Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Aditivii de ulei se utilizeaza in cazul motoarelor uzate si au efect de scurta durata in special pentru vanzarea masinii "sa sune frumos" cumparatorul suferind "un soc " Smile cand o sa-i schimbe uleiul.
Aditivii astia in general fac acelasi lucru:
-realizeaza o pelicula de teflon pe componentele in miscare
-ingroasa uleiul.
Reactiile negative pe care le pot provoca aditivii de ulei sunt destul de grave...
Daca totusi vi se pare ca motorul(diesel)este zgomotos nu inseamna neaparat ca este uzat.
Parerea mea este ca mai bine incerci un ulei mai gros dar de calitate decat aditivi.
In schimb aditivii pentru combustibil in special la diesel sunt recomandati chiar daca nu au efecte mari.


Ultima modificare facuta de astrah la Dum 28 Mar, 2010 8:29 pm
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Metabond are efect de lunga durata (Pana la 4-5 schimburi de ulei). X-1R are efect atata timp cat este uleiul aditivat in motor si putin dupa (pana la 500-1000Km).

Despre duralube nu stiu ce sa spun, cand am avut in motor mi s-a rupt arborele cotit si cuzinetii s-au facut "foite" deci va dati seama ce mult a protejat motorul.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Sa va spun eu experienta mea cu metabond.

La o astra 1.7 DTI s-a schimbat distributia si la prima pornire scotea zgomote ciudate de la tacheti. La adaugarea unui flacon de metabond gold zgomotul s-a redus cam de 4 ori. Din momentul adaugarii metabondului a durat ~15 secunde pana cand zgomotul a inceput sa scada.
Motorul avea 180.000 Km si tachetii se dezamorsase si au ramas asa.

Y17DT nu are tacheti hidraulici sa se dezamorseze .
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Stiu ca nu sunt hodraulici, totusi dupa invartirea motorului "la mana" acesta si-a revenit.
Skip ads

  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Un fapt asemanator ca al tau am patint in urma cu 2 ani , am urcat de la Cartisoara la Balea Lac , am parcat masina sus langa cabana ,lasat maina sa mai mearga la ralanti inca 3-4 minute iar dupa 2 zile , la plecare cand am pornit masina facea zgomot motorul de parca nu avera ulei , asta cam 20-30 secunde , cand am ajuns acasa am inlocuit uleiul .
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Mie asa imi face mereu la prima pornire dupa ce sta 1-2 zile nepornita. Din cauza tachetilor si axelor cu came care sunt cam tocite de la uleiul prost pus de vechiul proprietar.

Dar la acea masina zgomotul era continuu, ca de supape care lovesc in pistoane, si totusi nu lovea nimic Smile
  • apostescu romulus

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2010

  • Mesaj Privat
dandan20 a scris:Ce parere aveti despre acest tratament mi-a fost recomandat de mecanic, cum masina mea are ceva mai multi Km. a zis ca iar face bine un tratament cu Metabond nu am probleme la motor, a mai folosit cineva aceasta marca?

Majoritatea motoarelor montate pe astra (diesel) sunt motoare fiat (ecotec).Eu am ceva ani de cind stau in italia si nu am auzit de un astfel de tratament, mecanici aici recomanda doar aditivi pt alimentare nu pt ulei ,in schimb recomanda vara un ulei semisintetic (10/40), iarna unul sintetic (5/30) ambele cu schimbul la 15mi km. Idea
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Tratamentele de genul asta sunt cea mai mare prostie. Iti curata motorul de tot in timp Laughing
Skip ads

  • byker_boy11

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
m.nyck a scris:Tratamentele de genul asta sunt cea mai mare prostie. Iti curata motorul de tot in timp Laughing


s-o crezi uNeutral....e ca si cum ai manca ceva rau sau esti racit si iei pastile....ca sa iti revii...asa e si tratamentul..combustibilul de la pompe nu e de cea mai buna calitate...la fel si uleiul... Idea ..am si eu prieteni care au pus aditivi de cacat...sau chinezesti...insa cu metabond...l-a mn s-a simtit...merge mai lin...mai silentios..(am scris si mai sus---curata particulele de metal din ulei ,in special)rezulta ulei mai curat pt mai mult timp
  • vio_giagi

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1995 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@byker_boy11 Metabondul nu curata uleiul ci este "Un tratament chimic ce durifica suprafata la nivel de diamant sintetic"rezulta coroziune mai mica frecare mai putina.
La mine la firma toate masinilesunt tratate.Rau nare cum sa faca.
  • byker_boy11

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
vio_giagi a scris:@byker_boy11 Metabondul nu curata uleiul ci este "Un tratament chimic ce durifica suprafata la nivel de diamant sintetic"rezulta coroziune mai mica frecare mai putina.
La mine la firma toate masinilesunt tratate.Rau nare cum sa faca.
....

exact..eu nu stiam sa explic perfect....prelungeste viata motorului...metalul erodandu-se mai greu....u ce stii acum>? la cate schimburi de ulei e bine sa pui din nou?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
De aia au zeci/sute de procese in "nume colectiv" in US, de bune ce sunt... Laughing
(adica fiecare proces este cu mai multi "clienti satisfacuti")
Auzi gluma "duritatea diamantului"... Laughing
Skip ads

  • ramses86

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
metabond nu am folosit in schimb la daciuca veche am bagat un flacon de aditiv master oil parca era (din supermaket); Deabia curgea din flacon atata era de vascoasa zici ca era miere. REzultatul: imi consuma mai putin ulei masina si aveam compresie putin mai mare. Deci ceva ceva tot face.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Acele "tratamente" extra-vascoase nu fac altceva decat ingroasa uleiul. In schimb metabond nu ingroasa uleiul, doar protejeaza metalul la frecare.

Cu X-1R am vazut test facut pe o rola de rulment la aplicarea unei forte de 5 tone. Testul s-a facut fara ulei, cu ulei simplu si cu ulei cu aditiv. Diferentele sunt notabile, uzura de ~40% in cazul uleiului cu aditiv fata de uleiul fara.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:De aia au zeci/sute de procese in "nume colectiv" in US,

Sutele de procese le au intentate celor de la Duralube .Aici este vb despre Metabond .Vino cu argumente clare(da ceva un link sa vedem ) cand afirmi asa ceva ca sa stim si noi -folosim sau nu folosim acest tratament de la Metabond.
Acum parerile sunt impartite -eu unul am sa imi pun ,dupa cum am zis si in postul de mai sus am vazut cum colegul meu si-a pus in masina si vad ca in prezent masina ai merge f bine .
  • Dic
  • **
  • 74 mesaje
  • din 15 Feb 2010
  • Astra 2005 Z17DTL
  • Bucuresti
  • Dic

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2010

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:In schimb metabond nu ingroasa uleiul, doar protejeaza metalul la frecare.

Ma bag si eu in discutie ca musca in lapte: dar rolul uleiului care mai este? Nu uleiul este cel care "protejeaza metalul la frecare"?
Nu stiu cat costa un tratament, dar personal prefer sa schimb uleiul si filtrul mai des, decat sa folosesc aditivi de ingrosat/inlocuit uleiul. Reteta personala este simpla, uleiul se schimba la fiecare 10.000 km sau 12 luni, in functie de ce vine mai repede.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
gabiopel> nici gand de polemica sterila, incearca sa "google" "metabond", 90% din primele pagini sunt in Ro sau in ungureste, concluzia o tragi singur, impreuna cu "aplaudacii" de pe forumurile auto de limba romana.
Eu mi-am spus parerea, nu pretind ca am dreptate in mod absolut, singura chestie care e sigura, e ca EU nu pot fi banuit de reclama mascata, stiind unde locuiesc. Twisted Evil
"durifica suprafata la nivel de diamant" REPET, asta spune totul... Laughing Revin la fizica-chimia de nivel liceal...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nici eu nu pot fi acuzat de reclama deoarece nu comercializez astfel de produse. In schimb am putut vedea diferenta LIVE. Nu de la "prieteni", nu de la partenerul de pahar.

@Dic, da, rolul uleiului este sa protejeze la frecare, dar aditivul mareste gradul de protectie al motorului.
Dupa cum am mai spus, eu am mers fara ulei in motor cateva zeci de kilometrii (vreo 50). Kilometrii astia nu am iertat deloc masina, ajungand si in 4000 rpm cu ea. Tachetii nu au inceput sa bata si motorul nu scotea zgomote ciudate. Daca nu avea aditiv nu stiu daca puteam ajunge la destinatie fara sa pun motorul pe branci.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salutare dragi colegi. Am citit cu atentie tot ce s-a scris aici si am sa vin si eu cu niste concluzii din experienta personala. In 2008 prin primavara la un schimb de ulei am pus si Duralube in ulei stiind ca masina avea cel putin pe bord undeva la 165.000km si am auzit ca nu are ce sa dauneze. Rezultatul a fost ca s-a simtit o imbunatatire usoara a performantelor prin reducerea frecarii respectiv prin scaderea consumului de ulei (de la aproximativ 1.5l/10.000km la 1l) si un tors mai fin al motorului adica zgomotul mai mic. Bun, acest tratament s-a simtit pana am facut si al doilea schimb de ulei deci 20.000km. Dupa aceea masina a inceput sa isi revina la starea initiala fiind obligat sa pun ulei 10W40 pentru a avea un consum de sub 1l/10.000km. De curand participand la o sesiune de prezentare a produsului Metabond in Sibiu am pus intrebari si am testat personal pe bancul de proba-incercare-demonstare acest produs dupa care m-am hotarat sa pun si eu acest produs in motorul meu care are acum 187.000 km pe bord dar real ar putea avea 287.000km... nu am de unde sa stiu ca la Astra G informatia e stocata doar in bord nu in computer ca la Astra H si noile generatii. Am facut joi seara schimbul e ulei si am pus GM 5W30 cu schimbarea tuturor filtrelor in acelasi timp: aer, ulei, motorina, polen. Vineri dimineata am plecat la Alexandria (trebuie facuti 200km continu dupa ce ai pus Metabond in ulei proaspat schimbat si se pune in uleiul la temperatura de lucru normala ~80°C). Am bagat Metabondul la intersectia drumurilor spre Brasov-Valcea (sensul giratoriu de langa Petrom) cunoscut ca si postul de control Vestem. Am plecat mai departe si vreau sa va spun ca nu am apucat sa intru pe Valea Oltului si am inceput sa simt diferenta... zgomotul motorului s-a diminuat simtitor, motorul se accelera mult mai bine, frana de motor se simtea mai pronuntat, temperatura motorului era mai constanta. Am inceput sa o forjez constant la turatii diferite si am mers cu ea fara sa opresc motorul pana la Alexandria. La intoarcere am venit pe la Bucuresti-autostrada-Pitesti-Valcea-Sibiu. Pe autostrada am ajuns la 180km/h asa fara sa imi dau seama si pedala mai era mult si bine... (top-speed-ul meu a fost 215km/h anul trecut in vara dar am chip-tunning ~130CP). La revenirea in Sibiu am fost si am facut plinul: 4.92l/100km a reiesit si credeti-ma ca nu am menajat masina cu reprize de 150-180 km/h pe autostrada iar in rest sub 120km/h nu am mers... Apoi am plecat in aceasi seara pana la Sebes-Alba si inapoi. Deci am facut in total ~800km. Mie imi papa cel putin 100ml/1000km motorul si cand am ajuns acasa dupa ce am lasat masina sa stea 15 minute cum spune cartea am verificat nivelul de ulei... nici macar 1ml de ulei nu a consumat... zona de la EGR pe unde se stie ca Y20DTH mai arunca putin ulei era perfect curata. Asta e o prima imbunatatire pe langa consumul de motorina care a fost mai bun ca niciodata (am bagat in rezervor si un aditiv de curatare de la MOTOREX care se pare ca si-a facut foarte bine treaba). Am defacut capacul pe unde se pune ulei in motor si m-am uitat la axul cu came si tacheti... e atat de curat si frumos de parca acum a fost montat motorul si cine nu crede poate sa vina sa vada...
Concluzia mea: acest tratament de motor (nu aditiv - aviz amatorilor) este intradevar foarte bun. Ramane sa vad cat timp se va vedea efectul pe care il are acum (se va duce sau nu odata cu schimbarea uleiului peste 10.000km).
ATENTIE! nu fac reclama acestui produs nu am nici un interes in acest sens va spun doar parerea strict personala si analizand in detaliu acest produs (sunt inginer mecanic ca meserie si lucrez in proiectare).
Cum lucreaza de fapt acest tratament: el este un lichid laptos si trebuie agitat cam 10 minute inainte de a fi pus in uleiul cald schimbat proaspat al masinii. El contine particule foarte mici, ceramice care au proprietatea de a dera la piesele metalice ale motorului fiind transportat de ulei in toate zonele unde acesta ajunge. Dupa cum se stie rugozitatea materialului exista si este de diverse dimensiuni. Particulele ceramice adera la metal si netezesc aceasta suprafta astupand rugozitatea materialului creand un strat superficial foarte subtire (de ordinul micronilor) care fiind ceramic face ca frecarile sa fie mult diminuate (nu inexistente). Avantajul este ca acest strat superficial ceramic (se stie ca ceramica rezista mai bine la temperaturi mari si este detul de dura "de unde si comparatia colegului de mai sus cu duritatea diamantului artificial") are si proprietatea de a proteja suprafata metalica de actiunea uzurii datorita frecarilor (nu o va face la infinit... imaginativa doar o bucata de plastic pe care o razi cu un cutit si ii tot iei cate o fasie foarte subtire de material dar va dura mult timp pana vei reusi sa o razi toata...). E, daca vreti, o actiune ceva mai puternica a uleiului cu MOS2 care creaza si el o pelicula de protectie. La fel cum grafitul este folosit la ghidajele unor masini unelte datorita reducerii frecarii si absortiei de ulei in el ca un burete...
Diferenta fata de aditivii din ulei care exista in orice ulei bun este ca aditivii din ulei nu se depun pe suprafete ci au fost introdusi doar pentru a micsora frecarea si atata... odata ce veti schimba uleiul se vor scurge si ei odata cu acesta si cand veti pune un ulei nou acesta va contine noi aditivi. Ca o observatie: uleiul care nu contine aditivi buni va ramane curat mai mult timp in motor si deci nu este un ulei prea bun. Uleiul cu aditivi buni se inegreste dupa cateva sute de km sau chiar mai repede. Inegrirea este calamina de pe cilindrii si pistoane si din alte locuri care este curatata astfel incat sa nu se depuna aiurea si sa apara frecari mai mari.(stim prea bine care este calitatea combustibilului vandut in romania fie el motorina sau benzina)
In speranta ca am fost destul de explicit si am raspuns unor intrebari si nu v-am plictisit, inchei aici si cu concluzia ca recomand acest produs METABOND dar daca motorul consuma mai mult de 1l/10.000km si peste 150.000km. Nu va asteptati la minuni dar va poate aduce masina la performantele pe care le-a avut cand avea poate doar 50.000km.
Cu respect, Mihai-Sibiu
  • Dhragos

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Recomanda cineva sa pun Dura lube la un motor c20ne cu 220.000 km?
Se merita?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR