Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Asa cum vezi alternatorul in poza, asa era si pe masina. In rest, nu exista nici un alt fir in apropiere, iar firele din instalatia electrica cea mai aproape de zona respectiva sunt intregi, cu izolatia intacta!
Cu acel fir s-ar putea face contact pe stator sau pe borna + a alternatorului? Un fel de activare, ceva...
Banuiesc ca daca nu leg firul unde trebuie, nici becul martor baterie nu se va aprinde. Bec care e posibil sa se fi ars, iar din ce am citit pe aici pe forum, e vital ca acest bec sa fie functional.
Skip ads

  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Daca te uiti mai atent la alternatorul din pozele postate imediat mai sus iti dai seama ca este ,,o ruptura,, Lipseste o ureche de prindere in partea de jos a alternatorului. As merge mai departe si as spune ca a fost un compromis, un alternator care probabil intr-un accident de masina s-a ales cu o ureche de prindere rupta, dar inca era functional... si care a fost valorizat prin vanzare datorita faptului ca era in starte de functionare, dar avand o problema de prindere... a fost ieftin deci a fost cumparat si apoi montat pe masina ta.

Cand spui ca firul albastru duce la unul din calculatoare, acela din poza este... daca pot sa-i spun asa, in termeni populari... calculatorul sistemului de racire a motorului. De fapt acolo e o cutie cu relee, daca nu ma insel (am vazut-o si la mine sub aripa dar nu am avut curiozitatea sa demontez capacul sa vad concret ce e acolo).

In ceea ce priveste aceasta ,,inginerie româneasca,, care ai gasit-o la tine pe motor... alternator de motor Isuzu Astra H 1.7l pe motor Isuzu 1.7l de Astra G... cine a facut-o la momentul respectiv a stiut ce face, deci presupun ca a functionat.

Masina o am de 13 ani. Nu m-am uitat la alternator cand am cumparat-o. Nici apoi...Alternatorul a avut 3 interventii. E posibil ca la una din interventii la service sa se fi substituit ceva. Am fost prezent, dar ...nu am stat umbra pe meserias. Dincolo de aceste aspecte, ce pot sa fac acum. Am alternator identic cu cel crapat, cumparat de nou conform seriei de pe sasiu.Un fir albastru trece prin zona, dar pleaca de la ceva supapa sau traductor pe circuitul de AC si se duce la cutia aceea unde am zis ca ar fi un calculator.
Ruptura s-ar fi putut produce si faptului ca alternatorul a stat prins doar in surubul lung cu piulita. Celalalt surub era rupt, fapt remarcat la prima interventie la service. E posibil sa se rupa daca stringi prea tare surubul lung cu piulita. Acum am reusit sa pun si surubul scurt. Nu am remarcat,..nu-mi amintesc de la prima interventie.de acea mufa de pe alternator .
Nici nu sunt nou pe forum. Nu mai reusesc sa ma loghez cu vechiul cont de cand am schimbat adresa de e-mail din cont. Am contactat moderatorii dar nu am primit raspuns.
Sa inteleg ca daca trag un fir lung de la alternator la becul martor baterie din bord lucrurile revin la normal?
Am un vecin cu o Astra identica...nu stiu an fabricatie. M-am uitat la alternatorul lui si are aceeasi mufa. Dar e greu de vazut (fara ceva demontari) unde duce firul din mufa.
Imi amintesc, la ultima intrerventie la service, dupa ce a inlocuit puntea si releul, am pornit pentru verificare. Ceva n-a mers bine de la inceput. Electricianul a mai bagat mana pe acolo...nu mai stiu exact ce a fost...apoi n-au mai fost probleme. Functionare normala. Ma intreb: pe alternatorul vechi se vad niste urme mici...ca de polizare. Se vede in poza. Nu cumva atingea cu firul acea zona ? Sau chiar firul a fost infasurat acolo apoi s-a rupt?
Nu tin neaparat sa o repar personal, dar m-am gandit ca nu e asa greu de inocuit un alternator. Insa a aparut aceasta problema. Pana la urma voi apela la electrician. Ultimul cu care am colaborat. Mai greu e cu deplasarea masinii pana la el.
Si mai am o varianta: sa pun alternatorul vechi si sa ma joc cu firul!
Il dadusem jos pentru a inlocui puntea si releul. Aveau simptome de defecte. Incarca 13,4 v. Plus altele. Dar a aparut surpriza: fisura, ruptura etc.Si am luat decizia inlocuirii lui.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Stimate coleg, nici vorba de vreun repros ca te-ai apucat singur de schimbarea alternatorului, sau altele de gen.
Din tot ce s-a scris aici, personal consider ca colegul big_electro61 are cea mai vasta experinta pe problemele de acest gen. Iti recomand sa iei in serios tot ce a scris el mai sus, apoi daca nu e asa... atunci sa incerci si solutiile oferite de ceilalti colegi.

Daca crezi ca alternatorul tau de pe Astra G 1.7DTi [1999-2003] are trei fire si asa crezi ca ar trebui sa fie, iti pun aici ceva poze cu alternatorul de pe masina sotiei Astra G 1.7cdti din 2004, majoritatea din ele le-am facut personal :

Si ca sa fiu corect pâna la final, am si o Vectra B 1.7TD cu motor ISUZU din 1997 si cupla alternatorului, ce sa vezi... e tot cu 2 fire. DECI nu prea cred ca e alternatorul original al masinii cel pe care l-ai dat jos de pe motorul tau. Pare a fi de Astra H 1.7cdti, cu fir de comanda extern la ECU de Astra H 1.7cdti.

Pana la urma..., nici nu ar trebui sa fie problema ta, electricianul ar trebui sa faca constatarea corecta, sa-ti dea explicatiile necesare (cinstite) si ,,sa faca sa se intample incarcarea la masina ta, folosind acest tip de alternator indiferent de situatia data,. daca este un om dedicat pe meseria lui. Pentru ca poate sa o faca, si depinde doar de el.

Doar renunta sa o faci tu, daca nu ai cunostiintele necesare. Inteleg perfect dorinta/nevoia fiecaruia de a face el reparatiile necesare, in acest caz trebuie sa intelegi situatia respectiva si sa te pliezi pe ea.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Vin 29 Mar, 2019 8:53 pm
  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Multumesc de ajutor.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=71116
In diagrama 2, la ,poz. 5 e alternatorul si un fir albastru figurat cu linie intrerupta (Various locations)...cel din dreapta. Apoi, in diagrama 8, la 104 e panoul cu imstrumente (tabloul de bord) si la punctul a) becul avertizare incarcare baterie. In dreptul lui este figurat tot un fir albastru, cu linie intrerupta, care te trimite la diagrama 2.
Se pot uni aceste fire? Pot crea firul meu lipsa?


Ultima modificare facuta de deleted-133408 la Vin 29 Mar, 2019 9:04 pm
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Bun, si atunci ce nu este in regula ?

Ai montat alternatorul comandat (pe serie W0Lxxx) in suruburile lui, i-ai bagat cupla respectiva (cu doua fire) si defapt ce nu este in regula acum ?

Te rog nu da cu ,,X,, ca generatia noua... personal nu cred ca ti se ti potriveste, cel putin din poza de profil nu reiese ca ar fi asa.

L.E:
Vad ca ai modificat post-ul initial... in fine... Sper sa te ajute colegii care stiu mai mult pe situatia data.
  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Eram la editare. Mufa/cupla are doar un fir, Vezi poza. Firul asta NU am la ce sa-l leg!
Cu bateria scoasa de pe redresor. Nu apare martor baterie in bord. Pe contact porneste servodirectia mai intai. Masina a pornit. A mers cateva minute, s-a turat pe la 1300 r/m, au aparut martor abs, patratica cu rotita, martor airbag. Am oprit-o. Sa nu sa intample ceva rau....(poate s-a intamplat deja). Bateria descarcata...asta a fost marti si miercuri., De atunci stau asa.
Am vorbit un pic la telefon cu electricianul. A zis sa-l leg la lampa...sa-i pun un bec.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Personal... as pune un multimetru digital pe borne, imediat dupa ponire, ca sa verific care este incarcarea. Apoi as posta aici. Cu alternatorul nou sau vechi, whatever. Inca cred ca alternatorul ISUZU original de Astra G 1.7dti are mufa cu doua fire, sper sa vina cineva cu aceasta motorizare sa confirme/infirme acest aspect.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Stimate coleg, nici vorba de vreun repros ca te-ai apucat singur de schimbarea alternatorului, sau altele de gen.
Din tot ce s-a scris aici, personal consider ca colegul big_electro61 are cea mai vasta experinta pe problemele de acest gen. Iti recomand sa iei in serios tot ce a scris el mai sus, apoi daca nu e asa... atunci sa incerci si solutiile oferite de ceilalti colegi.

Daca crezi ca alternatorul tau de pe Astra G 1.7DTi [1999-2003] are trei fire si asa crezi ca ar trebui sa fie, iti pun aici ceva poze cu alternatorul de pe masina sotiei Astra G 1.7cdti din 2004, majoritatea din ele le-am facut personal :

Si ca sa fiu corect pâna la final, am si o Vectra B 1.7TD cu motor ISUZU din 1997 si cupla alternatorului, ce sa vezi... e tot cu 2 fire. DECI nu prea cred ca e alternatorul original al masinii cel pe care l-ai dat jos de pe motorul tau. Pare a fi de Astra H 1.7cdti, cu fir de comanda extern la ECU de Astra H 1.7cdti.

Pana la urma..., nici nu ar trebui sa fie problema ta, electricianul ar trebui sa faca constatarea corecta, sa-ti dea explicatiile necesare (cinstite) si ,,sa faca sa se intample incarcarea la masina ta, folosind acest tip de alternator indiferent de situatia data,. daca este un om dedicat pe meseria lui. Pentru ca poate sa o faca, si depinde doar de el.

Doar renunta sa o faci tu, daca nu ai cunostiintele necesare. Inteleg perfect dorinta/nevoia fiecaruia de a face el reparatiile necesare, in acest caz trebuie sa intelegi situatia respectiva si sa te pliezi pe ea.
Astra G 17DT,are 2 fire in cupla...,1-stinge lampa;2-monitorizare digitala a incarcarii(DFM)...! Colegul ar trebui sa caute firul albastru/alb(albastru cu dunga subtire alba,ar trebui sa fie pe langa firul gros de la alternator),care atins de masa motorului,va aprinde becul(cu contact pus).Acel fir albastru/alb,va fi legat cu firul ce iese din cupla alternatorului(din poza)...! De regula,poti "sa faci ce stii,dar sa stii ce faci...!"
Skip ads

  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salutare. Intre timp am rezolvat si cu reactivarea vechiului cont si acum sunt logat cu vechiul cont. Am rezolvat si alternatorul. Firul albastru era pitit...ca in poza. Va multumesc tuturor pentru ajutor, in mod special lui big_electro. BIG LIKE...BIG MAN!
Am masurat cu un multimetru "mofturos" direct pe baterie: are cam 14,2 v, cu luminile aprinse si ventilatia la tr 2. Cu luminile stinse e tot pe acolo. Sper sa fie OK!
La pornire, uneori, face ca un "stranut". Nu mi-a facut asa niciodata. Banuiesc circuitul de vid.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Stranut...?! O fi de la gripa de sezon...! Vezi diferenta intre vid si vacuum...
  • PBodea

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2019

  • Mesaj Privat
Salut baieti am si eu o nelamurire ..am un opel zafira b 2006 mi se tot aprinde martorul masina cu cheita dupa cativa km...am schimbat filtru de particule,egr,senzor presiune..acuma mia zis ca e alternatorul..intradevar masina dupa cateva porniri invartea foarte greu...am dus alternatorul la electrician acuma mia zis ca 3 diode sunt arse..si statorul tot e negru si sarma lipita..deci e ars..oare asta sa fie cauza ca imi ramane martorul aprins in bord si nu mai pot accelera mai mult de 3200rmp?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In ideea de a nu "bate campii" cu discutii sterile,pe forum se discuta,pe cat posibil,pe baza codurilor de eroare,citite cu testerul sau prin metoda "agrafa"...! Faptul ca ai martor aprins,inseamna ca ai si erori...,scriele aici si dicutam la obiect...!
Skip ads

  • fanthom

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am o problema cu incarcarea la un Opel Insignia 2011 131CP, mai exact cand masor incarcarea imi afiseaza 14.8 chiar si 15.3 dupa ce o mai turez oleaca scade si la 12.2 indiferent de consumatorii pe care ii am porniti sau opriti valorile afisate sunt aceleasi. Bateria are 2 ani si 6 luni vechime, am incercat si cu alta baterie de pe alta masina si aceleasi valori le indica. Am demontat alternatorul, l-am dus la electrician si pe bancul de proba afisa incarcare de 14.2.

A mai intalnit cineva aceasta situatie? ma puteti ajuta cu un sfat? Doi electricieni mi-au zis sa cumpar baterie noua pentru ca alternatorul este bun (desi si cu baterie noua am aceleasi valori) si doi mi au zis sa schimb alternatorul. Mentionez ca nu am martori aprinsi in bord, am sesizat aceasta problema pentru ca am depista ca bateria de pe masina a fost fiarta si efectiv a dat pe a afara a curs din ea acid

Multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Alteratorul este bun.
  • fanthom

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Poti te rog sa mi dai mai multe detalii? Care ar fi problema?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Multi nu vor sa invete despre managementul energetic introdus de Opel de cativa ani si in special conditiile de lucru,praguri de tensiune,etc...! Referitor la acumulator,nu ma pronunt,dar se poate verifica la orice reprezentanta Rombat sau la cineva care are instrumentul dedicat acestei verificari,care evidentiaza multi parametrii ce tin de starea si "viata" acumulatorului.Din succinta ta prezentare,sistemul electric pare OK, dar altfel se pronunta cineva care face verificarea,stiind ce si cum sa verifice.Nu mai cere pareri de asemenea nivel,unora care sunt la nivel de Dacia 1300...!
  • fanthom

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2016

  • Mesaj Privat
revin cu update:
La service din cauza ca imi arata valori de pana la 15.2 mi-a fost propus sa reconditionam alternatorul. Accept aceasta varianta, pe principiul ca daca nu se rezolva macar am piese noi in el si stiu ca e mai merge ceva timp. La service se demonteaza releul de incarcare si puntea de diode care am inteles ca sunt lipite si nu se pot schimba separat, la demontare s-a rupt puntea de diode existenta.
Primesc telefon de la service ca nu se gaseste de comandat decat releu de incarcare si ca puntea nu exista si varianta ar fi sa cumpar alternator nou de la un producator care nu este prea renumit (nu tin minte numele) pret 1200 lei sau sa iau altul din dezmembrari. Am ales varianta din dezmembrari, dupa montaj constat dupa masuratori acelasi interval 14.7-15.2.

Trag concluzia ca alternatorul meu era bun sau sa am ghinion si ca acesta din dezmembrari sa fie si el defect. Va rog sa mi oferiti un raspuns clar daca ma puteti ajuta ce varianta sa mai incerc pentru ca consum inutil si timp si bani si nici nu rezolv problema. Inteleg din raspunsul lui big_electro61 ca nu am gasit cei mai straluciti mecanici / electriceni insa nu stiu cum sa procedez.

Am uitat sa mentionez in postarea initiala ca am testat bateria si durata de viata / nivel incarcare indica 68%

Multumesc, astept raspunsurile voastre
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Alternatorul tau era bun, cum spune si @big_electro trebuie citit, invatat sistemul electric si functionarea lui.
Nu incarca incontinu 14.8 V,
Cauta unul in dezmembrari decat unul "No name"
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
.Prezint un mic citat dintr-o documentatie tehnica Opel...---"Mod de încãrcare
BCM va intra în modul de încãrcare atunci când vreodatã sunt îndeplinite una dintre urmãtoarele condiții.

• Ștergãtoarele sunt aprinse timp de 3 secunde.
• GMLAN (controlul climei tensiune Boost Modul Request) este adevãrat, așa cum a simțit de cãtre șeful de control HVAC. Ventilator de mare vitezã de rãcire, dezaburire spate și HVAC suflantei de mare vitezã de operare poate provoca BCM pentru a intra în modul de încãrcare.
• Temperatura estimatã a bateriei este sub 0 ° C (32 ° F).
• Stat de încãrcare a bateriei este mai micã de 80 la sutã.
• Viteza vehiculului este mai mare de 145 km / h (90 mph)
• Curent de senzor existã defecțiune.
• Tensiunea sistemului a fost determinatã ca fiind sub 12,56 V
Atunci când este îndeplinitã oricare dintre aceste condiții, sistemul va stabili tensiunea țintã de ieșire a generatorului la o tensiune de încãrcare între 13.9-15.5 V, în funcție de starea de încãrcare a bateriei și temperatura estimatã a bateriei..."(traducerea a facut-o Google)... ! Nu inlocuiti componente inutil,e mai simplu sa verifici! Pe forum nu se pot face verificari,de aceea trebuie sa cautati meseriasi buni care sa verifice,in cunostinta de cauza si sa ia decizia corecta. "Trag concluzia ca alternatorul meu era bun sau sa am ghinion si ca acesta din dezmembrari sa fie si el defect."...! Si intr-un caz si in celalalt,verificarea stabileste adevarul...,apoi urmeaza concluziile!
  • fanthom

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Salutare, revin cu un update la problema mea de mai sus, referitor la incarcare incarcarea haotica si fierberea bateriei.

Dupa 2 luni am reusit si am gasit un electrician care a reusit sa mi spuna mai multe despre problema mea. Pe scurt, dupa ce am verificat cabluririle si sigurantele am cumparat si montat o baterie noua pe masina si vazand ca problema persista am mers din nou la verificari si concluzia este urmatoarea: Modulul de confort (BCM) nu comunica cu nici un tip de diagnoza (a incercat cu 4, nu le cunosc numele, una dintre ele tin minte ca a spus ca este diagnoza opel originala platita), pur si simplu nu poate fi accesat (da eroare la conectare), iar concluzia a fost ca de la acel modul este defapt problema mea. Solutia pe care o am in momentul de fata este sa inlocuiesc acel modul.

Problema este ca nu stiu exact ce presupune, am inteles ca trebuie sa gasesc unul in dezmembrari care sa fie de pe o masina cu aceeasi motorizare ca a mea si cu aceleasi echipari/dotari pe masina si apoi resoftat si adaptat pe masina mea.... mi se pare putin cam imposibil sa gasesc in dezmembrari acest lucru, stiti daca pot sa iau unul nou si sa l codez pe masina? ce preturi ar fi? Merita sa incerc? Voi ce ma sfatuiti?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR