Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
adinag a scris:eu am o corsa c diesel din 2002. ar trebui sa am din fabrica asa ceva? sau se monteaza optional in functie de preferinte? masina o folosesc mai mult in oras. rotile fata parca sunt mai cracanate in partea de jos, unde calca pe asfalt. posibil sa fie o iluzie optica. as avea nevoie de asa ceva?

Ia trage o fuga la service si vezi ce zic despre Unghiul de cadere al rotilor tale. Iar daca nu stai bine cu finantele ,pune un boloboc pe roata ,presupun ca detii asa ceva.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
uskt2005 a scris:Se da urmatoarea problema:

Bara rigidizare reglabila ...
trebuie sa fie stransa astfel tragand de oalele amortizoarelor catre motor,
sau,
trebuie slabita si impise oalele amortizoarelor catre exteriorul masinii inspre aripi,
sau,
trebuie pur si simplu lasata asa cum este?

Aceiasi problema mi-am pus-o si eu dupa ce mi-am luat o astfel de bara de rigidizare (JOM, din aluminiu), deoarece in luna Mai mi-am propus sa o montez.

Bara de rigidizare este pentru Astra H cu motorul de 150cp Z19DTH, eu am luat-o pentru ca am o fisura in caroserie si ca sa o sudez am vazut ca e MULT de demontat, deci m-am gandit ca nu se merita ci mai bine rigidizez caroseria in zona unde e fisura. Astra H a mea e cu sasiu coborat de fabrica, arcuri sport si suspensii intarite. Amortizoarele masinii erau curse, deci le-am demontat si le-am inlocuit cu unele KONI STR-T standard (nereglabile) pe care le-am comandat dupa seria de caroserie. Nu pot sa spun ca sunt prea tari sau ca ma scutura.. eu am jante pe 15 (balon mare) si nu par a fi prea sport daca pot sa zic asa, ceea ce e bine.

Acum, ce am observat: e posibil ca la motorul de ISUZU Z17DTH sa ma incomodeze la montaj capacul si chiar carcasa filtrului de motorina, are o conducta ,,intoarsa,, fata de carcasa filtrului de motorina de pe Z19DTH. Sper sa nu fie cazul sa trebuiasca sa inlocuiesc carcasa filtrului cu una pentru Z19DTH si conducta de motorina cu pricina, de la capacul filtrului si pana la prima imbinare sau direct pana in rezervor... am vazut ca conductele sunt din plastic si atunci nu stiu cum o scot la capat cu etansarea, poate va trebui sa iau si un rezervor de Z19DTH cu tot cu conductele de tur/retur.

Dar pâna sa ajung acolo, in ceea ce priveste rigidizarea... personal as merge pe ideia ca dupa montarea fizica a barei de rigidizare sa astept o zi de primavara cu 20grade C (asta-i temperatura optima pentru orice reglaj ce e descris in orice manual de service) si sa ma duc cu masina la un service care are aparat de reglat unghiuri ca sa-mi puna aparatul de reglat geometria la roti (masina ridicata pe elevator), si asa sa fac strangerea finala a barii de rigidizare, de-asa natura ca dupa ce e tensionata bara sa nu se modifice in niciun fel reglajul curent al geometriei, reglaj pe care l-am facut imediat dupa schimbrea amortizoarelor.

Voi ce parere aveti, are logica acest rationament ? Sau exista alte considerente care stau la baza reglarii tensiunii barei de rigidizare si de care nu stiu eu ? Nu am gasit nimic in acest sens, daca si-a montat cineva o bara de rigidizare aftermarket il rog sa posteze toata povestea aici.

Anyway, daca tot mi-am facut de lucru sa o cumpar... atunci hai sa-mi fac de lucru pâna la capat sa o si montez corect.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
A dat Dumnezeu sa o reusesc si pe-asta !

Mai jos ceva poze cu rezultatul final :

Bara este de la JOM, eu am cumparat-o in 2020 când am prins-o la reducere pe site-ul oficial din Germania :


Deci am dat gaurile in cupolele amortizoarelor cu un burghiu de 10, am dat cu primer, apoi cu vopsea pe culoarea masinii, apoi am demontat bileletele si i-am scos prinderile de sus de la amortizor ca sa-mi vina ansamblul amortizor-arc in jos, ulterior am dat cu ceara de caroserie in zona gaurilor si am montat suruburile de prindere ale barii de rigidizare în piulitele de prindere, într-un final am tensionat bara din surubul central ,,pâna s-a culcat,, de-asa natura încât sa nu deranjeze în vre-un fel la inchiderea capotei.

Cupla de la incalzitorul de motorina am scurtat-o cu un cutter si restul ramas din mufa am pilit-o ca sa vina cât mai jos sub bara, carcasa filtrului de motorina am demontat-o si i-am înfiletat pe suruburi niste piulite de distantare ca sa-mi arunce filtrul de motorina mai in exterior ca sa pot demonta capacul filtrului atunci cand schimb filtrul de motorina anual, suruburirile de prindere ale barii pe caroserie sunt de inox iar saibele+piulitele sunt de bronz... toate au fost cumparate de la Hornbach. Dupa montare m-am dus la un centru de reglat unghiuri pentru ca am avut un accident cu masina pe partea dreapta si deloc surprinzaror... a fost nevoie sa mi se regleze unghiul de cadere al rotilor doar pe partea dreapta.

La momentul când am primit eu bara de rigidizare personal m-am tot gândit cum sa procedez eu cu montarea... am mers la garaj si am lasat in jos amortizoarele, moment in care am constatat ca surubul de strângere al barii este prea scurt ! In secunda doi am injurat în gând inginerii ce-au construit bara asta de rigidizare cu prinderea asta, mai apoi pe internet am vazut ca exista mai multe revizii ale aceluiasi produs si personal cred ca initial prindera initiala s-a potrivit, insa bara asta asa cum am primit-o eu nu se putea monta cu prinderea ei. Asadar doresc aici sa-i multumesc din suflet colegului de forum Dorin care m-a ajutat pentru prelungirea surubului central al barii cu o piesa intermadiara din bronz, fara acest artificiu nu m-as fi putut apucat de montaj ca sa iasa o treaba buna. Din fericire avem aici pe forum oameni de nadejde la care putem apela in cazul in care ne aflam in situatii limita de a nu mai putea continua in actiunile noaste.

Cu stima celor ce m-au ajutat, a iesit o treaba buna la final !

L.E:
Motivul pentru care eu i-am montat bara de rigidizare este faptul ca dupa ce am cumparat masina din DE am constatat (la momentul când i-am schimbat demarorul) ca am o fisura in caroserie.. care pentru a o suda obligatoriu trebuie demotat motorul. Asa ca m-am gandit sa-i montez o bara de rigidizare tocmai pentru a limita avansul fisurii respective, ca sa nu ajung in situatia de a demonta motorul ca sa-i sudez fisura respectiva... Aviz celor ce iau masini SH, care se pot regasi in aceiasi situatie ca a mea, Astra H 1.7cdti cu sasiu coborât si suspensie sport (ambele de fabrica).

Ceva feedback dupa montare... masina e mult mai stabila, in sensul nu se mai inclina in curbe si e mai precisa la viraje. Nu am urmarit acese aspecte de performanta, dar ma bucur ca sunt prezente. Pe de alta parte sunt constient ca TREBUIE sa stau deoparte de aceste beneficii (nu mai sunt tânar, nu mai sunt atât de precis la volan cum eram în tinerete) acum ca directia e ,,mai sharp,, uneori iti vin idei de a pilota mai periculos... acuma ca te tine sa faci si de-astea.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Constat ca mi-a expirat timpul de a posta în continuare în acest topic, deci continui mai jos :

Sub prinderile barii de rigidizare, sus pe cupole i-am pus o garnitura de cauciuc (circulara) confectionata dintr-o camera auto, însa cu asta prinderile superioare din plastic ale amortizorelor le-am bagat foarte greu... si ca sa ma ajute la montare i-am pus ceva vaselina dedesupt iar apoi le-am batut cu ciocanul.. circular.. ca sa-mi vina pe pozitie cu jumatatea cealalta, astfel încat sa le pot clipsa (si în mod ,,absolut uluitor,, le-am putut clipsa !). Dupa clipsare mi-am permis 5min din timpul meu, în mod special.. doar ca sa stau sa contemplez aceasta reusita... absolut uluitor !

Sfat : nu va apucati de montare fara a fi trei persoane(!) (doua persoane tin bara de rigidizare ,,fix centrata pe pozitie,, iar cealalta loveste cu ciocanul intr-un chirnar centrat pe prinderea inferioara a barii ,inspre partea dinspre motor) apoi dati primele doua gauri cu o masina de gaurit. Montati suruburile de 10 fara piulite (doar de centrare) in gaurile deja date, apoi cu chirnar-ul insemnati celelalte doua gauri de prindere. Gauriti cu rabdare aceste ultime doua gauri (de preferabil cu un burghiu lung!) iar apoi treceti la montaj.

Grija mare la însemnare si gaurire ! Precizia este estentiala. Eu am gresit la o gaura (la amortizorul din stânga, gaura dinspre aripa stânga-fata, i-am dat gaura din greseala cu un burghiu de 11... insa in mod surprinzator la montare s-a potrivit perfect asa!).

Nu e greu, dar nu este nici usoara aceasta operatiune ! Insa cine este suficient de ,,determinat,, sunt convins ca va reusi in tot ceea ce si-a propus sa faca (inclusiv in aceasta chestiune...).

Cu Stima.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR