Ai uitat parola?


  • krash20

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2010

Buna baieti, am citit mai toate posturile existente legat de mersul in 3 cilindri. Am un Astra 1.6 16V Z16XE si deja de o luna de zile nu pot sa dau de furca ce probleme poate avea. Simptomele sunt urmatoarele: dimineata porneste fara probleme, pe primul kilometru nu am nicio problema, iar in drum spre servici trebuie sa urc podul. In momentul acela masina lucreaza in sarcina pentru o accelerez insa in momentul in care iau piciorul de pe acceleratie deja merge in 3 pistoane. Becul martor cu check engine sta aprinsa, iar daca din nou incerc sa o accelerez incepe sa clipeasca, se accelereaza greu, merge in suturi si suna ca un Harley Davidson. Deja sunt disperat. Am schimba 2 seturi de bujii, ultimele luate au fost NGK, am o bobina de rezerva si cu aia aceeasi poveste, supapa EGR a fost schimbat anul trecut cu unul nou. Imi da engine missfire p0301 adica pe pistonul 1 unde de fiecare data mi bujia infundata. Eu banuiesc supapele sa fie de vina, adica sa intepeneasca. Masina are 180.000 de km pe ceas, insa in realitate numai Dumnezeu stie. Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi. Sunt din Satu Mare, insa in tot orasul nu este un mecanic care sa poata da de furca. Toti dau cu presupusul si toti vin cu ideea ca ar fi bobina de inductie. Sa fie injectorul infundat? Luni ma duc la Dacia service sa imi faca o diagnosticare si test de compresie. Apropo ECU-ul a fost schimbat acum 3 ani cand a crapat tot din cauza bobine de inductie.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,390
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2005

ECU nu crapa din cauza bobinei de inductie.

Masoara compresie, daca e ok, mufa bobina pini cu probleme sau ecu defect. Daca nu gasesti ecu deloc, imi dai mesaj si iti dau niste sfaturi.
  • krash20

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2010

Compresia este buna, a fost masurata la Dacia Sevice, valoarea fiind 25. Eu banuiesc sa fie o supapa de evacuare care se blocheaza pe pozitia inchis. Deja ma dispera masina si imi vine sa o dau la fier vechi. De pornit porneste usor dimineata, dar dupa ce pornesc de pe loc si fac cam 1 km incepe sa o ia razna. In special in diminetile reci
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,079
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Z16XE
Compresia este intre 14-16bar valoarea ideala la un motor nou.
Find din 2001 ca a mea, cred ca are cam 12-13 bar acum compresia. (trebuie sa fie egala la toti cilindrii, diferenta intre cilindri nu mai mult de 1 bar)

Au explicat colegi aici mai in detaliu.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=99091
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=68514


Ultima modificare efectuata T.ion la Vin 03 Apr, 2015 1:40 pm, modificat de 5 ori in total
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,454
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

Nu vad cum ar putea o supapa de evacuare sa se blocheze pe inchis...
Pe deschis da....dar ar fi trebuit sa se vada asta la compresie.
Incearca sa muti defectul pe alt cilindru....Muta tachetii hidraulici de pe cilindrul 1 pe 2. se muta eroarea la P0302?
Si eu tind sa cred ca e din ECU. Daca o pornesti si nu mergi cu ea tot la fel face?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,079
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

krash20 a scris:Salut, ECU a fost schimbat acum 3 ani cu altul. Problema persista pe acelasi cilindru. Am schimbat asa, bujii BOSCH schimbate cu NGK, supapa EGR noua, bobina de inductie noua si problema persista. Nu mai am idei. Sunt deschis pentru orice propunere.


Cred ca este probleme de fire mufe | ECU- injectoare | ECU - bobina | injector defect | dupa mine.
incearca sa schimbi injectoare intre ele si vezi daca se muta dupa injector | daca nu se muta
- mufa fire injector - ecu
- mufa fire bobina - ecu
eventual rocada intre mufe injector 2 si 3 | care au aceias comanda de la ecu.

sau probleme cu clapeta de acceleratie aspirare aer in camera de ardere cilindru aici sunt bata nu stiu nimic ca nu am desfacut.

O diagnoza cu masina la drum nu strica. (nu in service, ca in service toate merg.)
Sunt doar pareri.
  • krash20

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2010

Buna seara tuturor, deci masina mea ma dispera. In viata mea nu am vazut asa ceva. A fost schimbat asa:
- bobina de inductie
- filtru combustibil
- ECU schimbat acum 3 ani
- bujii schimbate cu NGK
- schimbat senzor temperatura lichid racire

Nu se observa nicio schimbare, la drum intins merge in 3 pistoane, opresc pentru 5 minute si dupa merge ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Defectul nu se muta pe alt cilindru, ramane pe cilindrul 1. Am dat toate contactele cu spray WD40. Banuiesc ca problema este din mufe sau fire. Eventual imi puteti confirma ca se schimba usor mufele intre injectoare? Mai enervant este faptul ca nu dau de furca decat ca ar costa suma X sa se repare.
Multumesc frumos pentru tot ajutorul primit pana acum.
  • bog2005

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z14XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Nov 2014

minunea despre care am scris cateva posturi mai sus , a tinut o luna si ceva .masina a mers perfect aprope doua luni.dupa ce am folosit aditivul pt curatarea supapelor ,traseului de alimentare... si ce mai scria pe recipient .in tot acest timp masina a mers perfect , tragea bine , motorul mergea rotund . consuma normal . a inceput sa se balbaie iar acum vreo doua sapt . de vreo o sapt a revenit permanent la functionarea dinainte am mai folosit iar un flacon de aditiv dar degeaba . faptul ca a mers bine o luna si ceva, ma face sa exclud posibilitatea de a fi ECU de vina precum si contacte mufe .problema e doar de parte mecanica . ori a desfundat partial injectorul de pe cil doi ori a curatat supapele,n am idee dar ceva a facut bine pt o perioada .
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,079
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

@krash20
Rocada intre mufe, la injectoare 2 si 3 | si daca se muta dupa mufa, este din fire - mufa - ECU, daca ramane pe acelasi cilindru probabil injectorul are ceva, sau altceva...

Verifica Mufa M (ECU pin 58.) firul BNBK (maro -negru) | daca este firul este continuu pana la mufa de la injector 3| (tot BNBK (maro -negru) si misca de el cand verifici poate este rupt pe undeva.

incearca sa indepartezi ECU de motor (vezi sa aibe masa (-) la el, altfel vor apara altele erori) | lipituri reci cum le mai spune...

Sau firele care merg spre bobina de la ECU au ceva, sau ECU are ceva...

Cu motorul acesta nu prea am avut probleme decat cu ECU si cu EGR-ul (boala lui din nastere.)

De la prima discutie ce anume ai verificat din ce vad eu mai nimic...
Cam ai de cautat... (Cam banuiesc ECU) si cred ca face asa numai cand motoru este cald...
Trage si tu concluzii dupa verificare fire... mufe... pana la ECU.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,079
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Nu stiu daca te ajuta cu ceva.

T1 - mufa de la bobina pana la ECU.
C | BKRD (negru-rosu) | cilindru 1 | ECU mufa M pin 33 si 49 |
B | BKWH (negru-alb) | cilindru 2 | ECU mufa M pin 2 si 18. |
A | BKYE (negru-galben) | cilindru 3 | ECU mufa M pin 1 si 17 |
D | BKBU (negru-albastru) | cilindru 4 | ECU mufa M pin 34 si 50 |

E | BN (Maro) | Masa cred.
F | BK (negru) | Curent de la contact.
indeparteaza ECU de motor si vezi daca mai apare problema (nu uita de masa la ECU OK.)

Ca ultima solutie (daca firele si injectorul este bun.)
A | BKYE (negru-galben) | cilindru 3 | ECU mufa M pin 1 si 17 | La pini acestia in ECU s-ar putea sa fie lipituri reci.
Daca este asa trebuie intervenit in ECU.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=107080

Spor la cautat...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,079
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Si Mufa M ECU pin 58 | tot lipituri reci am uita de el, daca e sa fie.
Sau cauza nu este aici, poate te ajuta colegi care se pricep mai bine.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,651
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

Nu mai vorbiti prostii cu rocada intra mufe.
Ordinea de aprindere-injectie parca era 1-3-4-2, va avea benzina oare cand si scanteie cand ?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,079
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

OK. poate am gresit eu.
Am mai invatat ceva.
Mersi.

PS: Eu ma gandeam ca au aprinderea 2 cate doua | mai am de invatat. Laughing


Ultima modificare facuta de catre T.ion la Dum 03 Mai, 2015 8:38 pm, modificat 1 data in total
  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 577
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT 75CP din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jan 2015

Am si eu o intrebare: care sunt simptomele cand merge in 3 pistoane? Adica cum iti dai seama ca merge in 3 pistoane?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,079
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Nu mai merge rotund, si ai senzatia ca sare motorul din masina.
Am patit-o odata sa dus o bujie pe cilindru 2, pina la service numai in hopuri am mers.
  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 577
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT 75CP din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jan 2015

Am inteles, multumesc!
  • krash20

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2010

In primul rand vreau sa va multumesc tuturor pentru ca ati venit cu idei. Sincer sa fiu sunt scarbit de majoritatea mecanicilor din Satu Mare pe care nu ii pot numi decat schimbatori de piese. De la ultimul post am patit urmatoarele:
-mi-a murit acumulatorul care era in garantie Smile))
- aveam un furtun iesit de pe clapeta de acceleratie, nu stiu exact pentru ce era, banuiesc ca era de vacuum, l-am pus la loc insa nicio schimbare
- au fost schimbate bujiile care m-a tinut fix 2 zile, deci masina mea are spiridusi nu gluma Smile)))
- momentan merge asa si asa, trage bine insa am observat ca la relantiu trepideaza destul de tare, becul "check engine" sta mereu aprins, macar nu merge intermitent cand ii in sarcina
- se aud zgomote ciudate in partea dreapta, un fel de trepidatie, s-ar putea sa vina de la toba intermediara care a fost schimbata recent si s-a pus un manson intre finala si intermediara
- poate ca am devenit eu foarte atent la sunete, dar parca aud un sunet cand franez, ca si cum la ventilator ai pune ceva si se freaca de palete, insa e aproape inperceptibil
- urmatoarea miscare va fi sa duc masina la un electrician care sa ma ajute, banuiesc ca ar fi de la ECU sau vreun injector infundat, totodata voi curata clapeta de acceleratie care banuiesc ca nu a fost curatata de cand ii ea.
Pentru cei cu probleme similare o sa va tin la curent cu ceea ce se intampla, poate se mai intalnesc si alti cu simptomele mele, oricum am impresia ca am avut ghinion cand am cumparat aceasta masina. Pana atunci sanatate va doresc
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,079
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Punctul de masa care merge la bobina. | la pinul "E" din mufa.

  • ARekynul

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jan 2017

Salut exact aceeași problema am și eu cu mersul în 3 cilindri numai ca la mine testul la compresie nu a fost chear cum ma asteptam. Cilindrul 1.2 și 3 au compresie 14 bar plecând Cilindrul 4 nu are deloc . Țin sa spun ca înainte de a face testul de compresie am schimbat bobina de inductie noua NKG și 2 seturi de bujii și nici o schimbare. Păreri și rezolvare dacă este posibil....mulțumesc anticipat PS am fost la 5 mecanici diferiți care la rândul lor mi-au recomandat schimbarea motorului
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Feb 2012

si motoru pe care vrei sa-l iei crezi ca este OK si ala ar trebuii macar data chiulasa jos sa vezi ce este acolo,asa ca incearca sa-l repari pe al tau,daca merge reparat
ARekynul
ce bine ar fi daca ai completa ,,profilu,,cat mai exact

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata