzate si nu mai pot calca cu presiune pe colector,aceasta fiind cauza alternantelor in functionare...,la demontare se poate constata foarte usor....
  • Cristian - Ploiesti

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Salutare, ca urmare a caldurii graoznice din zilele astea(cred eu), alternatorul nu a vrut sa mai faca servici.
Manifestare: martor baterie, ABS, ESP, Airbag+ventilator cand s-a ajuns la 95 grade. Dupa un timp moare servo.
Bun, in acest moment sunt in situatia in care trebuie fie sa reconditionez vechiul alternator ori sa iau unul SH.
Ma tenteaza a doua varianta pentru a avea oarecum un back-up pentru alta data, adica sa am unul rezolvat de electrician in dulap.
Intrebarea este: ce model, cod, amperaj, voltaj am nevoie. Nu reusesc sa vad pe capacul sau informatiile necesare si mai dureaza cateva zile pana pot sa o ridic pe elevator la mecanic.
Bateria este de 60 Ah
cod motor W0L0TGF4825091137 cu clima(nu stiu cat conteaza asta)
Multumesc anticipat pentru ajutor

Astra G 1.8/ 92/ 125cp
Skip ads

  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 379
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Dupa serie este ALTERNATEUR,100AMP
http://ecat24.com/opel/catalog/vinsearch
  • Cristian - Ploiesti

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc de rapunsul prompt, acum daca cineva ar putea sa imi spuna ce diferenta e intre cele de tensiune 12 v si cele de 14v, sau cu 5 si 6 nervuri pe rola .. multumesc inca o data
  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Bine faci, si eu acum am comandat un alternator SH deoarece mi-e masina in service, mi s-a dus puntea de diode + releul de incarcare si cu tot cu manopera ma costa 470 lei. De banii aia am comandat unul SH cu tot cu pompa de vacuum cu 300 de lei si cu manopera cred ca ajung la acelasi pret ca si cum l-as repara pe al meu
  • dedebz

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Revin din nou cu aceeași problemala astra h meu!nu incarca decât 20 de minute cand merg cu ea apoi scade încãrcarea pana pe 13.1 12.9 fara clima si restul.Mentionez ca am luat alternator nou si tot la fel face , am pus baterie noua si la fel iar ultima soluție a fost sa-i cositoreasxa bornele dar degeaba.Ce ar putea avea ?
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai cositorit si borna care duce de la plus baterie la plus alternator?.
Desfa si curata cele trei mufe mari de sub panoul de sigurante de sub capota! Foloseste spray contacte electrice
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"Ai cositorit si borna care duce de la plus baterie la plus alternator?. "... Indiferent ce trebuie facut,se va face dupa o verificare a caderilor de tensiune pe contactul pe care il consideram problematic...,altfel e munca in zadar! Face-ti doar ceea ce trebuie...,in cunostinta de cauza!
  • dedebz

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Bun si in principiu: Ce trebuie sa fac prima data ?
  • dedebz

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cineva mi a spus ca e de la calculatorul mașinii Sad
  • dedebz

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Da e cositorita
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
dedebz a scris:Salut
Revin din nou cu aceeași problemala astra h meu!nu incarca decât 20 de minute cand merg cu ea apoi scade încãrcarea pana pe 13.1 12.9 fara clima si restul.Mentionez ca am luat alternator nou si tot la fel face , am pus baterie noua si la fel iar ultima soluție a fost sa-i cositoreasxa bornele dar degeaba.Ce ar putea avea ?
Se putea preciza in ce puncte ale instalatiei electrice s-a facut masuratoarea,ori e posibil ca din comoditate sa se "consulte" meniurile ascunse,caz in care nu are rost sa mai discutam... Cind se va face masuratoarea la iesire din alternator,cu masa luata de pe alternator,avind toti consumatorii posibili porniti,motor turat la 2500 rot/min...,acele valori se pot discuta! Cind comoditatea e la inaltime,rezultatele sunt pe masura...
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Cel mai bine se verifica incarcarea alternatorului in 2 puncte:+ si - baterie,si carcasa alternatorului si borna + a acestuia.Daca apar diferente,e clar ca exista cel putin un contact imperfect.Am patit acest fapt cu sertizarea bornei - pe baterie,care cu timpul mi-a prajit si alternatorul(punte de diode si releu regulator schimbat).
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"Am patit acest fapt cu sertizarea bornei - pe baterie,care cu timpul mi-a prajit si alternatorul(punte de diode si releu regulator schimbat). "... Eu nu cred acest lucru...,dar poti sa-ti argumentezi afirmatia...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR