Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Doar cei ce nu stiu si lenesii iau de bune acele valori care se refera la valorile de functionare ale displaiului.Discutia a mai fost pe forum...! Cei interesati cu adevarat de o incarcare corecta,fac verificari in punctele esentiale...,adevarat cu mici eforturi,dar asta-i viata...!
Skip ads

  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Salutare. Cum pot afla ce fel de alternator am pe masina? Fara demontare...nu scrie nimic pe el. Astra G ECO 4, 1,7 dti, an 2002...cu aer conditionat. Eventual o recomandare de achizitionare a unuia nou.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cu aer contitionat... ar trebui sa ai un alternator de 100A pe masina.
Nu scrie nimic pe el... probabil ca e un Hitachi reconditionat cu piese aftermarket (punte+releu Cargo/Mobiletron/whatever). I-au pus un kleber cu firma care l-a reconditionat si data reconditionarii, dar in timp se dezlipeste si cade de pe el.
  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Multumesc. Am demontat (si eu) alternatorul. Pur si simplu a crapat! (Mai) Am doar o intrebare: de ce e firul liber de la mufa?
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
A fost o interventie mioritica...! Firele nu ies din cuple! Intr-o cupla(mama) intra o alta cupla(tata)...!
  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Unde duce sau de unde vine acest fir?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ca principiu de funcționare o cuplã de alternator Opel,are fir pentru circuitul lãmpii de control încãrcare,iar unele alternatoare au și al 2-lea fir, pentru comunicarea cu ECM(calculatorul motorului) sau la modelele mai noi și cu alte calculatoare(management energetic)...!
  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Deci....firul nu duce nicaieri si nici nu vine de undeva. E pur si simplu liber? Pot pune linistit alt alternator si pot pune mufa asa cum e fara probleme?
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cred cã firul a fost pus "artizanal",tocmai cã au fost probleme în zona cuplelor. Cum crezi cã poți monta o cuplã,într-o altã cuplã,din care iese un fir ...? E imposibil...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@MContea

Adica... mai pe intelesul tau, alternatorul de pe masina ta ar putea fi unul de Opel Astra H 1.7cdti [2004-2006] unde firul ,,liber,, din cupla ta era defapt cuplat la calculatorul masinii (ECU de Astra H 1.7cdti) pentru asa zis-a ,,incarcare inteligenta prin ECU,, si care la Astra H s-a vrut sa fie ,,o mare dezvoltare,, fata de alternatoarele clasice existente pe modelele de Opel pana la Astra G ->Decembrie 2003. Ce s-a vrut si ce s-a realizat defapt cu incarcarea asta ,,inteligenta,, pe Astra H cu motor ISUZU de 1.7l se poate vedea in rezultatele implementarii propriu-zise (a avut valoare atunci cand pe alternator erau puntea + releul HITACHI ,,originale,,). Cu componente aftermatrket (punte si releu made in People Republic of China) avantajul incarcarii inteligente se cam apropie de NULL.
  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Am montat alternator nou (cred cã e reconditionat). Am încãrcat bateria la redresor, am pornit... a mers câteva minute apoi s-a turat pânã pe la 1300 r/m...in bord apar: cheita, pãtrãtica, ABS, airbag...pe voltmetru 7 V. Am oprtt-o.... bateria era descãrcarã.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
7V? sigur e bun voltmetrul?
la mine masina refuza sa mai functioneze sub 11V...
Skip ads

  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Posibil. Mai adaug urmãtoarele aspecte: nu s-a mai aprins nici becul martor baterie și cred cã pornea servodirecția când puneam contactul. Cred cã secretul e in firul buclucaș care e liber ....
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
SI eu care chiar credeam ca am elucidat secretul firului liber... Mr. Green
  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Mașina mea e Astra G. Alternatorul e pentru Astra H. Și cel vechi și cel nou . Asta am înțeles. Plus rolul firului...la Astra H.
Cum leg acel fir la circuitul lãmpii de control? Cred cã aceasta este întrebarea. Ultima.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
MContea a scris:Multumesc. Am demontat (si eu) alternatorul. Pur si simplu a crapat! (Mai) Am doar o intrebare: de ce e firul liber de la mufa?
Eu cred ca firul care iese din cupla alternatorului(Astra H),este firul care se leaga cu firul de control(albastru,Astra G),caruia i sa taiat cupla,deoarece nu se putea folosi decat pe alternator de Astra G.Deci se va lega firul din cupla alternatorului cu firul de pe instalatia vechiului alternator,se va izola,iar la pornirea motorului,se va stinge becul din bord,daca totul e OK...! Nu-i recomandat cu improvizatii...,dar vad ca se practica!
  • baltazar2003

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salut,
Acela pare un alternator de la un motor isuzu.
Este posibil ca sa fi avut un regulator de incarcare extern, cel original fiind scump si se duce din cauza ca se uzeaza simeringul de la pompa, intra ulei in zona periilor si releul crapa.
Unii foloseau relee de dacie. Smile
Trebuie sa urmaresti acel fir, poate fi excitatia aplicata din exterior de la un releu amplasat undeva...
  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
MContea a scris:Multumesc. Am demontat (si eu) alternatorul. Pur si simplu a crapat! (Mai) Am doar o intrebare: de ce e firul liber de la mufa?
Eu cred ca firul care iese din cupla alternatorului(Astra H),este firul care se leaga cu firul de control(albastru,Astra G),caruia i sa taiat cupla,deoarece nu se putea folosi decat pe alternator de Astra G.Deci se va lega firul din cupla alternatorului cu firul de pe instalatia vechiului alternator,se va izola,iar la pornirea motorului,se va stinge becul din bord,daca totul e OK...! Nu-i recomandat cu improvizatii...,dar vad ca se practica!

Deci: am demontat alternatorul cu firul buclucas exact ca in poza ...cu firul nelegat! In afara de surubul lung, cu piulita si piulita de la borna + nu am mai desfacut nimic. Celalalt surub era rupt. .Eu zic ca nu am rupt nimic, nu am deranjat nimic. DAR...nu vad alt fir ramas in zona unde ar putea fi celalalt capat de fir, de pe instalatia electrica a masinii. E posibil ca firul de pe masina sa se fi tras in tubul protector, unde sunt si celelalte fire? Am gasit un fir albastru care merge in stanga fata, sub far (la unul din calculatoare
?)
  • baltazar2003

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Daca ai demontat deja mufa de pe alternator, unde in alternator era legat acel fir?
Cum intra mufa originala a masinii in mufa de pe alternator?
Teoretic la alternator trebuie sa primesti un + de la contact si sa plece spre bord un fir de semnalizare, cel care da comanda indicatorului de avarie sa se aprinda
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca te uiti mai atent la alternatorul din pozele postate imediat mai sus iti dai seama ca este ,,o ruptura,, Lipseste o ureche de prindere in partea de jos a alternatorului. As merge mai departe si as spune ca a fost un compromis, un alternator care probabil intr-un accident de masina s-a ales cu o ureche de prindere rupta, dar inca era functional... si care a fost valorizat prin vanzare datorita faptului ca era in starte de functionare, dar avand o problema de prindere... a fost ieftin deci a fost cumparat si apoi montat pe masina ta.

Cand spui ca firul albastru duce la unul din calculatoare, acela din poza este... daca pot sa-i spun asa, in termeni populari... calculatorul sistemului de racire a motorului. Defapt acolo e o cutie cu relee, daca nu ma insel (am vazut-o si la mine sub aripa dar nu am avut curiozitatea sa demontez capacul sa vad concret ce e acolo).

In ceea ce priveste aceasta ,,inginerie româneasca,, care ai gasit-o la tine pe motor... alternator de motor Isuzu Astra H 1.7l pe motor Isuzu 1.7l de Astra G... cine a facut-o la momentul respectiv a stiut ce face, deci presupun ca a functionat.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Vin 29 Mar, 2019 6:35 pm, modificat de 3 ori in total
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR