Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
In citeva zile vreau sa achizitionez o masina diesel, an 2005 -2006 in max 6000 euro.
Candidatele ar fi:

Opel Astra CalssicII hatch1.7 cdti 80,101 CP
Opel Astra H hatch 1.3,1.7, 1.9 cdti 90, 80,101,120 CP
Opel Corsa D 1.3 cdti


Ford Focus 2 hatch
motor 1.6 110 CP merge si 1.6 90 CP
Ford Fusion 1.6 90 CP merge si 1.4 80-85 CP


Fabia1 / Ibiza 1.4 , 1.9 TDI 80, 101 CP ( nu cunosc motoarele )
Vreau sa vad niste pareri intrucit sunt intr-un mare dubiu, ma intereseaza sa am cheltuieli cit mai mici de intretinere si exploatare.


Ultima modificare facuta de pascaru_val la Mie 10 Feb, 2010 2:10 am
Skip ads

  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pascaru_val a scris:Vreau sa vad niste pareri intrucit sunt intr-un mare dubiu, ma intereseaza sa am cheltuieli cit mai mici de intretinere si detinere.
In cazul asta, parerea mea, Fordul cade primul. Reviziile sunt scumpe, piesele scumpe, mecanica destul de grea, nu prea o poti face tu fara documentatii serioase si ceva experienta, si asa, e destul de greu.
  • departe

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Corect fara FORD..si eu unu am CORSA C ..acuma..tot ptr Corsa as opta ptr orash..daca e ptr afara..ia un ASTRA...dar indiferent ce vei lua,fii atent la distributie,si ce e mia schimbat pe la ea...plus ca..sa nu fie facuta din 2 bucati,gen sudata..busita si indreptata!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De Ford uitaaaa!

Fabia sau Ibiza sunt bunisoare, cam papa ulei dar asta e clasic pentru VW, la piese SH de gen tablarie e cam nasol ca nu e masina populara, exact de asta vei si pierde la revinzare. In rest piese gasesti lejer si convenabil numai sa nu fie dedicate prea tare unde sh e baza.

Acum ca am ajuns la Opel, depinde daca o folosesti in oras, daca te doare de consum, daca ai de carat...
Corsa D este foarte buna urban si extra, consum mic dar nu cari ca in Astra. La Z13 mai pica fulia alternator, mai un injector, regulator presiune motorina dar nu e bai. Timpenia este EGR care parca a crescut acolo, decit curatare mai bine il scoti soft si injuri proiectantii macaronarii. Distributia e pe lant Opel spune 150,000 dar tine 250,000 in conditii de utilizare corecta. Cu tot felul de zgomote ai sa te obisnuiesti sau le vii de hac, sunt defecte de fabricatie adica ieftineala fata de modelul C.
Astra e alta clasa, extern si bagaje e super, in oras te chinui la gasit loc parcare, manevre, consum mai mare... Motorul Z17 are boala clasica la injectoare si regulator presiune, EGR se murdareste si el dar este accesibil si pentru afoni. O timpenie de proiectare este ECU pus in spatele farului stinga jos unde era HACM pe AstraG, adica spargi spoiler, far si indoi aripa dar ai bonus ECU. Distributia e pe curea ca la Y17 numai ca din considerente de somn linistit se schimba la 90,000 in loc de 150,000.

Vad ca esti 'pocnit' pe diesel, daca mergi prin Bucuresti cu ea servici-casa + ceva extern si esti sub 20,000km/an nu cumpara asa ceva. Un Z14XEP benzinar de 90cp este mai economic per total daca faci drumuri scurte, se incalzeste iarna mai repede etc. Ca fiabilitate eu zic ca depaseste modelele diesel CDTI unde inebunesti cu injectoare, regulatoare...la capitol revizii ulei+filtre este net cistigator.
Skip ads

  • cbcauto

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2010

  • Mesaj Privat
La ford ai sa fi dezamagit de consum . decit un ford 1.6 mai bine un vectra 2.2 ca au acelas consum Smile
Crede-ma ca stiu ce vb .
Am vectra c 2.2 direct acasa si conduc la servici tot felul de forduri
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Daca se tine neaparat la diesel, recomand AstraG 1.7 80CP si AstraH 1.9 120CP. AstraH e putin mai scumpa, atat la intretinere cat si la consum. La dimensiuni, diferentele nu sunt chiar asa mari: 5cm mai mult in latime si 15cm mai mult in lungime pentru AstraH. La fiabilitate sunt cam tot pe acolo.

Motorul 1.9 100CP de la Fabia e cel mai fiabil din toate, dar e mai zgomotos si destul de scump la revizii. In schimb, masina e cam mica.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Daca se tine neaparat la diesel, recomand AstraG 1.7 80CP si AstraH 1.9 120CP. AstraH e putin mai scumpa, atat la intretinere cat si la consum. La dimensiuni, diferentele nu sunt chiar asa mari: 5cm mai mult in latime si 15cm mai mult in lungime pentru AstraH. La fiabilitate sunt cam tot pe acolo.

Motorul 1.9 100CP de la Fabia e cel mai fiabil din toate, dar e mai zgomotos si destul de scump la revizii. In schimb, masina e cam mica.


Am vazut o fabia combi cu motorul 19 TDI pd 101 cai ..mm nu m-a impresionat cu nimic desi era cam full, am pornit motorul si a ramas check engine aprins, vinzatorul spunind ca motorul pd trebuie alergat o data la nu stiu cit timp pt curatare ca .. bla bla .. de la motorina proasta. Am zis mai bine lasa, masina era din 2007- adik din punctul meu de vedere noua, avea vreo 63k km.
Vad ca toti ziceti ca Fordul consuma mult... mm nu stiu ce sa zic .. are "socramiu" un Fusion lcumparat acum citeva luni si zice ca ii consuma f putin...
Dar dak piesele la Ford (Focus) sunt scumpe si e greu cu service-ul in sensul ca e greu accesul la motor- lucru care il mai auzisem prefer sa ma abtin, desi imi place etxtrem de mult tinuta de drum.
Corsa fie ea si D imi pare un pic cam femina asa... e doar o impresie, dar incepe sa imi placa mai mult decit H-ul DOAR din privinta vizibilitatii.- H-ul cum am mai spus intr-un alt post nu imi place ca parca nu prea vad bine fatza dreapta si parca nici in stinga din cauza stilpilor parbriz. Interiorul de H imi place f mult, bine si exteriorul.
Astra G imi place cel mai mult Embarassed dar ultima G ar fi de prin 2004 si classic-ul am impresia ca e mult mai slabutz la fiabilitate & co.
Masina va fi pt plimbare in Bucuresti seara/noaptea si pt excursii- sper eu drumuri lungi ca de aia vreau diesel sa nu ma deranjeze ca mai merg 100 km sau 1000 km.


Ultima modificare facuta de pascaru_val la Mar 09 Feb, 2010 7:33 pm, modificat de 3 ori in total
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Daca vrei Astra G,H cu motor de 1.7 80 cp eu zic sa te razgandesti si sa te reorientezi catre ala de 101 cp.Am vazut ca ai in semnatura y17dt si banuiesc ca stii ce senzatii iti ofera intr-o depasire pe un drum cu 1 banda pe sens...eu stiu am avut 2 ani de zile y17dt.
Nu as da 6000 de euro pentru o masina din clasa mica gen Corsa,Fabia,Ibiza.
Despre revizii nu ce sa zic.De obicei pe langa revizii poate sa mai pice si alte piese...sa zicem la Astra H un CIM.
Skip ads

  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
1.7 cdti si dti sunt cam la fel? -in sensul ca, daca o turez peste 4500, ajunge ulei in vasul de expansiune?
Da y17dt mi se parea cam puturoasa pt virsta mea si de aia eu aveam 92 cai.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Astra H 1.9 cdti 120 cp si n-ai probleme (plus putere sa te saturi de ea). Doar o volanta mai problematica. Daca vrei ceva si mai ieftin (si intretinere si cost initial) ia 1.4 sau 1.6 dar sa nu te astepti la putere.
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Uleiul in vasul de expansiune iti ajungea din cauza racitorului pentru ulei(termoflot) care avea membrana sparta.La 6000 de euro nu gasesti 1.9 CDTI care sa nu aibe probleme.
Uita-te si dupa o Octavia I 1.9 TDI,poate ca o fi model mai vechi si nu impresioneaza prin design dar compenseaza prin fiabilitate functionalitate.
Acum am un H 1.7 101 cp de care per total sunt multumit.
  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Fusion consuma putin ca are cel mai probabil motorul de 1.4 TDCI de 75 de cai... Vad ca esti chitit pe diesel...problema, zic eu, ca toate mai noi sunt common rail...ea in sine e o injectie buna, dar nu pentru Romania. Eu te sfatuiesc cu inima deschisa sa te ndrepti spre benzina, sau diesel mai clasic, gen DTI la opel si TDI la VW (dar vezi ca VW si-a pastrat numele si la common rail) Poti avea un consum mai redus si la benzina.
Skip ads

  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Nu are rost sa mai zic ceva de ford, stiti parerea mea despre lucrurile facute in Turcia. Laughing Daca vrei neaparat diesel ia 1,7 cdti. Stiu ca te ispiteste 1.9 dar eu nu as mai lua fiat acum. Consumul e mare si cand demontezi ceva si vezi ce o mai nascocit italienii te ia cu dureri de cap.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Socramiu are Fusion 1.4 68 cai.. (e model din 2005) si zice ca e facut in Germania. Eu am citit ca Fusion ar fi facute in Germania sau Mexic sau India dar nu bag mina in foc
Pe italieni nu ii suport. (mai ales in ceea ce priveste masinile (fiat).
De Octavia 1 sa nu aud, am scris destul despre acest portbagaj cu masina si nu invers cum e normal.


Ultima modificare facuta de pascaru_val la Mie 10 Feb, 2010 1:59 am
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
dt-ul e bun. Nu prea ai ce desface la el (admisie Laughing ) iar 1.9 n-are probleme de injectoare. Dar probabil nu se incadreaza in buget cu el.

Le: acum am citit ca nu vrei Fiat Razz, atunci uita de 1.9
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
De 1.9 am auzit lucruri bune, dar dak e Fiat iti ocupa tot timpul Very Happy
Deci ramine 1.7... Very Happy si 101 cai pina acum.
Asa de curiozitate, ce consum are Z14XEP ?


Ultima modificare facuta de pascaru_val la Mie 10 Feb, 2010 2:05 am
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Probabil cea mai buna alegere Wink

Z14XEP pe o Astra H pe care o cunosc, cam 6,5 mixt (30% oras -70% afara)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motoarele 1,9 TDI de la VW sunt clar mai fiabile decit Z17 sau Z19 dar au si cost exploatare mai mare. Decit Fabia sau Ibiza mai bine un Golf daca esti pocnit pe motorul asta.

Acum la consum poti citi ce spune Opel http://www.opel.ro/site/loc...ricepdf/astra.pdf
Practic in Bucuresti consumul intre 1,4L twinport si 1,7CDTI este la fel, cam 10l/100km in conditii de drumuri scurte. Daca mergi gen livrari-service-taxi clar merita diesel. Extern ar fi un 5 pentru diesel si 6 pentru benzinara. Costurile de intretinere sunt mai mari la diesel oricum ai socoti si merita doar daca faci drumuri lungi.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
De carat, nu o sa fie- dar vreau sa pot repsira si poate apare si vreun bebe in viitor
Cred ca ramine tripletul Corsa/Fabia/ Fusion
@ dancuciureanu

De Ford uitaaaa!
?
Fusion imi place pt ca are garda mare la sol. Si imi displace din acelasi motiv - "se ridica" pe autostrada la peste 120-130km/h
Corsa vad ca are : 1.3 de 75 si 90 - as merge pe 90CP
1.7 de 125 CP Embarassed - dar nu l-am vazut pe piata SH.
si sa zicem si 1.4 90 CP
Fabia are 1.4 cu mai multe versini -dintre care cea mai rasarita e cel de 80 CP si mai sunt cele de 1.9 SDI si TDI
SDI-ul asta o fi ceva de capul lui? ma gindesc ca daca nu are turbo, nu pica turbo, cum auzisem ca se cam intimpla la VW Cool

Nu fac mai mult de 15000/ an dar prefer diesel din alte motive.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Din Corsa/Fabia/ Fusion alege Corsa D. Este destul de mare, are ceva dotari...
Fabia este reusita dar uita de motorul fara turbina SDI ca parca e Dacie la demaraje, este fiabil fara discutie dar si puturos tare. Daca nu vrei demaraje si mers sportiv atunci motorul este bun spre foarte bun.
Fusion si mie mi-a placut ca este inalta, garda mare dar cind am sapat pe chestii de intretinere, piese, diagnoza mi-a plecat din cap si am ales Agila. O fi ea ciudata/urita dar merge fara sa ma doara capul. La Ford diagnoza este foarte scumpa si putini mecanici cunosc acele motoare.
Corsa D este mai mare decit C, mai inalta si garda mai mare, dupa unii poate fi feminina dar mie nu mi se pare. Cele mai bune motorizari ar fi 1,2 dar cam chinut extraurban, urban este aur. Z14XEP si Z13DTH au 90cp dar diesel-ul are cuplu mai mare exact cum esti tu obisnuit. Ca intretinere benzinara e mai convenabila cum spui tu ca faci 15,000km/an. Ca distributie amindoua pe lant si merg lejer 150 spun ei si noi cam 200,000km. Ca piese picate la benzinara nu stii de injectoare, volanta alternator, regulator presiune, EGR se curata usor.
NU CUMPARA cutie easytronic (automata) ca iti vine sa te impusti in cap la reparatii si pica ca mustele.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR