big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
florinro a scris: As repara alternatorul dacã as știi exact ce nu funcționeazã cum trebuie.
De regula reparatia alternatorului e in planul 2,verificarile sunt in primul plan... Sunt mari sanse ca la masina ta,incarcarea sa fie supravegheata si controlata prin intermediul calculatoarelor BCM si ECM. Conform ultimelor valori scrise,cred ca totul e in domeniul normalitatii...
EPetre
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2017
- Mesaj Privat
- eucocolino
- **
- 87 mesaje
- din 01 Jan 2012
- Astra 2006 1.3
- Iasi
eucocolino
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 1.3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2012
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
trebuie sa argumentez cumva?
dar ca sa nu zici...
daca sa zicem ca acum tu ai un alternator care produce 100 A, pe langa ceilaiti consumatori ai masinii e bateria care trage x Amperi.
bateria ar putea sa poata sa traga x+5 amperi (constructiv).
daca tu pui un alternator de 110 A, bateria va trage x+5 A, deci ar putea sa se incarce pana la maxim in timp mai scurt decat daca ai avea pe masina alternatorul de 100 A.
sau o luam invers...
toti consumatorii masinii tale insumeaza 100A-x.
bateria primeste x.
daca pui un alternator de 110A, ceilalti consumatori primesc tot 100A-x.
inseamna ca pentru baterie raman 110A - (100A-x) = x+10A.
ce zici? e bun argumentul?
dar ca sa nu zici...
daca sa zicem ca acum tu ai un alternator care produce 100 A, pe langa ceilaiti consumatori ai masinii e bateria care trage x Amperi.
bateria ar putea sa poata sa traga x+5 amperi (constructiv).
daca tu pui un alternator de 110 A, bateria va trage x+5 A, deci ar putea sa se incarce pana la maxim in timp mai scurt decat daca ai avea pe masina alternatorul de 100 A.
sau o luam invers...
toti consumatorii masinii tale insumeaza 100A-x.
bateria primeste x.
daca pui un alternator de 110A, ceilalti consumatori primesc tot 100A-x.
inseamna ca pentru baterie raman 110A - (100A-x) = x+10A.
ce zici? e bun argumentul?
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
''toti consumatorii masinii tale insumeaza 100A-x.
bateria primeste x.
daca pui un alternator de 110A, ceilalti consumatori primesc tot 100A-x.
inseamna ca pentru baterie raman 110A - (100A-x) = x+10A. ''... Noroc ca legile fizicii nu permit discriminarea,deoarece asa ar fi toti ceilalti consumatori,bateria fiind avantajata deoarece doar ea primeste plusul. Regula spune ca un consumator absoarbe atita curent cit are nevoie in acel moment functie de valoarea tensiunii... Eu stiu ca alegerea unui alternator pe o anumita masina se face in urma unor calcule si a unor compromisuri.Ma gindesc la faptul ca o servodirectie electrohidraulica sau electrica in anumite momente(capat de cursa) cer un curent de aproximativ 80A,restul consumatorilor ar trebui sa intre in colaps...,dar nu intra...,de aceea am precizat de calcule si compromisuri! Ca urmare nu pot fi deacord cu ideea ca diferenta suplimentara de curent ce o poate debita un alternator este dirijata sau ajunge in baterie...,ar fi grozav,dar fizic nu-i posibil...!
bateria primeste x.
daca pui un alternator de 110A, ceilalti consumatori primesc tot 100A-x.
inseamna ca pentru baterie raman 110A - (100A-x) = x+10A. ''... Noroc ca legile fizicii nu permit discriminarea,deoarece asa ar fi toti ceilalti consumatori,bateria fiind avantajata deoarece doar ea primeste plusul. Regula spune ca un consumator absoarbe atita curent cit are nevoie in acel moment functie de valoarea tensiunii... Eu stiu ca alegerea unui alternator pe o anumita masina se face in urma unor calcule si a unor compromisuri.Ma gindesc la faptul ca o servodirectie electrohidraulica sau electrica in anumite momente(capat de cursa) cer un curent de aproximativ 80A,restul consumatorilor ar trebui sa intre in colaps...,dar nu intra...,de aceea am precizat de calcule si compromisuri! Ca urmare nu pot fi deacord cu ideea ca diferenta suplimentara de curent ce o poate debita un alternator este dirijata sau ajunge in baterie...,ar fi grozav,dar fizic nu-i posibil...!
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
deci tu zici ca bateria e singura care primeste plus?
pai inseamna ca celelalte componente primesc... aer comprimat?
tu la masina ai o masa si un plus, masa si plus care ajung la TOATE componentele masinii...
singura diferenta este ca bateria e conectata permanent, celelalte sunt conectate comandat (de exemplu servodirectia de care pomenisi, lumini, radio, ventilatoare, computere, etc).
daca tu la un moment dat ai un consumator de 80 de amperi (servo directia) din 100 A, celorlalti consumatori le mai raman 20 de amperi.
la un alternator de 110 A cu acelasi consumator de 80 de amperi le mai raman 30 A, deci mai mult, deci vor avea mai multe resurse la dispozitie pentru a fi consumate, printre consummatorii astia fiind si bateria...
daca tu ai un alternator mai mare, ceilalti consumatori uzuali vor consuma acelasi curent total, ramanand un surplus de curent bateriei...
pai inseamna ca celelalte componente primesc... aer comprimat?
tu la masina ai o masa si un plus, masa si plus care ajung la TOATE componentele masinii...
singura diferenta este ca bateria e conectata permanent, celelalte sunt conectate comandat (de exemplu servodirectia de care pomenisi, lumini, radio, ventilatoare, computere, etc).
daca tu la un moment dat ai un consumator de 80 de amperi (servo directia) din 100 A, celorlalti consumatori le mai raman 20 de amperi.
la un alternator de 110 A cu acelasi consumator de 80 de amperi le mai raman 30 A, deci mai mult, deci vor avea mai multe resurse la dispozitie pentru a fi consumate, printre consummatorii astia fiind si bateria...
daca tu ai un alternator mai mare, ceilalti consumatori uzuali vor consuma acelasi curent total, ramanand un surplus de curent bateriei...
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Cind am scris -plusul-,m-am referit la acel X+10A,pe care dumneata credea-i ca se pot duce doar la baterie.Batteria nu poate lua surplusul de curent pe care il crezi dumneata din calculul facut(e buna matematica,dar eu prefer matematica aplicata in anumite domenii,tinind cont de specificul domeniului)...,sa stii ca bateria isi ia curent functie de starea de incarcare si de valoarea tensiunii la bornele ei,iar in anumite momente(timp scurt,de regula) valoarea curentului generat de alternator, poate creste mult peste valoarea nominala(100A)...,si aici intervine compromisul facut de inginerii specialisti ai lui Opel...,deoarece dupa 3-4 minute de la pornire,curentul debitat de alternator(100A) nu depaseste 50% din capacitate(pentru curiosi,recomand clestele ampermetric care se foloseste rapid,)... E usor sa crezi ca facind unele artificii,"descoperi apa calda"...,dar nu-i chiar asa!
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
asta e ceea ce crezi tu.
este adevarat ca dupa pornire alternatorul sa produca mai mult curent decat este nevoie pentru ca unul dintre consumatori a fost folosit relativ intens la pornirea masinii, curent care trebuie sa se intoarca...
daca pornirea e buna, acel consumator va avea mai putin de "supt" din alternator, fapt pentru care tu observi cu acel ampermetru (ca altceva nu e chiar daca ii zici cleste ampermetric, e un banal ampermetru capabil sa masoare curenti mai mari decat un ampermetru de 3 euro).
ia incearca clestele ala al tau ampermetric pe o masina care porneste dupa 30 de secunde "de dat la cheie" si ai sa vezi ca amperajul ala peste 50% sta mai mult decat la o masina identica care porneste la sfert.
realitatea nu e nici cum zici tu nici cum zic eu ci e la mijloc dar tinde sa fie aproape de ce zic eu.
o baterie mai descarcata cere mai mult curent pentru a se incarca, deci un alternator cu un amperaj mai mare o incarca mai repede.
o baterie mai incarcata cere mai putin curent pentru a se incarca, deci un alternator cu amperaj mai mare o incarca in acelasi timp ca un alternator cu amperaj mai mic, avantajul unui alternator cu amperaj mai mare este ca el poate avea mai multi consumatori decat altul cu amperaj mai mic.
un alternator care poate genera un curent mai mare poate tine bateria mai bine incarcata la drumuri scurte si virajate (cu o servodirectie electrica) pe cand un alternator cu curent mai mic are acelasi efect dar in regim mixt sau extraurban.
as putea scrie un roman legat de chestiunea asta, dar nu voi mai posta. poti sa scrii ce vrei...
este adevarat ca dupa pornire alternatorul sa produca mai mult curent decat este nevoie pentru ca unul dintre consumatori a fost folosit relativ intens la pornirea masinii, curent care trebuie sa se intoarca...
daca pornirea e buna, acel consumator va avea mai putin de "supt" din alternator, fapt pentru care tu observi cu acel ampermetru (ca altceva nu e chiar daca ii zici cleste ampermetric, e un banal ampermetru capabil sa masoare curenti mai mari decat un ampermetru de 3 euro).
ia incearca clestele ala al tau ampermetric pe o masina care porneste dupa 30 de secunde "de dat la cheie" si ai sa vezi ca amperajul ala peste 50% sta mai mult decat la o masina identica care porneste la sfert.
realitatea nu e nici cum zici tu nici cum zic eu ci e la mijloc dar tinde sa fie aproape de ce zic eu.
o baterie mai descarcata cere mai mult curent pentru a se incarca, deci un alternator cu un amperaj mai mare o incarca mai repede.
o baterie mai incarcata cere mai putin curent pentru a se incarca, deci un alternator cu amperaj mai mare o incarca in acelasi timp ca un alternator cu amperaj mai mic, avantajul unui alternator cu amperaj mai mare este ca el poate avea mai multi consumatori decat altul cu amperaj mai mic.
un alternator care poate genera un curent mai mare poate tine bateria mai bine incarcata la drumuri scurte si virajate (cu o servodirectie electrica) pe cand un alternator cu curent mai mic are acelasi efect dar in regim mixt sau extraurban.
as putea scrie un roman legat de chestiunea asta, dar nu voi mai posta. poti sa scrii ce vrei...
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Imi pare rau ca nu pot fi deacord cu dumneata,si trebuie sa accept solutia pusa in practica de specialistii Opel,care in urma unor studii si cercetari ajung la dotarea optima(de compromis) pe fiecare model de masina in parte.In particular fiecare e liber sa doteze masina proprie cu orice tip de alternator supradimensionat,dar sa nu lanseze teorii ca e o solutie minune,ca nu-i adevarat... Eu nu am pretentia ca detin adevarul suprem(ar fi o utopie),dar se poate constata ca masinile corect intretinute,nu au probleme cu alternatorul,deci alegerea alternatorului functie de dotari este optima,echilibrata...,supradimensionarea fiind inutila,mai ales cind se gindeste si economic cum o face Opel prin prisma pretului final...
Tiaz- Suspendat
- 1,069 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,069
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Cred ca nu ai inteles,e vorba de a inlocui alternatorul unei masini cu unul mai puternic,in ideea ca se va incarca bateria mai repede,consumatorii fiind aceeasi,in conditiile in care originalul este folosit in mare parte a timpului de functionare la 50% din amperajul nominal.Eu sunt deacord ca matematic 2 e mai mare decit 1,dar in cazul nostru inginerii specialisti fac trimitere la matematica aplicata,care tine cont de domeniu si conditii...
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Ia fa un test daca tot zici ca ai aparaturi:
La o masina cu directie electrohidraulica porneste aerul conditionat, porneate ventilatia la turatia 3 din 4 la ac manual sau echivalent la clima, porneste dezaburirea lunetei, porneste faza scurta si proiectoarele.
Verifica stand pe loc ce curent intra in baterie si ce tensiune ai la bornele ei.
Apoi fa o tura prin oras, pe stradute mici virand stanga-dreapta la fiecare colt.
Ia vezi cat curent mai ajunge la baterie?
Ce tensiune ai in conditiile astea pe bornele bateriei?
Q.E.D.
La o masina cu directie electrohidraulica porneste aerul conditionat, porneate ventilatia la turatia 3 din 4 la ac manual sau echivalent la clima, porneste dezaburirea lunetei, porneste faza scurta si proiectoarele.
Verifica stand pe loc ce curent intra in baterie si ce tensiune ai la bornele ei.
Apoi fa o tura prin oras, pe stradute mici virand stanga-dreapta la fiecare colt.
Ia vezi cat curent mai ajunge la baterie?
Ce tensiune ai in conditiile astea pe bornele bateriei?
Q.E.D.
outkastm
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am si eu o problema cu alternatorul, in mers am ramas fara servo si toate luminile s-au stins. Dupa ce am incarcat bateria acasa, masina a pornit normal dar alternatorul nu incarca. Am verificat si ECU da comanda catre alternator. Daca cumpar aceasta punte diode + releu, trebuiesc facute ceva lipituri sau se inlocuieste pur si simplu si conectarea se face prin suruburi ? Masina este un Astra H 1.7 CDTI 2008 101CP
http://www.revizieshop.ro/i...%201.7.jpgbig.jpg
Am si eu o problema cu alternatorul, in mers am ramas fara servo si toate luminile s-au stins. Dupa ce am incarcat bateria acasa, masina a pornit normal dar alternatorul nu incarca. Am verificat si ECU da comanda catre alternator. Daca cumpar aceasta punte diode + releu, trebuiesc facute ceva lipituri sau se inlocuieste pur si simplu si conectarea se face prin suruburi ? Masina este un Astra H 1.7 CDTI 2008 101CP
http://www.revizieshop.ro/i...%201.7.jpgbig.jpg
- tirnaveni
- ***
- 555 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 555
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Ma lasi?
Am impresia ca de tine e doar teoria...
Fa testul zis de mine (si e o situatie normala de care te poti lovi zi de zi) si apoi discutam...
Testele de uzina arata la masina si motorizarea mea consum de 7,5 l /100 km urban, insa eu nu reusesc sa cobor sub 8,5 l / 100 km. Testele alea in uzina sunt facute cu carburanti si coditii de trafic ideale, in realitate e cu totul altceva...
La fel si testele alea de la opel de care tot pomenesti tu legate de alternatoare, sunt doar pe hartie... Realitatea de pe strada e alta...
Am impresia ca de tine e doar teoria...
Fa testul zis de mine (si e o situatie normala de care te poti lovi zi de zi) si apoi discutam...
Testele de uzina arata la masina si motorizarea mea consum de 7,5 l /100 km urban, insa eu nu reusesc sa cobor sub 8,5 l / 100 km. Testele alea in uzina sunt facute cu carburanti si coditii de trafic ideale, in realitate e cu totul altceva...
La fel si testele alea de la opel de care tot pomenesti tu legate de alternatoare, sunt doar pe hartie... Realitatea de pe strada e alta...
- tirnaveni
- ***
- 555 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 555
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
Nu vreau sa fiu offtopic dar nu are nici o treaba poti sa pui si de 200A curentul este controlat de ECU nici o masina nu apsoarbe odata mai mult de 50% din ce generaza alternatorul cu care este dotata masina din fabrica .practic merge sa pui alternator mai puternic dar nu cred ca este necesar numai in cazul in care ai intervenit asupra ei cu imbunatatiri. .
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:Ma lasi?
Am impresia ca de tine e doar teoria...
Fa testul zis de mine (si e o situatie normala de care te poti lovi zi de zi) si apoi discutam...
Testele de uzina arata la masina si motorizarea mea consum de 7,5 l /100 km urban, insa eu nu reusesc sa cobor sub 8,5 l / 100 km. Testele alea in uzina sunt facute cu carburanti si coditii de trafic ideale, in realitate e cu totul altceva...
La fel si testele alea de la opel de care tot pomenesti tu legate de alternatoare, sunt doar pe hartie... Realitatea de pe strada e alta...
Aceasta-i parerea ta,care trebuie respectata,dar eu nu pot fi deacord cu ea,atit timp cit subiectivismul e la cote inalte... Apropo de teorie,e buna si asta,dar eu sunt adeptul teoriei aplicate(ca si in cazul matematicii),care nu te ingusteaza,dimpotriva deschide noi orizonturi...
Am impresia ca de tine e doar teoria...
Fa testul zis de mine (si e o situatie normala de care te poti lovi zi de zi) si apoi discutam...
Testele de uzina arata la masina si motorizarea mea consum de 7,5 l /100 km urban, insa eu nu reusesc sa cobor sub 8,5 l / 100 km. Testele alea in uzina sunt facute cu carburanti si coditii de trafic ideale, in realitate e cu totul altceva...
La fel si testele alea de la opel de care tot pomenesti tu legate de alternatoare, sunt doar pe hartie... Realitatea de pe strada e alta...