Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Masina este un Omega B cu motor X20XEV.
Am circulat ceva vreme cu senzorul de la axul cu came defect, pana am gasit unul original, Siemens, second-hand, de la o masina dezmembrata de un coleg de pe forum. Acesta a fost montat pe la jumatatea lunii noiembrie si a functionat perfect pana zilele trecute. Mai exact, oprindu-ma sa cumpar ceva in drum spre casa, la pornire mi s-a aprins martorul "check engine". Dupa o jumatate de ora, am facut testul "agrafa", fara succes insa, pentru ca la pornire martorul nu s-a mai aprins Shocked . In zilele urmatoare am patit de cateva ori la fel, in final ajungand la concluzia verificata deja ca acest martor se aprinde NUMAI ATUNCI CAND PORNESC LA CALD, codul de eroare fiind 92 - camshaft sensor, insotit de obisnuita functionarea motorului in regim de avarie si limitarea turatiei la 4500.
Daca pornesc la rece, oricat de mult as circula fara a opri motorul, totul este in regula. In momentul in care il opresc chiar si pentru o secunda, la repornire martorul se aprinde.
Sambata l-am demontat complet, l-am sters, l-am montat la loc, m-am asigurat ca mufa este bine introdusa, gandinu-ma ca poate s-a miscat ceva pe-acolo. Celalalt capat al cablului nu am reusit sa il gasesc, el pierzandu-se undeva pe sub alte cablaraie, dar l-am miscat in ideea ca poate face un contact imperfect, fara niciun rezultat insa.
Daca aveti idee care poate fi cauza acestei stranii erori, va rog sa ma ajutati.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cumpara nou original, nu cred sa ai bafta de ceva fire.
  • Cristy_13

  • Mesaje scrise: 763
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Original sa fie, eu am patit-o cu unul facut in italia care amers vreo 3 zile.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
As cumpara altul, dar mi se pare o coincidenta prea mare sa se defecteze la doua luni de la montare. Adica intelegeam daca pica dupa 3 zile, ziceam ca o fi avut el vreun defect. In situatia data, ma tem ca schimbarea lui inseamna doar inlaturarea efectului, nu si a cauzei.
In plus, daca e defect senzorul, de ce face figuri numai la pornirea la cald? De ce nu da eroarea cand se incalzeste motorul, ci numai daca il opresc si il repornesc?
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am descoperit fara sa vreau o metoda de "pacalire" a acestei erori. Cum am mentionat, daca pornesc motorul la cald, se aprinde martorul din bord si motorul functioneaza in regim de avarie. Daca iau insa contactul doar pentru o fractiune de secunda (fara a lasa ragazul necesar pentru ca motorul sa se opreasca), martorul se stinge automat si motorul functioneaza normal.
Aveti idee daca aceasta metoda are vreun efect negativ? Si din pura curiozitate, care o fi explicatia acestui fenomen?
  • ct-13-shp

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
asa patesc si eu,dar cand fac ceea ce ai zis u kapix sa opresc motor pt foarte scurt timp,functioneaza,dar pt o perioada foarte scurta de timp.sincer as vrea sa stiu ce efecte negative are asupra masini,a motorului acest senzor ...multumesc
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Aaa, nuu, la mine merge pana la urmatoarea oprire. Si la repornire repet operatiunea si merge din nou. Verificat pe cel mai lung drum pe care l-am facut de cand am descoperit trick-ul - 100 km. Dar repet, mie imi da eroarea doar cand pornesc la cald, daca motorul e rece porneste normal, nu am treaba.
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut! am si eu o problema cu senzorul de la axul cu came. Dupa ce am schimbat senzorul cu unul nou eroarea nu a disparut. Am trecut la verificarea mufei si a cablului si am descoperit la aprox. 10 cm de mufa cablul tocit. Acesta s-a frecat de capacul de la tacheti incat s-a rupt atat ecranajul cat si unul dintre fire. Problema este ca nu stiu unde duce acest fir si daca as putea sa-l inlocuiesc. Ma poate ajuta cineva?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Firele au culori diferite, simplu de gasit...
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am inteles! vroiam de fapt sa stiu daca si la celelat capat exista o mufa ca sa-l pot inlocui cu totul?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Din cate imi aduc aminte firele merg direct in mufa ECU, deci alte fire, lipite cu letcon si tras pe ele izolatie termocontractila.
Vei mai gasi cu ocazia asta si altele rascoapte, solutia este identica, boala generala la X18XE X0XEV adica motoare 'fierte'.
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Din cate imi aduc aminte firele merg direct in mufa ECU, deci alte fire, lipite cu letcon si tras pe ele izolatie termocontractila.
Vei mai gasi cu ocazia asta si altele rascoapte, solutia este identica, boala generala la X18XE X0XEV adica motoare 'fierte'.

Adevarat! Motoare ''fierte'' de-a binelea si firele coapte sunt chiar o problema...
Mulumesc frumos pentru informatii!
Skip ads

  • banidolari

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut am si eu un Opel Zafira B motor Z19DT 120 cai si de vreo 2 saptamani a inceput sa porneasca mai greu la rece dar o lua la prima cheie iar de doua zile s-a aprins martorul de service si am aflat ca e de bai senzorul ax came si porneste doar dupa ce dau la automat de vreo 10 ori, iar dupa ce se incalzeste motorul porneste la prima cheie dar dupa 3 4 secunde. Cat timp se poate circula asa si care sunt consecintele?
  • marius2693

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salut.am si eu o intrebare legata de acest senzor.motor x20xev.Am verificat pe mufa care intra in senzor (cea cu 3 pini) dupa cum am vqzut intr-o postare si intre pinul B si C am 2.4 v in loc de 5v.curios este ca valoarea asta o am intre pinii din capete.Dc asa logica imi spune ca pinul B ar trebui sa fie in mijloc si C unul dintre cei de la margine? Ce sugestii imi dati?.scz daca nu am postat unde trebuie
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR