- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Putem prezenta datele problemei:
-Regulatur electronic ventilator climatronic posibil defect.
Destul de greu de crezut si identificat din cauza faptului ca defectul nu era permanent, se manifesta cand si cand. Cea mai aiurea senzatie era ca, atunci cand scoteai cheia din contact, ventilatorul isi vedea mai departe de nebuneala. Tampenia pe care am constatat-o, ca acest modul, era alimentat continuu, fara nici o alta conditie doar fiind inseriat prin siguranta si aceea de 30 A. (Nu vreau sa ma gandesc la comparatie cu Oltcitu la posibile ....electrice?!?)
-Identificat cu siguranta ca acest modul e defect cu ajutorul si sprijinul lui ldivora. Doresc sa-i multumesc pe aceasta cale si raman dator. Din lipsa de informatii am desfacut mai mult decat trebuie. Totusi, cu folos ca am curatat compartimentul filtrului de polen si motorul ventilatoruluide praf si frunze. Pentru cei care pot avea astfel de surprize va confirm ca acest modul se poate demonta f. simplu prin desfacerea capacului de la filtrul de polen si a fisei cablurilor acestuia.Ca sa fie demontat din locasul lui e suficient sa se impinga cu un deget tepii acestuia prin interiorul carcasei filtrului. Nu e foarte fixat si iese usor fara al forta.
-Cerut oferte in stanga si in dreapta pentru piesa necesara la:
Erebus-306,00 Euro curs BNR +2%
Opel Shop-1.074,00 Ron
Augsburg-980,00 Ron
MC Motors-860,00 Ron
etc,
castigator detasat si recomandat personal prin confirmarea a doua oara a preturilor competitive si decente pentru piese importante
PROMOTOR INTERNATIONAL din str. Agricultori 52
www.promotorinternational.ro
PRET FINAL DE ACHIZITIE 520 Ron
F mult pentru tehnologia care o inglobeaza. Aste a e, mai ales ca dupa parerea mea e cam lipsit de siguranta in exploatare.
-Regulatur electronic ventilator climatronic posibil defect.
Destul de greu de crezut si identificat din cauza faptului ca defectul nu era permanent, se manifesta cand si cand. Cea mai aiurea senzatie era ca, atunci cand scoteai cheia din contact, ventilatorul isi vedea mai departe de nebuneala. Tampenia pe care am constatat-o, ca acest modul, era alimentat continuu, fara nici o alta conditie doar fiind inseriat prin siguranta si aceea de 30 A. (Nu vreau sa ma gandesc la comparatie cu Oltcitu la posibile ....electrice?!?)
-Identificat cu siguranta ca acest modul e defect cu ajutorul si sprijinul lui ldivora. Doresc sa-i multumesc pe aceasta cale si raman dator. Din lipsa de informatii am desfacut mai mult decat trebuie. Totusi, cu folos ca am curatat compartimentul filtrului de polen si motorul ventilatoruluide praf si frunze. Pentru cei care pot avea astfel de surprize va confirm ca acest modul se poate demonta f. simplu prin desfacerea capacului de la filtrul de polen si a fisei cablurilor acestuia.Ca sa fie demontat din locasul lui e suficient sa se impinga cu un deget tepii acestuia prin interiorul carcasei filtrului. Nu e foarte fixat si iese usor fara al forta.
-Cerut oferte in stanga si in dreapta pentru piesa necesara la:
Erebus-306,00 Euro curs BNR +2%
Opel Shop-1.074,00 Ron
Augsburg-980,00 Ron
MC Motors-860,00 Ron
etc,
castigator detasat si recomandat personal prin confirmarea a doua oara a preturilor competitive si decente pentru piese importante
PROMOTOR INTERNATIONAL din str. Agricultori 52
www.promotorinternational.ro
PRET FINAL DE ACHIZITIE 520 Ron
F mult pentru tehnologia care o inglobeaza. Aste a e, mai ales ca dupa parerea mea e cam lipsit de siguranta in exploatare.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Nu pot sa spun exact cum (adica pas cu pas, tot rationamentul logic), dar am facut teste in toate situatiile posibile: cu contact, fara, cu clima pornita, fara, cu cheia scoasa, etc. Apoi urmarind schema electrica si tinand cont de masuratori si teste, am ajuns la concluzia ca regulatorul electronic de viteza e de vina.
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
La acest modul ai urmatoarele conexiuni:
-in stecherul mare cu 4 poli gasesti Pin 4 Maro Albastru
Pin 2 Negru Albastru
Pin 1 Negru
Pin 3 Maro
-separat se afla cablurile de legatura catre motor Rosu + si maro -
Masurand direct in stecher intre pini 4 si 2 poti controla tensiunea de comanda pentru modul intre 0-oprit si max 5 volti turatie maxima.
Intre pinii 1 si 3 este acel curent de alimentare continuu pe cablu gros cu sectiune de 4 care dupa parerea mea pare periculos in cazul unei probleme cu modulul regulator. Sau in cel mai bun caz se consuma bateria fara sa-ti dai seama cum. La mine ramanea pornit ventilatorul pe turatie mica chiar daca scoteam cheia din contact. Pentru cei care nu cred ca e posibil, unde locuiesc eu e un trfic infernal, adica zgomot, deci nu ai sanse sa auzi sau sa simti.
Verificand tensiunea de comanda din climatronic cea de 0-5 volti si faptul ca, chiar atunci e 0 tot se invarte ....?
-in stecherul mare cu 4 poli gasesti Pin 4 Maro Albastru
Pin 2 Negru Albastru
Pin 1 Negru
Pin 3 Maro
-separat se afla cablurile de legatura catre motor Rosu + si maro -
Masurand direct in stecher intre pini 4 si 2 poti controla tensiunea de comanda pentru modul intre 0-oprit si max 5 volti turatie maxima.
Intre pinii 1 si 3 este acel curent de alimentare continuu pe cablu gros cu sectiune de 4 care dupa parerea mea pare periculos in cazul unei probleme cu modulul regulator. Sau in cel mai bun caz se consuma bateria fara sa-ti dai seama cum. La mine ramanea pornit ventilatorul pe turatie mica chiar daca scoteam cheia din contact. Pentru cei care nu cred ca e posibil, unde locuiesc eu e un trfic infernal, adica zgomot, deci nu ai sanse sa auzi sau sa simti.
Verificand tensiunea de comanda din climatronic cea de 0-5 volti si faptul ca, chiar atunci e 0 tot se invarte ....?
kkottas69
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina: Zafira 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
Hello from Turkey, Ankara. I don't know Rumanian Language at all. I have managed to register your forum.
I have the same problem, with the part you discussed on your forum. I mean the part with serial number BEHR 65922
DELPHI 52 488 536 VALEO 539.9960.010 GM 90 566 802. Few electricians could not fix it in Ankara. And they could not
find its spare either. Do you know, how can I have it fixed? Or, how much does it cost to buy a new one?
I will be thankful if you guys can help me? Please, contact me at kkottas@msn.com
I have the same problem, with the part you discussed on your forum. I mean the part with serial number BEHR 65922
DELPHI 52 488 536 VALEO 539.9960.010 GM 90 566 802. Few electricians could not fix it in Ankara. And they could not
find its spare either. Do you know, how can I have it fixed? Or, how much does it cost to buy a new one?
I will be thankful if you guys can help me? Please, contact me at kkottas@msn.com
zafira 2.0 automatic a scris:Am reusit sa ajung la problema?
Acum e partea gingasa ca nu stiu cum sa verific daca e vinovat?
Ce pot sa confirm e ca are plus continu intre pinii 1 si 3 dar intre 4 si 2 ar trebui sa vina ceva impuls de la panoul de comanda? Intre 6 si 7 se leaga motorul aerotermei. (nu am mai avut timp si un aparat de masura bun sa verific ce iese intre 4 si 2)
Pentru cultura generala modulul e fabricat de Alcatel si tot pe el se mai gasesc urmatoarele coduri:
BEHR 65922
DELPHI 52 488 536
VALEO 539.9960.010
GM 90 566 802
Frumos, nu?!?!?
Acum e partea gingasa ca nu stiu cum sa verific daca e vinovat?
Ce pot sa confirm e ca are plus continu intre pinii 1 si 3 dar intre 4 si 2 ar trebui sa vina ceva impuls de la panoul de comanda? Intre 6 si 7 se leaga motorul aerotermei. (nu am mai avut timp si un aparat de masura bun sa verific ce iese intre 4 si 2)
Pentru cultura generala modulul e fabricat de Alcatel si tot pe el se mai gasesc urmatoarele coduri:
BEHR 65922
DELPHI 52 488 536
VALEO 539.9960.010
GM 90 566 802
Frumos, nu?!?!?
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
kkottas69
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina: Zafira 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- palade radu
- **
- 209 mesaje
- din 21 Oct 2007
- Omega 1996 x25dt
- Iasi
palade radu
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 x25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
palade radu, problema ta pare sa fie in zona regulatorului de turatii a ventilatorului de clima, care functioneaza aproximativ la fel ca la Zafira. Vezi in subiectul asta https://www.clubopel.com/vie...p?p=181428#181428 ce a facut zafira 2.0 automatic.
Asta e schema electrica de la Omega:
Asa se ajunge la el:
Ar trebui sa arate cam la fel cu cel de aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=181677#181677 , adica asa:
Intre pinii "1" si "3" ar trebui sa ai permanent 12V, chiar daca scoti cheia din contact.
Pe pinii "2" si "4" modulul este comandat de ECC (Electronic Climate Control) cu o tensiune intre 0V (oprit) si 5V (turatie maxima).
Scoate modulul din locasul lui. Seteaza o treapta de viteza pentru ventilator, sa zicem 9 (maxim). Masoara tensiunea intre pinii "2" si "4". Ar trebui sa fie 5V. Stai cu aparatul de masura cam 2 minute pe acei pini. Daca peste 50 de secunde (sau cit ai conometrat tu acolo) tensiunea dispare (0V), atunci problema e la ECC.
Daca tensiunea ramine 5V tot timpul, atunci problema ar putea fi la acest modul (regulatorul de turatii a ventilatorului de clima).
Fa masuratorile acestea, posteaza aici rezultatele si vedem cum facem mai departe.
Asta e schema electrica de la Omega:
Asa se ajunge la el:
Ar trebui sa arate cam la fel cu cel de aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=181677#181677 , adica asa:
Intre pinii "1" si "3" ar trebui sa ai permanent 12V, chiar daca scoti cheia din contact.
Pe pinii "2" si "4" modulul este comandat de ECC (Electronic Climate Control) cu o tensiune intre 0V (oprit) si 5V (turatie maxima).
Scoate modulul din locasul lui. Seteaza o treapta de viteza pentru ventilator, sa zicem 9 (maxim). Masoara tensiunea intre pinii "2" si "4". Ar trebui sa fie 5V. Stai cu aparatul de masura cam 2 minute pe acei pini. Daca peste 50 de secunde (sau cit ai conometrat tu acolo) tensiunea dispare (0V), atunci problema e la ECC.
Daca tensiunea ramine 5V tot timpul, atunci problema ar putea fi la acest modul (regulatorul de turatii a ventilatorului de clima).
Fa masuratorile acestea, posteaza aici rezultatele si vedem cum facem mai departe.
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
De acord, dar nu ai precizat. Eu am inteles ce ai gandit, dar respectivul? Nu stie, cum nu stiu multi (chiar electricieni auto), eu am vrut sa il ajut sa nu il arda. Si inca ceva, cu mufa scoasa poti avea tensiune de comanda intre 0 si 5V, dar punand cupla sa nu mai ai sau sa nu mai ajungi la 5V (vezi Zafira 2.0 automatic).
- vladutzz
- **
- 185 mesaje
- din 23 Jul 2006
- Astra 2003 y17dt
- Iasi
vladutzz
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2006
- Mesaj Privat
salutare baieti
speram sa nu scriu niciodata la acest subiect....dar se pare ca acum o fac
azi.....in iasi, vreme aiurea tare...am dat drumu` la caldura si dezaburire. insa cand am oprit motorul, stupoare....ventilatorul de la climatronic ramasese pornit. am pornit motorul inca de 2-3 ori si l`am oprit, in ideea in care ar putea sa`si revina.
n`a fost asa....si`am apelat la cineva sa`mi dea o cheie de 10, sa scot borna, in ideea in care "eroarea" se va reseta.
m`am inselat. la cuplarea bornei, ventilatorul nu mai porneste de nici o culoare. am luat la puricat sigurantele, dar toate par a fi in regula.
la relee n`am apucat sa`mi bag inca nasul, pentru ca nu stiu exact care e cel de la clima.
a fost la "fata locului" si popescu iulian, care a incercat sa ma ajute, dar din pacate, nu stie nici el prea multe despre ASTRA cu CLIMA.
ma poate ajuta cineva, are idee ce ar putea fi?
mentionez ca ac`ul imi cupleaza...doar ca aeroterma nu se invarte
speram sa nu scriu niciodata la acest subiect....dar se pare ca acum o fac
azi.....in iasi, vreme aiurea tare...am dat drumu` la caldura si dezaburire. insa cand am oprit motorul, stupoare....ventilatorul de la climatronic ramasese pornit. am pornit motorul inca de 2-3 ori si l`am oprit, in ideea in care ar putea sa`si revina.
n`a fost asa....si`am apelat la cineva sa`mi dea o cheie de 10, sa scot borna, in ideea in care "eroarea" se va reseta.
m`am inselat. la cuplarea bornei, ventilatorul nu mai porneste de nici o culoare. am luat la puricat sigurantele, dar toate par a fi in regula.
la relee n`am apucat sa`mi bag inca nasul, pentru ca nu stiu exact care e cel de la clima.
a fost la "fata locului" si popescu iulian, care a incercat sa ma ajute, dar din pacate, nu stie nici el prea multe despre ASTRA cu CLIMA.
ma poate ajuta cineva, are idee ce ar putea fi?
mentionez ca ac`ul imi cupleaza...doar ca aeroterma nu se invarte
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- palade radu
- **
- 209 mesaje
- din 21 Oct 2007
- Omega 1996 x25dt
- Iasi
palade radu
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 x25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2007
- Mesaj Privat
va multumesc pt informatiile trimise in legatura cu ventilatoru de la climatronic. dar nu stiu cum se ajunge la acel regulator sau pe unde se afla ca din fotografie nu se prea intelege. un electrician mi a spus ca ventilatoru de la clima e normal sa porneasca si sa se opreasca cand vrea el in functie de temperatura pe care i o dai din panou dar eu nu cred asta. daca puteti sa mi spuneti cum functioneaza sistemu asta ca nu prea inteleg sau chiar am o defectiune. va multumesc.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Radule, de ce ai deschis alt subiect si nu l-ai continuat pe cel original de la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19911 ? Eu iti voi raspunde acolo si rog un moderator sa lipeasca discutia asta acolo.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
palade radu, ca sa ajungi la acel modul, trebuie sa scoti si torpedoul (glove compartment):
Cel care nu se invirte la tine este ventilatorul aerotermei. Ventilatorul de clima este de fapt (asa e numit) ventilatorul aflat pe condensatorul instalatiei de climatizare, adica cel din fata radiatorului instalatiei de racire a motorului. Ala nu te intereseaza in acest moment.
Daca nu te descurci si crezi ca risti sa faci vreo boacana , eu iti recomand sa mergi la o intilnire a opelistilor din Iasi https://www.clubopel.com/viewtop...r=asc&start=0 si te ajuta baietii cu siguranta.
Cel care nu se invirte la tine este ventilatorul aerotermei. Ventilatorul de clima este de fapt (asa e numit) ventilatorul aflat pe condensatorul instalatiei de climatizare, adica cel din fata radiatorului instalatiei de racire a motorului. Ala nu te intereseaza in acest moment.
Daca nu te descurci si crezi ca risti sa faci vreo boacana , eu iti recomand sa mergi la o intilnire a opelistilor din Iasi https://www.clubopel.com/viewtop...r=asc&start=0 si te ajuta baietii cu siguranta.
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat