Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
In locul unde sertizarea bornei nu era in regula,avea loc un consum suplimentar de curent,care nu era deloc de neglijat cand se incalzea borna in halul ala.Lucru care mi-a distrus alternatorul in timp..Gandeste-te ca nu e recomandat sa pui o baterie descarcata pe masina,tocmai pt ca suprasoliciti alternatorul,mai ales ca la Opel sunt destul de prost proiectate.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''In locul unde sertizarea bornei nu era in regula,avea loc un consum suplimentar de curent,''... Cind practici dupa ce ai invatat teoria,faci lucrurile corect tehnic...,cind practici "dupa ureche",faci lucrurile aiurea(de multe ori)...! Un contact imperfect(unde era nevoie de sertizare,stringere) nu este un consumator,contactul imperfect impiedica ajungerea tensiunii in parametrii normali,corecti la consumatori.Acest contact imperfect se comporta ca o rezistenta,ce provoaca o cadere de tensiune,fapt pentru care la acumulator si in instalatie ajunge o tensiune diminuata, functie de starea contactului imperfect. Regula spune ca un contact imperfect intr-un sistem de incarcare nu are cum sa creasca sarcina(curentul),deci nu poate fi catalogat ca si cauza a defectiunilor alternatorului. Cresterea temperaturii pe contactul imperfect,oxidat,etc.,este mai mare sau mai mica,functie de rezistenta ohmica din acel punct...,e vorba de efectul termic al curentului electric,dar ajungem la teorie si uneori e "digerata" mai greu...
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Domnu' big electro,ce incerci matale sa ne spui,ca daca intr-un circuit electric apare un contact imperfect,intensitatea curentului electric va fi aceiasi si cu contactul imperfect care se incinge ca dracu si fara acel contact imperfect?Adica in aparitia efectului Joule intensitatea curentului nu are nici un rol?Te sfatuiesc sa mergi cu bornele slabe la baterie si cu 15 contacte imperfecte,o sa-ti faci si treaba cu masina si o sa consumi si mai putin curent,ca doar ai crescut rezistivitatea circuitului.Ceea ce incerc sa spun e ca daca aveam contact imperfect la sertizarea bornei,alternatorul trebuia sa suporte in plus fata de incarcarea bateriei si pierderea de curent prin incingerea bornei,care nu e deloc mica.Nu cred ca suntem cu totii atat de idioti,pardon nestiutori,neteoreticieni cum incerci matale sa scrii..
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"Domnu' big electro,ce incerci matale sa ne spui,ca daca intr-un circuit electric apare un contact imperfect,intensitatea curentului electric va fi aceiasi si cu contactul imperfect care se incinge ca dracu si fara acel contact imperfect?"... Da,acesta este adevarul tehnic...,de aceea un contact curat si strins,nu se va incalzi,iar unul imperfect se va incalzi,la un curent de aceeasi valoare,care trece prin contactul respectiv. Deci valoarea curentului care incarca bateria+consumatorii instalatiei,este egal cu acel curent ce trece prin contactul imperfect,ce necesita sertizare.Incalzirea este efectul majorarii rezistentei electrice in acel punct,de fapt tot ce tine de sistemul electric si este subdimensionat se va incalzi(fire,conectori,comutatoare,relee,etc),asta nu poate duce la concluzia ca alternatorul se va defecta(distruge),ca urmare a incalzirii unui punct sau mai multe din sistemul electric... Efectul deranjant pentru sistemul electric,in cazul contactelor imperfecte,este caderea de tensiune,cu toate urmarile generate si distrugerea izolatiei in imediata apropiere ca urmare a efectului termic... Eu in post-urile mele,nu fac nici o remarca la persoane,axindu-ma pe tema discutiei,aratind problemele cu care eu nu sunt deacord...,cind e cazul!
Skip ads

  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Pentru Astra h 1.7 cdti, a mai incercat cineva solutia alternator simplu (eventual de 140A) + circuit suplimentar de excitatie + pompa de vacuum separata electrica ?
M-ar interesa cum a montat/alimentat si cum functioneaza pompa electrica de vacuum, eventual tipul exact.
  • chupachabra

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Salut . am vazut pe un kia Carival 2.9 alternator ca cel de pe astra h 1.7 cdti . acesta era de 70 A si 14 v. masina este folosita ptr curse externe ,parcurge cam 5000 pe saptamana si este angajata de 6 ani , Am vorbit cu tipul si mi a zis ca foloseste toti consumatori 24din 24 , faruri .aer. muzica , instalatie platforma & alternatorul nu s-a ars niciodata . wtf ! . Cum este posibil ca unul asiatic de 70amperi sa faca un nemtesc de 100A?
Oare se potriveste pe Carutele noastre ?
Acesta este ___




  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
raspunsul este chiar in ce ai scris tu: merge 5000km pe saptamana adica masina aia merge mult cu drumuri lungi nu drumuri scurte in oras. Alternatorul este cel mai stresat imediat dupa pornire cand toti consumatorii mai ales bateria incearca sa absoarba cat mai mult curent. Daca nu mergi minim 30 de minute cu masina atunci bateria niciodata nu ajunge inapoi la starea initiala si atunci ea cand va porni urmatoarea data va incerca sa absoarba mai mult curent si tot asa. Toate astea duc la problemele cunoscut. La asta se adauga si pompa de vid prezenta pe alternator care si ea forteaza alternatorul...
  • chupachabra

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Chestia este ca rezista si sunt si alternatoare si de 140 amperi pe modelul asta . daca se potriveste cred ca unul de 140 ar face fata mai usor decat unul de 100 , poate asta ar fi solutia problemelor noastre .nu gasesc specificatiile carscaselor sa-mi dau seama daca se poate prinde pe motor sau nu .
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ce parere aveti in cazul meu, la vectra 1.9 diesel:
- incarcare 13.9-14.2V (masurat in test mode bc, cu un multimetru si cu chestia asta
- la ora 3 masina porneste la sfert. plec, merg putin ce e drept (cam 1-2 km), opresc masina cam 2-3 ore si apoi dau sa o pornesc. o simt ca invarte greut (dar nu de speriat, mi-a pornit cand invartea mult mai greu). nu vrea sa porneasca la prima cheie, o mai las inca odata cu contactul (sa bage pompa din rezervor motorina in filtru si in pompa de inalte). cand sa dau la cheie, martorul pus de mine ajunge la 8v...
- fur curent de la cineva (un amic) si pornesc masina (porneste foarte repede). dupa ce o pornesc merg cam 30 de minute destul de turat cu masina (incarcarea nu a scazut sub 14V aproape deloc).
- dupa ora 7 ajung acasa, o mai las cateva minute in parcare mergand (mi-am gasit de facut ordine prin masina) fara nici un bec aprins (nici macar frana apasata), rotile drepte, in testmode si voltmetrul pus de mine indica 14.2-14.3V. opresc motorul, o las 10 minute si o pornesc din nou. porneste la sfert. zic ca am rezolvat-o, nu era suficient incarcata bateria, eu facand de obicei drumuri scurte pana la munca si inapoi.
- azi dimineata la ora 6 ma duc la masina, nici macar nu se descuia (parea complet descarcata, cand am pus contactul nici macar nu parea sa aiba curent deloc. scot borna si o las fara borna pana acum 1 ora. pun borna la loc si incepe sa faca alarma ca toti dracii... opresc alarma si pun contactul, avea cam 11V, dau la cheie si evident ca nu porneste.

* baterie ROMBAT Premier 85Ah 810A (verde) cumparata acum aproximativ 3 ani, pusa cam odata pe an pe redresor...
* masina nu pare sa aiba probleme la alternator (dovada fiind tensiunile de mai sus zic eu).
* masina nu pare sa aiba probleme cu consumatori pe timpul noptii (exceptand computerele masinii si o alarma aftermarket nu ar trevbui sa fie nimic alimentat...

eu zic ca e bateria cu probleme si ca si-a dat sufletul.
eu incerc sa o resuscitez si am pus-o pe redresor noaptea asta... sa vad maine cum se comporta...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pregateste-te de alta baterie
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
pai ma pregatesc,
acum vine insa documentarea cu ce baterie sa iau si ce capacitate...
sper sa o mai intind macar 2 saptamani...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

baterie pe duca zic si eu, a mea e la fel cu ce ai tu (rombat verde) dar din 2011 pe masina, probabil am fost mai baftos de m-a tinut atit.

inainte a fost una la fel pe masina - a tinut si aia vreo 6 ani.

personal o sa iau una identica atunci cind va fi nevoie - sint de principiul ''paste iarba pe care o cunosti''. (motorul meu - y20dth)
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Problema la mine e si ca fac doar drumuri scurte prin oras si probabil nu apuca sa se incarce...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Am pus dimineata pe masina bateria (dupa ce a stat pe redresor cam 14 ore) si a pornit la sfert...
Incarcarea arata cam asa:

Deci e bine zic eu...

Daca pana diseara se descarca iar, zic clar ca e bateria...
  • code01011

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Insignia 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Salutare, as dorii si eu niste sfaturi legat de un alternator la un Opel Insignia A20DTH cu alternator de 140 amperi.

Acum 1 luna si jumatate a murit alternatorul original de pe masina (masina avand putin peste 200.000 km), voltajul la incarcare era instabil. Dupa ce au verificat baieti de la service sa ajuns la concluzia ca alternatorul este defect (era vb de un releu de pe alternator).

Am ajuns sa schimb acel alternator cu unul SH (unul original cica era pe undeva la 2800 de lei iar in momentul ala nu aveam banii necesari pentru unul nou...) si pe timp de 1 luna si jumatate, pana vinerea trecuta a mers totul bine.
Vineri seara, eram pe drum si a aparut un mesaj in bord "service battery charging system" si martorul cu bateria (data trecuta nu aparuse acest mesaj sau martor). Fiind weekend am lasat masina in curte cu bateria decuplata sa nu se descarce cumva pana azi.

Astazi am ajuns pana la urma la service si sa constatat ca sa ars o siguranta de 100 de amperi de la borne si cand am improvizat o legatura acolo sa trecem peste siguranta sa vedem daca alternatorul e intreg, am vazut ca nu incarca de loc, deci e mort si acest alternator.


Intrebarea mea, poate sa fie ceva, altceva, stricat pe undeva care sa afecteze alternatorul si in timp sa il "distruga"? Parca nu as vrea sa iau alt alternator, mai ales daca este nou, si sa ma trezesc intr-o luna iar cu el defect.

Acum, poate sunt eu ghinionist si am nimerit un alternator la sfarsit de viata ...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
daca tin bine minte la Insignia incarcarea nu e ca la generatiile mai vechi de masini (adica in jurul a 14V) ci este altfel.
adica:
- daca bateria e incarcata, tensiunea nu mai este 14V ci este undeva la 12-112.5V (sau ceva de genul, poate nu sunt valorile corecte dar sigur nu e 14V), asta dand senzatia ca alternatorul nu incarca...
- daca bateria e aproape descarcata, tensiunea poate sa ajunga si la 15V si uneori mai mult (pentru o incarcare rapida, bateria nu se strica, este pecial proiectata pentru asa ceva).
daca electricienii la care s-a verificat chestia asta nu stiu acest detaliu, sunt de parere ca trebuie sa te duci in alta parte...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:Am pus dimineata pe masina bateria (dupa ce a stat pe redresor cam 14 ore) si a pornit la sfert...
Incarcarea arata cam asa:

Deci e bine zic eu...

Daca pana diseara se descarca iar, zic clar ca e bateria...
Pestelca masii...
Masina porneste la sfert....
Am gasit insa defectul...
Portbagajul nu se inchide corect de cele mai multe ori...
Daca pornesc alarma (care baraie cand sesizeaza usa sau portbagaj deschis), cel mai probabil raman fara baterie.......
Deci bateria inca e ok...
  • code01011

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Insignia 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2016

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:daca tin bine minte la Insignia incarcarea nu e ca la generatiile mai vechi de masini (adica in jurul a 14V) ci este altfel.
adica:
- daca bateria e incarcata, tensiunea nu mai este 14V ci este undeva la 12-112.5V (sau ceva de genul, poate nu sunt valorile corecte dar sigur nu e 14V), asta dand senzatia ca alternatorul nu incarca...
- daca bateria e aproape descarcata, tensiunea poate sa ajunga si la 15V si uneori mai mult (pentru o incarcare rapida, bateria nu se strica, este pecial proiectata pentru asa ceva).
daca electricienii la care s-a verificat chestia asta nu stiu acest detaliu, sunt de parere ca trebuie sa te duci in alta parte...


Nush ce sa zic in legatura cu electricianul respectiv si cat cunoaste dar pana acuma nu am avut probleme cu ei, merg la acelasi service de mai bine de 7 ani.

Prima oara cand sa stricat alternatorul original (acu 1-2 luni), m-am trezit cu bateria descarcata la servici .. bine ca aveam un redresor pe acolo si am reusit sa pornesc masina.
Dimineata urmatoare am incercat sa o pornesc si nu am reusit, clar ca bateria nu sa incarcat destul pe drumul de la servici (un drum de 60 de km). Am pornito cu redresorul si am mers direct la service unde dupa investigatiile efectuate mi sa spus ca alternatorul este dus.

Imi este teama sa mai pun alt alternator daca am alte probleme la masina care pot duce la defectiunea urmatorului alternator. Incercam sa intreb pe aici poate are cineva vreo idee in legatura cu asta. Saptamana viitoare am sa ii pun si pe ei sa se uite pe partea electrica poate are vreo alta buba pe acolo.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
sint de parere ca e o intimplare pur si simplu, probabil ca fiind alternatorul second atit a mai fost viata lui.
doar sa nu ai fire dezizolate care sa atinga caroseria pe circuitul alternatorului.

@jgyprime, eu personal sint incintat de tipul asta de baterie, sint sanse mari sa prinzi 6-7 ani cu ea, din descrierea defectului parea baterie cu elementi in scurt din cauza pastei dar bine ca ai gasit ''defectul''.
  • code01011

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Insignia 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2016

  • Mesaj Privat
@gabimilo1

Sper sa fie asa ...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR