Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu e lipit! Doar e strans datorita caldurii de la pistolul de aer cald. De cand l-am facut nu mai am probleme!
Skip ads

  • cip_dmx

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc,am inteles deci se strange cu pistolu pe ace bila............. Respect!
  • viorelursu

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am facut un desen de executie al bucsei pe care vreau sa vi-l prezint.



Mi-a facut-o cineva la strung din poliamida si chiar am montat-o pe masina ! Rezultatul : jocuri substantial reduse in timonerie si o functionare fara repros a schimbatorului de viteze (in viteza a intaia intra totusi ceva mai greu, mai bine ca inainte, insa aici pot si si alte cauze). Ce ma bucura e functionarea foarte buna a pozitiei de marsarier, avand in vedere ca inainte aveam mari probleme cu aceasta.
La montare am mai folosit o banda zimtata din plastic cu care am strans bucsa in partea superioara, astfel incat sa preiau jocul pe verticala al manetei schimbatorului.
De asemenea, am remarcat ca trebuie facut un reglaj al pozitiei carcasei de plastic a timoneriei (posibil datorita jocului celor 4 suruburi de prindere).
Daca aveti nelamuriri va pot sta la dispozitie pe forum.
  • mr.tim

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salutare, salutare,

Propun o rezolvare simpla si eficienta. Avand in vedere faptul ca ma confruntam si eu cu aceeasi problema, am trecut la dat jos mansonul de piele si nuca de schimbator, am scos afara maneta, care arata leit cu cea din poza si am constatat un lucru de care nu s-a mai vorbit pe aici cred. Si anume faptul ca acea bila este facuta sa isi modifce forma. Nu stiu daca a mai observat cineva asta, mie unu' mi-a sarit imediat in ochi.
Practic ea are niste taieturi, asta pentru a putea sa isi modifice forma, atunci cand probabil este introdusa in locasul ei.
Cu timpul acest sistem de tip acordeon de pe bila, se inmoaie si apare joc si imposibilitatea de a schimba vitezele bine.
Rezolvarea mea consta in:
Se ia o carcasa de cd din aceea cu usita transparenta, si se taie din platicul negru, unde se fixeaza cd-ul 2 bucatele. Acele bucatele se introduc in primele crestaturi din bila, cele de pe margina, mai mici. Inainte de asta bila se sterge bine de vaselina, eventual se si degreseaza. Astea deoarece aceste 2 bucatele de plastic trebuiesc lipite in crestaturi cu un adeziv. Daca ar fi vaselina pe acolo nu s-ar lipi.
Am folosit ca adeziv Cianoacrilat (SuperAdeziv de la DenBraven), ceva ce folosesc de mult timp in constructia de barcute de pescuit. Dupa ce am lipit acele 2 bucatele de plastic am unsa bila inapoi lubrifiant, vaselina la spray, ca intra cu presiune peste tot. Am introdus totul al loc si pot spune ca am o cutie de viteze noua.
Inainte caraia in masarier iar ca sa dau pe 1 trebuia sa bag ma intai in 2 si sa trag apoi spre mine tare si sa imping in 1. Deci cosmar.
Acum cu un deget bag in toate vitezele, foarte precis si usor. Toate operatiunea a durat 30 de minute. Folosesc asa de 1 saptamana si merge brici. Nu am bagat si in celelate 2 crestaturi din bila pentru ca nu am un joc atat de mare, recomand in primele doua mai intai de pe margine, apoi daca tot persista si in celelalte. Solutia mea nu necesita introducerea unui material intre bila si suportul ei, drept pentru care se mentine mai mult si mai bine in timp. Lucrati frumos si curat si dati o forma precisa acelor 2 bucatele de plasti sa nu cumva sa atinga de suportul bilei.
Spor la treaba si astea pareri de la cei care au mai facut asta, eu am facut, a fost ideea mea si merge brici, sunt f multumit.




cip_dmx a scris:
mariusgmg a scris:Salutare si pe aici. Intrucat de ceva timp si mie imi mergea greu in vitezele 1 si 2, m-am dosumentat nitel pe aici si am preferat sa aleg metoda lui @gabiopel explicata in prima pagina a acestui topic. Acum e cu totul alta treaba. Aveam destul joc in nuca schimbatorului de viteze. Nu cred ca ar trebui sa explic prea mult ca sunt destule explicatii pe aici. Dar voi pune niste poze din timpul operatiunii:

Am facut cateva poze si cu acea clema ca am citit ca erau cativa care nu stiau s-o desfaca.
Acum pot sa zic ca am schimbator nou la masina. Sa vad cat o tine. Cu toate ca la aceasta metoda mi-as putea permite s-o fac si o data pe luna pentru ca nu dureaza mult, maxim 20 minute!
Salutare am aceiasi problema numai ca la mine intra destul de bine in orice treapta de viteza dar problema ramne doar"jocul" te rog spune_mi daca pet_ ul este lipit (strans) pe bila de pe maneta ???....... si apoi montat in acea"gaura" de fixare (scuze nu prea cunosc termenii) multumesc!!

Skip ads

  • Ridick

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Buna dimineata!

Mi-a "crapat" bucsa de la timonerie, ma poate ajuta cineva cu o "clona"? Berea, sucul, strungarul, materialul etc. in avans!
Bucsa este de tipul asta:

  • Gutenberg

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Credeti ca ar rezolva ceva un kit din asta la problema cu intratul greoi in vit 1 si 2 la temperaturi scazute?
  • baur

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2005 2000tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2012

  • Mesaj Privat
faceti bucsa ca este foarte ieftin eu am dat 15 lei pe 10 cm de poliamida si 20 lei la o strungarie(numai prelucrare la strung restul le-am facut eu ma refer la cele 4 canale) si gata acum am alta masina nu alta am scapat de griji
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ma ajuti si pe mine cu o astfel de bucsa? contra cost dineinteles
Skip ads

  • baur

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2005 2000tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2012

  • Mesaj Privat
cand am fost la strungar am fost cu maneta in mana pentru ca poate fi uzata si ea(adica bila aceea de plastic) de aceea cred eu ca trebuie sa o demontezi si apoi sa te apuci sa o faci.parerea mea
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
nu am gasit un strungar pe aici care sa se bage la asa ceva, si nici poliamida. daca poti sa ma ajuti cu o bucsa iti raman recunoscator.
  • Cole_qkd

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Buna tuturor !

Am gasit un filmulet util pentru cei cu F23(cutii de viteze) . Partea care ne intereseaza mai mult este cea de la 57:40 .

http://www.youtube.com/watch?v=x6ulVQsiknY

Nu inteleg totusi ce face cu acea clema pe care o impinge si dupa o readuce la pozitia initial .

O Zi Buna !
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
nu face altceva decat sa alinieze schimbatorul la potitia corecta, pentru a putea conecta cablurile la schimbator in mod corect. dupa cum vezi masina aia era complet noua. deci clar nu avea nicio problema. ramane doar sa confectionam bucsa.
Skip ads

  • KBA

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2007

  • Mesaj Privat
asa se regleaza timoneria. se blocheaza maneta in punctul mort apasand clema, se ajusteaza cablurile dupa care se deblocheaza tragand acea clema.
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
exact. si totusi cine are unde sa faca mai multe bucsi. vreau si eu una. platesc.
  • Cole_qkd

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Dupa ce am vizionat mai atent filmuletul am ajuns si eu la aceeasi concluzie .

On Topic : ma abonez si eu la o astfel de piesa facuta manual .
Pacat ca nu se poate gasii ceva aftermarket sau original dar traim intr-o lume in care corporatiile trebuie sa scoata profituri cat mai mari pana si din piatra seaca sau maruntisuri Sad

Multumesc tuturor care au facut posibil prin tutoriale / discutii / etc ca sa ne ingrijim singuri masinile (nu am nimic cu mecanicii si ii consider nelipsiti in cazul operatiilor complicate dar macar acele lucrari simple sa fie executate de noi Smile )
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
deci ramane sa ne ajute cineva cu acea bucsa. pe la tine prin iasi nu gasesti un strungar bun si material sa confectioneze niste bucsi?
  • Cole_qkd

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Am downloadat schita pentru piesa si voi cauta . Cine stie ?
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
sa ma anunti si pe mine, ca vreau si eu una.
  • JAC2.00tdi

  • Mesaje scrise: 1,452
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2007

  • Mesaj Privat
O rezolvare si mai simpla cu varnis termocontractibil...
  • teddy@gsi

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut. pentru cei care nu gasesc din ce sa faca acea bucsa de la schimbator in care intra bila ,poate sa cumpere un capac de teava de PPR de la un magazin de profil.ca sant de diferite marimi si poti lua un capac de 40 mm
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR